Jaunākais izdevums

Sākot no trešdienas, 17. jūlija Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams jauns mūzikas straumēšanas serviss YouTube Music, kas paredzēts mūzikas lietošanai no YouTube resursiem, kā arī mūzikas izpētei, personalizēšanai un klasificēšanai, atbilstoši savam dzīvesstilam, vēlmēm un gaumei.

YouTube sākotnēji tika veidota kā platforma skatīšanai, kas nozīmēja, ka mūzikas faniem bija jāspēj manevrēt starp vairākām mūzikas lietotnēm un YouTube. Tas nebija ērti un YouTube nolēma radīt YouTube Music, kas no šodienas pieejams arī Latvijā.

YouTube Music būs pieejami ne tikai mūzikas videoklipi, bet arī mūziķu oficiālie albumi, singli, remiksi, tiešraides, kaverversijas un citviet grūti atrodama mūzika. Īpaši pielāgoti ieteikumi nozīmē, ka serviss dinamiski pielāgojas, lai sniegtu ieteikumus, pamatojoties uz to, ko lietotājs klausījies iepriekš, kur un ko dara. Viedā meklēšana ļaus atrast vajadzīgo dziesmu, pat ja lietotājs nevar atcerēties tās nosaukumu vai zina tikai daļu no dziesmas vārdiem. Šobrīd aktuālākie videoklipi atrodami īpašajā «Hotlist» izvēlnē. Izmantojot YouTube Music Premium, iespējams pārslēgties starp dziesmu un mūzikas videoklipu, lai nepārtraukti klausītos un skatītos ar vienu klikšķi. Iegādājoties YouTube Music Premium, lietotājs varēs klausīties un lejupielādēt mūziku bez reklāmām, fonā vai visur, kur dodas. Bezsaistes Mixtape automātiski lejupielādēs iecienītākās dziesmas.

Šobrīd Latvijas mūzikas fani bez maksas var lietot jauno YouTube Music versiju, kurā ir iekļautas reklāmas. Tiem, kuri vēlas mūziku bez reklāmas, YouTube piedāvā abonēt YouTube Music Premium. YouTube Music Premium tiek piedāvāts izmēģināt vienu mēnesi bez maksas.

Pasaulē šo straumēšanas servisu YouTube nodrošina jau vairāk nekā 50 valstīs, kurām šodien pievienojas arī Latvija, Lietuva, Igaunija un vēl vairākas valstis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Viens no pelnošākajiem jūtūberiem sajuties ļoti noguris

Lelde Petrāne, 16.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"YouTube" zvaigzne PewDiePie paziņojis, ka uz laiku pārtrauks darbību video platformā, jo "jūtas ļoti noguris", ziņo BBC.

30 gadus vecais zviedrs, īstajā vārdā Fēlikss Kjellbergs, ieguvis slavu ar videospēļu komentāriem un kādu brīdi bija pasaulē vispelnošākais jūtūberis. Vienlaikus viņš guvis arī sliktu slavu saistībā ar apsūdzībām rasismā un antisemītismā.

"Nākamā gada sākumā es uz brīdi būšu prom. Plašāk paskaidrošu vēlāk," video ierakstā pavēstījis PewDiePie.

Šā gada sākumā PewDiePie, kuram šobrīd ir 102 miljoni abonentu, lielākā "YouTube" kanāla slavu atņēma Bolivudas ierakstu kompānija "T-Series", kurai tagad ir vairāk nekā 121 miljons abonentu.

"Nākamgad es ņemu pārtraukumu no "YouTube". Es gribēju to pateikt jau iepriekš, jo esmu izlēmis. Esmu noguris. Es jūtos ļoti noguris. Es nezinu, vai varat to redzēt," PewDiePie smiedamies paziņojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta pārslodzes mazināšanai YouTube pazeminās straumēšanas kvalitāti

LETA--DPA, 20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas vietne "YouTube" piektdien paziņoja, ka pazeminās savu straumēšanas pakalpojumu kvalitāti Eiropā, lai novērstu interneta pārslodzi laikā, kad ir pieaudzis pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ noteiktās iedzīvotāju pašizolācijas apstākļos.

"YouTube" un mātesuzņēmums "Google" norāda, ka uz laiku pazeminās noklusējuma izšķirtspēju no augstas līdz standarta, "lai samazinātu sistēmas noslodzi, vienlaikus sniedzot labu lietotāju pieredzi."

Šāds lēmums pieņemts pēc sarunām ar Eiropas Savienības (ES) iekšējā tirgus un digitālās ekonomikas komisāru Tjerī Bretonu. Viņš atzinīgi novērtējis šādu "YouTube" rīcību, sakot, ka tā Covid-19 krīzē palīdzēs saglabāt netraucētu interneta funkcionēšanu.

Par šādu lēmumu ceturtdien jau paziņoja ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platforma un kompānija "Netflix".

Eiropā, kur daudzās valstīs ir noteiktas iedzīvotāju pašizolēšanās un karantīnas, ir slēgtas skolas, kultūras iestādes un daudzi veikali, kā arī aizliegtas pulcēšanās, cilvēki aizvien vairāk pievēršas internetam, lai nomāktu garlaicību.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Autortiesību direktīva nonākusi kritikas krustugunīs

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 28.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Eiropas Savienības intelektuāļu un interneta lietotāju karstākajiem strīdiem ir par 26. martā Eiropas Parlamentā (EP) pieņemto Direktīvu par autortiesībām digitālajā vienotajā tirgū, kas gan vēl jāpieņem Eiropas Padomē.

Jaunā direktīva paredz, ka turpmāk lielās interneta platformas, piemēram, Youtube, Facebook un Google New, būs tieši atbildīgas par tajās augšuplādēto saturu: tām vajadzēs slēgt vienošanos ar publicētā satura autortiesību turētājiem – ierakstu kompānijām, izdevniecībām un medijiem, nodrošinot pienācīgu atlīdzību izpildītājiem un žurnālistiem, no kuru darba šīs platformas gūst peļņu.

Tāpat paredzēts, ka interneta platformām augšupielādes brīdī būs jāspēj identificēt ar autortiesībām aizsargātu saturu, tādējādi aizliedzot to publicēt bez līguma ar autoru. Jāteic, ka direktīvai ir gan karsti atbalstītāji (piemēram, Lady Gaga), gan asi kritiķi. Vislielākās diskusijas izsauc direktīvas 13. pants, kas paredz, ka tiešsaistes platformas, kurās to lietotāji augšuplādē saturu un dalās ar to, ir atbildīgas, lai šis saturs nepārkāpj autortiesības. Tas nozīmē, ka jebkuras tīmekļa vietnes, kurās ir liels daudzums lietotāju radīta satura (YouTube, Twitter un Facebook) ir atbildīgas par satura izņemšanu, ja tas pārkāpj autortiesības. Lai to īstenotu, tiešraides platformām būs jāizmanto satura atpazīšanas tehnoloģijas jeb augšupielādes filtri. Taču, kā norāda 13. panta kritiķi, šie filtri nespēs atpazīt parodijas un interneta mēmes (attēls, video, teksta fragments, kas ir plaši izplatīts interneta vidē ar nelielām variācijām).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laužot stereotipu par to, ka plastmasas mēbeles ir vieglas un neizturīgas, un uzsēžoties uz "zaļā viļņa", zīmols "RePlastic" sācis tirgū piedāvāt mēbeles, kas izgatavotas no pudeļu korķiem.

Uzņēmuma "RePlastic" vadītājs Jānis Kravalis portālam db.lv atklāj, ka biznesa ideju smēlies, "sērfojot" internetā: "Uzgāju internetā, ka Anglijā un ASV ļoti labā līmenī ražo mēbeles no pārstrādātas plastmasas. Sāku pētīt Latvijas tirgu un šādas mēbeles neatradu nevienā veikalā. Atradu piemērotu izejmateriālu tepat Latvijā. Ar vectēva palīdzību uzbūvēju plastmasas pārkausēšanas iekārtu, atradu telpu un sāku ražot!"

"Daudziem plastmasas mēbeles asociējas ar vieglām un neizturīgām lietām. "RePlastic" mēbeļu svars ir līdzvērtīgs koka mēbelēm un pat smagākas. Tās ir krietni izturīgākas par visiem labi zināmajiem plastmasas galdiem, kuri vēja laikā ir jāpiestiprina pie zemes. Mēbelēm nodrošinu likumā noteikto divu gadu garantiju, bet novēroju, ka Anglijā šādām mēbelēm ir 25 gadu garantija, tāpēc esmu ceļā uz to, lai arī Latvijā varētu tādu piedāvāt. Pārstrādātas plastmasas potenciālais pielietojums ir diezgan plašs, to var izmantot sētas dēļu, smilšu kastu, komposta kastu, puķu podu un citu āra lietu ražošanai. Es primāri saskatu vislielāko potenciālu tieši dārza mēbeļu ražošanā, bet ziemas sezonai varētu izstrādāt arī ragavas bērniem," stāsta jaunais uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā sadodas rokās, lai ātri izstrādātu risinājumus cīņai ar Covid-19

Lelde Petrāne, 20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš otrdienas tiešsaistes vidē darbojās pirmais pilnībā virtuālais hakatons "HackForce", kura mērķis bija meklēt risinājumus koronavīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem. Finālā piedalījās 28 komandas, bet par labāko atzina "Face Shied".

