Jaunākais izdevums

Lai efektīvāk cīnītos ar vandalismu, tajā skaitā vilcienu nelikumīgu apzīmēšanu, pasažieru vilciena pārvadātājs “Vivi” no oktobra savu teritoriju apsargāšanai sācis izmantot dronu tehnoloģijas.

Jaunais apsardzes risinājums spēj darboties 24/7 režīmā, nodrošinot daudz plašākas iespējas teritoriju monitorēšanā, kā arī savlaicīgāku operatīvās informācijas sniegšanu un reaģēšanu.

Neskatoties uz vadalisma gadījumu skaita nelielu kritumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vilciena pārvadātājs “Vivi” joprojām saskarās ar situācijām, kad atsevišķas personas, nesankcionēti iekļūstot pārvadātāja apsaimniekotajās teritorijās, mēģina veikt tajās novietoto vilcienu nelikumīgu apzīmēšanu. Lai arī daļā gadījumu apsardzes darbinieki savlaicīgi pamana pārkāpējus un novērš noziedzīga nodarījuma paveikšanu, vandaļiem vēlme atgriezties un īstenot iecerēto nereti saglabājas. Tādēļ, lai nodrošinātu pārvadātāja teritoriju efektīvāku uzraudzīšanu un daudz operatīvāku informācijas nodošanu apsardzes darbiniekiem un policijai, ”Vivi” savu objektu apsargāšanai sācis izmantot dronu tehnoloģijas.

Minētais risinājums sevī ietver iespēju monitorēt teritoriju 24/7 režīmā no augstuma, aptverot uzreiz visa objekta perimetru un reāllaikā fiksējot jebkāda veida kustību un kustības virzienu, informāciju nekavējoties nododot apsardzes darbiniekiem. Tāpat droni ir aprīkoti ar infrasarkanās gaismas sensoriem un termokamerām, kas spēj fiksēt pārkāpēju jebkurā diennakts laikā un precīzi noteikt tā atrašanās vietu.

“Mūsdienās viedo tehnoloģiju attīstību novērojam ikvienā nozarē, tajā skaitā arī drošības un apsardzes jomā. Robotizētie risinājumi ir ne tikai daudz funkcionālāki ar plašām iespējām apsargājamo teritoriju monitorēšanā, bet arī nodrošina ļoti precīzas informācijas operatīvu nodošanu, tādējādi būtiski uzlabojot īpašumu aizsardzību,’’ norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Tāpat paredzēts, ka “Vivi” izmantotās dronu tehnoloģijas, ņemot vērā to aprīkojumu un iespējas, palīdzēs savlaicīgi pamanīt un tādējādi novērst arī ugunsgrēka draudus.Dronu izmantošana teritoriju apsargāšanai ir ‘’Vivi’’ pilotprojekts, kura veiksmīgas norises gadījumā uzņēmums plāno dronu tehnoloģijas pakāpeniski ieviest vēl plašāk. Tāpat pozitīvs aspekts ir arī dronu risinājuma ekonomiskā puse – atkarībā no apsargājamās teritorijas specifikas, drona izmantošana izmaksā vidēji divas līdz trīs reizes mazāk par viena fiziskās apsardzes darbinieka pozīcijas uzturēšanu.

“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”. AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”.

2023. gadā tika pārvadāti 17,1 miljons pasažieru, 98,36% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 950 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) ir noslēgusi līgumu ar "Pasažieru vilcienu", kas pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu Latvijā veic ar zīmolu "Vivi", par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutos līdz 2032.gada 31.decembrim, līgumā paredzot iespēju pagarināt tā izpildi līdz 2034.gada 31.decembrim.

Jaunais līgums nosaka jaunas kvalitātes prasības attiecībā uz pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu pa dzelzceļu un informācijas sniegšanu klientiem gan ikdienā, gan arī ārkārtas situācijās. Tā, piemēram, ir noteikti skaidri rīcības scenāriji gadījumos, ja vilciena kustība ir traucēta, un kā šādos gadījumos tiek nodrošināti pasažieru pārvadājumi ar autobusiem. Tāpat ir noteiktas prasības, kā un pa kādiem kanāliem "Vivi" ir jānodrošina klientiem informācija gadījumā, ja rodas problēmas ar pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu. Vienlaikus ir paredzēti arī plašāki līgumsodi par kavējumiem un atceltiem reisiem, ja tas ir noticis pārvadātāja vainas dēļ, vai par citu pakalpojuma kvalitātes prasību neievērošanu. Jauno prasību ieviešana notiks pakāpeniski 2025.gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru