Jaunākais izdevums

Jaunā māmiņa izveido bērnu preču veikalu Pai:Pai, kur atrodams tikai vietējo ražotāju veikums.

Sabīne Ķīse, bērnu preču veikala Pai:Pai īpašniece, ir projektu direktore interaktīvajā aģentūrā Cube Media. Pirms bērniņa piedzimšanas viņas dzīve līdzinājusies vāveres ritenim, kad nav pat laika paskatīties, kas notiek apkārt. «Grūtniecības pēdējos mēnešos bija doma – varbūt vēl vajag pastrādāt, ko es mājās darīšu? Dzīves ritms vienmēr ir bijis ātrs. Taču, esot mājās ar mazo, sapratu, vai nu es strādāju vai nestrādāju, nebūs tādas pusslodzes. Turklāt bērns ir vēl pavisam mazs. Savukārt sākot savu biznesu, laiku varu plānot pati, bet attīstības temps būs atkarīgs no tā, cik spēju pacelt,» viņa atklāj. Tomēr pēc bērna kopšanas atvaļinājuma S. Ķīse plāno atgriezties darbā, meklēt veikalam pastāvīgu darbinieku, kurš pārņems daļu pienākumu. «Es sevi redzu drusku lielākos apgriezienos, strādājot ar lielākiem budžetiem un klientiem. Šī nodarbe ir sirdij. Pozitīvas atsauksmes no klientiem tā uzlādē baterijas, ka vari katru dienu strādāt trīsreiz vairāk un ar lielāku atdevi,» viņa saka.

Kāpēc tieši vietējo ražotāju bērnu preces? «Pirmkārt, sirdī esmu patriote un drusku arī spītīga. Nav ko čīkstēt, jāsaņemas! Mums ir foršas lietas. Nav tā, ka mēs neko nespējam, un viss jāimportē no Ķīnas, jāsamierinās ar vājas kvalitātes precēm. Otrkārt, manuprāt, šī niša bija brīva. Līdz šim cilvēkiem bija iespaids, ka Latvijā ražotas lietas ir rakstaini cimdiņi, lina drēbes, kopumā pelēks, vienmuļš un mazliet arhaisks stils. Tā nav. Ja pameklē, ir daudzi ražotāji, kuru piedāvājums iet līdzi laikam,» skaidro S. Ķīse. Vietējie uzņēmumi prot saražot kvalitatīvu produkciju, taču viņa iesaka vairāk skatīties uz eksporta tirgiem, lai līdz ar lielāku apjomu varētu piedāvāt arī labāku cenu. «Jā, par Latvijā ražotu lietu, ja tā iepatikusies, var nedaudz piemaksāt, taču ražotājiem nevajadzētu spiest tikai uz patriotiskajām jūtām, bet domāt arī par konkurētspējīgu cenu,» uzskata uzņēmēja. Tuvāk iepazīstot vietējo ražotās bērnu preces, S. Ķīse secinājusi, ka vēl esot brīvas nišas, piemēram, apavi, rotaļlietas, trauki, galda piederumi.

Veikals darbojas vien neilgu laiku, tāpēc pirmo mēnešu rezultātus vēl grūti izvērtēt. «Sirds saka, ka ir vērts turpināt. Esam pašā sākumā un vēl daudz darāmā, turklāt es ticu internetam, arvien vairāk cilvēki grib izpētīt lietas pirms to iegādes, iedziļināties. Sevišķi tas attiecas uz bērnu precēm, » saka S. Ķīse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Vietējo ražotāju cenu politikas neesamības dēļ tiek slēgts Latvijā ražoto bērnu preču veikals

Gunta Kursiša, 12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien pēdējo dienu darbojas Latvijā ražoto bērnu preču veikals Pai:Pai, apstiprināja tā īpašniece uzņēmēja Sabīne Ķīse, kā būtiskākos iemeslus veikala slēgšanai minot «Latvijas ražotāju cenu politiku jeb, precīzāk, - tās neesamību», nelielās vietējo uzņēmumu ražošanas jaudas un ierobežoto sortimentu.

«Nereti ražotāji no savas mazumtirdzniecības cenas mazajiem veikaliem gatavi piedāvāt maksimums tikai 15 vai 10% atlaidi. Tas nozīmē, lai veikala plauktā saglabātu tādu pat cenu, kā ražotājs savā veikalā, tirgotāja manevra iespējas ir šie 10-15%. Salīdzinājumam - importēto preču iepirkuma cenas pieļauj pat 100%, 150% un vairāk procentu uzcenojumu. Turklāt gala rezultātā cena aizvien ir zemāka nekā Latvijā ražotām lietām,» skaidro S. Ķīse.

