Ražošana

Telefonu centrāļu ražotājs šogad plāno kāpināt ieņēmumus

Māris Ķirsons [email protected],18.03.2003

Jaunākais izdevums

Tā kā konkurencē telefonu centrāles kļūst lētākas, tad arī saražoto centrālu nurumu kopējā skaita pieaugums neatspoguļojas uz uznēmuma neto apgrozījumu, kas faktiski 2002. gada laikā salīdzinājumā ar 2001. gadu nav mainījies — neto apgrozījums 2002. gadā bija 1.56 miljoni Ls, bet 2001. gadā 1.5 miljini Ls.Visu sakaru līdzekļu, kā arī elektronisku un tehnoliģisku ierīču ražošanai nepieciešamās detaļas tiek iepirktas no attīstīsto valstu firmu produkcijas izplatītājiem Latvijā. O. Grigāns norāda, ka nekas netiek ražots noliktavai, jo konkrēta izstrādājuma ražošana tiek uzsākta tikai pēc konkrēta pasūtījuma un priekšapmaksas saņemšanas. Bez komutācijas tehnikas ražošanas VEF- KTR ir uzsācis arī iespedplašu izstrādi, detaļu un mezglu izgatavošanu no metāla, kā arī netradicionālu figurālu griešanu no jebkura materiāla līdz 30 cm biezumam. Līdz šim vislielākās investīcijas ap – 50 000 Ls uzņēmuma attīstībā tikušas ieguldītas 1999. gadā, pārējos gados ap 30 000 Ls, norāda O. Grigāns. Uzņēmumā kopā tiek nodarbināti 130 strādājošie, no kuriem ar pie komutācija stehnikas strādā apmēram 100, bet 38 — nodarbināti uzņēmuma attīstītajās palīgnozarēs. «Iespējas uzņēmumam izaugt arī liecina, ka no kopējām 18 000 m2 lielajām ražošanas platībām šobrīd pats uzņēmums izmantot tikai nedaudz vairāk par trešo daļu,» secina O. Grigāns. Viņš norāda, ka šogad uzņēmums plāno neto apgrozījuma kāpumu par vairāk nekā 200 000 Ls un sasniedzot 1.78 miljonus Ls. «Esam jau pierādījuši skeptiķiem, ka varam turpināt iesākto darbu automātisko sakaru līdzekļu izstrādē, modernizācijā, ražošanā un noturēties NVS, kā arī iekarot vietu pasaules sakaru līdzekļu tirgū,» skaidro SIA VEF — KTR ģenerāldirektors Ojārs Grigāns.

Ražošana

VEF — KTR telefonu centrāles konkurē ar analogiem Rietumvalstu izstrādājumiem NVS tirgū

Māris Ķirsons [email protected],17.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pašlaik Latvijā nav pieprasītas bijušajā VEF - KTR ražotās ciparu telefonu centrāles, tomēr tās spēj sekmīgi konkurēt ar analogiem attīstīto valstu izstrādājumiem ne tikai NVS valstīs, bet arī Indijā. «Mūsu ražotās telefonu centrāles sekmīgi spēj konkurēt ar tādiem pasaules telekomunikāciju dūžiem kā Siemens, Ericson, Alcatel utt. pateicoties to ievērojami zemākai cenai,» savu panākumu formulu skaidro SIA Vadu elektrosakaru firma, komutācijas tehnikas ražošana (VEF - KTR) ģenerāldirektors Ojārs Grigāns. Viņš atzīst, ka centrāļu pasūtītāji, jo īpaši Krievijā, labprāt konkursantu pulkā redzot VEF - KTR, jo tādējādi, ja arī netiekot iecerētā centrāle pasūtīta Latvijā, tomēr tiekot panākta citu pretendentu piedāvāto cenu samazināšana. Pašlaik uzņēmumā ražotie izstrādājumi pamatā tiek realizēti Krievijā, Ukrainā, kā arī divas telefonu centrāles ir piegādātas Indijai. «Lai arī Ārzijas telekomunikāciju centrāļu tirgus šķiet ļoti pievilcīgs, tomēr pagaidām ir grūti ko prognozēt,» atzīst O. Grigāns. Viņš gan norāda, ka gan Austrumos, gan Rietumos ir noteiktas dažādas barjeras, piemēram, sertifikācija, lai aizsargātu attiecīgo valstu vietējos ražotājus. Turklāt pēc O. Grigāna teiktā dažviet valsts tik ļoti atbalsta pašmāju ražotāju, ka faktiski nevienā citā valstī ražotās centrāles netiek (ar nelieliem izņēmumiem) atļauts pirkt. Tāpēc arī nevienmēr izdodas pārdot centrāles ar Latvijas vārdu un, lai tomēr realizētu savu produktu jāizmanto, piemēram, Krievijas vai Ukrainas kompānijas vārds. Par būtiskāko konkurentu Krievijā un arī citās Ārzijas valstīs O. Grigāns uzskata tieši Ķīnas telefonu centrāļu ražotāju, kurai ir spēcīgs šīs valsts atbalsts. «Lai arī VEF KTR ražotās ciparu telefonu centrāles atbilst faktiski attīstītajās valstis ražotajiem analogiem, tomēr vismaz pašlaik šajos tirgos dažādu neformālu tirgus barjeru dēļ nav iespējams,» atzist O. Grigāns.

Reklāmraksti

“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” – augstākā līmeņa fotogrāfijas, šokējošas mākslīgā intelekta izdarības

Rakstu sagatavojis neatkarīgs žurnālists R. Kažimėkas,03.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsture atkārtojas: iepriekšējā gada 26. septembrī Berlīnē tika prezentēti telefoni “Xiaomi 13T” un “Xiaomi 13T Pro”. Šogad, arī 26. septembrī, arī Berlīnē “Xiaomi” prezentēja savus jaunākos telefonus “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”. Informācija par šiem diviem telefoniem ilgi tika glabāta noslēpumā, tāpēc tīmeklī netrūka minējumu: kā tie izskatīsies, kas tajos būs integrēts, cik maksās, ar ko tie atšķirsies no šā ražotāja februārī prezentētā flagmaņa “Xiaomi 14”. Trīs nedēļas pirms prezentēšanas abi modeļi nonāca manās rokās, tos abus izmēģināju, tāpēc tagad dalos ar informāciju un novērojumiem.

Tuvu flagmanim

2019. g. “Xiaomi” prezentēja pirmo “T” sērijas telefonu “Mi 9T”. Kopš tā laika “T” sērijas modeļi tika prezentēti katru gadu. “T” sērija tika nodēvēta par starpposmu starp vidējās un augstākās klases “Xiaomi” telefoniem. Taču šāds raksturojums, īpaši runājot par jaunākajiem “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” telefoniem, jau vairs nav precīzs, jo tas liek domāt, ka visas flagmaņa īpašības ir labākas. Tā nav – ar atsevišķām īpašībām “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” pārspēj flagmani (dizains, ekrāns, fotografēšanas naktī iespējas) vai neatpaliek no tā (galvenā kamera). “T” sērijas modeļi nav sliktāki par flagmaņa versiju – tajos ir integrēti visdažādākie pilnveidojumi, kuru nav citos “Xiaomi” telefonu modeļos. Salīdzinot ar flagmani, var teikt, ka “T” sērijas mērķis ir nodrošināt lietotājiem augstākās kvalitātes pieredzi par pieejamāku cenu. Tā kā iepriekš biju izmēģinājis “Xiaomi 14”, un tagad abus jaunākos modeļus (“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”), varu teikt, ka tie ir ļoti līdzīgi flagmanim.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompaktu viedtālruņu cienītājiem nav lielas izvēles. Īpaši, ja viņi meklē vislabāko – flagmani. Varbūt pieprasījums pēc šādiem telefoniem nav liels? Nebūt nē, kompaktums vienmēr ir ticis novērtēts –, ražotāji taču tā centās, izstrādājot salokāmo telefonu, lai to varētu ielikt kabatā un nemaz nejust, ka tas tur vispār atrodas.

Xiaomi 15”, kura ekrāns ir 6,36 collas, pašlaik ir viens no mazākajiem viedtālruņiem–flagmaņiem, tas ir ieliekams teju jebkurā kabatā. Tā procesors “Qualcomm Snapdragon 8 Elite” ir viens no jaudīgākajiem, bet kameru darbība – viena no iespaidīgākajām.

Uzņēmums “Xiaomi” vēlējās izstrādāt iespaidīgu kompaktu flagmani, un tas viņiem izdevās.

Xiaomi 15” ir līdzīgs priekšgājējam, taču labāks

Tehnoloģijas

Lattelekom darbībās nekonstatē dominējoša stāvokļa izmantošanu

Miks Stroža [email protected],08.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) SIA Lattelekom darbībās biroja telefonu centrāļu uzstādīšanas un apkalpošanas tirgū nav konstatējusi dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, Db apstiprināja KP priekšsēdētājs Pēteris Vilks. Ja biroja telefonu centrāles tiek pārdotas par lielākām vidējām mainīgām izmaksām, bet nepārsniedzot vidējās kopējās izmaksas, KP rīcībā nav faktu, kas liecinātu, ka tas tiek darīts, lai izslēgtu konkurentus no biroja telefonu centrāļu piegādes, uzstādīšanas un apkalpošanas pakalpojumu tirgus.

Citas ziņas

Savāks vecos mobilos

,09.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Zaļais punkts (LZP) sadarbībā ar Latvijas Mobilo Telefonu (LMT) sākot ar šī gada 9. maiju trīsdesmit divās mobilo telefonu tirdzniecības vietās visā Latvijā uzsāks nolietoto mobilo telefonu savākšanu, Db.lv informēja Latvijas Zaļā punkta sabiedrisko attiecību speciāliste Solveiga Ķīkule.

Daudzas elektriskās un elektroniskās preces satur cilvēkam un videi kaitīgas vielas, tāpēc visas Latvijas tirgū novietotās elektropreces kopš 2005. gada 13. augusta tiek marķētas ar īpašu simbolu - pārsvītrotu konteineru, kas norāda, ka šo preci nedrīkst izmest kopā ar sadzīves atkritumiem", skaidro LZP valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs.

Sadarbības projekta pamatā ir Eiropas Savienības Direktīva 2002/96/EK Par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem, kas nosaka, ka iedzīvotājiem ir jānodrošina iespēja bez maksas nodot nolietotās elektropreces. Šis nosacījums attiecas uz jebkurām ar elektrību vai baterijām darbināmām elektriskajām vai elektroniskajām precēm, kas ir fizisko personu īpašumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties procesoram “Snapdragon 8 Elite”, “Xiaomi 15” un “Xiaomi 15 Ultra” pašreiz ir vieni no ātrākajiem tirgū pieejamiem telefoniem. Fantastiskas fotografēšanas iespējas, rekordilgs baterijas darbības laiks, ļoti spilgti ekrāni. Konkurentiem jau ir jāmēģina panākt.

Vieni no ātrākajiem tirgū

“Xiaomi” ir pilnveidojis savus viedtālruņu flagmaņus vēl vairāk. Kad pērn parādījās modelis “Xiaomi 14”, likās, ko vēl vairāk var vēlēties vai pret ko te varētu iebilst, taču “Xiaomi 15” ir ne tikai mantojis visas labākās priekšgājēja īpašības. Tas ir vēl labāks! Tā LTPO OLED ekrāns, kura atjaunošanās frekvence ir 120 Hz, tagad ir vēl spilgtāks – maksimālais spilgtums ir 3200 niti. Man bija iespēja izmēģināt, ko tas nozīmē, jo februāra vidū palika auksts, parādījās saule, bet tā ir laba iespēja pārbaudīt, kas redzams ekrānā, kad uz to krīt saules stari: viss ir skaidri saskatāms, viss ir spilgts, nekādu problēmu ne lasot tekstu, ne skatoties fotogrāfijas vai videoierakstus. Piekrītu, ziemā saule ir zemu, bet nedomāju, ka vasarā tādēļ radīsies jebkādas problēmas.

Citas ziņas

Cīņā ar mobilo tālruņu zādzībām policijai rokas sasietas

Miks Stroža [email protected],26.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nespējot vienoties par optimālajiem risinājumiem cīņā ar t.s. melno mobilo telefonu tirgu, šogad zagto un nolaupīto tālruņu skaits var pārsniegt 9 tūkst. robežu. Šādu prognozi Db izteica Valsts policijas Informācijas analīzes pārvaldes priekšnieks Jānis Alups. Policijai lielākās problēmas mobilo telefonu zādzību apkarošanā rada neveiksmīgā sadarbība ar mobilo sakaru operatoriem. Jau pirms gada operatoriem izteikts priekšlikums, kā situāciju risināt, taču vienošanos nav izdevies panākt. Pievēršot uzmanību šai problēmai, tiesībsargi nule vērsušies arī Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijā. «Mūsu rokas ir sasietas,» skaidroja J. Alups. Cilvēki lielākoties nezina tālruņa identifikācijas datus (IMEI kodu), tādēļ kratīšanās, izņemot lielu skaitu telefonu, tikpat kā neiespējami ir noskaidrot to īpašniekus. «Izņemot telefonus pārbaudēm, bieži nevaram noskaidrot to izcelsmi, un zagtā prece iet brīvā apritē. Paralēli oficiālo dīleru tirgotajiem legālajiem telefoniem darbojas melnais zagto telefonu tirgus,» norādīja J. Alups. Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centra Meklējamo objektu uzskaites nodaļas priekšnieka vietnieks Jānis Buliņš atzīmēja, ka visbiežāk informācija, ko policijas iestādē sniedz cietušais, ir nepilnīga — ar to nepietiek, lai sekmīgi veiktu izmeklēšanu. Aizturot personu aizdomās par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu ar, visticamāk, zagtu mobilo telefonu, var veidoties absurda situācija. Ja persona neatzīstas, ka telefonu nozagusi, bet teic, ka tālrunis atrasts, policijas rīcībā nav informācijas par konkrētā telefona identifikācijas numuru un ja neviens uz «atrasto» mantu nepiesakās, tad saskaņā ar likumu atrastā manta jānodod «atradējam». Lai risinātu problēmu, pagājušā gada aprīlī mobilo sakaru operatoriem nosūtīts piedāvājumu noslēgt līgumus un uzsākt datu apmaiņu nozagto un nolaupīto telefonu IMEI kodu noteikšanai. «Pieņemot iesniegumu par zagtu telefonu, Informācijas centra uzturētajā datu bāzē ievadot nozagtā telefona numuru, pāris minūšu laikā mēs varētu noskaidrot tālruni identificējošos datus,» atzina J. Alups. Līdz ar to pastāvētu iespēja automātiski bloķēt zagtā telefona darbību tīklā un, atrodot telefonu, identificēt personu, kurai tas nozagts. Operatori uzskata, ka šis nebūs efektīvs solis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās papildu saziņas funkcijām telefons iegūst arī norēķinu ierīces vaibstus, taču pagaidām maksājuma kartes vietā «pīkstināt» viedtālruni vēl nav norma.

«Gandrīz visām bankām ir bezkontakta kartes, vairākas bankas ir izveidojušas savus maciņus, ar kuriem var norēķināties arī ar telefonu. Nākamais risinājums būtu telefonu ražotāju maciņi – Apple Pay vai Samsung Pay,» saka Zanda Brīvule-Jansone, norēķinu karšu sistēmas operatora Worldline Baltics vadītāja. Fiziskajā pasaulē, iepērkoties veikalos, Apple Pay un Samsung Pay būs viena no vairākām bezkontakta norēķinu metodēm, un šajā vidē nebūs lielas starpības, vai maksāt ar telefonu vai karti. Viņas skatījumā, visbūtiskāk situācija mainīsies virtuālajā vidē, kad ar Apple Pay vai Samsung Pay varēs norēķināties arī e-komercijā. «Tās transakcijas būs tikpat drošās kā fiziskā vidē apstiprināti maksājumi ar PIN kodu,» viņa norāda.

Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā no 19. līdz 30. novembrim Latvijas Zaļais punkts un tā sadarbības partneri SIA Pērkons un Dēli un SIA TOPO CENTRS aicina Latvijas iedzīvotājus nodot nolietotus mobilos telefonus otrreizējai pārstrādei. Akcijas mērķis ir izveidot efektīvu sistēmu nolietoto mobilo telefonu savākšanai no iedzīvotājiem.

Akcijas ietvaros 23 Latvijas pilsētās 45 mobilo telefonu tirdzniecības vietās būs izvietoti īpaši spainīši nolietoto mobilo telefonu un to aksesuāru savākšanai. Nododot pārstrādei neizjauktu mobilo telefonu un aizpildot speciālu anketu, iedzīvotāji piedalīsies izlozē. Akcijas beigās katrā no tirdzniecības vietām izlozēs dāvanu karti 50 Ls vērtībā, ar kuru sešu mēnešu laikā varēs iepirkties attiecīgajā veikalā.

Latvijas Mobilo telefonu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, SIA Pērkons un Dēli valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Ločmelis: „Ja netiks risināti jautājumi par nolietoto mobilo tālruņu nodošanas iespējām, mēs, mobilo tālruņu tirgotāji, zināmā mērā būsim līdzvainīgi dabas un apkārtējās vides vēl lielākā piesārņošanā. Un kur visērtāk būtu iedzīvotājiem savus nolietotos tālruņus nodot? Laikam jau to tirdzniecības vietās! Tāpēc aizvien vairāk mobilo tālruņu tirgotāju pievienojas kustībai, ko īsumā varētu raksturot - dzīvosim zaļi! Ja Tev ir nolietots mobilais tālrunis – sāc arī dzīvot zaļi un nodod to!”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu lietotājiem, kurus biedē doma neatgriezeniski pazaudēt savas sakaru ierīces, ir iespēja izmantot slepenu programmatūru, kas saucas PhoneBAK. Tā informē pazaudētā vai nozagtā tālruņa īpašnieku ikreiz, kad kāds tālrunī aktivizē svešu SIM karti. (Latvijas mobilo operatoru un SIA Promoteus viedoklis par PhoneBAK)

Programmatūru PhoneBAK no šā gada janvāra ir pieejama visiem Baltijas iedzīvotājiem, un to nodrošina SIA Promoteus.

Iepriekš ieinstalēta mobilajā tālrunī, PhoneBAK programmatūra analizē ievietoto SIM karti, un atpazīstot to kā svešu, uz ieprogrammētu tālruņa numuru izsūta slepenu SMS ar zagļa tālruņa numuru un neatpazīstamās SIM kartes identifikācijas numuru (IMSI).

1. Sazināties ar zagli un mēģināt atgūt telefonu;

2. Vērsties policijā ar zagļa tālruņa numuru un IMSI

Uz doto brīdi PhoneBAK darbojas ar Windows Mobile aprīkotajos mobilajos plaukstdatoros un ar Symbian S60 operāciju sistēmu aprīkotajos mobilajos tālruņos.

Ražošana

VEF KTR pērn par 17 %kāpinājis saražoto telefonu centrāļu numuru skaitu

Māris Ķirsons [email protected],17.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VEF - KTR ģenerāldirektors Ojārs Grigāns atgādina, ka bijušajā sociālisma nometnē VEF bija vadošais uzņēmums visā komutācijas tehnikas attīstībā. Tolaik VEF zinātniski pētnieciskais institūts noteica visu telekomunikāciju politiku. Visā savā pastāvēšanas vēsturē VEF ir uzstādītas automātiskās telefonu centrāles ar kopējo tilpumu - 19 miljonu numuru, daudzi demiti miljoni telefonu aparārtu, dispečeru sakaru aparatūra, starppilsētu automātiskās un pusautomātiskās centrāles utt., atceras O. Grigāns. Gan tobrīd, gan arī pašlaik joprojām komutācijas tehnika ar VEF logo ir pazīstama, jo daudzas telefonu centrāles joprojām strādā un ir vajadzīgs to remonts. Šis ir vēl viens no tiem iemesliem, kāpēc O. Grigāns uzskata, ka no šī NVS valstu tirgus ir perspektīvs. To, ka NVS valstu tirgū ir iespējas, rāda arī VEF - KTR saražoto telefonu centrāļu numuru skaits 2002. gadā, kad tas sasniedza 70 000, kamēr 2001. gadā tas bija — tikai nedaudz virs 60 000 — tātad par 17 % vairāk, skaidro uzņēmuma ģenerāldirektors. Viņš gan atzīst, ka ražošanas jaudas šo tendenci ļauj attīstīt, jo savulaik ik gadu tika ražotas telefonu centrāles ar kopējo numuru skaitu — 200 000. Zinātniski tehniskais progress ir sasniedzis tādu līmeni, ka uz vienas plates tiek uzlikti vairāki simti nelielo detaļu, taču turpmākās attīstības rezultātā samazinoties detaļu izmēram un pieaugot šo mazo detaļu skaitam, faktisi tiek to remonts reģionālajos servisa centros tikpat kā nav iespējams, tā rezultātā attiecīgais mezgls uz remontu jāsūta uz Rīgu vai arī tas jāaizvieto ar jaunu. Taču šādā gadījumā tiek sadārdzināta attiecīgo telefoncentrāļu servisa apkalpošana, savu nostāju skaidro O. Grigāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu ražotājs Motorola gada laikā zaudējis vairāk nekā 7% lielu daļu pasaules mobilo telefonu tirgū, līdz ar ko otram lielākajam mobilo telefonu ražotājam draud savas pozīcijas zaudēšana kompānijai Samsung, kura savu tirgus daļu palielinājusi par 2,2%, ziņo Bloomberg.

