Skanste kā dzinējspēks 

Skanstes tuvākās nākotnes metamorfozes varētu dot grūdienu visa Rīgas centra attīstībai kopumā, tā atdzīvināšanai, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Ingrīda Drazdovska, 2018. gada 23. aprīlis plkst. 10:59

Tā uzskata pilsētplānotāji, attīstītāji, kuri savam biznesam ir izvēlējušies šo Rīgas apkaimi.

Pašlaik, aprakstot galvaspilsētas attīstību, nereti tiek lietots salīdzinājums ar maizes izstrādājumu – baranku, kura pati ir apjomīga, bet ar tukšu vidu.Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags akcentē, ka laikā no 2000. līdz 2017.gadam Rīgas iedzīvotāju skaits ir sarucis par 16%, bet vēsturiskajā centrā – pat par 40%. 

Savukārt Pierīgā ir pretēja tendence – iedzīvotāju skaits šajā laikā ir pieaudzis par 5%. Tostarp, piemēram, Garkalnes novadā tas ir palielinājies par 140%, Mārupē par 116%, bet Babītē un Ikšķilē - par vairāk nekā 50%. Rīga kļūst tukšāka, bet attīstās galvaspilsētai tuvējie novadi. Tas gan, viņaprāt,nav ilgtspējīgi, jo cilvēki stundas pavada braucot, tas ir nelietderīgi iztērēts laiks, ko varētu izmantot citādi,rodas vides piesārņojums, ir sastrēgumi, galu galā –šie cilvēki dzīvo noslēgtu dzīvi. Pretī ir pilsētas centrs ar kultūras dzīvi, ērtībām, savstarpējo komunikāciju.Pašlaik ekonomiski aktīvi cilvēki neapsver iespēju dzīvot centrā, šī ideja nav populāra, jo vide tur nav draudzīga un ērta. Skanste varētu dot pozitīvu impulsu visa Rīgas centra attīstībai kopumā, pauž M. Vanags.

Ideja par dzīvi pilsētā un centrā nav populāra Austrumeiropā, izņemot studentus un salīdzinoši mazāk turīgus ļaudis. Pilsētai tas ir postoši, teic sociālantropologs Viesturs Celmiņš. Viņaprāt, jāpopularizē kāda konkrēta kategorija, racionāli argumenti ir jāpasniedz emocionāli, lai varētu ideju par dzīvi pilsētā veiksmīgi pārdot, piemēram, dzīve pilsētā kā pārticības simbols, šobrīd ir otrādi - pārticis ir tas, kas var atļauties dzīvot un braukt ar savu auto uz piepilsētu.

Oskars Ozoliņš, SIA Merks valdes priekšsēdētājs, gan domā, ka pienāks tāds brīdis, kad daļa cilvēku sāks apsvērt domu, ka viņiem gribētos dzīvot tuvāk darba vietai, bērnu pulciņiem, lai ikdienu sastrēgumos nebūtu jāpavada stundas. Taču, lai šāds lēmums pārcelties tiktu pieņemts, jārada vide. No sākuma jārada piedāvājums, tad seko cilvēki, nevis otrādi. Viņaprāt, domājot par centra atdzīvināšanu, būtu nepieciešams atvieglot arī apbūves noteikumus vēsturiskajā centrā.

 Arī Viesturs Laurs, IE.LA inženieri valdes loceklis, piekrīt tam, ka sākumā jābūt piedāvājumam, tad tas ir jāpārdod. Pēc viņa domām, tik drīz cilvēki paradumus nemainīs, lai cik raiti varētu attīstīties Skanste. Kopumā auto būs svarīgs ikdienas sabiedrotais, mašīnu ielās būs daudz, un tas iedzīvotāju dzīves kvalitāti neuzlabos. Lai veicinātu paradumu maiņu, jāpiedāvā alternatīvas, piemēram, kopbraukšanas pakalpojumi, jārada patīkamas pārvietošanās iespējas kājāmgājējiem, velobraucējiem. Radot pievilcīgu dzīves un darba vidi, varētu atgūt mūsu valsts iedzīvotājus, kuri ir izvēlējušies doties dzīvot ārpus Latvijas, piebalso Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktors Armands Krūze.

Visu rakstu Skanste kā dzinējspēks lasiet 23.aprīļa laikrakstā Dienas Bizness!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 29. novembris plkst. 15:13

Rīgas konferenču un koncertu centra projekts, kuru pēc pieciem gadiem plānots realizēt...

2016. gada 14. septembris plkst. 17:58

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst...

2016. gada 31. augusts plkst. 9:07

SIA Rīgas satiksme ir sākusi meklēt, kur aizņemties līdzekļus, lai spētu nodrošināt...

2016. gada 01. augusts plkst. 9:20

Aktīvāku darbību Latvijā atsākusi kompānija ELL Nekustamie īpašumi, jau nākamgad plānojot...

Nepalaid garām

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

Šā gada pirmajā pusē Ventspilī tiks uzsākta zinātnes un inovāciju centra būvniecība,...

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu...

No šīs sadaļas
2018. gada 08. augusts plkst. 0:05

Vai vēlaties pienācīgi un kvalitatīvi aprīkot plašas un modernas noliktavas, kurās ir...

2018. gada 14. maijs plkst. 13:36

Liepājas Karostas industriālā parka teritorija sastāv no 28 atsevišķiem zemes gabaliem, kas...

2018. gada 03. maijs plkst. 8:18

Šajā ceturtdienā biznesa portāls db.lv viesojas AS «Liepājas papīrs», vērojot, kā poligrāfijas...

2018. gada 24. aprīlis plkst. 12:48

Zaķusalas televīzijas tornis ir ne vien augstākā celtne Baltijā, bet arī augstākais...

2018. gada 23. aprīlis plkst. 11:49

Uzņēmums «Geton Energy» no šī gada maija plāno parakstīt pirmos līgumus ar...

2018. gada 23. aprīlis plkst. 9:23

Kopējais kurināmā patēriņš pēdējos 26 gados samazinājies apmēram uz pusi, eksperti prognozē,...

2018. gada 23. aprīlis plkst. 9:04

Jaunais īres likums neatrisinās visas nozares problēmas, tomēr, iespējams, veicinās īres tirgus...

2018. gada 23. aprīlis plkst. 8:54

Sabiedrībai joprojām ir mazas iespējas pārliecināties, cik efektīvi ar nodokļu maksātāju naudu...

2018. gada 21. aprīlis plkst. 14:43

Ziemeļkorejas lēmums apturēt kodolizmēģinājumus un starpkontinentālo ballistisko raķešu izmēģinājumus...

2018. gada 21. aprīlis plkst. 14:40

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šodien nolēma piemērot drošības līdzekli apcietinājumu...