Citas ziņas

Stokholmas metro aptur Lindex krūšturu reklāmas

Juris Kaža [email protected],07.02.2006

Jaunākais izdevums

Stokholmas metro pieprasījis apturēt apģērbu kompānijas Lindex lielo afišu kampaņu sakarā ar jauno krūšturu kolekciju. Stockholms Lokaltrafik (SL), kam pakļauta metro satiksme, lūdzis noņemt afišas stacijās un vilcienos, kur jaunā krūšturu kolekcija pieteikta ar izteicienu angļu valodā «We Love Boobs» (Mēs mīlam pupus). Par to ziņo avīze Dagens Nyheter (DN). SL uzskata, ka šāds izteiciens, kas saprotams vairumam stokholmiešu, kā arī daudziem ārzemniekiem, ir prasts un necienīgs. Lindex preses sekretāre Ulrika Danielsone izteikusi nožēlu par SL lēmumu, jo uzskata, ka Lindex labi zinot, kā pārdot apakšveļu un nenokaitināt savus klientus. Lindex šinīs dienās Latvijā ver savu pirmo veikalu. Tas nav pirmais gadījums, ka SL lūdzis kādu reklāmdevēju mainīt vai noņemt afišas ļoti iekārotajās afišēšanas vitrīnās metro stacijās un vilcienos. Pārvalde it kā pielietojusi formulu, ka uzraksti un vēstījums nedrīkstot būt rupjš vai citādā veidā izaicinošs labai caurmēra gaumei. Tomēr Db Online atceras, ka pirms dažiem gadiem visur Stokholmas metro bija afišas, kas milzu burtiem reklamēja zviedru filmu «Fucking Omal» (Izp**tā Omola - Zviedrijas mazpilsētu, kuru filmā šādi apzīmē viena no jaunajām varonēm). Tas tika izliktas tieši tūristu sezonā, kad Stokholma bija pilna angliski runājošu studentu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes preču mazumtirgotājs "Lindex" pavēstījis, ka uzsāk izmaksu samazināšanas programmu, tai skaitā samazinās darbinieku skaitu.

"Lindex" gadu sācis ar lielu apgrozījuma pieaugumu un peļņas palielinājumu, taču globālās koronavīrusa pandēmijas dēļ situācija mainījās. Lai rīkotos atbilstoši situācijai un mazinātu sekas, "Lindex" ātri ieviesa efektīvus pasākumus. Tagad "Lindex" sāk īstenot vēl citus pasākumus, lai uzņēmums arī turpmāk darbotos efektīvi, skaidro zīmola pārstāve Baltijas valstīs Ilze Rubene.

"Pavasarī un vasarā mēs jau parādījām, ka varam izaicināt paši sevi. Mēs sekmīgi un ātri pielāgojāmies klientu vajadzībām un arī īsā laikā daudz apguvām un sasniedzām. Lai nodrošinātu nepārtrauktu uzņēmuma darbību un "Lindex" spētu efektīvi darboties, sastopoties arī ar citiem izaicinājumiem, mēs tagad ieviešam papildu pasākumus un samazinām izmaksas," stāsta izpilddirektore Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Mazumtirdzniecība

Lindex saskata potenciālu jaunā sieviešu apakšveļas zīmolā Closely

Lelde Petrāne,15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lindex nodibinājis partnerattiecības ar jaunu Zviedrijas sieviešu apakšveļas zīmolu Closely. Partnerattiecības ir daļa no Lindex centieniem meklēt jaunas izaugsmes iespējas.

Zīmolu Closely radījuši zviedri - Tūve Langseta (Tove Langseth) un Filips Nilsons (Filip Nilsson). T. Langseta bijusi reklāmas aģentūras Nord DDB vadītāja, bet F. Nilsons vairāk nekā 20 gadus strādājis Zviedrijas lielākajā reklāmas aģentūrā Forsman & Bodenfors par radošo direktoru. Kopā viņi izveidoja jauno sieviešu apakšveļas zīmolu Closely, un jau no paša sākuma Lindex viņiem pievienojās kā partneris un investors.

«Mūsu partnerattiecības ar Closely ir lielisks piemērs tam, kā radīt jaunas biznesa iespējas. Analizējot globālo sieviešu apakšveļas tirgu, mēs saskatījām lielu potenciālu Tūves un Filipa novatoriskajā idejā,» teic Lindex vadītāja Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas metro ir teju astoņdesmit gadus sena vēsture, un šobrīd tas ik dienas pārvadā vairāk cilvēku nekā Londonas un Ņujorkas metro kopumā, vēsta Reuters.

