«Stāstam laikam ir trīs daļas. Viena – uzbūvēt šo auto. Otra – pierādīt, ka tas brauc. Arī gatava. Trešā – grūtākā. Mums ļoti gribētos atjaunot kaut kāda veida autobūves kapacitāti Latvijā. Veselu auto vai detaļu ražošanu,» atbildot uz jautājumu, vai Latvijā būvēs elektromobiļus, viesojoties Apē, sacījis uzņēmējs un rallists Māris Saukāns.
Par to šodien raksta laikraksts Latvijas Avīze.
«Alternatīvo enerģiju izmantošanā mēs esam vilkušies pasaules astē. Volkswagen, lūk, esot uzbūvējis auto, kas tērē litru uz simts kilometriem. Forši. Bet mašīna izskatās pēc totāla kosmosa. Tajā var ielīst divi cilvēki. Un, ja paņemat līdzi prāvāku somu, patēriņš jau būs 1,5 litri. Tas nav risinājums. Cilvēkiem ir apnicis mainīt vienu labu folksvāgenu pret citu mazliet labāku,» teicis Saukāns.
«Pirmo reizi braucu pa ielu ar elektromobili. Iet bez skaņas. Blakus bubina un smird milzīgs kravas auto, jūtos vēl lepnāks. Atbraucu mājās, izrauju no štepseļa gludekļa asti, uzlādēju mašīnu... Par vienu latu. Nākotne,» viņš klāstījis.
Jāatgādina, ka Saukāns un Andris Dambis Team Latvia komandas sastāvā ar elektropiedziņas automašīnu OSCar EO šogad janvārī piedalījās Dakaras rallijreidā Dienvidamerikā.
Savukārt, jautāts par to, kāpēc Gaismas pils būve Rīgā izskatās tik pelēka, Saukāns Apē teicis: «Pirmkārt, jāprasa saulei, kāpēc tā Rīgu pilnībā izgaismo tikai 36 dienas gadā. Otrkārt – tas, ko pašlaik redzam, ne tuvu nav gatavas, izgaismotas bibliotēkas veidols. Piedevām jumts tiks pārklāts ar sīki perforētu metālu, kas arī būs daudz gaišāks. Atstarojošs. Skats būs gaišāks, kā gaismas pilij pienākas.»
Saukāns ir Latvijas Nacionālās būvkompāniju apvienības vadītājs. To veido Latvijas būvkompānijas SIA RE&RE, AS RBSSKALS un SIA Skonto Būve, un tā ceļ Latvijas Nacionālās bibliotēkas jauno ēku.