Mazumtirgotāja SIA "Lidl Latvija" sasniegtā tirgus daļa pagājušajā gadā Latvijā varētu būt tuvu 10%, intervijā sacīja kompānijas vadītājs Mačejs Urbanskis, atsaucoties uz pētījumu kompānijas "NielsenIQ" datiem.
Viņš arī atzīmēja, ka attiecīgos rezultātus vērtē kā izcili labus, ņemot vērā, ka pērn Latvijā darbojās aptuveni 20 "Lidl" veikalu.
"Es teikšu, ka tas, ko mēs gada laikā esam sasnieguši, ir pat vairāk, nekā mēs cerējām. Mēs zinājām, ka klienti Latvijā mūs gaida. Mums kopš 2016.gada bija darba pieredze Lietuvā, tādēļ mēs bijām pārliecināti, ka mūsu ienākšana tirgū būs sekmīga, bet realitāte pārsniedza mūsu gaidas," sacīja Urbanskis, piebilstot, ka "Lidl" darbu sāka ar 15 veikaliem 2021.gada oktobrī un pašlaik to skaits ir sasniedzis 23.
Urbanskis arī atgādināja, ka "Lidl" darbu Latvijā sāka pandēmijas laikā, kad spēkā bija dažādi ierobežojumi, tostarp veikalos drīkstēja atrasties ierobežots pircēju skaits, bet pēc tam situāciju tirgū mainīja karš Ukrainā un augstā inflācija. Tomēr neraugoties uz to, veikalu tīklam izdevies sasniegt daudz labākus rezultātus, nekā bija plānots.
Viņš piebilda, ka "Lidl Latvija" nekoncentrējas tikai uz konkurenci ar Latvijas lielākajiem tirdzniecības tīkliem - "Rimi" un "Maxima" -, jo Latvijas reģionos ir arī citi spēcīgi mazumtirgotāji.
"Es pirms "Lidl" atvēršanas Latvijā dzīvoju jau vairāk nekā divus gadus, un tas, ko es esmu novērojis, - mazumtirdzniecības tirgus pirms "Lidl" ienākšanas bija nedaudz slinks, to bija grūti nosaukt par dinamisku. Es domāju, ka mēs tirgu esam nedaudz sapurinājuši, ienesuši jaunas krāsas. Konkurence vienmēr rada papildu ieguvumus pircējiem, un tas ir acīmredzami. Taču tas, kas, iespējams, nav tik uzskatāmi - konkurence vienmēr rada ieguvumus arī konkurējošajiem uzņēmumiem, jo tikai konkurence spiež domāt, kā strādāt labāk, kā veidot labākus piedāvājumus, kā piedāvāt labākas cenas, kā pārsteigt un izklaidēt pircējus, kā noturēt ieinteresētus darbiniekus. Mazumtirdzniecība nav stāsts tikai par to, kā nopirkt tomātus un maizi," sacīja Urbanskis.
Viņš arī uzsvēra, ka "Lidl" ambīcijas nebeidzas pie sasniegtā un uzņēmuma mērķis ir būt Latvijas pircēju pirmajai izvēlei ikdienas pārtikas produktu iegādē. "Tādēļ es domāju, ka mēs ļoti ātri nonāksim mazumtirdzniecības tīklu "top 3", un mēs šajā virzienā dodamies," pauda "Lidl Latvija" vadītājs.
Vērtējot tagadējo situāciju, Urbanskis atzina, ka augstas inflācijas apstākļos pircēji ir ārkārtīgi cenas jutīgi. Vienlaikus ir redzams, ka cilvēki meklē cenas, kuras viņi var atļauties tagadējos apstākļos, bet vienlaikus nav gatavi atteikties no kvalitātes, pie kuras ir pieraduši.
Jau vēstīts, ka mazumtirdzniecības ķēde "Lidl" Latvijā darbu sāka 2021.gada nogalē.
"Lidl Latvija" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.marta līdz 2022.gada 28.februārim, bija 101,423 miljoni eiro, kamēr kompānijas zaudējumi bija 53,365 miljoni eiro, kas pamatā saistīts ar ieguldījumiem veikalu būvniecībā.
"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH". Savukārt kompānijas patiesais labuma guvējs ir Vācijas pilsonis Dīters Jozefs Švarcs.