Stripe ienāk Latvijā 

Izvēloties jaunus tirgus, kur strādāt, Stripe izvēlas valstis, kur ir tehnoloģiski attīstīti uzņēmumi, daudz jaunuzņēmumu, inovācijas un ekonomiskā aktivitāte

Anda Asere, 2019. gada 10. septembris plkst. 8:52

FĒLIKSS HUBERS (FELIX HUBER)

Foto: Publicitātes

Tā intervijā Dienas Biznesam teic globālās maksājumu platformas Stripe vadītājs Centrāleiropā, Austrumeiropā, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionā Fēlikss Hubers (Felix Huber).

Kompānija tiek dēvēta par vienu no pasaulē visstraujāk augošajiem uzņēmumiem. Tās vērtība tiek lēsta 22,5 miljardu dolāru apmērā, un tā līdz šim ir piesaistījusi aptuveni 785 miljonus dolāru investīcijas. Investoru vidū ir Sequoia Capital, Andreessen Horowitz, General Catalyst, Capital G u.c. Stripe galvenais birojs atrodas Sanfrancisko, un tajā kopumā strādā vairāk nekā 2000 darbinieku. Uzņēmums sadarbojas ar miljoniem uzņēmumu – gan jaunuzņēmumiem, gan lielajiem uzņēmumiem, piemēram, Google, Amazon, Uber un Shopify. Latvijā Stripe jau lieto Datazenit, Atom, ZoomCharts u.c.

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā Stripe izlēma būt Latvijā?

Mēs skatāmies uz valstīm, kur ir tehnoloģiski attīstīti uzņēmumi, jaunuzņēmumi, inovācijas. Latvijā ir ļoti laba IKP izaugsme, kas parāda lielu ekonomisko aktivitāti. Dažādos avotos Latvija tiek minēta kā aktuāla vieta jaunuzņēmumiem, un skaidrs, ka tā ir vide, kur mēs vēlamies būt. Mēs esam priecīgi būt tādās vietās, kur ir liela aktivitāte.

Esmu priecīgs, ka Latvijā uzņēmēji tagad var izmantot Stripe. Mēs esam B2B tipa uzņēmums un nodrošinām, lai citas kompānijas var pieņemt maksājumus tiešsaistē. Stripe nav maksājuma metode, cilvēks nekad nemaksās «ar Stripe», jo mēs visu darbu izdarām fonā. Visticamāk, jūs jau esat maksājusi, piemēram, Vācijas, Francijas vai Zviedrijas kompānijām ar Stripe starpniecību, bet to nezinājāt, jo maksājāt ar kredītkarti vai bankas pārskaitījumu.

Diemžēl attīstība jaunos tirgos vienmēr prasa ilgāku laiku, nekā mēs būtu gribējuši. Tā kā strādājam finanšu pakalpojumu industrijā, ir nopietni noteikumi, ko vajag izpildīt. Daudzu lielu tehnoloģiju uzņēmumu, par ko bieži runā sabiedrībā, attīstība jaunā valstī bieži vien prasa vien iztulkot mājaslapu, bet mums ir vajadzīgs vairāk laika un darba, lai ieietu jaunā valstī.

Kādas ir Stripe ambīcijas Latvijā?

Pamatā mūsu misija ir visur vienāda – uzlabot interneta IKP. Domāju, ka Latvijā varam darīt to pašu. Lai kāds būtu tiešsaistes biznesa īpatsvars, tas var augt. Tas mums ir ilgtermiņa mērķis, jo izmaiņas nenotiek ļoti ātri. Mēs vēlamies nodrošināt infrastruktūru, lai palīdzētu veidot nākamos lielos biznesus.

Jums ir pieredze, sākot biznesu arī citās valstīs. Vai redzat kādas atšķirības, sākot darbības Latvijā, salīdzinot ar citām valstīm?

Ir valstis, kur ir ļoti labs vietējais tirgus, kas ir gana liels, lai būtu pietiekami labs bizness. Nesaku, ka tas ir slikti, bet bieži vien tas automātiski nozīmē, ka uzņēmums ierobežo savu izaugsmi. Latvijā, Zviedrijā, Izraēlā un Igaunijā ir citādi – uzņēmējiem galvās nav šādu ierobežojumu, tie domā par starptautisku biznesu. Viņi citādi skatās uz to, kā veido uzņēmējdarbību, kā organizē pārdošanu. Ja uzņēmums strādā no kādām valstīm, kas kartē ir mazs punkts, bet mērķē augstu, tehnoloģijas var palīdzēt kļūt par globālām zvaigznēm.

