Varētu domāt, ka ekonomiskie procesi valstī mudinās Latvijas iedzīvotājus lūkoties vairāk pēc ekonomiskās klases automobiļiem, taču par spīti visam populārākie nav ne mazās, ne arī kompaktklases spēkrati, bet gan apvidus auto. No kopējā Latvijas jauno auto tirgus pīrāga SUV un tiem līdzīgie aizņem 28.9 %.
Protams, ka daļa no Latvijas statistikā redzamajiem apvidus auto ir izceļoši ārpus Latvijas robežām.
Tieši tik lielu tirgus daļu Eiropā parasti aizņem ekonomiskie mazās klases auto, taču Latvijā šī proporcija ir pretēja, jo mazie auto no kopējā jauno auto tirgus pīrāga spējuši aizņemt nieka 7.6 %. Zīmīgi, ka gada sākumā mazo automobiļu īpatsvars Latvijā bija 8 %.
CSDD statistikas dati liecina, ka līdz 2009. gada 1. septembrim SUV klases līderis ar 86 vienībām ir lielais visurgājējs Toyota Landcruiser. Turpretim mazās klases līdera Škoda Fabia kontā ir tikai 34 reģistrēti auto. Bez tam, Toyota RAV (reģistrētas 83 vienības), Mitsubishi Outlander (65) pērk ar lielāku apetīti nekā, piemēram, mazās klases Toyota Yaris (18), Opel Corsa(16), VW Polo(16) u.c. Bez tam teju ikviens mazās klases modelis popularitātes ziņā zaudē arī lepnajiem BMW SUV klases modeļiem X6 un X5. Līdz septembra sākumam reģistrēti attiecīgi 36 un 28 BMW spēkrati.