Maskavas metro tika atklāts 1935. gada 15. maijā, un vairākas metro stacijas tikušas izbūvētas laika gaitā, piemēram, Novoslobodskajas metro stacija tika atklāta 1952. gadā. Maskavas metro atspoguļojas daļa Krievijas vēstures un Krievijas galvaspilsētas metro izceļas ar īpatnējām dekorācijām. Tā, piemēram, metro pieturvietā Bibļioteka Imeņi Ļeņina redzams bijušā padomju līdera Vladimira Ļeņina portrets. Savukārt Revolūcijas Laukuma (Plošed Revoluciji) stacijā atrodams «laimīgais suns» - suņa deguna paberzēšana varot atnest veiksmi.

Maskavas metro vidēji dienā pārvadā aptuveni septiņus miljonus pasažieru, taču darba dienās tiek pārvadāti vidēji deviņi miljoni cilvēku. Vidējais brauciena garums Maskavas metro ir 13 kilometri, teikts Maskavas metro mājas lapā mosmetro.ru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības grupas "Stockmann" direktoru padome nolēmusi sākt stratēģisku izvērtējumu, lai grupas darbības centrā izvirzītu zīmolu "Lindex" un, iespējams, mainītu grupas nosaukumu uz "Lindex Group", kā arī izpētītu "Stockmann" universālveikalu biznesa stratēģiskās alternatīvas, teikts "Stockmann" paziņojumā Helsinku biržai.

Tajā norādīts, ka iespējamā nosaukuma maiņa labāk atspoguļotu apģērbu tirdzniecības struktūrvienības "Lindex" lomu grupas uzņēmējdarbībā. 2022.gadā ar ieņēmumiem 661 miljona eiro apmērā "Lindex" nodrošināja vairāk nekā divas trešdaļas no "Stockmann" grupas ieņēmumiem, bet ar pamatdarbības peļņu 90 miljonu eiro apmērā "Lindex" bija galvenais peļņas avots "Stockmann" grupā.

Iespējamā nosaukuma maiņa gan neietekmētu "Stockmann" universālveikalus, kas turpinātu darboties ar "Stockmann" zīmolu, sacīts paziņojumā.

Izpētot stratēģiskās alternatīvas "Stockmann" universālveikalu biznesam, uzņēmums izvērtēs, kāda būtu labākā vide biznesa attīstībai nākotnē. Šīs iespējas ietvers uzņēmuma neatkarības palielināšanu grupas ietvaros, iespējamo īpašnieku maiņu vai stratēģisko partnerību apsvēršanu, vai arī darbības turpināšanu pašreizējā struktūrā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas lielākais universālveikalu tīkla īpašnieks Stockmann ir nolēmis iegādāties Zviedrijas kompāniju Lindex par 1,24 miljardiem USD, ziņo Bloomberg.

Kompānijai Lindex ir 331 veikals Zviedrijā, Somijā un Norvēģijā, kā arī 10 veikali Baltijas valstīs. Kā raksta Bloomberg, tad tieši Baltijas valstīs apgrozījums palielinās straujāk nekā Skandināvijas valstīs.

Lindex šo piedāvājumu pieņēmis, jo cena esot bijusi pieņemama, lai kompensētu uzņēmuma īpašnieku ieguldīto darbu, norādīts Lindex valdes izplatītajā paziņojumā.

Pēc šī paziņojuma Lindex akciju cena palielinājās par 7,3%, savukārt Stockmann akciju cena nokritās par 2,8%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā krūts vēža mēneša ietvaros «Lindex» laiž klajā apģērbu kolekciju, 10 % no šīs kolekcijas ieņēmumiem apņemoties ziedot cīņai pret krūts vēzi.

17 gadus uzņēmums «Lindex» oktobrī ir atbalstījis cīņu pret krūts vēzi un ziedojis līdzekļus cīņai pret to. «Lindex» kopā ar klientiem līdz šim ir ziedojis 13,9 miljonus eiro.

Latvijā «Lindex» sadarbības partneris ir Onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība «Dzīvības koks».