Līdz hakatona noslēgumam tajā aktīvi darbojās 28 komandas, bet kopumā projektam dažādās lomās pieslēdzās vairāk nekā 800 cilvēki no 25 dažādām pasaules valstīm. Projektu autori ar mentoru palīdzību izstrādāja idejas un risinājumus koronavīrusa krīzes mazināšanai, un prezentēja izstrādātos prototipus publiski tiešsaistes vidē.

Projekti tika izstrādāti četrās būtiskākajās nozarēs, kurām šobrīd nepieciešama palīdzība un ātri integrējami risinājumi - medicīna un veselības aprūpe, koronavīrusa krīzes risinājumi, izglītība, kā arī ekonomika un uzņēmējdarbības atbalsta projekti.

Pirmo vietu un 10 000 eiro turpmākai projekta izstrādei ieguva "Face Shied", par otro veiksmīgāko ideju tika atzīta "Emergency Ventilator" un tā ieguva 7000 eiro lielu sākuma kapitālu, 3. vietu un 5000 eiro saņēma "Exonicus", 4. vietu un 1500 eiro idejas attīstībai ieguva "Flipful", bet 5. vieta un 1500 eiro naudas balva tika piešķirta "Stay Home" ("Paliec Mājās").

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sācis Latvijas influenceru uzraudzības programmu, jo liela daļa «Instagram» un «Youtube» viedokļu līderu pārkāpjot Reklāmas likumu un maldina savu auditoriju.

Vienlaikus, arvien redzamāk sašķēlusies pati Latvijas influenceru vide, kad kvalitatīvā satura veidotāji un blogeru ētikas ievērotāji kritizē naudas mediniekus, – vēstīja «LNT TOP10».

Likuma uzraugi vēl pirms gada īsti nezināja, kā disciplinēt skaitliski daudzos influencerus, kas publiski nenorāda, ka par sponsorētā satura izveidi un izvietošanu savos sociālajos kontos ir saņemta nauda vai bartera prece un pakalpojums. PTAC situāciju atvieglojuši sabiedrisko attiecību aģentūru veidotie reitingi, kuros sociālo mediju influenceri sarindoti pēc ietekmes spēka uz savu sekotāju auditoriju.

«Šobrīd mēs esam pievērsuši uzmanību 80 influenceriem. Tie ir gan lielie un vidējie, gan nano-influenceri. Pret 18 influenceriem mēs esam uzsākuši uzraudzības lietas, īpaši pievēršot uzmanību viņu ierakstiem, vai izmanto tēmturus,» – «LNT TOP10» skaidroja PTAC pārstāve Evija Lene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokles spēles studija "Kokļu Mežs", kas darbojas kopš 2015.gada, izveidojusi platformu attālinātajām kokles spēles nodarbībām.

Studijas dibinātājs Ansis Jansons stāsta: "Kad sāku 2015.gadā darboties, bija interesenti, bet īsti nebija, kas mācītu kokles spēli. Kopš tā laika "Kokļu Mežs" ir audzis un kopumā mūsu skolai izgājuši cauri ap 500 cilvēku. Tas kādreiz šķita nereāli liels skaitlis, bet šobrīd ir sajūta, ka tas varētu būt tikai sākums.

Ideja par to, ka jāveido arī e-skola, radās, atsaucoties uz cilvēku interesei. Bija ļoti daudzi, kas meklēja iespēju mācīties spēlēt kokli, bet, piemēram, nedzīvoja Rīgā vai pat Latvijā, tāpēc nevarēja pievienoties klātienes nodarbībām. Domājot par to, kā palīdzēt šiem cilvēkiem, radās doma par to, ka jāveido speciāla platforma, kurā varētu apgūt kokles spēli attālinātās, bet individuāli pielāgotās nodarbībās."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra sākumā ar ģimeni aizbraucām noķert vasaras sajūtu brīnišķīgajā Marokā. Brīnišķīga un krāsaina valsts, kurā aizbēgt no pelēkās un drūmās ziemas.

«Daudz laimes dzimšanas dienā,» es pasniedzu tētim aploksni, iedodu buču un nepacietīgi dīdos, kamēr gaidu reakciju no vecākiem, kad tētis būs atvēris aploksni. Iekšā ir lidmašīnas biļešu dāvanu kartes.

Lielāko dzīves daļu mani vecāki ir pavadījuši, lai izaudzinātu mani un māsu par labiem cilvēkiem un nav aizrāvušies ar ceļošanu. Igaunija, Lietuva, Vācija - tāds standartiņš. Tagad, kad, cerams, esmu izaugusi par labu cilvēku un varu pateikt vecākiem paldies par visu, ko man devuši, kā vienu no variantiem sava «paldies» pateikšanai izvēlējos uzdāvināt tēva apaļajā jubilejā vecākiem iespēju kaut kur aizlidot. Atpūsties. Tajā brīdī vecāki vēl nenojauš, ka deviņus mēnešus vēlāk lidos uz Maroku, bet smejoties saka, ka aizlidos kaut kur tepat, kur viss pazīstams – Ukrainu, Baltkrieviju..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2. septembra CSDD B kategorijas vadīšanas eksāmena figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un «apgriešanās braukšanai pretējā virzienā» tiks izpildītas ceļu satiksmē.

Figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un «apgriešanās braukšanai pretējā virzienā», kas līdz šim tika izpildītas slēgtā laukumā, turpmāk būs jāizpilda ceļu satiksmē un to izpilde tiks iekļauta kopējā eksāmena novērtējumā.

Šie braukšanas elementi netiks speciāli izdalīti. Braucot ceļu satiksmē uz šaura ceļa būs raiti un, nekavējot satiksmi, jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā, izmantojot atpakaļgaitu. Tāpat eksāmena maršrutā tiks iekļauta vieta ar kāpumu, kur pretendentam būs, netraucējot satiksmi, jāuzsāk kustība augšupceļā. Minētās izmaiņas vēl vairāk pietuvinās vadīšanas eksāmenu reālajai dzīvei.

Pēc CSDD statistikas datiem B kategorijas vadīšanas eksāmenu ar pirmo reizi nokārto apmēram 44% kursantu, savukārt figūru laukumu ar pirmo reizi nokārto 90% topošo vadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) 2018. gadā īstenotā kampaņa «Mobilais Saskaņotais Paziņojums» (Three steps to safe roads) saņēmusi zelta godalgu pasaules vislielākajā sabiedrisko attiecību jomas konkursā IPRA Golden World Awards 2019 tradicionālo un jauno mediju integrācijas kategorijā. Starptautiskā konkursa žūrija, kuru veidoja 23 valstu pārstāvji, novērtējusi kampaņas unikalitāti un spēju izmantot jaunās tehnoloģijas autovadītāju ikdienas uzlabošanai.

«Tas pierāda, ka arī Latvijā mēs spējam radīt produktus un pakalpojumus, ko augsti novērtē citur pasaulē,» lepojas LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

«Ja pasaules vadošie zinātnieki publicē savus pētījumus starptautiskajos recenzējamajos žurnālos, tad komunikācijas nozares speciālistu augstākais darba kvalitātes novērtējums ir starptautiskais IPRA Golden World Awards. Šis ir jau otrais gads, kad mūsu aģentūra iegūst augstāko novērtējumu prestižajā konkursā, kas tikai vairo motivāciju meklēt jaunus efektīvus un radošus komunikācijas uzdevumu risinājumus,» stāsta komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners, kas izstrādāja un realizēja kampaņu «Mobilais Saskaņotais Paziņojums», partnere Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Ierīces ieģērbj mākslīgajā cilvēka ādā

Lelde Petrāne, 22.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētnieku komanda izveidojusi tālruņa korpusa prototipu, kas imitē cilvēka ādu, ziņo BBC.

Komandas dalībnieku publiskotajā video redzams, kā izgudrojumu izmanto, lai vadītu gan tālruni, gan citas ierīces.

Projekta vadītājs Marks Teisjērs teic, ka saprot, kāpēc dažiem cilvēkiem tas šķiet biedējoši. «Es nedomāju, ka tas ir biedējoši. Mēs neesam pieraduši, ka objektiem ir cilvēka āda. Šis projekts ir licis cilvēkiem padomāt, kas ir tehnoloģijas un kāpēc tās ir biedējošas,» viņš skaidro.

