Citas ziņas

Adam Auto rīko 24 stundu auto tirdzniecību

,03.06.2008

Jaunākais izdevums

Šī gada 6.-7.jūnijā SIA Adam Auto salonos notiks 24 stundu auto tirdzniecība, kuras laikā interesentiem tiks piedāvāta iespēja iegādāties jaunas Opel, Chevrolet vai SsangYong automašīnas par pašizmaksu, bet G2 zīmola automašīnas ar ievērojamām atlaidēm, Db.lv informēja SIA Adam Auto Mārketinga vadītāja Marika Celma.

Turpinot veiksmīgi uzsākto tradīciju, jau trešo reizi SIA Adam Auto salonos – Rīgā, Liepājā un Ventspilī notiks 24 stundu auto tirdzniecības akcija, kas ir vienreizēja iespēja iegādāties jebkuru jaunu Opel, Chevrolet vai SsangYong automašīnu par pašizmaksu, bet mazlietotas sertificētas automašīnas ar atlaidi līdz 2 500 EUR.

Ikviens, kas akcijas 24 stundas ietvaros iegādāsies automašīnu, saņems Adam Auto dāvanu – pastāvīgu 10% atlaidi servisa pakalpojumiem un auto rezerves daļu iegādei, bet īpaši izdevīgus līzinga un apdrošināšanas nosacījumus akcijas laikā nodrošinās Adam Auto apdrošināšanas un līzinga speciālisti. Bez tam, akcijas laikā Adam Auto salonā Rīgā, Krasta ielā 66, ikviens autobraucējs varēs iegādāties OCTA vai KASKO uz īpaši izdevīgiem nosacījumiem, kas tapuši sadarbībā ar vadošajām apdrošināšanas kompānijām un iegādāties vasaras sezonai aktuālos auto aksesuārus par pievilcīgām cenām.

6.jūnijā visos Adam Auto salonos darba laiks tiks pagarināts pat līdz pusnaktij, lai jaunu automašīnu sev izvēlēties paspētu arī ļoti aizņemti cilvēki. Turklāt, akcijas laikā uz Adam Auto saloniem aicināti ne tikai automašīnu pircēji, bet arī viņu ģimenes locekļi un draugi, jo šajās dienās Adam Auto salonos būs iespējams arī labi izklaidēties. Par neaizmirstamu piedzīvojumu, automašīnas iegādes procesu padarīs salona saimnieks – Ādams, kas gaidīs ikvienu interesentu Adam Auto salonā Rīgā, Krasta ielā 66, bet svētku gaisotni un īpašu iepirkšanās prieku radīs DJ Lācis.

Adam Auto sola pārsteigumus ne tikai pieaugušajiem, bet arī bērniem. Laikā, kad vecāki būs aizņemti auto tehnoloģiju testos un izvēlē, mazie varēs izmēģināt roku radošajā darbnīcā, piedalīties spēlēs un konkursos, kā arī saņemt balvas un reklāmas suvenīrus.

SIA Adam Auto tirdzniecības vadītājs Zigurds Liepa komentē, ka interesentiem piedāvātais automašīnu klāsts būs patiešām plašs – 118 Opel markas automašīnas, 54 Chevrolet un 24 SsangYong apvidus automašīnas un vairāk kā 20 mazlietotas sertificētas automašīnas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jānis Viegliņš ir Pārdošanas skolas vadītājs un dibinātājs, Rīgas Komercskolas un Biznesa vadības koledžas lektors, Dienas Biznesa pārdošanas rokasgrāmatas papildinājumu autors. Viņš prot un māca saskatīt pozitīvo visvienkāršākajās lietās. J. Viegliņš mums šodien pastāstīja par savu jauno kaislību un mīlestību – tikko iegādāto auto Opel Adam.

– Kā tu pāris teikumos formulētu – kas ir pārdošanas māksla?

