Tehnoloģijas

Tele2 prezidents: ir sinerģijas iespējas starp LMT un Lattelecom

Sanita Igaune, 03.04.2014

Tele2 AB Grupas prezidents un vadītājs Mats Granrīds

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāli sinerģijas iespējas telekomunikāciju jomā ir ticamas un redzamas, tā DB norāda Zviedrijas telekomunikāciju uzņēmuma Tele2 AB Grupas prezidents un vadītājs Mats Granrīds.

Tīkla attīstība

Šobrīd Tele2 turpina infrastruktūras izvēršanu pārstāvētajās valstīs, piemēram, Kazahstānā, kompānijai ir plāni savu pakalpojumu portfolio un korporatīvo klientu segmentā. Baltijā kopumā Tele2 ir stabilas pozīcijas un M. Granrīds ir apmierināts ar operatora rezultātiem, neslēpjot, ka konkurence ir liela. Lai arī Latvija ir samērā maza valsts, Tele2 ir svarīgas kompānijas pozīcijas šajā tirgū. Arī ekonomiskā situācija Latvijā ir uzlabojusies, tomēr izaugsme nav strauja. Iepriekš daudz tika domāts par izmaksu samazināšanu, tomēr šobrīd būtu jādomā par izaugsmi, kur talkā var nākt inovācijas. Prakse rāda, ka valstīs, kur ir attīstīts telekomunikāciju tirgus, ir pozitīva korelācija arī iekšzemes kopprodukta (IKP) rādītājos, klāstīja M. Granrīds. Globālas tendences liecina, ka mobilo sakaru jomā akcents no balss un īsziņām tiek pārlikts uz datu pārraidi. Tas aizvien vairāk ir redzams arī mobilo sakaru operatoru tarifu plānos. Šāda tendence tiks turpināta arī nākotnē, norādīja M. Granrīds.

Nav daudz atšķirību

Šobrīd vairs nav izteikti atšķirīgas tendences Skandināvijā un Baltijas valstīs. «Jā, viedtelefonu izplatība ir lielāka, tomēr tendences kopumā ir līdzīgas,» sacīja M. Granrīds. Tele2 nepārtraukti seko līdzi izmaiņām telekomunikāciju nozarē, kur attīstība ir strauja. Arī cilvēku vajadzības mainās, piemēram, tas, ko cilvēks vēlējās pirms pieciem gadiem, šobrīd ir pavisam kas cits. Sabiedrība kopumā ir atšķirīga no tās, kāda tā bijusi iepriekš, līdz ar to izmaiņām ir jābūt arī telekomunikācijās. Tas ir iemesls, kāpēc Tele2 veic daudz dažādu aptauju un pētījumu. Pēdējā laika tendences liecina, ka no lietotāju puses nepārtraukti pieaug pieprasījums pēc datu pārraides ātruma. Tele2 ir plāni arī ceturtās paaudzes jeb 4G jomā, un Latvija nav izņēmums. Gada sākumā Tele2 sāka 4G pakalpojumu sniegšanu Latvijā, tādējādi konkurējot ar Latvijas mobilo telefonu (LMT), bet valstī jaunākais operators Bite Latvija par ceturtās paaudzes iespējām domās vēlāk.

Mobilais saturs

Tele2 plānos ir arī satura jomas attīstība, neslēpa M. Granrīds. Piemēram, pērn vasarā ar Tele2 līdzdalību Latvijā darbību sāka mūzikas straumēšanas serviss Streamus, kas sniedz iespēju datorā vai mobilajā telefonā klausīties mūziku – vairākus miljonus dziesmu, DB atgādināja Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. DB jau rakstīja (25.02.): nav noslēpums, ka mobilo sakaru jomā samazinās ieņēmumi no balss sakaru nodrošināšanas, bet pieaug datu pārraides segments. Lielais jautājums, kas šobrīd nodarbina mobilo sakaru operatorus visā pasaulē, ir mobilā satura iespēju piedāvāšana. Tādējādi saturs mobilajās ierīcēs palielinās datu patēriņu, mobilo sakaru operatori pasaulē un Latvijā meklē «alfabēta burtus» sadarbībai ar satura ražotājiem. Par jaunu satura iespēju nodrošināšanu klientiem Tele2 domās arī šogad, apliecināja V. Vancovičs. Savukārt, vērtējot praksi tirgū, kad tiek piedāvāti noteikts serviss bez datu pārraides maksas, V. Vancovičs atbildēja, ka jau šobrīd operatora tarifu plānos ir ņemti vērā lietotāju paradumi un arī šajā jomā operators darbu turpina.

Globālās tendences

Ik pa laikam telekomunikāciju jomā globālā mērogā ir redzami pārpirkšanas darījumi. Piemēram, pirms laika bija ziņas par Vodafone un Grupo Corporativo ONO jeb Ono iegādes darījumu, kas nozīmēja tradicionālā operatora stratēģijas maiņu un sava veida modes noteikšanu industrijā, sekojot patērētāju paradumiem un ievērojami dažādojot pakalpojumu portfeli. Par sinerģijas iespējām starp mobilo sakaru operatoriem un telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem ir labs jautājums, tomēr sākotnēji svarīgi ir saprast, ko tieši cilvēki vēlas telekomunikāciju jomā, tomēr šādas tendences globāli ir ticamas un redzamas, norādīja M. Granrīds. Atbildot uz jautājumu, vai ir sinerģijas iespējas starp Latvijas kompānijām LMT un Lattelecom, viņš atbildēja apstiprinoši: «Sinerģijas iespējas uzņēmumu starpā noteikti ir.» Attiecībā par sinerģijas ietekmi uz konkurenci būtu jāņem vērā konkurences uzraugu vērtējums, lai gan jau šobrīd ir skaidrs, ka konkurence tirgū būtu mazāka, tomēr tas jautājums nav manā kompetencē, piebilda M. Granrīds. Arī Tele2 grupas līmenī ir interese par sinerģijas iespēju izskatīšanu, tomēr svarīgākais ir, kā tas iekļaujas kompānijas plānos.

Jāatgādina, iepriekš Lattelecom padome bija norādījusi, ka redz sinerģijas iespējas starp Lattelecom un LMT, kur lielāka loma būtu Lattelecom, ja tas pārpērk LMT, savukārt LMT atzīmēja detalizētas analīzes nepieciešamību un aicināja izskatīt iespēju, kad Lattelecom ir jāpievieno LMT, nevis otrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru