VEF - KTR ģenerāldirektors Ojārs Grigāns atgādina, ka bijušajā sociālisma nometnē VEF bija vadošais uzņēmums visā komutācijas tehnikas attīstībā. Tolaik VEF zinātniski pētnieciskais institūts noteica visu telekomunikāciju politiku. Visā savā pastāvēšanas vēsturē VEF ir uzstādītas automātiskās telefonu centrāles ar kopējo tilpumu - 19 miljonu numuru, daudzi demiti miljoni telefonu aparārtu, dispečeru sakaru aparatūra, starppilsētu automātiskās un pusautomātiskās centrāles utt., atceras O. Grigāns. Gan tobrīd, gan arī pašlaik joprojām komutācijas tehnika ar VEF logo ir pazīstama, jo daudzas telefonu centrāles joprojām strādā un ir vajadzīgs to remonts. Šis ir vēl viens no tiem iemesliem, kāpēc O. Grigāns uzskata, ka no šī NVS valstu tirgus ir perspektīvs. To, ka NVS valstu tirgū ir iespējas, rāda arī VEF - KTR saražoto telefonu centrāļu numuru skaits 2002. gadā, kad tas sasniedza 70 000, kamēr 2001. gadā tas bija — tikai nedaudz virs 60 000 — tātad par 17 % vairāk, skaidro uzņēmuma ģenerāldirektors. Viņš gan atzīst, ka ražošanas jaudas šo tendenci ļauj attīstīt, jo savulaik ik gadu tika ražotas telefonu centrāles ar kopējo numuru skaitu — 200 000. Zinātniski tehniskais progress ir sasniedzis tādu līmeni, ka uz vienas plates tiek uzlikti vairāki simti nelielo detaļu, taču turpmākās attīstības rezultātā samazinoties detaļu izmēram un pieaugot šo mazo detaļu skaitam, faktisi tiek to remonts reģionālajos servisa centros tikpat kā nav iespējams, tā rezultātā attiecīgais mezgls uz remontu jāsūta uz Rīgu vai arī tas jāaizvieto ar jaunu. Taču šādā gadījumā tiek sadārdzināta attiecīgo telefoncentrāļu servisa apkalpošana, savu nostāju skaidro O. Grigāns.