Es teiktu, ka pārdošana ir sajūtu ģenerēšanas tehnoloģija, ar kuru konkrētā vietā un laikā, vadoties no konkrētas personības, vienkārši tiek radītas tās emocijas, kas nepieciešamas, lai cilvēki justos komfortabli un veiktu izvēli par labu kaut kam. Un pēc tam aizietu ar emocijām, kas viņiem liktu atkārtot šo izvēli.

Ikdienā mans uzņēmums apkalpo juridiskas personas, sniedzot privātus ieteikumus un risinājumus pārdošanas apjomu palielināšanai. Pēc Pārdošanas skolas uzskatiem, ikviens uzņēmums var pārdot vairāk, daudzos gadījumos – pat par 100% vairāk. Vienīgais jautājums: kādas problēmas jārisina, lai panāktu rezultātu pusotra vai divu mēnešu laikā –, un mēs šīs problēmas drosmīgi risinām. Esam tikpat drosmīgi, cik Ādams.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir stundu lapa?

Stundu lapa ir datu tabula, ko darba devējs izmanto, lai gūtu pārskatu par katra konkrēta darbinieka nostrādāto laiku.

Uzņēmumi izmanto stundu lapas, lai reģistrētu veiktos uzdevumus un projektos vai ar klientiem pavadītā laika uzskaitei. Mūsdienās izmanto šādas metodes:

  • Papīra formāta dokumenti
  • Excel tabula
  • programmatūra

Daudzi uzņēmumi liek darbiniekiem aizpildīt stundu lapas, lai mēneša beigās gūtu pārskatu par iepriekšējā periodā nostrādātajām stundām.

Uz stundu lapu pamata darbiniekiem tiek izmaksātas algas, kā arī tiek veikti projektu izdevumu aprēķini. Teorijā tas ir vienkārši, un nostrādātās stundas var aprēķināt dažos mirkļos, taču realitāte nav tik rožaina.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amserv grupas Latvijas uzņēmums SIA Hansa Auto šī gada 9.maijā Rīgā, parakstīja līgumu par SIA Adam Auto iegādi. Saskaņā ar līgumu, SIA Hansa Auto iegādājas 100% SIA Adam Auto akciju no Baltijas Investīciju fonda III, ko pārvalda lielākais privātā riska kapitāla investors Baltijas valstīs BaltCap un mazākuma akcionāri.

SIA Adam Auto ir dibināts 1997.gadā un nodarbojas ar Opel un Chevrolet markas automašīnu tirdzniecību un pēcpārdošanas servisu. Uzņēmumam ir autocentri Rīgā, Liepājā un Ventspilī. 2010.gadā uzņēmumā tika pārdotas 140 jaunas Opel automašīnas (vieglais un komerctransports), 18 Chevrolet markas automašīnas un 166 lietotas automašīnas. Uzņēmumā tiek nodarbināti 76 darbinieki.

Saskaņā ar SIA Hansa Auto valdes priekšsēdētāja Aivja Silgala teikto, šīs izmaiņas neradīs būtiskas pārmaiņas SIA Adam Auto dīlercentru ikdienas darbā. «Adam Auto autocentru darbība 14 gadu laikā ir bijusi ļoti stabila un veiksmīga, uzņēmumā strādā lieliska komanda un klientu apkalpošana ir nevainojama,» norāda Silgals.

Citas ziņas

SIA Adam Auto slēdz līgumu par FIAT automašīnu izplatīšanu un apkalpošanu Liepājā

Vēsma Lēvalde, Db,08.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Adam Auto un FIAT oficiālais pārstāvis Latvijā un Igaunijā SIA Auto Italia noslēguši līgumu par FIAT automašīnu tirdzniecību un apkalpošanu SIA Adam Auto autocentrā Liepājā.

SIA Adam Auto kā oficiālais FIAT tirdzniecības pārstāvis reālu šīs markas automašīnu apkalpošana un tirdzniecību Liepājā plāno sākt trīs mēnešu laikā, kas nepieciešami, lai veiktu darbinieku apmācības, izveidotu auto daļu noliktavu, iegādātos nepieciešamos instrumentus, kā arī pielāgotu uzņēmuma korporatīvo stilu.

