Jaunākais izdevums

Iespējams, ka vācu krosoveri ir talantīgāki, jaudīgāki un daudzpusīgāki, turpretim japāņu "Lexus RX" liek pretim hibrīdtehnoloģijas un tehnisko izturību, kas vāciešiem bieži klibo.

"Lexus RX" ir tas krosovers, kas valdzina ar savu nosvērtību, pat neraugoties uz to, ka auto dizains ir gana izaicinošs un pat lecīgs. Atjaunotajam "Lexus RX" modelim izmaiņu nav daudz, ja neskaita citādu priekšējās dekoratīvās restes pinumu, pārveidotu aizmugurējā bampera dizainu, modernizētu gaismas tehniku, kā arī uzlabotu multimediju sistēmu ar ātrdarbīgāku procesoru un plašākām izmantošanas iespējām.

Visādi citādi tas ir tas pats labais "RX" ar nedaudz vecmodīgu salona iekārtojumu un patīkamu apdares kvalitāti.

Tehniskajā ziņā dzelžaina uzticēšanās hibrīdtehnoloģijām, kā arī iespēja piecvietīgā "RX 450h" vietā pasūtināt pagarināto "RX 450h L" versiju, lai salonā ietūcītu trešo rindu un transformētu auto par septiņvietīgu vai sešvietīgu braucamo.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pagarinātais "Lexus RX 450h L" mūsdienās var lieliski aizstāt tādus greznus minivenus kā, piemēram, "Chrysler Voyager" vai "Mercedes Benz R" klasi. It īpaši jau pēdējo. Pat neraugoties uz to, ka jaunu "Mercedes R" klases minivenu pārdošana ir necili zema pat Ziemeļamerikā, kur arī tie tiek ražoti, otrreizējā tirgū šie auto ir gana pieprasīta prece. Tos meklē arī pircēji no Latvijas. Tos iecienījuši pietiekami turīgi ļaudis ar kuplu bērnu bariņu, lai salonā varētu kopā braukt ģimene ar trijām vai četrām atvasēm. Tāda iespēja būs, iegādājoties arī "Lexus RX L". Skaidrs, ka trešajā rindā vietas ir tikai pirmsskolas vecuma bērniem, bet pieaugušajiem tur nav ko meklēt.

Vēl viena pagarinātās "RX L" versijas priekšrocība ir tā, ka šajā kategorijā vismaz pagaidām netiek piedāvāts t.s. pašuzlādes hibrīds ar 3,5 litru V6 benzīnmotoru un diviem elektromotoriem, nodrošinot hibrīdsistēmai 313 ZS lielu jaudu. Komplektā ar E-CVT transmisijas atbalstu "Lexus RX L" ir pietiekami nasks auto, miermīlīgam un nosvērtam braukšanas stilam. Vairāk laika pavadot urbānajā vidē, hibrīdsistēma varēs izmantot tikai elektroenerģijas krājumus, tādējādi samazinot vidējo degvielas patēriņu, kas var iekļauties rūpnīcas solītajos 8 l/100 km. Tomēr, ja braukšana ārpus apdzīvotajām vietām būs prioritāte, tad auto godīgi apēdīs 9 vai pat 10 litrus degvielas, kas šāda izmēra un svara kategorijai ir adekvāts skaitlis.

Cena

Kas attiecas uz automašīnas cenu, tad piecvietīgā "Lexus RX" cena būs, sākot no 67 750 eiro, turpretim pagarinātā "Lexus RX L" – sākot no 74 750 eiro. Cenas atšķirība ir pietiekami liela, taču jāpatur prātā, ka arī aprīkojums, kas tiek piesolīts "RX L" standartmodelim, ir daudzveidīgāks.

Gaitas īpašības

Lai vairotu "Lexus RX" stabilitāti un noturību uz ceļa, japāņu inženieri ir veikuši uzlabojumus arī "RX" modeļa balstiekārtā, kā arī stūres mehānismā. Elektriskā stūres pastiprinātāja darbība ir precīzāka un ar labu atgriezenisko saiti, priekšējie šķērstabilizatori ir brangāka diametra un attiecīgi arī izturīgāki savā kalpošanas laikā. Arī pagarinātais "RX L" ir saņēmis sev īpašos regulējumus, jo auto pēcpusei klāt nākušie 11 centimetri atstāj būtiskas izmaiņas auto uzvedībā. Jāpiebilst, ka virsbūves garuma palielināšana attiecas tikai uz aizmugurējās daļas rēķina, jo riteņu bāze abiem "RX" modeļiem ir identiska.

