Rail Baltica vajadzībām īpašumu atsavināšana vispirms sāksies Rīgā, «par sapņiem nevienam nemaksās» 

Eiropas sliežu platuma Rail Baltica vajadzībām īpašumu atsavināšana vispirms sāksies Rīgā un tā plānota no 2017. līdz 2019.gadam, šodien preses konferencē informēja SIA Eiropas dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.

LETA, 2016. gada 17. maijs plkst. 14:49

SIA Eiropas dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna

Foto: Ieva Lūka/LETA

Tā kā vispirms ir plānots izbūvēt Rīgas centrālo staciju un tās apkārtni, Rīgas lidostas staciju un līniju starp tām, tad arī īpašumu atsavināšanas process vispirms noritēs Rīgā. Patlaban Eiropas dzelzceļa līnijas izstrādājot īpašumu atsavināšanas plānu, kurā tiks analizēts, kā strādāt ar sarežģītākajiem gadījumiem, kā arī ietverts laika grafiks.

Pagaidām nav zināms, cik precīzi īpašumus trase Rīgā skars, taču, kā lēš eksperti, to skaits nevarētu būt liels. Kopumā Latvijā ir konstatēti aptuveni 1000 skarto īpašnieku. Ar katru īpašnieku plānots veikt individuālas sarunas un tālāk piesaistīt profesionālu īpašumu vērtētāju. Galvenais kritērijs esot tirgus cena, un «par sapņiem nevienam nemaksās».

Konkrēts skarto īpašnieku skaits būs zināms pēc tam, kad vasarā valdība akceptēs trases novietojuma līniju.

Kā ziņots, pērn augustā, lai nodrošinātu Latvijas līdzdalību Rail Baltica trīs Baltijas valstu kopuzņēmumā RB Rail, atbilstoši akcionāru līgumam valdība atbalstīja Latvijas puses dibinātājas Eiropas dzelzceļa līnijas pamatkapitāla palielināšanu par 680 000 eiro. Kā skaidro Satiksmes ministrijā, no minētās summas 650 000 eiro Eiropas dzelzceļa līnijas ieguldīs RB Rail, iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomu. Savukārt 30 000 eiro nepieciešami uzņēmuma darbības nodrošināšanai. Kopējais pamatkapitāls ir 1 360 000 eiro.

2014.gadā valstij pilnībā piederošā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas kļuva par dibinātāju un akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā AS RB Rail, iegūstot proporcionāli vienādu akciju daļu ar Lietuvas un Igaunijas akcionāru jeb 33,33% akciju.

Saskaņā ar RB Rail akcionāru līgumu akcionāri vienojušies veikt tālākus kapitālieguldījumus, trīs reizes veicot akciju kapitāla palielināšanu un nodrošinot, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas akcionāriem saglabājas proporcionāli vienāds akciju sadalījums.

Eiropas dzelzceļa līniju galvenie uzdevumi ir īstenot Eiropas sliežu platuma valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecības pārraudzību, kā arī īstenot Latvijas interesēm atbilstošu - Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomā - līdzdalību Baltijas valstu Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošanai izveidotajā kopuzņēmumā RB Rail.

10.jūlijā Eiropas Savienības dalībvalstis apstiprināja projektu sarakstu, kuriem piešķirams finansējums saskaņā ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (EISI), tostarp arī Rail Baltica projektam. Rail Baltica projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.

Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.
 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 11. marts plkst. 8:36

Nule kā valsts a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētāja amatā nonākušo...

2016. gada 23. februāris plkst. 10:04

Rīgas plānošanas reģions (RPR) aicina šobrīd vērienīgākā satiksmes projekta Rail...

2015. gada 18. decembris plkst. 8:45

«Es gribu nodrošināt, lai Rail Baltica būtu izcils projekts, par ko katrs,...

2015. gada 15. decembris plkst. 12:36

Noslēgusies jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa Rail Baltica ietekmes uz vidi novērtējuma...

2015. gada 30. novembris plkst. 8:27

Turpina meklēt labākos risinājumus; ne visi ieinteresētie vēlas ieguldīt savus līdzekļus, pirmdien...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2016. gada 23. maijs plkst. 9:51

Iedvesmojoties no Māra Štromberga panākumiem Olimpiskajās spēlēs, Rubenē no jauna speciāli...

2016. gada 17. maijs plkst. 11:55

Ielas seguma atjaunošanas darbu laikā šonakt, 18. maijā, no plkst. 1.20 līdz...

2016. gada 17. maijs plkst. 9:24

Šī gada 20.maijā Salienā notiks pamatakmens ielikšana Britu vidusskolas būvniecībai...

2016. gada 16. maijs plkst. 16:42

AS Merko Ehitus grupas uzņēmums SIA Merks sācis dzīvokļu kompleksa Skanstes Parks...

2016. gada 16. maijs plkst. 14:30

Akciju sabiedrība LNK Industries uzsāk Valsts galvenā autoceļa A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils...

2016. gada 13. maijs plkst. 16:17

Patlaban Vidzemes šosejas (A2) 63,7.kilometrā tiek pārbūvēts pārvads pār dzelzceļu (63,7....

2016. gada 13. maijs plkst. 11:32

Šī gada otrajā pusē SIA D.N.H. Pārdaugavā, Krišjāņa Valdemāra ielā, atvērs Park...

2016. gada 13. maijs plkst. 9:07

Pillar grupas uzņēmums Pillar Investment Group, SIA noslēdzis darījumu ar AS Reverta...

2016. gada 12. maijs plkst. 15:58

Jelgavā šodien atklāts Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Pārtikas tehnoloģijas...

2016. gada 12. maijs plkst. 13:05

2016. gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar 2015. gada attiecīgo periodu, būvniecības produkcijas...