«Ņemot vērā ekonomisko situāciju mūsu valstī un auto nozarē, kā arī tendences Eiropā, kad patērētāji automašīnas izvēlas daudz apdomīgāk un priekšroku dod kvalitatīvām ekonomiskās klases automašīnām, sagaidām, ka arī Latvijā pieaugs pieprasījums pēc mazās klases automašīnām, ko FIAT nodrošina plašā klāstā,» komentē SIA Adam Auto valdes priekšsēdētājs Kārlis Urbāns. «Turklāt FIAT plaši pārstāv komerctransportu, kas lieliski papildinās mūsu uzņēmuma auto salonos jau piedāvāto OPEL markas komerctransportu un patērētājiem nodrošinās daudz plašākas izvēles iespējas.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Amserv motors Liepājā piedāvās arī Toyota servisu

Vēsma Lēvalde,24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārņemot līdzšinējo SIA Adam auto salonu Liepājā, Amserv motors paplašinās salona darbību, piedāvājot arī Toyota markas automašīnu tirdzniecību un remontu.

Salonā saglabāsies arī Opel automašīnu tirdzniecība, tiks nodrošināta garantijas un pēcgarantijas apkope un remonts Opel un Chevrolet automašīnām. Jaunums būs Toyota markas automašīnu tirdzniecība un serviss, Db.lv informēja SIA Adam Auto valdes priekšsēdētājs Aivis Silgalis.

Lai gan Amserv grupa ieguvusi tiesības tirgot arī Peugeot automašīnas, Liepājā šo zīmolu Amserv motors salons nepārstāvēs, jo Liepājā jau ir Peugeot autocentrs, ko pārstāv cits komersants, norādīja A. Silgalis.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Adam auto Liepājā savu autosalonu nodod nomā citam grupas uzņēmumam - Amserv motors. Uzņēmumā notiek strukturālas pārmaiņas saistībā ar iekļaušanos Amserv grupā. Amserv grupas Latvijas uzņēmums SIA Hansa auto šā gada 9.maijā Rīgā parakstīja līgumu par SIA Adam auto iegādi. SIA Hansa auto iegādājas 100% SIA Adam auto akciju no Baltijas Investīciju fonda III. SIA Adam auto ir dibināta 1997.gadā un līdz šim nodarbojusies ar Opel un Chevrolet markas automašīnu tirdzniecību un pēcpārdošanas servisu. Uzņēmumam ir autocentri Rīgā, Liepājā un Ventspilī.

Finanses

Auto tirgotāji adaptējas pārmaiņām

Ieva Mārtiņa, Aldis Zelmenis, Db,12.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki oficiālie jaunu auto dīleri nenolaiž rokas un šobrīd pārkvalificē biznesu, tostarp pārņem no līzinga kompānijām atņemtos auto, lai tos tālāk pārdotu.

Šā gada janvāris apliecināja, ka jauno auto pārdošana Latvijā ir faktiski apstājusies. Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācijas dati liecina, ka janvārī reģistrēti tikai 494 jauni vieglie auto, kas ir par 1 697 auto jeb 77.5 % mazāk nekā janvārī pirms gada. Tomēr Db uzzināja, ka oficiālie jauno auto dīleri nedomā padoties un savus biznesus pārkvalificē, priekšplānā izvirzot lietotu auto pārdošanu.

Pārņem no līzinga

Latvijas lielākās līzinga kompānijas Swedbank Līzings vadītājs Daniils Ruļovs Db pastāstīja, ka pēdējā laikā vairāki autodīleri vērsušies ar piedāvājumu savā paspārnē pārņemt tos attiecīgās markas auto, ko līzinga kompānijas pārņēmu­šas no saviem klientiem, kas vairs nav spējuši atmaksāt līzingu. D. Ruļovs atzina, ka līzinga kompānija šādu piedāvājumu atbalsta un ar dīleriem sadarbojas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Atpūta

Piektdienas intervija ar auto restaurācijas darbnīcas Riga Master Workshop īpašnieku Māri Bebri

Lelde Petrāne,24.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Māris Bebris, Riga Master Workshop (RMW) īpašnieks. Riga Master Workshop ir viena no lielākajām klasisko auto darbnīcām Baltijā un Skandināvijā ar teju desmit gadu pieredzi tirgū. Apmēram 85% darba tiek eksportēts – klientu loks ir ļoti plašs, sākot no Krievijas un Rietumeiropas līdz pat Singapūrai un Austrālijai. Papildu restaurācijai RMW piedāvā arī auto uzglabāšanu nesezonā jeb tā dēvēto «ieziemošanu», tāpat arī spēkrata sagatavošanu rallijiem un tehnisko atbalstu to laikā, konsultācijas par iegādi, sertifikāciju utt.

Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv,18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Mazumtirdzniecība

Amserv pārņem Adam Auto biznesu Liepājā

Vēsma Lēvalde,20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējo Adam auto autosalonu Liepājā pārņems Toyota, Lexus un Peugeot automašīnu tirgotājs Latvijā Amserv Motors.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde apstiprinājusi apakašnomas līgumu, ar kuru SIA Adam auto patur nekustamo īpašumu, taču autotirdzniecību turpmāk šajā salonā veiks Amserv Motors. DB jau rakstīja, ka šā gada maijā Amserv grupas Latvijas uzņēmums SIA Hansa Auto parakstīja līgumu par SIA Adam auto iegādi.

Saskaņā ar līgumu SIA Hansa Auto iegādājas 100% SIA Adam Auto kapitāldaļu no Baltijas Investīciju fonda III, ko pārvalda lielākais privātā riska kapitāla investors Baltijas valstīs BaltCap un mazākuma daļu turētāji. SIA Adam Auto ir dibināta 1997.gadā un nodarbojas ar Opel un Chevrolet markas automašīnu tirdzniecību un pēcpārdošanas servisu. Uzņēmumam ir autocentri Rīgā, Liepājā un Ventspilī.

Reklāmraksti

Kā energoresursu krīzes apstākļos saglabāt Ziemassvētku dekoratīvo apgaismojumu?

Sadarbības materiāls,24.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nikolā Tesla intervijā žurnālistiem 1889.gadā esot teicis - viss ir Gaisma un viņš vēlas izgaismot visu planētu Zeme, tam šeit esot pietiekami daudz elektrības. Ir pagājuši nedaudz vairāk kā 130 gadi un šobrīd gluži negaidīti esam nonākuši situācijā, kad visā Eiropā tiek apsvērta gan energoražotāju veida maiņa, gan visdažādākie taupības pasākumi patēriņa un izmaksu mazināšanai. Kā privātpersonas, tā uzņēmumi un valsts iestādes nopietni izvērtē iespējas samazināt elektroenerģijas lietošanu, tai skaitā arī ēku un ielu apgaismošanai… Loģiski, rodas jautājums - laikā, kad tik strauji un neparedzami aug energoresursu izmaksas, vai ierastais mākslīgais apgaismojums kļūs par luksuspreci jeb tomēr varēsim arī turpmāk atļauties kvalitatīvu gaismu mājokļos un darbavietās, svētku rotājumus, ielu un fasāžu izgaismošanu?