Jāatzīst, ka piecus metrus garais "Lexus RX L" uz ceļa vai līkuma sasaistēs uzvedas pietiekami droši un stabili. Vismaz atļautajos ātrumu rāmjos ārpus apdzīvotām vietām – noteikti. Pārspīlēt gan nevajadzētu, jo proporcionāli ātruma kāpināšanai, jo īpaši uz nelīdzena seguma, ir jūtams, ka auto ir ne tikai garš, bet arī smags. Prieks par balstiekārtas spēju absorbēt lielākas un mazākas bedres, lai netraumētu pasažierus salonā ar liekiem trokšņiem. Turklāt praksē pārbaudījām vēl vienu atjaunotā "RX" modeļa ekstru, proti, adaptīvo tālo gaismas sistēmu, kuras pamatā ir ātri rotējošu asmeņu formas spoguļi, kas atstaro gaismu no diodēm.

Tumšajā diennakts laikā izgaismojums auto priekšā ir atbilstošs "RX" modeļa statusam. Pārmest var tikai to, ka, izmainoties ar pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem, šī sistēma vismaz pussekundi nokavē brīdi, kad gaismas kūli pārslēgt, izgaismojot ceļa nomales, vai novirzīt sāņus, neapžilbinot pretimbraucošos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezentējot jauno "LF-30 Electrified" Kenshiki forumā Amsterdamā, luksusa automobiļu ražotājs "Lexus" iezīmējis jaunās paaudzes elektrisko automobiļu siluetu, kas publikai varētu kļūt pieejami jau nākamajā desmitgadē.

Auto veiktspēja balstās "Lexus" izstrādātajās jaunākajās hibrīdauto tehnoloģijās apvienojumā ar jau līdz šim pārbaudītajām sistēmām. Jaunais LF-30 apvieno nākotnes dizainu gan ārēji, gan interjerā, pārliecinoši iekļaujot arī tādas iekšējās funkcijas kā autonomu vadību un citas modernās tehnoloģijas. Kā piemēru var minēt vadības pulti, kuras centrā atrodas stūre, kas vairs neaizsedz skatu uz vadības paneli, bet sniedz pilnīgi jaunu vadības pieredzi, kuras jaunais koncepts nodēvēts par "Tazunu".

Atskatoties "Lexus" pēdējo gadu sniegumā Eiropā, "Toyota Motor Europe" viceprezidents Mets Harisons (Matt Harrison) Kenshiki forumā uzsvēra, ka neviens cits ražotājs, kā "Lexus" patreiz nav vairāk asociēts ar hibrīdauto tehnoloģijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lexus" luksusa sedans "ES 300h" sper soli uz priekšu nākotnē, nomainot tradicionālos durvju spoguļus ar augstas izšķirtspējas digitālajām kamerām, kas rāda reāllaika attēlus monitoros, kas atrodas automobiļa iekšpusē. Jaunā tehnoloģija būs pieejama Latvijā šā gada rudens otrajā pusē.

Sākotnēji šī jaunā tehnoloģija ieviesta Japānā 2018. gadā kā pasaulē pirmā, kas paredzēta sērijveida ražošanas automobilim.

Jaunā sistēma aizstāj tradicionālos durvju spoguļus ar kompaktām ārējām augstas izšķirtspējas kamerām, kas savienotas ar automobilī esošiem monitoriem. Tie sniedz uzlabotu skatu aiz automobiļa un netālu no automobiļa visos braukšanas apstākļos, mazinot vai pat likvidējot autovadītāja aklos punktus un automātiski pielāgojoties izvērsta skata rādīšanai, kad automobilis veic pagriezienu vai veic apgriešanās manevru.

Šīs tehnoloģijas debija Eiropā notiks martā, 2020. gada Ženēvas autoizstādē.

