Uzņēmumi: 2012. gada kļūdas sociālajos tīkos - klusēšana, atbilžu nesniegšana laikā un bezgaumība 

Par lielākajām kļūdām sociālajos tīklos 2012. gadā uzņēmumu pārstāvji uzskata klusēšanu, ja lietotāji sāk mazāk komunicēt, atbilžu nesniegšanu lietotājiem ērtākajā laikā un bezgaumību.

Nozare.lv, 2013. gada 08. janvāris plkst. 9:13

Minot savu piemēru, virtuļu ražotājs un tirgotājs ZeDonats pārstāvis Reinis Silovs norāda, ka pavasara mēnešos aktivitāte Twitter vidē samazinājusies - mazāk rakstīja cilvēki un arī ZeDonats sāka mazāk rakstīt. Taču šādu klusēšanu viņš novērtējā kā kļūdu. Tiklīdz uzņēmums atsācis aktīvāk rakstīt, arī lietotāji sākuši komunicēt vairāk.

SIA Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis savukārt norādīja uz ierastā darba laika neatbilstību laikam, kad lietotājiem ērtāk sazināties ar uzņēmumiem. «Ir ierasts, ka darba laiks ir no plkst.9 līdz 18, bet klients atnāk mājās [pēc darba] un viņam pēkšņi «deg» plkst.21. Viņam «sāp», un viņš «bļauj», un visi draugi sāk just līdzi. Paskatāmies - izrādās, «ugunsgrēks»,» vērtēja Spoģis.

Viņš uzsvēra, ka uzņēmumiem jābūt gataviem ar klientu komunicēt tad, kad viņam ir ērti, atbilstoši plānojot arī savas komandas darba laiku, lai vakarā līdz plkst.22-23 cilvēkam būtu iespēja saņemt atbildi. Spoģis teica, ka Tele2 mainīja sevi iekšienē, lai piemērotos klientam, bet nākamais līmenis, viņaprāt, būs izvērtēt, vai ir pietiekami daudz darbinieku ap šiem plkst.22 vakarā. «Uzņēmumi būs spiesti adaptēties, lai klients justos ar mums komfortā,» piebilda Spoģis.

Līdzīgu domu izteica kebabnīcu TurKebab līdzīpašnieks un komunikācijas vadītājs Andis Zusts, kurš, runājot par krīzes komunikāciju, kritiski izteicās par piemēriem, kad pirmdienā nākas lasīt atvainošanos, ka uzņēmums nevarēja atbildēt brīvdienās. Viņš sociālo tīklu profiliem, ko uztur kā uzņēmuma īpašnieks, sekojot pastāvīgi.

Savukārt dzērienu ražotāja Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa kā pagājušā gada kļūdu minēja atsevišķu uzņēmumu tvītus saistībā ar Vanšu tilta vantīs uzrāpušos vīrieti, kurš vēlāk noleca. Viņa norādīja, ka dažkārt kreativitāte robežojas ar bezgaumību. Krastiņa, atsaucoties uz savu pieredzi, vērtēja: jo vienkāršāka akcija, jo veiksmīgāks rezultāts.

Izmantojot sociālos medijus, kompānijai izdevies arī «apklusināt» negatīvos komentētājus, kas norāda, ka «Aldaris nav alus». Šādi cilvēki tiek aicināti ciemos, un, lai gan no desmit atnāk viens, pārējie publiski pēc tam vairs nerunā.

Samsung Electronics Baltics digitālā mārketinga vadītāja Sniedzīte Vilmane vērtēja, ka sociālajā vidē labas atsauksmes un sliktas atsauksmes ir kolosāls rezultāts, bet slikti ir, ja neviens nekomentē. Viņasprāt, ir svarīgi reaģēt arī mazāk pozitīvās situācijās. Viņa atzina, ka arī Samsung mēdz saskarties ar publiskām negatīvām ziņām, kas sociālajā vidē ir neizbēgami, taču kompānija augsti vērtējot atgriezenisko saiti, lai kāda arī tā būtu.

Par kļūdu viņa uzskata to, ka kompānijas bieži neizmanto sasaisti starp visiem digitālajiem kanāliem - mājaslapu, sociālajiem medijiem un mobilo vidi. Kompānijas pieredze liecinot, ka tas labi strādā un papildina viens otru. Savukārt digitālās aģentūras Digibrand sociālo mediju stratēģis Aldis Blicsons teica, ka viņam nav izdevies visus savus klientus pārliecināt, ka sociālie tīkli nav trafika rīks uz mājaslapu, kurai nepieciešami labi rādītāji tikai tāpēc, ka tāda ir izveidota. Ja mājaslapā nekā nav, mākslīgais cipars neko nepalīdzēs, norādīja Blicsons.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2012. gada 19. jūlijs plkst. 12:48

Nedaudz vairāk nekā trešdaļa (34,2%) aptaujāto interneta lietotāju Latvijā atzīst, ka seko...

2012. gada 12. jūlijs plkst. 14:59

Pētījumā par interneta lietotāju paradumiem noskaidrojies, ka Latvijas sociālo tīklu lietošanas...

2012. gada 27. jūnijs plkst. 17:57

Sociālo spēļu izstrādātājs Zynga radījis pats savu spēļu sociālo platformu, vēsta inc.com....

2012. gada 15. jūnijs plkst. 14:05

Tehnoloģiju gigants Microsoft par 1,2 miljardiem ASV dolāru pārņems kompāniju Yammer, atsaucoties...

2011. gada 31. janvāris plkst. 12:23

Facebook un citu sociālo tīklu privātās lietotāju lapas ASV aizvien biežāk tiek...

Nepalaid garām

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2013. gada 07. janvāris plkst. 9:03

Lai gan notiek lietotāju migrācija starp sociālajiem tīkliem, daļai Latvijas portāla Draugiem.lv...

2013. gada 04. janvāris plkst. 8:39

Sākoties Jaunajam gadam, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs...

2013. gada 03. janvāris plkst. 11:32

Aizvadītā gada nogalē, reaģējot uz joprojām no iedzīvotājiem pienākošiem pieteikumiem,...

2013. gada 02. janvāris plkst. 8:24

Tviteris pagaidām nav kļuvis par uzņēmēju kulta lietu, raksta laikraksts Diena....

2013. gada 02. janvāris plkst. 8:21

Krīzes komunikācijā atspēriena punkts sociālajos tīklos ir «mājasdarbi», kas padarīti...

2012. gada 27. decembris plkst. 16:15

Skandināvijas mediju grupai Schibsted piederošais SIA TV Net no interneta projektu kompānijas...

2012. gada 19. decembris plkst. 14:05

Sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga robežas saplūst; uzņēmuma reputācija un zīmolu...

2012. gada 18. decembris plkst. 10:14

Londonas ugunsdzēsēji apsver iespēju ļaut cilvēkiem par ārkārtas situācijām ziņot ar tvītu...

2012. gada 17. decembris plkst. 15:07

Meklēšanas vietne Google apkopojusi statistiku par to, kas šajā gadā pasaules iedzīvotājiem...

2012. gada 11. decembris plkst. 8:48

Pirmssvētku iepirkšanās laikā Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas...