Zaļo karotīti nodos PVD, uzņēmējiem bažas 

Zaļās karotītes uzraudzības nodošanā PVD nozares eksperti saskata vairākas bīstamības.    No nākamā gada pazīstamās preču zīmes Kvalitatīvs produkts jeb tā sauktās Zaļā karotīte jeb nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā iesaistīto ražotāju kontroles un uzraudzības funkcijas tik nodotas Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD). To paredz grozījumi valdības noteikumos, kas ceturtdien tika izsludināti valsts sekretāru sanāksme. Šobrīd pārtikas kvalitātes shēmas kontroles funkcijas veic Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI).    Daļa pārtikas nozares ekspertu Zaļās karotītes funkciju nodošanu PVD sauc par loģisku, taču daļa redz vairākus neatbildētus jautājumus. A/s Smiltenes Piens valdes priekšsēdētāja Gita Mūrniece norāda, ka Zaļās karotītes funkciju nodošana PVD nav slikta lieta, jo dienests ir viens no galvenajiem kvalitātes uzraugiem. Savukārt biškopis Jānis Vainovskis teic, ka situācija nav tik viennozīmīga. «Spriežot pēc tā, ka PVD jau veic līdzīgas funkcijas, tas it kā ir loģiski. Vienīgi rodas jautājums, vai es kā ražotājs saņemšu tādu atbalstu un palīdzību no PVD kā no Mārketinga padomes. Es arī nevaru iedomāties, kā PVD varētu veikt Zaļās karotītes mārketinga funkcijas. Ja jā, tad es tikai priecātos,» klāsta J. Vainovskis.   Biškopis vērtē, ka pēdējos gados šis zīmols nav vairs tādā līmenī, kā vairākus gadus iepriekš, jo tam netiek piešķirts valsts finansējums. Iepriekš, pateicoties MP aktivitātēm, viņš kā uzņēmējs izjutis savā uzņēmuma produkcijas realizācijas pieaugumu, taču šobrīd šķiet, ka «Zaļā karotīte turpinās no tiem sasniegumiem, kas bija iepriekš». Viņš arī izsaka nožēlu, ka šī labā ideja tiek atstāta novārtā, uzdodot retorisku jautājumu, kurš tad ir īstais produkts, kurš ir kvalitatīvs. To, ka uzņēmēji šobrīd tiek maldināti un, iespējams, izmaksas būs augstākas, DB norāda LVAEI Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas (NPKS) produktu sertifikācija daļas kvalitātes vadītāja Ilva Pūliņa. Teikto viņa pamato ar to, ka, visticamāk, PVD darbinieki vēl nav apzinājušies veicamā darba apjomu, jo uzņēmumos jāveic vairāki auditi, dažādas analīzes un procedūras. I. Pūliņa uzskata, ka PVD nespēj pārņemt un nodrošināt šo akreditāciju. Tiesa, ja nākotnē tiks vienkāršoti Zaļās karotītes noteikumi, tad, iespējams, izmaksas saruks, taču tad zīmola būtība var tikt zaudēta.    

Sandra Dieziņa, 2012. gada 21. septembris plkst. 7:45

Foto: LETA

Maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis uz izmaiņām skatās skeptiski. «Nodot jau var šīs funkcijas un pēc tam nolikt kādā atvilknē vai skapī. Viss ir atkarīgs no tā, vai šī ideja tiks atdzīvināta un iedoti līdzekļi. Mēs esam ieinteresēti, lai caur šo zīmolu veicinātu patēriņu un realizāciju. Ja tas netiks darīts, tad varam tikai izteikt līdzjūtību,» tā N. Skauģis, kura uzņēmumā ražotā rupjmaize vairākkārt saņēmusi Tautā mīlētākā Zaļās karotītes produkta atzinību.  

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2012. gada 15. augusts plkst. 16:47

Ikvienas valsts pārtikas ražotāji rokrokā strādā ar savas valsts veterināro dienestu, tādēļ...

2012. gada 13. augusts plkst. 8:40

Kebabu tirgotāja SIA Turkebab apgrozījums šā gada 30.nedēļā, salīdzinot ar iepriekšējām...

2012. gada 25. jūnijs plkst. 8:19

Maijā, salīdzinot ar aprīli, vidējā piena iepirkuma cena sarukusi par 6 %...

2011. gada 02. jūnijs plkst. 11:44

Lai apkarotu klasiskā cūku mēra uzliesmojumu Lietuvā, uz kaimiņvalsti ceturtdien devās Pārtikas...

2011. gada 07. marts plkst. 10:50

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) šogad galveno uzsvaru liks uz cīņu ar...

Nepalaid garām

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2012. gada 20. septembris plkst. 10:40

Šokolādes fabrika Laima, atbalstot Juglas dzīvnieku patversmi, dāvina 40 tonnas kakao vellas...

2012. gada 20. septembris plkst. 10:16

Ar grozījumiem Cukura nozares likumā Latvijā plānots veicināt virskvotas cukura ražošanu...

2012. gada 19. septembris plkst. 14:49

Kooperatīvā sabiedrība Baltijas Dārzeņi noslēgusi iepirkumu konkursu par dārzeņu pieņemšanas...

2012. gada 18. septembris plkst. 15:31

Pārtikas izstādē Rīga Food 2012 piedalījās 589 dalībnieki, savukārt izstādes apmeklētāju skaits...

2012. gada 17. septembris plkst. 15:57

Uzņēmums Getliņi Eko iestādījis pirmās zemenes, un pirmo ražu plānots ievākt pēc aptuveni...

2012. gada 12. septembris plkst. 12:27

Ir saņemts pieteikums, lai reģistrētu «salināto rudzu rupjmaizi» Eiropas Savienības...

2012. gada 12. septembris plkst. 10:15

Latvijas šokolādes fabrika AS Laima, piedaloties Latvijas dienās Tokijā, prezentējusi šokolādes...

2012. gada 12. septembris plkst. 9:42

Galvenais aspekts, uz kura rēķina varam pieaudzēt iekšējo patēriņu, ir vietējais patriotisms,...

2012. gada 12. septembris plkst. 8:21

Igaunijas pārtikas ražotāja Premia Foods mērķis ir būt pirmajā trijniekā katrā valstī...

2012. gada 11. septembris plkst. 8:39

Investējot apmēram miljonu eiro, gada nogalē Lido plāno atvērt jaunu veikalu-bistro Rīgā....