"Lexus Baltic" vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka "Lexus" turpina īstenot savu apņemšanos, proti, padarīt saviem klientiem pieejamas modernizētas tehnoloģijas, tādējādi sasniedzot augstāku drošības un ērtības līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs "Lexus" ir radījis pasaulē pirmo tetovēto automobili.

Jaunā, kompaktā "Lexus UX" krosovera interpretāciju izstrādājusi un radījusi Londonas tetovētāja Klaudija De Sabe (Claudia De Sabe). Audekla vietā izmantojot baltas krāsas automobili un tetovēšanas adatas vietā – Dremel urbi, De Sabe visā automobiļa garumā izveidoja iespaidīgu dekoratīvo elementu ar koi karpu. Koi karpas motīvs ir plaši izplatīts tradicionālajā japāņu mākslā, un tā simbolizē laimi un neatlaidību.

De Sabe izmantoja Dremel urbi, lai atbrīvotos no virsmas krāsas slāņa, atklājot zem tās esošo metālu un tādējādi izveidojot rakstu, un tad ar rokām uzklāja piecus litrus auto krāsas, lai izceltu detaļas. Beidzamajam "otas triepienam" viņa izmantoja zelta foliju, lai uzliktu akcentus un piešķirtu dizainam trīsdimensionālu efektu. Pēc tam viss automobilis tika noklāts ar aizsarglakas kārtu, lai tas būtu gatavs izbraukt ielās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) atklājis nodokļu krāpšanas shēmu Dzintaru koncertzālē.

Šī gada jūlijā VID Nodokļu un muitas policijas (NMPP) amatpersonas veica procesuālās darbības kādā Pierīgas koncertzālē.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka procesuālās darbības veiktas Dzintaru koncertzālē. Valstij nodarītie zaudējumi nenomaksāto nodokļu veidā ir nedaudz vairāk par 50 000 eiro, sacīja VID pārstāvis Andrejs Vaivars.

Veicot virkni izmeklēšanas un operatīvo darbību, noskaidrots, ka noziedzīgs grupējums veica nelikumīgas darbības krēslu piegādē koncertzālei. Uzņēmums veica fiktīvu krēslu piegādi kādam ārvalstu uzņēmumam, kurš savukārt krēslus publiskā iepirkuma konkursa rezultātā piegādāja pasūtītājam - koncertzālei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā "Amserv Grupa" Baltijā kopumā pārdevusi 4928 jaunas un 1900 lietotas automašīnas. Savukārt Latvijā jauno auto segmentā "Amserv" pārdeva 1365 "Toyota" zīmola automašīnas, 489 "Peugeot", 266 "Opel" markas automašīnas un 82 jaunus "Lexus" modeļus.

Mazlietoto auto tirgū "Amserv" Latvijā pārdeva 693 automašīnas.

Kā liecina CSDD statistikas dati, 2019. gadā jaunu auto tirgus Latvijā pieauga par 9%, kas ir lielākais kāpums pēdējo trīs gadu laikā. Kopumā mūsu valstī 2019. gadā piereģistrēti 20 939 jauni un 52 411 lietoti auto.

"Amserv Grupai" Latvijā saskaņā ar tās sniegto informāciju ir vairāk nekā 10% liela jauno auto tirgus daļa.

"Amserv Krasta" informē, ka Latvijā pieaug pircēju interese par elektromobiļiem. "Peugeot" abi jaunākie modeļi ir pieejami ar trīs dzinēju izvēles iespēju – visiem jaunākajiem vides standartiem atbilstošu BlueHDi dīzeļdzinēju, PureTech turbo benzīna dzinēju un elektromotoru. Jaunais "Peugeot 208" pēc pasūtījuma pieejams kā elektromobilis "e-208". Tam ir 100 kilovatu (136 Zs) kompakts elektromotors. Tā izvēlnē ir trīs braukšanas režīmi: Eco nobrauktā attāluma optimizēšanai, Normal ikdienas izmantošanai un Sport, ar kuru sasniegt maksimālo jaudu un ātrumu līdz 100 kilometriem stundā 8,1 sekundē.

Komentāri

Pievienot komentāru