Prezentējot jauno "LF-30 Electrified" Kenshiki forumā Amsterdamā, luksusa automobiļu ražotājs "Lexus" iezīmējis jaunās paaudzes elektrisko automobiļu siluetu, kas publikai varētu kļūt pieejami jau nākamajā desmitgadē.
Auto veiktspēja balstās "Lexus" izstrādātajās jaunākajās hibrīdauto tehnoloģijās apvienojumā ar jau līdz šim pārbaudītajām sistēmām. Jaunais LF-30 apvieno nākotnes dizainu gan ārēji, gan interjerā, pārliecinoši iekļaujot arī tādas iekšējās funkcijas kā autonomu vadību un citas modernās tehnoloģijas. Kā piemēru var minēt vadības pulti, kuras centrā atrodas stūre, kas vairs neaizsedz skatu uz vadības paneli, bet sniedz pilnīgi jaunu vadības pieredzi, kuras jaunais koncepts nodēvēts par "Tazunu".
Atskatoties "Lexus" pēdējo gadu sniegumā Eiropā, "Toyota Motor Europe" viceprezidents Mets Harisons (Matt Harrison) Kenshiki forumā uzsvēra, ka neviens cits ražotājs, kā "Lexus" patreiz nav vairāk asociēts ar hibrīdauto tehnoloģijām.
Strādājot pie auto dizaina, un pielāgojot tos aizvien jaunāku pircēju vēlmēm, ražotājiem ir izdevies dubultot Eiropā pārdoto automobiļu skaitu no 43 tūkstošiem 2013.gadā līdz 87 tūkstošiem 2019.gadā. M.Harisons paredz, ka auto noiets turpinās augt.
Patreiz "Lexus" piedāvā desmit hibrīdauto modeļus, no kuriem 400 000 vienības atrodas un tiek lietotas Eiropā.
"Radot jauno konceptu "Lexus Electrified", mēs ceram integrēt spēka piedziņas kontroli, vadību un bremzēšanas sistēmu, lai atklātu patieso elektrifikācijas potenciālu," paziņoja M.Harisons.
"LF-30" integrēta motora kontroles tehnoloģija regulē piedziņas spēka jaudu, sākot ar spēcīgu griezes momentu līdz lēni slīdoša spēkrata gaitai, kas seko līdzi katrai vadītāja kustībai. Auto motors sniedz iespēju kontrolēt priekšējās, aizmugurējās, vai visas četras riepas reizē, atkarībā no situācijas, ceļa seguma un laika apstākļiem, tādējādi parūpējoties par vadītāja drošību, sniegumu un komfortu.
Auto salona griesti, kurus to radītāji dēvē par "debesu vārtiem", brauciena laikā ļauj arī aizmugurējā rindā sēdošajiem pasažieriem sekot līdzi brauciena gaitai, veroties elektroniski attēlotajā navigācijas sistēmā, ko pārvaldīt iespējams gan ar pieskārienu, gan balsi.
Automobiļa sānu logiem ir iespējams mainīt caurspīdīgumu, pielāgojot to braucēju vēlmēm un vajadzībām, atkarībā no diennakts laika un citiem faktoriem. Tāpat krāsa automobiļa ārienē un luminiscējošās gaismas signalizē par to, vai auto vada vadītājs, vai ieslēgts autonomās vadības režīms.
Salona pirmās rindas sēdekļi radīti, iedvesmojoties no lidmašīnu pirmās klases sēdvietām.
Nākamās paaudzes elektroauto, ko darbina baterijas, izmanto bezvadu uzlādes tehnoloģiju, atvieglojot ikdienas uzlādes gaitu, pats spēj arī "noparkoties" un nokļūt no stāvlaukuma līdz namdurvīm, demonstrējot augstākās klases luksusu un sniegumu. Autonomās vadības sistēma ir tikai piemērs tam, kādas iespējas automobiļi varētu sniegt pēc 2030.gada, skaidroja ražotāji.
Jaunais "LF-30 Electrified" dizains tika radīts Francijas dienvidos.
Kamēr "LF-30" ir tikai nākotnes vīzija, jau šogad ražotājs pircējiem Eiropā nogādās pirmo ar baterijām darbināmo elektroauto "UX 300e". Drīzumā tiks uzsākta tā ražošana un iegādei tas būs pieejams 2020.gada nogalē. Un līdz 2025.gadam "Lexus" ražotāji ir apņēmušies pircējiem nogādāt pirmo "Lexus Plug-in Hybrid" automašīnu.