Pasaules lielākā mobilo telefonu ražotāja Nokia tirgus daļa pēc pārdoto telefonu daudzuma šā gada otrā ceturkšņa beigās bija 36,9%, kas ir par 3,2% vairāk nekā pērn šajā laikā.

Otra lielākā mobilo telefonu ražotāja Motorola tirgus daļa šā gada otrajā ceturksnī samazinājusies par 7,3%, salīdzinot ar 2006. gada otro ceturksni, kad kompānijai bija 21,9% liela tirgus daļa. Tagad Motorola aizņem 14,6% no pasaules mobilo telefonu tirgus.

Samsung savu tirgus daļu šā gada otrajā ceturksnī palielinājis līdz 13,4%, kas ir par 2,2% vairāk nekā pērn šajā laika posmā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to, ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati. Uzņēmuma dati arī rāda, ka par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.

Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir "Samsung", "Huawei" un "iPhone", taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī "Nokia" un "Xiaomi", kas gūst arvien lielāku popularitāti.

"Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu," saka "Tele2" mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.

"Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar "Huawei" pozīcijām tirgū," viņa piebilst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo telefonu tirgus pērn kopumā ir samazinājies par 5-15%, un sagaidāms, ka arī šogad tirdzniecības kritums turpināsies, šodien raksta laikraksts Dienas bizness.

Turklāt būtiskas izmaiņas ir notikušas tieši atsevišķu kategoriju mobilo telefonu tirdzniecībā. Piemēram, telefoni, kas tiek pārdoti t.s. brīvajā tirdzniecībā bez jebkādām saistībām ar operatoru, kritums pērn lēšams līdz pat 20 - 25 %, tai pat laikā t.s. subsidēto telefonu pārdošana ir samazinājusies tikai par 5 - 10 %. Tiesa, iespējams, ka atsevišķiem operatoriem subsidēto tālruņu tirdzniecība ir pieaugusi. "Tieši subsidētie telefoni ir kļuvuši par galveno preču kategoriju starp mobilajiem telefoniem un veido vismaz 70% no visu pārdoto telefonu skaita," norādīja U. Priedītis. Latvijas Mobilā telefona dīlerim DT Mobile, piekrīt arī operators Tele2. "Telekomunikāciju tirgus Latvijā attīstās un savstarpējā cīņa starp operatoriem palīdz klientiem izvēlēties labāko piedāvājumu – tas attiecas gan uz tarifu, gan arī izdevīgu mobilo telefonu iegādes piedāvājumu. Pēdējos gados un arī šobrīd skaidri vērojama tendence, ka cilvēki vairāk izvēlas subsidētos telefonus un šis pārsvars sasniedz gandrīz 80%," Db paskaidroja Tele2 mārketinga direktors Jānis Spoģis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nīderlande nolēmusi atteikties no drukātām telefonu grāmatām. Interneta dēļ tās kļuvušas liekas.

Nīderlande nolēmusi atteikties no drukātām telefonu grāmatām, kas valstī izmantotas gandrīz 140 gadus.

Izdevējs ceturtdien paziņoja, ka interneta dēļ šādas grāmatas kļuvušas liekas.

«Tā ir vienīgā grāmata Nīderlandē, kuru gandrīz visi ir izmantojuši vismaz vienreiz,» radio paziņoja izdevējs Ēriks Vīčers.

Lielākais vairums Nīderlandes iedzīvotāju meklē telefonu numurus telefonu grāmatas interneta izdevumā. Drukātās telefonu grāmatas izmanto vairs tikai neliela grupa gados vecu cilvēku laukos, un viņi šogad tiks apmācīti meklēt internetā, norādīja izdevējs.

Pirmajā Nīderlandes telefonu grāmatā, kas tika izdota 1881.gadā, bija 49 adreses. Pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados tika drukāti gandrīz septiņi miljoni telefonu grāmatas eksemplāru.

Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne,02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Citas ziņas

Eirobarometrs: vai bērni Eiropā ir pietiekami piesardzīgi, saskaroties ar tiešsaistes radītajiem riskiem?

,10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai vecāki var justies droši par savu trīspadsmitgadīgo meitu, kad viņa sērfo internetā? Vai viņi ir pārliecināti, ka vienpadsmitgadīgā dēla saruna pa mobilo telefonu ir droša? Komisijas Eiropas mērogā rīkotajā bērnu aptaujā tika pētīts, kā bērni izmanto jaunos saziņas līdzekļus.

Aptaujas rezultāti liecina, ka interneta un mobilo telefonu lietošana Eiropas jaunajai paaudzei ir kļuvusi gandrīz par pašsaprotamu parādību. Kopumā bērni apzinās arī riskus, kas saistīti ar interneta un mobilo telefonu lietošanu. Tomēr, saskaroties ar problēmām tiešsaistē, nepilngadīgie tikai kā galējo līdzekli lūdz pieaugušā palīdzību.

"Šī ir pirmā aptauja, kurā bērniem visā Eiropā ir tiešā veidā jautāts, kā viņi izmanto tiešsaistes tehnoloģijas, cik lielā mērā viņi izmanto internetu izklaides un mācību vajadzībām un kā viņi rīkojas riska situācijās", saka Viviāna Redinga, Eiropas Komisijas informācijas sabiedrības un saziņas līdzekļu komisāre. "Ir iepriecinoši redzēt, ka Eiropas jaunieši tik pārliecinoši apgūst digitālās tehnoloģijas. Spēja aktīvi izmantot jaunos saziņas līdzekļus ir svarīga uz zināšanām balstītas sabiedrības izveidei Eiropā. Tai pat laikā aptaujas rezultāti norāda, ka Eiropā nepieciešama uz problēmu paredzēšanu vērsta izglītība tiešsaistes saziņas līdzekļu jomā. Mums jāturpina informēt sabiedrību, īpaši vecākus, par jauno saziņas līdzekļu radītajām iespējām un riskiem. Ja runa ir par mūsu bērnu drošību, mēs nedrīkstam būt bezrūpīgi."

Tehnoloģijas

Eiropā: maksā par abonēšanu runā par velti

Aivars Mackevics [email protected],08.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas telekomunikāciju bizness, raugoties uz Rietumeiropas mobilo sakaru operatoru aktivitātēm, ir tā kā “iesnaudies”. Cenu tarifi vairs neatspoguļo tehnoloģisko attīstību, jo mobilo sarunu pakalpojums kļūst Eiropā par blakus produktu un līdz ar to tiek piedāvāts par velti vai ļoti zemu cenu. Kopš pirmdienas (1.03.2004) Vācijas mobilā telefona operatora E-Plus (www.eplus.de) 8,2 miljoni klientu var sarunāties visas dienas garumā, maksājot par vienu minūti tikai 0,03 eiro (0,02 Ls). Šīs tarifs ir pieejams, zvanot uz patstāvīgā tīkla abonentu numuriem un E-Plus klientiem. Mēneša abonēšanas maksa ir 10 eiro (6,73 Ls). Jāatzīmē, ka patstāvīgā pieslēguma klienti par vienu tālsarunas minūti maksā 0,121 eiro (0,081 Ls). Arī Vācijas lielākais mobilo sakaru operators T-Mobile (www.t-mobile.de) pazemina cenas saviem 25 miljoniem klientu, kuriem telefonu sarunas no atvaļinājuma mītnes ārzemēs kļūst par 33% lētākas. Viena sarunu minūte no Eiropas zemēm un ASV, zvanot uz Vāciju, maksā tikai 59 centi (39,7 santīmi). Otrais lielākais konkurents Vodafone (www.vodafone.de) saviem 24,7 miljoniem klientu piedāvā izdevīgas cenas nedēļas nogalēs. Tikai par papildus samaksu 5 eiro apmērā vienam mēnesim Vodafone klienti iegūst 1000 bezmaksas sarunu minūtes nedēļas nogalēs. Šis piedāvājums tiek attiecināts arī uz priekšapmaksas telefona kartēm. Vācijas mobilo telefonu klienti ietaupīto naudu investē jaunākos telefonu modeļos. 2003. gadā atkal tika panākts mobilo telefonu pārdošanas pieaugums par 20%, sasniedzot 3,4 miljardus eiro. Līdz ar to mobilo telefonu pārdošanas kritums kopš 2001. gada tika apturēts. Arī šajā gadā Vācijā tiek plānots pārdošanas pieaugums, piemēram, ražotājs Siemens cer palielināt pārdošanas apjomus šogad par 15%. Austrijā telefonsarunas par 0,00 eiro Visideālākie apstākļi lētai sarunai mobilajos sakaros ir Austrijā, kur uz nepilniem 8 miljoniem iedzīvotāju ir reģistrēti 5,58 miljoni mobilo telefonu un 7,31 miljons aktīvu SIM-karšu. Piemēram, uzņēmums Hutchison 3G Austria (www.drei.at) no Honkongas kā piektais mobilo sakaru operators Austrijā piedāvā telefona sarunas par velti, ja potenciālie klienti noslēgs līgumus līdz šī gada marta beigām. Šis vienīgais UMTS sakaru operators Austrijā uzskata, ka runas komunikācija ir tikai papildus pakalpojums. Hutchison abonēšanas piedāvājums ir 25 eiro mēnesī, kur klients iegūst bez papildus maksas: 66 minūtes video-sarunām, 32 video-filmu sūtīšanas iespējas, 250 sarunu minūtes visos nacionālajos telefonu tīklos un 99 e-pasta sūtījumus. Pirmo pusgadu abonēšanas maksa tiks iekasēta tikai 50% apmērā. Kompānija ir jau ieguvusi pirmos 15 000 klientus un līdz gada beigām cer sasniegt 100 000 robežu. UMTS mobilie telefoni, piemēram, Motorola A835 tiek pārdoti subsidētā variantā par 99 eiro. Arī citi Austrijas mobilo sakaru operatori ir reaģējuši uz šo piedāvājumu un piesaka aizvien lētākus telekomunikāciju tarifus. Piemēram, T-Mobile (www.t-mobile.at) 2 miljoniem klientu ir iespēja par abonēšanas maksu 17 eiro mēnesī – veikt sarunas šī tīkla ietvaros bez ierobežojuma un par 0,00 eiro. Arī Austrijas lielākais mobilo sakaru operators Mobilkom Austria (www.a1.net) piedāvā sarunas visas dienas garumā, maksājot par vienu minūti tikai vienu centu. Abonēšanas maksa līdz gada beigām ir tikai 10 eiro, ja klients parakstīs “Start Plus” līgumu līdz šī gada jūnija beigām. 2005. gadā klientam būs jāmaksā abonēšanas maksa 5 eiro mēnesī. Avots: Eiropa.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad globālais mobilo telefonu tirgus saruks par vismaz 10%. Tā norādījis pasaulē ceturtais lielākais mobilo telefonu ražotājs Sony Ericsson, raksta aģentūra Reuters.

"Mēs uzskatām, ka tirgus šogad saruks par vismaz 10%," sacījusi Sony Ericsson pārstāve Merana Vriglija (Merran Wrigley).

2008. gada ceturtajā ceturksnī Sony Ericsson prezidents Diks Komijama (Dick Komiyama) prognozēja, ka šogad mobilo telefonu tirgus saruks par vismaz 5%.

Citas ziņas

Disutē par numerācijas resursu maksu

Ilze Veģe,17.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) rosina sākt diskusiju par iespēju noteikt maksu par telekomunikāciju numerācijas resursu izmantošanu, kā arī par astoņu ciparu numerācijas ieviešanu. Kā klāstīja komisijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Līga Rimšēviča, Satiksmes ministrijai (SM) pirmdien nosūtīta vēstule, kurā aicināts izvērtēt abus augstākminētos jautājumus. SM Db apliecināja, ka šāda vēstule ir saņemta. L. Rimšēviča norādīja, ka pāreja uz astoņciparu numuriem valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī telekomunikāciju oparatoriem nozīmēs papildus izdevumus — tas saistīts ar centrāļu pārprogrammēšanu. Taču pamatā alternatīvas šādai notikumu gaitai nav: numerācijas septiņzīmju resursi tiekot izsmelti, turklāt Elektronisko sakaru nozares pamatnostādnes jau savlaicīgi paredzējušas attiecīgas izmaiņas laika posmā līdz 2008. gadam. Uzņēmumu aptauja liecina, ka Lattelekomam centrāļu darbības restrukturēšana varētu izmaksāt aptuveni divus miljonus latu, savukārt mobilajiem oparatoriem — aptuveni 120 tūkstošus latu. Ciešā kopsakarībā ar numerācijas ciparu skaitu ir jautājums par resursu izmantošanas efektivitāti. L. Rimšēviča norādīja, ka oparatoru «ekonomiskāku» attieksi pret šo jautājumu būtu veicinājusi savlaicīga maksas ieviešana par numerācijas izmantošanu. SPRK uzskata, ka maksu varētu ieviest šobrīd, taču šāds solis būtu rūpīgi jāizvērtē, lai neizraisītu tarifu pieaugumu pakalpojumu izmantotājiem, kā arī, lai neradītu šķēršļus jaunu oparatoru ieiešanai tirgū. Tiesa, izšķiršanās par maksas ieviešanu būtu politisks lēmums, tādēļ regulēšanas komisija vēlētos saņemt SM komentārus. Db jau vēstīja, ka paši oparatori pauduši neapmierinātību gan ar pāreju uz astoņciparu numuriem, gan ar gatavību ieviest maksu par šo numuru izmantošanu. Tikmēr SM Sakaru departamenta direktors Raimonds Bergmanis sarunā ar Db izteica apgalvojumu, ka maksa par numerācijas resursu izmantošanu tiks ieviesta jebkurā gadījumā. Iespējams, tas notiks jau līdz nākamā gada vidum. Viņš klāstīja, ka Latvija ir viena no retajām pasaules valstīm, kur ierobežoti nacionālie resursi — par kādiem tiek uzskatīta numerācija — tiek izmantoti bez maksas. Tiesa, viņaprāt, SPRK ir pietiekoši lielas pilnvaras un instrumenti, kas, arī bez maksas ieviešanas, sekmētu taupīgāku oparatoru attieksmi pret numuru izmantošanu. Kā vienu no šādām iespējām departamenta direktors minēja regulēšanas komisijas tiesības operatoriem izsniedzamajās licencēs iekļaut astevišķus nosacījumus attiecībā uz resursu izmantošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora Tele2 zaudējumi sakaru pārtraukuma dēļ būs vairāki simti tūkstoši latu, atzina uzņēmuma komercdirektors Jānis Spoģis.

«Zaudējumu summa pašlaik vēl tiek precizēta, taču tie būs vairāki simti tūkstoši latu,» viņš sacīja.

Pēc Spoģa teiktā, patlaban notiek avārijas izmeklēšana, turklāt Tele2 sācis arī īstenot pasākumu plānu, lai līdzīgus notikumus nākotnē pilnībā izslēgtu. «Mūsu klienti var būt droši par sakariem,» uzsvēra uzņēmuma komercdirektors.

Viņš pastāstīja, ka 14.jūlijā klimata uzturēšanas sistēmas avārijas un tai sekojošā īssavienojuma un pārkaršanas dēļ pulksten 14.30 no ierindas izgāja taisngriežu sistēma, kas nodrošina centrāļu barošanu ar 48 voltu spriegumu. «Temperatūras signalizācija nostrādāja ar aizturi, par ko esam pieprasījuši paskaidrojumus klimata sistēmas piegādātājam,» uzsvēra Spoģis.

Nekustamais īpašums

Zalaris Baltijas birojs pārcelsies uz Novira Plaza

Db.lv,23.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Eiropas vadošajiem personāla un algu aprēķinu risinājumu un pakalpojumu sniedzējiem "Zalaris" galvenais Baltijas valstu birojs un gandrīz 200 darbinieku šoruden pārcelsies uz jauno biznesa centru “Novira Plaza” Rīgas centrā.