Tāpat kā vienu no iemesliem viņa min preču sortimentu, kas «varētu būt plašāks». «Valda uzskats, ka Latvijā ražotas lietas ir kvalitatīvas, taču realitātē kvalitāte mēdz pieklibot. Līdz ar to, ja ir vēlme pircējiem piedāvāt tikai augstas kvalitātes preces, kas turklāt iet līdzi laikam un spēj konkurēt ar ārzemēs saražoto, daudzi produkti diemžēl nekvalificējas, savukārt nolaist kvalitātes latiņu es nebiju gatava,» Pai:Pai slēgšanas iemeslus skaidro veikala īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas preču veikali vairojas

Anda Asere, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu tendence ir specializēti Latvijas ražojumu veikali – radot piedāvājumu, cer uz pieprasījumu

«Ir labi, ja Latvijā pērkam, lietojam, nēsājam un jebkā citādi izmantojam vietējās preces un produktus,» saka Līga Bizune, Latvijas modes mākslinieku internetveikala creativelatvia.com direktore. Viņa domā, ka lielā daļā gadījumu nostrādā apgrieztais biznesa princips – ražotāji ļoti vēlas ieviest tirgū Latvijas preces, tāpēc rada veidus, kā tās pārdot. Un, jo vairāk Latvijas preču pieejamas, jo lielāka iespējamība, ka pircējs tās arī izvēlēsies.

Vietējo veikalu rašanos veicina tas, ka vairāki tirgotāji ir noticējuši Latvijas zīmolu konkurētspējai, arī tam, ka patērētājs izvēlēsies un spēs novērtēt Latvijas preci, uzskata Elīza Ceske, konceptveikala Paviljons vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viltošanas izraisītais ekonomiskais un sociālais kaitējums mazina valdību ieņēmumus un var atbalstīt tādus smagus noziegumus kā narkotiku tirdzniecība un nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana, ziņo "Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma" birojs (EUIPO).

Ziņojumā lēsts, ka valdības Eiropas Savienībā (ES) zaudē kopumā līdz 15 miljardiem eiro gadā tirgū esošu viltotu preču dēļ, jo ir mazāk ieņēmumu no tiešajiem un netiešajiem nodokļiem, kā arī sociālajām iemaksām, ko nelegālie ražotāji nemaksā.

Turklāt saskaņā ar EUIPO aplēsēm ES ik gadu viltošanas dēļ tiek zaudēti 19 miljardi eiro tirdzniecības ieņēmumu kosmētikas un ķermeņa kopšanas nozarē, vīna un stipro alkoholisko dzērienu nozarē, farmācijas nozarē un rotaļlietu un spēļu nozarē. Kā arī, viltojumus nepārbauda tik stingri kā oriģinālās preces, lai pārliecinātos, vai tās ir drošas cilvēku patēriņam vai lietošanai. Analīzē redzams, ka reģistrētās bīstamās viltotās preces tika novērtētas kā tādas, kas var radīt būtisku risku patērētājiem. Lielākā daļa minēto preču bija paredzētas bērniem - rotaļlietas, bērnu aprūpes preces vai bērnu apģērbs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Šuj vintage tērpus maziem un lieliem

Ilze Žaime, 04.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsīkstot tirdzniecībai uz ASV, pašmāju bērnu apģērba zīmols "mimiikids" iekaro vietējo pircēju sirdis.

Uzņēmuma "mimii" izveidotāju Artu Hāzi apģērbu pasaule aizrāvusi jau vairāk nekā desmit gadus. Šūšanas prasmes viņa apguva vidusskolas laikā, kad audumus neesot bijis viegli iegādāties, bet tā kā ģimenei tāda iespēja bijusi, tā izmantota. Dzimstot domai par savu uzņēmumu, viņa pievērsās apģērbu tirdzniecībai, vispirms - dārgāku, Dānijā šūtu, bet, sekojot 2008.gada krīzei - lietotu apģērbu. Arī lietoto apģērbu tirdzniecībai punktu pielika konkurence, Latvijā ienākot spēcīgākiem, lielākiem lietoto apģērbu veikalu tīkliem. Taču algotā darbā uzņēmēja nevēlējās atgriezties, tādēļ palēnām atkal pievērsās savam kādreizējam hobijam - šūšanai. Un, esot mājās ar bērniem, tika radīti apģērbi tieši viņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 7. augustā tiek atklāts jauns PEPCO tīkla veikals. Trijos gados pēc ienākšanas Baltijas tirgū zemo cenu apģērbu un bērnu preču veikalu tīklā PEPCO būs 102 veikali, tomēr šajās valstīs zīmols saredz izaugsmi un plāno turpmāku attīstību, meklējot sadarbības partnerus arī mazajās pilsētās.

Par veikalu tīkla un reizē zīmola PEPCO attīstības plāniem Baltijā Dienas Bizness izjautāja starptautiskā uzņēmuma Baltijas operāciju vadītāju Aleksandru Čikaidzi.

Pastāstiet par PEPCO veikalu tīklu! Cik valstīs jūs tirgojat savu produkciju?

Patlaban esam pārstāvēti 11 valstīs. Tās ir trīs Baltijas valstis, Polija, Čehija, Slovākija, Ungārija, Horvātija, Slovēnija, Rumānija un Bulgārija. Veikalus grasāmies atvērt Itālijā un Serbijā.

Cik ilgi strādājat Baltijā?

Pirmo veikalu Baltijas valstīs mēs atklājām Lietuvā – Marijampolē. Tas notika 2017. gada 1. decembrī. Pirmais PEPCO veikals Igaunijā tika atvērts 2018. gada 8. jūnijā. Pēc būtības vēl nav pagājuši pat trīs gadi, kad sākām strādāt tieši Baltijas valstīs. Latvijā pirmo veikalu atvērām 2018. gada 23. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru