Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās tiešsaistes auto izstādes "Dienas Biznesam" apliecināja SIA "Norde" valdes priekšsēdētājs Dainis Bremze.
"Norde" rīkotā tiešsaistes izstāde notika šā gada 17. aprīlī. Šī inovācija sniedza uzņēmuma klientiem iespēju aplūkot interesējošos automašīnu modeļus virtuālajā vidē, neizejot no mājām. Protams, ka rīkot izstādi šādā formā pamudinājusi Covid-19 krīze, kad klātienē izstādes rīkot nav iespējams. D. Bremze apstiprināja, ka tiešsaistē izstādi vērojuši vairāk nekā 100 cilvēku, bet ierakstu aplūkojuši 3,5 tūkstoši skatītāju.
"Norde" izstādē prezentēja "Nissan", "Renault" un "Dacia" automašīnu jaunākos modeļus, kurus arī pārdod. Jebkuras izstādes viens no mērķiem ir pārliecināt klientu iegādāties mašīnu. Jautāts, vai šis mērķis sasniegts, D. Bremze uzsvēra, ka pārdošana nav bijusi izstādes pamatuzstādījums, tomēr vērtējama kā nozīmīgs aspekts arī pārdošanā.
"Interese par izstādi, mūsuprāt, bija liela un lielam skaitam cilvēku bija iespēja iepazīties ar jaunākajām mašīnām," norādīja D. Bremze, uzsverot, ka pārdošanai internetā ir tikai viens trūkums: "Neviens simulators nevar aizvietot braucienu ar īstu mašīnu pa reālu ceļu".
Visas pārējās darbības ir iespējamas tiešsaistē. Automašīnu pārdošanas dokumentācija, līzinga formalitātes, atbildes uz interesējošiem jautājumiem jau tiek veiktas attālināti.
"Domāju, ka autotirdzniecība pēc Covid krīzes daudz vairāk notiks interneta vidē," sacīja D. Bremze.