«Ādas pakutināšana tālruņa aizmugurē ziņojumā var iekļaut smejošu emocijzīmi, bet iekniebšana - dusmīgu emocijzīmi,» stāsta pētnieks, norādot, ka šobrīd tālruņi nepieļauj dabisku mijiedarbību ar lietotāju.

Tālruņa mākslīgā āda gan nav radīta masveida ražošanai, lai gan tas būtu iespējams, jo instrukcija ir pieejama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Dzintars Putnis - Uzņēmumu efektivizācija

Māris Ķirsons, 03.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu efektivizāciju var uzsākt ar parastām līmlapiņām, galvenais sākt un iesaistīt darbiniekus, jo tas process ir azartisks.

Efektivizācija gan nav tikai uzņēmuma procesu uzlabošana, bet skatīšanās uz lielo bildi, jo ne visu ir iespējams ietekmēt un nākas pielāgoties apstākļiem.

Lai uzzinātu vairāk par to kā tu vari sākt efektivizēt uzņēmumu jau šodien, skaties Dienas Biznesa žurnālista Māra Ķirsona interviju ar Dzintaru Putni, SIA „Leilands un Putnis” valdes priekšsēdētāju.

Video fragmenti:

00:00:00 - Cik izplatīta ir efektivizācija Latvijas uzņēmumos un valsts institūcijās

00:05:04 - Efektivizācijas procesa atšķirības produktu un pakalpojumu sfērās

00:08:00 - Darba ražīguma veicināšana, ražojot augstākas pievienotās vērtības preces

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Organiskās sintēzes institūts uzsāk biomateriālu pētījumus

Zane Atlāce - Bistere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Organiskās sintēzes institūts paplašina zinātnisko kompetenci un Baltijas Biomateriālu ekselences centra ietvaros uzsāk biomateriālu pētījumus, kas ir jauns pētījumu virziens līdzšinējā institūta pastāvēšanas vēsturē.

Topošais Baltijas Biomateriālu ekselences centrs būs visaptveroša biomateriālu pētījumu platforma, kas nodrošinās zinātnieku ideju nonākšanu mediķu rīcībā pacientu veselības uzlabošanai. Latvijas Organiskās sintēzes institūts šajā virzībā nodrošinās svarīgo preklīnisko pētījumu fāzi, kas aizpildīs posmu no zinātniskās idejas līdz pirmajām efektivitātes pārbaudēm klīnikā.

"Latvijas Organiskās sintēzes institūts (OSI) ir Baltijas, Eiropas un pasaules līmenī pazīstama jaunu zāļu atklāšanas vieta. OSI Farmaceitiskās farmakoloģijas laboratorijas pētnieki daudzus gadus piedalās jaunu zāļu kandidātvielu izstrādes un izpētes projektos, pētot to bioloģisko aktivitāti un nosakot toksicitāti. Līdz šim OSI ir atklātas un attīstītas 18 oriģinālas zāļvielas un vairāk nekā 70 tehnoloģijas patentbrīvo zāļu ražošanai. Jaunajā Baltijas Biomateriālu ekselences centrā (Baltic Biomaterials Centre of Excellence - BBCE), izmantojot uzkrātās zināšanas, sāksim arī biomateriālu pētījumus. Sadarbība ar izciliem Latvijas un ārvalstu partneriem ļaus mums pētīt šo materiālu saderību ar šūnu un orgānu kultūrām, pārbaudīt materiālu drošību un izmantošanas iespējas dažādu medicīnisku problēmu risināšanā," norāda profesore Maija Dambrova, OSI Farmaceitiskās farmakoloģijas laboratorijas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs "Burger King" savus centienus izsvītrot mākslīgos konservantus un citas piedevas no uzņēmuma ēdienkartes reklamē ar sapelējušiem burgeriem, vēsta "CNN".

Burgeru ķēde ASV tirgū nākusi klajā ar sava jaunā produkta "Whopper", kas brīvs ko konservantiem, reklāmas kampaņu. Netradicionālajā kampaņā parādīts, kā "Whopper" palēnām, 34 dienu periodā pārklājas ar pelējumu, fonā skanot 1959. gada dziesmai "What A Difference A Day Makes".

Līdz 45 sekunžu garās reklāmas beigām "Whopper" ir pilnībā sabojājies.

"Restaurant Brands International", kam pieder "Burger King", uzsver, ka klienti vēlas veselīgākas, organiskas sastāvdaļas. Arī pētījumi pierādījuši, ka gados jaunāki cilvēki ir gatavi maksāt augstākas cenas par produktiem, kas izgatavoti no dabīgām, videi draudzīgākām sastāvdaļām.