"Tuvojoties “Novira Plaza” atvēršanai, esam priecīgi sākt iepazīstināšanu ar mūsu galvenajiem nomniekiem. “Zalaris” kā moderns, augošs un uzticams biznesa pakalpojumu sniedzējs lieliski atbilst mūsu redzējumam par nākotnes nomnieku loku," komentē Merts Mosārs (Märt Moosar), “Novira Capital” vadītājs Latvijā.

55 miljonus eiro vērto Novira Plaza projektu pabeigs oktobrī

Biroju un iepirkšanās centra projektu "Novira Plaza" pretī Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai...

“Jaunā biroja izvēlē viens no svarīgākajiem aspektiem noteikti bija atrašanās vieta. Mums ir ļoti svarīgi, lai komanda un partneri var ērti sasniegt biroju ar vienu transportlīdzekli, bez pārsēšanās. Nav neviena cita projekta, kas labāk atbilstu šim mērķim un kura atrašanās vieta sakrīt ar centrālu transporta mezglu,” stāsta Ingrīda Štālberga, “Zalaris” vadītāja Baltijas valstīs.

Kā iepriekš stāstīts, Rīgas centrā aktīvi noris projekta “Novira Plaza” būvniecības darbi, kas izmaksās 55 miljonus eiro un tiks pabeigti šī gada oktobrī. “Novira Plaza” būs ilgtspējīgs un moderns A klases biznesa centrs, kas atradīsies starp Satekles, Marijas un Elizabetes ielām. Jaunais projekts būs ne vien estētiski pievilcīgs, bet arī funkcionāls, energoefektīvs un atbildīs LEED standartiem. Mērķis ir iegūt LEED platīna sertifikātu ēkas pirmajos darbības gados.

“Mums bija nozīmīgi, ka ēkas mūsdienīgie tehniskie risinājumi spēj nodrošināt tik ļoti būtisko gaisa kvalitāti, kā arī sniedz pārliecību par telpu energoefektivitāti un ilgtspēju. Tāpat varu teikt, ka autostāvvietu pieejamība vienmēr bijis nozīmīgs aspekts, tomēr varam novērot, ka cilvēku paradumi ir mainījušies. Izvēloties šādu centrālu biroju, mēs ticam, ka daudz lielākā mērā varētu tikt dota priekšroka sabiedriskajam transportam, velosipēdiem vai pat pastaigai, ja dzīvesvieta atrodas centra rajonā,” par svarīgiem aspektiem biroja izvēlē turpina I.Štālberga.

“Zalaris”, ko vadošie nozares analītiķi atzinuši par vienu no Eiropas vadošajiem personāla un algu aprēķinu risinājumu un pakalpojumu sniedzējiem, Latvijā darbojas kopš 2007. gada, un šobrīd Latvijas komandā ir jau 170 cilvēku. “Zalaris” ir vadošais cilvēkresursu vadības (HCM) risinājumu pakalpojumu sniedzējs, kas katru mēnesi apkalpo vairāk nekā 1,5 miljonus klientu darbinieku. Uzņēmuma gada ieņēmumi ir vairāk nekā 80 miljoni eiro.

“Evernord Asset Management” ir licencēta aktīvu pārvaldīšanas sabiedrība, kas pieder “Evernord” grupai un šobrīd pārvalda trīs slēgtus ieguldījumu fondus un darbojas visās trīs Baltijas valstīs.

“Novira Capital” ir viens no vadošajiem nekustamo īpašumu attīstītājiem Igaunijā, kas pēdējo gadu laikā ir izstrādājis 4 biroju ēkas Tallinas centrālajā daļā un vairāk nekā 300 augstas klases dzīvokļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Citas ziņas

Sudraba spožajam pievienojas maģiski melnais un zelta elegantais - LG piedāvā jaunos LG Shine "Titanium Black" un "Gold" mobilos telefonus

,20.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 20. septembris - Pateicoties LG Black Label elegantās stila sērijas otrā modeļa LG Shine pārsteidzošajiem pārdošanas apjomu panākumiem, LG Electronics piedāvā jaunus LG Shine mobilos telefonus - "Titanium Black" un "Gold". Šie telefoni no sava priekšteča ir mantojuši visas tehniskās specifikācijas, savukārt "sudraboto mētelīti" nomainījušas titāna melna un luksus zelta "žaketes".

Jaunie LG Shine "Titanium Black " un "Gold " mobilie telefoni ir stilīgi un tiem ir augstākās klases tehniskās specifikācijas. Ietekmējoties no modernisma, LG Shine "Titanium Black" mobilais telefons ir rūpīgi pārdomāts un izsmalcināts. Ar jauno LG Shine "Titanium Black", kas ir vēl elegantāks nekā sudraba krāsas telefons, mirdzēt var gan vīrieši, gan sievietes. Savukārt "Gold" telefons savu krāsu un veidolu ieguvis ietekmējoties no dabas, tādējādi arī ziedu motīvs atklāj telefona jūtīgumu.

Tie cilvēki, kam iepatikās jau pirmais sudrabotais LG Shine, būs patīkami pārsteigti par jaunajiem telefoniem un vēlēsies tos iegūt, tādējādi tas vēlreiz apliecinās, ka LG ir viens no stilu līderiem.