Stripe strādā kopš 2011. gada. Kāpēc tik ilgi bija jāgaida līdz attīstībai Latvijā?

Ja ir kaut kas, ko es būtu vēlējies notiekam ātrāk, tad tā ir attīstība. Mēs to uztveram nopietni – ievērojam visus noteikumus, strādājam atbilstoši regulējumam. Laimīgā kārtā Latvijā nebija valūtas jautājuma, bet citās valstīs cita valūta ir šķērslis.

Ir vajadzīgs klientu loks, ar ko strādāt agrīni, lai pārbaudītu, vai viss strādā labi. Vajadzīga atgriezeniskā saite, kas prasa laiku. Par šo var padomāt arī no otras puses – ja tas nebūtu tik sarežģīti, būtu jau 20 vai 50 kompānijas, kas to darītu. Taču tā nav.

Kas ir lielākie izaicinājumi šodienas digitālajiem uzņēmumiem?

Viens no izaicinājumiem ir saglabāt to, kas jau ir, un inovēt jaunas lietas – jo īpaši uzņēmumiem, kam nav gana daudz inženieru. Tāpēc mēs esam darījuši visu, lai Stripe integrācija ir vienkārša, cik vien iespējams cenšamies izvairīties no sarežģītības. Ja uzņēmumi var būt daudz produktīvāki, tas ir liels grūdiens viņu kopējos nākotnes panākumos.

Visu interviju lasiet 10. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 17. jūlijs plkst. 14:26

AS «Rīgas siltums», palielinot vietējo atjaunojamo energoresursu - šķeldas - izmantošanu...

2019. gada 17. jūlijs plkst. 12:38

Lietuvā dibināts uzņēmums «M.M.M. Projektai» iegādājies zemes gabalus VEF rajonā pie tirdzniecības...

2019. gada 12. jūlijs plkst. 12:38

Šogad pilsētā kopumā paredzēts rekonstruēt zemsprieguma elektrolīnijas 33 km garumā, vidējā...

2019. gada 10. jūlijs plkst. 13:58

Investējot vairāk nekā 800 000 eiro, olu un olu produktu ražošanas uzņēmums...

2019. gada 25. jūnijs plkst. 8:13

Ārvalstu investīciju piesaistē Latvijai līdz šim pietrūcis mērķtiecīgums un nemainīgums valsts...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2019. gada 09. septembris plkst. 12:01

SIA «Rīgas karte» uzsākusi sadarbību ar SIA «EuroPark Latvia», kas kompānijas autostāvvietu...

2019. gada 05. septembris plkst. 11:40

Stiprinot savas pētniecības iespējas starptautiskā mērogā, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU)...

2019. gada 05. septembris plkst. 9:01

Personalizētā ziņu lietotne jauniešiem – SQUID App, kas pieejama visā Eiropā, tagad tiek...

2019. gada 04. septembris plkst. 12:29

Baltijas e-komercijas līderis Pigu Grupa informē par tiešsaistes tirdzniecības platformas jeb marketplace...

2019. gada 27. augusts plkst. 11:09

Ķīnas vadošais sejas atpazīšanas pakalpojumu sniedzējs iesniedzis dokumentus iekļaušanai Honkongas...

2019. gada 26. augusts plkst. 10:10

Baltijā ienāk projektu un procesu vadības uzņēmums no Somijas DERIGO, kas piedāvā...

2019. gada 22. augusts plkst. 11:43

Krievija ceturtdien palaida raķeti ar bezpilota kosmosa kuģi, kurā atrodas cilvēkam līdzīgs...

2019. gada 19. augusts plkst. 17:04

Kompānija Tesla mēģina aktivizēt savu saules paneļu biznesu, ļaujot patērētājiem saules paneļus...

2019. gada 19. augusts plkst. 12:38

Latvijas LED gaismekļu ražotāja «Vizulo» apgrozījums aizvadītajā gadā pārsniedzis 8 miljonus...

2019. gada 19. augusts plkst. 11:59

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....