"McDonald's", "Burger King" un "Wendy's" ir trīs lielākās burgeru ķēdes Amerikas Savienotajās Valstīs. "McDonald's" dažās burgeru sastāvdaļās pārtrauca lietot konservantus jau 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu dizainere, Viļņas Mākslas akadēmijas studente Karolīna Petraitīte izgudrojusi saistošu mācību līdzekli, kas saskaņā ar viņas ieceri palīdzēs skolēniem vieglāk apgūt ķīmiju un izprast Mendeļejeva periodiskās tabulas struktūru.

Ar ķīmiskajiem elementiem viņa piedāvā iepazīties, izmantojot īpaši šim nolūkam radītus dažādu krāsu un lieluma žetonus, ko var fiziski savienot, lai saprastu, kā veidojas molekulas.

Karolīnas bakalaura darbs «Ķīmijas žetoni» («Chem žetona») 2018.gadā saņēmis Jaunā dizainera godalgu produktu dizaina kategorijā.

Kā dizainere sacījusi Lietuvas biznesa laikrakstam «Verslo žinios», viņa pati augusi pedagogu ģimenē, tādēļ nav nejaušība, ka bakalaura darba tēmu izvēlējusies izglītības jomā, tomēr galvenais dzinulis bijis cits.

«Produktu dizainera mērķis ir diagnosticēt problēmu un palīdzēt to izārstēt. Studējot ievēroju, ka ar izglītību saistītu dizaina iniciatīvu nav daudz. Nodomāju, ka vizualizējot spēšu iedziļināties vienā no sarežģītākajām nozarēm un pasniegt to jaunā veidā. Šķiet, ķīmija ir vissarežģītākā joma, kādu vien būtu varējusi izvēlēties,» viņa stāstījusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš ārkārtas situācijas izsludināšanas daudzos mājokļos televizors atkal darbojas gandrīz cauru dienu.

Negaidītiem notikumiem satricinot ierasto dzīves gaitu, būtiski mainās dzīves paradumi. Par to ikviens no mums var pārliecināties šajās dienās, kad reti kura mūsu valsts iedzīvotāja ikdienu nav skāruši līdz ar ārkārtas stāvokli izsludinātie ierobežojumi. Daudz laika pavadot "četrās sienās", cilvēki pastiprināti sākuši pievērsties pierastajam laika kavēklim un informācijas avotam – televīzijai. Vienīgi atšķirībā no iepriekšējām desmitgadēm, visu mājinieku skatieni vairs netiek vērsti vienā lielā ekrānā, bet gan vairākos mazos.

Lai kurā virzienā raudzītos, vērojama līdzīga aina. Televizors atguvis lomu ģimenes izklaides vērtību piramīdā. Pieaugušie to rītos un vakaros skatās vairāk, mūždien rosīgajiem pirmsskolas vecuma bērniem TV pilda aukles lomu, kamēr vecāki blakus istabā strādā, un skolēni dienas pirmajā pusē televizoru izmanto kā virtuālo skolotāju, skatoties attālināto mācību raidījumus. Lineārās TV skatīšanās apjoma pieaugums vērojams pat jauniešu vidū, kas parasti dod priekšroku straumēšanas servisiem un "YouTube".

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Sākusi darboties viena no pasaulē jaudīgākajām lāzersistēmām, ko radījuši lietuvieši

LETA, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas Segedas pilsētā bāzētajā starptautiskajā lāzerpētījumu centrā «Extreme Light Infrastructure - Attosecond Light Pulse Source» (ELI-ALPS) šonedēļ sākusi darboties viena no pasaulē jaudīgākajām lāzersistēmām, ko radījuši lietuvieši, raksta Lietuvas biznesa ziņu avīze «Verslo žinios».

Lāzersistēmu «Sylos», kas tapusi pēc ELI-ALPS pasūtījuma, kopīgiem spēkiem izstrādājušas un uzbūvējušas divas Lietuvas lielākās lāzertehnoloģiju kompānijas - «Ekspla» un «Light Conversion».

Šī lāzersistēma ģenerēs ultraīsus lielas intensitātes impulsus, kas tiks izmantoti, pētot elektronu kustību atomos un molekulās. To varēs izmantot arī kodolatkritumu neitralizēšanai, norāda avīze.

«Lai gan lāzeri kā produkts Lietuvas kopējā eksporta tirgū ieņem salīdzinoši nelielu vietu, tomēr tie palīdz nest Lietuvas vārdu visā pasaulē ne mazāk kā mūsu basketbols un liek sasparoties visas pasaules zinātniekiem,» norādījis Lietuvas ekonomikas un inovāciju ministra vietnieks Gintars Vilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozarei Latvijā ir būtiska nozīme valsts ilgtspējīgas attīstības veicināšanai. To apliecina līdz šim paveiktais lidostas «Rīga» infrastruktūras modernizācijas jomā, kā arī iezīmētie plāni turpmākai attīstībai.

Tomēr, nav šaubu, ka nozare Latvijā un visā Eiropā katru gadu saskaras ar jauniem izaicinājumiem, kas, no vienas puses, rada šķēršļus vienmērīgai attīstībai, no otras puses, pieprasa straujāku un efektīvāku rīcības plānu drošai gaisa transporta sistēmas nodrošināšanai.

2018. gadā rīkotais starptautiskais Rīgas Aviācijas forums sekmīgi iezīmēja esošo situāciju aviācijas nozarē Latvijā, ļaujot pieņemt turpmākos soļus par attīstību tālāk. Tika parakstīts aviācijas nozares uzņēmumus pārstāvošās Latvijas Aviācijas asociācijas un Satiksmes ministrijas sadarbības memorands.

Ir svarīgi turpināt uzsāktās sadarbības sarunas, veicināt Latvijas aviācijas nozares starptautisko atpazīstamību, veidot stabilu augošu un drošu vidi starptautiskajiem gaisa pārvadājumiem. Jau otro reizi «Dienas Bizness», Latvijas Aviācijas Asociācija un Civilās Aviācijas Aģentūra aicināja kā Latvijas, tā Eiropas līmeņa nozares pārstāvjus sniegt savu redzējumu par iespējām nozares attīstīšanai un aktualitātēm, kā jaunākās nozares tendences turpmākos gadus ietekmēs gaisa kuģu ražotāju, aviosabiedrību, bezpilota gaisa kuģu un aviācijas infrastruktūras attīstības iespējas Latvijā un Eiropas Savienībā, organizējot konferenci « Rīgas aviācijas forums 2019».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Saskatot brīvu nišu, Lietuvas biļešu tirgotājs Tiketa ienāk Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 15 gadu pieredzes Lietuvas pasākumu reklamēšanas un biļešu tirdzniecības tirgū, uzņēmums Tiketa ir uzsācis darbu Latvijā.

Tiketa piedāvās pasākumu organizatoriem pilnu pakalpojumu klāstu, sākot ar biļešu pārdošanas platformu, dalīšanos zināšanās un atbalsta sniegšanu, potenciālo klientu sasniegšanu Lietuvā, līdz pat sociālo mediju atbalstam, google un youtube reklāmai, sabiedriskajām attiecībām un tiešā mārketinga kampaņām,

Pasākumu apmeklētājiem tiks piedāvāta Latvijas tirgū nebijusi koncepcija – iespēju iestāties Tiketa klubā.

«Daudzu gadu laikā, strādājot Lietuvas izklaides tirgū, mēs esam uzkrājuši lielu pieredzi. Latvijas tirgū esam pamanījuši brīvu nišu, ko varam aizpildīt kā uzticams partneris, kurš būs ar mieru risināt problēmsituācijas 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā, un kur varam ieviest modernu biļešu tirdzniecības platformu. Šobrīd Lietuvā apkalpojam aptuveni 10 000 pasākumu gadā, un mūsu mērķis tuvākajā nākotnē ir kļūt par vērā ņemamu spēlētāju arī Latvijā. Viena no mūsu lielākajām priekšrocībām ir darbs abos tirgos – gan Latvijā, gan Lietuvā. Tas sniedz mums iespēju palīdzēt pasākumu rīkotājiem Latvijā uzrunāt arī Lietuvas auditoriju, savukārt Latvijas publikai pastāstīt par interesantiem pasākumiem tepat kaimiņos Lietuvā. Mēs varam piedāvāt pasākumu organizatoriem mūsu bagāto pieredzi un precīzu analītisko informāciju,» norāda Tiketa ģenerāldirektors Andrius Žiauberis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2003. gads, kamēr ASV un britu politiķi debatē par Irākas masu iznīcināšanas ieročiem, to specdienesti aktīvi strādā, lai izplatītu nepatiesu informāciju, kas ļautu pamatot iebrukumu šajā valstī. Uz patiesiem notikumiem balstīta filma par britu aģentes nostāšanos pret savu valsti, lai publikai atklātu patiesību par ASV slepenās organizācijas NSA darbībām, lai sankcionētu iebrukumu Irākā.