«Mēs uzņēmumā «Lindex» vēlamies atbalstīt un iedvesmot sievietes. Ja mēs apvienojam savus spēkus, var notikt brīnums. Mēs esam radījuši ikdienas apģērbu kolekciju labam mērķim, tajā ir apģērbi, kas ir paredzēti valkāšanai dažādos veidos. Mēs ceram, ka ikviens varēs atrast ko īpašu tieši savai garderobei. Kolekcija atspoguļo to, kas «Lindex» darbiniekiem ir svarīgi — mēs kopā esam spēks,» stāsta Pia Ekholma (Pia Ekholm), «Lindex» dizaina un iepirkumu vadītāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā «RAF centrs» atklāts desmitais «Lindex» veikals Latvijā. Veikala atvēršana norisinājās 25.novembrī, zviedru modes apģērbu tirgotājam «Lindex» paplašinot savu darbību Latvijā.

Aptuveni 537 kvadrātmetrus lielā veikala interjerā izcelts zīmola skandināviskais mantojums.

Lēmums par veikala atvēršanu Jelgavā pieņemts, jo konstatēts, ka pilsētas un tās apkārtnes iedzīvotāji iegādājas «Lindex» apģērbu interneta veikalā lindex.com un dodas iepirkties uz Rīgu. «Vēlamies būt tuvāk mūsu klientiem un redzam perspektīvu šajā pilsētā,» saka «Lindex» Baltijas reģiona vadītāja Ieva Dude-Beinaroviča.

«Pēc tirdzniecības centra «RAF centrs» pārbūves ir papildināts nomnieku sastāvs,» norāda tirdzniecības centra vadītājs Vitolds Kaupass.

«Lindex» ir viens no vadošajiem modes preču tīkliem Eiropā ar aptuveni 480 veikaliem 17 valstīs. Lindex ir daļa no somu pārstāvētās Stockmann grupas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu un bērnu apģērbu mazumtirgotāja SIA «Lindex Latvia» darbība pagājušajā gadā uzlabojusies, un tas palielinājis apgrozījumu par 11,5% salīdzinājumā ar 2016.gadu līdz 10,434 miljoniem eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem pieaugusi par 12,6% un bija 1,454 miljoni eiro.

«2017.gadā bija vērojama gan SIA Lindex Latvia, gan Latvijas mazumtirdzniecības nozares rādītāju izaugsme, kā rezultātā sabiedrība gadu noslēdza ar 12% pārdošanas apjomu pieaugumu pret pagājušo gadu,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

SIA «Lindex Latvia» gada pārskatā atzīmē, ka tirdzniecības ieņēmumu sadalījums gada laikā bija nevienmērīgs, kas saistīts ar preču sezonalitāti un izpārdošanas kampaņām. Uzņēmuma ieņēmumi bija lielāki gada otrajā pusē un Ziemassvētku laikā.

SIA «Lindex Latvia» par galveno uzdevumu 2017.gadā bija izvirzījis pakalpojumu standartu uzlabošanu un ikdienas darbību optimizēšanu. Uzņēmums 2017.gadā nodarbināja 92 darbiniekus, kas bija par trīs vairāk nekā gadu iepriekš, un tas pagājušā gada beigās pārvaldīja 10 veikalus.

Mazumtirdzniecība

Pieaugusi Lindex Latvia peļņa

Gunta Kursiša,26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirdzniecības SIA Lindex Latvia peļņa pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2010. gadu, ir pieaugusi par 95 tūkst. Ls, informē Lursoft.

Lindex Latvia pārdošanas apjomi palielinājušies 2011. gada otrajā pusē, bet kopumā pērn pārdots par 2,6% vairāk nekā pirms gada.

Lindex Latvia mātes uznņēmums ir Somijā bāzētais Lindex OY, un kopš 2007. gada Lindex AB ir Stockman grupas kompānija.

2011. gadā Lindex Latvia galvenokārt darbojās jaunu klientu piesaistīšanas, zīmola atpazīstamības veicināšanas un apkalpošanas standartu uzlabošanas jomā.

Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

,10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com / Stephen Phillips - Hostreviews.co.uk

Digitālā reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsdienu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Taču, lai nodrošinātu efektīvu investīciju atdevi (ROI), ir būtiski prast novērtēt kampaņu rezultātus. Šajā rakstā aplūkosim, kā to paveikt, izmantojot datu analītiku un citus svarīgus rīkus, un kāpēc reklāmas kontu audits jāuztic profesionāļiem!

Viss sākas ar mērķu definēšanu

Pirmais solis ceļā uz veiksmīgu reklāmas kampaņu – precīzi definēt tās mērķus. Vai vēlies palielināt pārdošanas apjomu? Varbūt mērķis ir veicināt zīmola atpazīstamību vai piesaistīt jaunus klientus? Katram mērķim nepieciešama atšķirīga pieeja, un atšķirsies arī rādītāji, ar kuriem izmērīt panākumus. Piemēram, ja galvenais mērķis ir pārdošanas apjoma palielināšana, ir īpaši svarīgi sekot līdzi konversiju skaitam.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Lindex interneta veikals pieejams arī Latvijā

Elīna Pankovska,17.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk zviedru modes apģērbu tīkla Lindex produkciju Latvijā iespējams iegādāties arī internetā – Lindex Shop Online, jo internets kā tirdzniecības kanāls nepārtraukti augot.

«Tā kā tagad mūsu modes apģērbus būs iespējams iegādāties ikvienā ES dalībvalstī, mēs uzskatām to par līdz šim lielāko Lindex ekspansiju. Mūsu modes kolekcijas ir veiksmīgi sevi pierādījušas starptautiskajā tirgū, un mēs esam saņēmuši daudz pieprasījumu pēc skandināvu modes dizaina apģērbiem,» norāda Lindex biznesa vadības menedžeris Anderss Dālbergs.

Lindex ir vairāk nekā 400 veikali 12 valstīs Skandināvijā, Baltijas valstīs, Krievijā, Centrāleiropā un Tuvajos Austrumos. Lindex ir viens no Ziemeļeiropas lielākajiem modes tīkliem.

Mazumtirdzniecība

Lindex valdē iecelts Uldis Kalniņš

Gunta Kursiša,01.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotājas SIA Lindex valdē notikušas izmaiņas, un valdes locekļa amatā iecelts Uldis Kalniņš, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot pieprasījumam un tendencēm mazumtirdzniecībā, Lindex laiž tirgū ilgtspējīgas apakšveļas kolekciju.

Kolekcija veidota romantiskā noskaņā ar mežģīnēm, kuru ražošanā daļēji izmantotas atkārtoti pārstrādātas mežģīnes, informē mazumtirgotājs.

Šīs kolekcijas apakšveļu ar atkārtoti pārstrādāto mežģīņu elementiem var valkāt zem smalkiem un plāniem vasaras apģērbiem, un šim nolūkam veidots arī dažu kolekcijas krūšturu modeļu risinājums ar krusteniskām lencītēm vai bez lencītēm.

Preces ir baltā, gaiši rozā un gaiši zilā krāsā.

Lindex ir viens no vadošajiem modes zīmoliem Eiropā ar 470 veikaliem 17 valstīs. Lindex biznesa koncepcija ir piedāvāt modes preces par pieejamām cenām.

Lindex ir daļa no somu pārstāvētās Stockmann grupas.

Kā vēstīts, Rīgas universālveikala Stockmann 1. stāvā sācis darboties bezmaksas dzeramā ūdens uzpildes punkts. Tas mudina veikala klientus izvairīties no lieku plastmasas pudeļu iegādes, tā samazinot plastmasas atkritumu daudzumu. Realizējot ilgtspējas programmu, Stockmann arī pārtraucis vienreizlietojamo plastikāta trauku tirdzniecību, tos aizstājot ar videi draudzīgiem risinājumiem.

Enerģētika

Latvijas zviedru inteliģenti iesaka Latvijas amatpersonām, kā uzlabot energoapgādes sistēmu valstī

Gunta Kursiša,01.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijai ir liels potenciāls uzlabot savu energoapgādes sistēmu un kļūt mazāk atkarīgai no gāzes un fosilā kurināmā importa. Mēs gribam dalīties savā pieredzē svarīga stratēģiska lēmuma īstenošanā,» teikts vēstulē, kuru parakstījuši Jānis Grīns, SIA Latsin un SIA Freja dibinātājs un bijušais valdes priekšsēdētājs, Kārlis Plensners, būvuzņēmējs, Andris Nolendorfs, Latvijas goda konsuls Smolandē, Zviedrijā, Gunnars Ljungdāls (Gunnar Ljungdahl), Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā vecākais viceprezidents , Pēteris Ininbergs, vēsturnieks Andris Zveijnieks, uzņēmējs, namīpašnieks, Ralejs Tepfers, prof.emeritus būvniecībā, Čalmeras tehniskajā augstskolā Gēteborgā.

«Stokholmas energoapgādē fosilo kurināmo aizstāja ar atjaunojamo. Atjaunojamās enerģijas daļa Stokholmā sastāda 67% un turpina strauji pieaugt. Mēs uzskatām, ka šāds attīstības scenārijs ir reāls un nepieciešams Rīgā,» pausts vēstulē.

Kā piemērs tiek minēts tas, ka uzņēmums Fortum patlaban «Stokholmas vidū būvē pasaulē lielāko koģenerācijas staciju, kas ražos siltumu un elektroenerģiju».

«Koģenerācijas stacija izmantos biokurināmo, galvenokārt enerģētisko koksni. Stacija atrodas Vertanā (Värtan), netālu no ostas, no kuras kursē pasažieru prāmji uz Latviju,» skaidrots vēstulē.

Tajā norādīts, ka investīciju apjoms minētajā projektā veido 4,4 miljardu Zviedrijas kronu jeb 500 miljonus eiro.

Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija,07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Lindex Latvia rekordliela peļņa

Žanete Hāka,17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Lindex Latvia uzrādīja augstāko neto apgrozījuma rādītāju kopš uzņēmuma dibināšanas 2005. gada nogalē, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums aizvadītajā gadā sasniedza 8,486 miljonus eiro, savukārt 2013. gadā tas bija 7,384 miljoni eiro. Pērn uzņēmuma peļņa sasniedza rekordlielus apmērus - 1,008 miljonus eiro pēc nodokļu nomaksas. Lindex Latvia rentabilitātes rādītājs 2014. gadā pakāpās līdz 36,23.

Aizvadītajā gadā Lindex Latvia atvēra vienu jaunu veikalu, līdz ar to gada nogalē kopumā pārvaldīja jau deviņus apģērbu veikalus. Kopumā Lindex Latvia darbība pērn raksturojama ar darbības uzlabošanos, jo visa gada griezumā bija novērojama finanšu rādītāju izaugsme salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.

2015. gadā Lindex Latvia veiks pasākumus veikalu darbības optimizēšanai un tirgus pozīciju saglabāšanai, pārskatot darbības procesus, optimizējot izmaksas un paaugstinot efektivitāti, kā arī vairāk uzmanības pievēršot aktivitātēm, kas vērstas uz zīmola atpazīstamības veicināšanu.

Citas ziņas

Bezmaksas avīze Metro pārdod savu biznesu Somijā

Juris Kaža [email protected],14.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas Metro International pārdevis savu bezmaksas Metro avīzi Somijā somu konkurentam Sanoma, ziņo zviedru biznesa avīze Dagens industri (DI). Darījums noticis pēc tam, kad gan Metro, gan Sanoma cietuši zaudējumus, viens otru burtiski kopējot. Izdevniecība Sanoma neilgi pēc Metro parādīšanās sākusi izdot bezmaksas Uutislehti100, kas konceptuāli kopējis Metro. Pēc pārpirkšanas Sanoma izdos Metro un franšizes pamata un, visticamāk, slēgs savu bezmaksas avīzi. Metro International ir aptuveni 70 bezmaksas avīzes pasaulē, taču tās ne visur ir veiksmīgas. Metro bija spiests slēgt projektus Šveicē, Arģentīnā un Ņukastles (Newcastle) pilsētā Lielbritānijā.

Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

,24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs,14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

,28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienā no Sanktpēterburgas metro stacijām pirmdien noticis sprādziens, kurā nogalināti vismaz 11 cilvēki, atsaucoties uz Krievijas tiesībsargāšanas un veselības aprūpes iestādēm, ziņo mediji.

Iepriekš Sanktpēterburgas gubernatora pārstāvis ziņoja, ka sprādzienā gājuši bojā desmit cilvēki, bet vēl 50 guvuši ievainojumus. Vēlāk Krievijas veselības ministre Veronika Skvorcova pavēstīja, ka cietuši 47 cilvēki, no kuriem seši atrodas smagā stāvoklī.

Sprādziena vietā saskaņā ar svaigākajām ziņām gājuši bojā deviņi cilvēki, bet vēl divi vēlāk miruši slimnīcā.

Sākotnēji tika saņemtas pretrunīgas ziņas par vienu vai par diviem sprādzieniem, kas notikuši uz vienas no Sanktpēterburgas metro līnijām, taču Krievijas izmeklēšanas komiteja oficiāli paziņojusi, ka bijusi tikai viena eksplozija.