Iedvesmojošā un patiesā stāstā par nostāšanos un vienas sievietes cīņu pret pasaulē ietekmīgāko spiegu organizāciju titullomu atveido izcilā britu aktrise Kīra Naitlija (nominēta Oskaram par lomu filmā Lepnums un aizspriedumi), citās lomās – Oskara divkārtējais nominants Reifs Fainss (Harijs Poters, Angļu pacients un SPEKTRS), Emmy nominants Metjū Guds (Sabiedrotie, Imitācijas spēle un Sargi) un Emmy nominants Mets Smits (kulta seriāls Doctor Who).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir jārada pievienotā vērtība, lai varētu pacelt algas. Atdodot izejvielas, piemēram, dēļus, pievienotās vērtības nav. Var jau tos nodokļus uzcelt debesīs, bet cilvēki vienkārši nevar samaksāt. Mēs nevaram viņiem nodrošināt iztikas minimumu.

To sarunā ar Dienas Bizness žurnālistu Māri Ķirsonu saka Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, runājot par Jelgavas biznesa plānu, par lielajiem izaicinājumiem un to risinājumiem.

Sarunā varēsi dzirdēt:

  • Kā Jelgava notur savu darbaspēku,
  • Plānu, kā padarīt Jelgavu par ostas pilsētu,
  • Kāpēc administratīvi teritoriālā reforma apturēs pilsētu attīstību un kā to salabot,
  • Kāpēc nevar apgūt struktūrfondus un ar ko tas draud.

Video fragmenti:

00:00:31 - Jelgavas iedzīvotāju skaita izmaiņas

00:02:05 - 20 miljonu investīcijas un revitalizētās teritorijas attīstība

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Visi ražos un pārdos elektrību

Māris Ķirsons, 23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē mēs katrs sev ražosim elektroenerģiju, tirgosimies savā starpā un dosim elektrību atpakaļ tīklā. Tā ir nākotne un ir jāattīstās līdz ar laiku.

Lai runātu par uzņēmuma izaicinājumiem un attīstības plāniem, Māris Ķirsons uz sarunu aicināja AS «Sadales tīkls» valdes priekšsēdētāju Sandi Jansonu.

Šajā video par:

- Tīkla attīstību un kāpēc tā izmaksās 60 miljonus,

- Uzņēmuma efektivizācijā veiktajām darbībām un to ietekmi uz gala patērētāju,

- Patērētāju prasību un tendenču maiņu, kad tirgu pārņems zaļā enerģija.

Ja tev nav laika skatīties visu video, bet vēlies skatīties konkrētus fragmentus, vari tos atrast sekojoši:

00:00:19 - Tīkla izmērs un Baltijas valstu tarifi

00:01:44 - Kā efektivizācija samazinās tarifus Latvijas iedzīvotājiem

00:06:57 - Kāpēc notiek pārrāvumi un atslēgšanās no tīkla

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdaugavā, Pulka ielā 8 atklāta Muzeju krātuve, kurā tiks uzglabāti, dokumentēti, restaurēti un eksponēti vairāk nekā divi miljoni Nacionālā muzeja krājuma vienību.

Teju 31 tūkstoti kvadrātmetru lielajā krātuvē vienuviet glabāsies Latvijas Nacionālā vēstures muzeja (LNVM), Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM), Rakstniecības un mūzikas muzeja (RMM) un LKA Rīgas Kino muzeja krājumi. Tā ir apjomīgākā Latvijas vēstures liecību, mākslas, rakstniecības, mūzikas un kino priekšmetu kolekcija.

Muzeju krātuves arhitektoniskais risinājums tika uzticēts "Arhitektu birojam Krasts" (arhitekte Renāte Truševska), kompleksa būvniecības darbus veica būvuzņēmējs "RERE MEISTARI 1".

Kopumā projektā investēti 28,7 miljoni eiro.

Projektējot muzeju krātuvi, arhitekti iedvesmu guvuši no būvteritorijā esošajām divām vēsturiskajām kazarmu ēkām. Arhitektu birojs šauros divstāvīgos apjomus, kuri viens aiz otra savas fasādes vērsa paralēli Pulka ielai, izvirzījis par kompleksa pamatkompozīcijas elementu.

Komentāri

Pievienot komentāru