Vilnis Burtnieks, Adam Decolight Latvia izpilddirektors, uzskata, ka apgaismojumam tiks piešķirta vēl lielāka nozīme un tas iegūs jaunu vērtību, jo, kas bijis pašsaprotams, ne vienmēr ticis pietiekami novērtēts. Pirmkārt, apgaismojums ir praktiska nepieciešamība ekonomikā – nav iespējama daudzu nozaru pastāvēšana bez kvalitatīvas gaismas, otrkārt, augs sabiedrības izpratne par gaismas sniegto drošības un komforta sajūtu. Līdz ar to tiks meklēti energoefektīvāki, individualizētāki risinājumi un tas notiek jau tagad. Vairākas Latvijas pašvaldības paziņojušas, ka pāriet uz ekonomiskajiem LED gaismekļiem, nomainot iepriekšējos, un to dara arī uzņēmumi. Tā ir pozitīva tendence, un tas nozīmē, ka gaisma būs. Jā, būsim taupīgāki, izmantosim modernākas, energoefektīvākas tehnoloģijas, bet gaismu saglabāsim. Jo gaisma – tās nav tikai dekorācijas un skaistāka vide, tā ir drošība un veselība, labsajūta un pozitīvas emocijas. Labs piemērs ir Tallinas pašvaldības tālredzīgais lēmums - pandēmijas laikā pilsēta apzināti investēja daudz vairāk līdzekļu dažādos gaismas objektos un dekoros, veicinot cilvēkus vairāk pavadīt laiku ārā arī gada tumšākajos mēnešos, kamēr Latvijā “baudījām” komandantstundas mājas režīmā… Un sabiedrība arvien vairāk novērtē dekoratīvā apgaismojuma efektus un to pozitīvo ietekmi uz cilvēku noskaņojumu. Gaisma rada prieku.

Eksperti

Vai nākotni auto nozarē noteiks lietoti auto?

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā,03.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no spilgtākajām pēdējo gadu tendencēm auto nozarē vērojama lietotu auto segmentā, kur mērķtiecīgi nozīmīgu spēlētāju lomu ieņēmuši tieši auto dīleri. Paredzu, ka arī šogad šai segmentā izaugsme būs, līdz ar to likumsakarīgs jautājums, kas būs galvenais nozares virzītājspēks jau tuvākajā laikā? Vai tiešām pieprasījums pēc lietotiem auto pārspēs jaunos?

Saskaņā ar “Fleet Europe” pērnā gada datiem Vācijā lietoto auto darījumu apjoms pieauga par 6,9%, Itālijā par 6,6% un Spānijā par 2,6%. Tikmēr tirgus pētījums “Data Bridge Market Research” paredz, ka Eiropas lietoto auto tirgus vērtība līdz 2030. gadam augs par 6,4%. Par to, ka lietotu auto bizness piedzīvo būtisku uzplaukumu, liecina arī “Moller Auto” lietotu auto pārdošanas apjomi Baltijā, kas pērn pieauga par 26%, salīdzinot ar 2022. gadu. Arī šogad paredzu šī segmenta izaugsmi līdzvērtīgā apjomā.

Jāņem gan vērā, ka tā dēvētā lietotu auto tirgus niša ir izaicinājumu pilna. Pirmkārt, tā ir ikdienas konkurence ar pelēko tirgu, tam pretī liekot kvalitāti un uzticamību. Lai pircējiem piedāvātu kvalitatīvu produktu šai segmentā, ir jāatbilst vismaz trīs nosacījumiem - jābūt atbilstošām noliktavām, kvalitatīvam, augsti profesionālam auto servisam, kā arī jāspēj piedāvāt plašs auto zīmolu klāsts. Spējot nodrošināt iepriekš minētos aspektus, viennozīmīgi - jābūt arī finanšu nodrošinājumam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās auto iegāde ir kļuvusi daudz vienkāršāka un pieejamāka, bet auto finansēšanas iespējas vēl plašākas. Divi populārākie finanšu risinājumi auto iegādei ir auto kredīts un auto līzings. Šajā rakstā aplūkosim abu iespēju galvenās atšķirības, kā arī priekšrocības un trūkumus, lai palīdzētu izvēlēties piemērotāko variantu, tieši Tavām vajadzībām.

Kas ir auto kredīts?

Auto kredīts ir bankas vai citas kredītiestādes izsniegts aizdevums transportlīdzekļa iegādei, kad klients kļūst par automašīnas īpašnieku uzreiz pēc darījuma noslēgšanas. Auto kredīts parasti tiek izsniegts ar fiksētu procentu likmi, un tā atmaksas termiņš var būt no dažiem mēnešiem līdz pat vairākiem gadiem.

Auto kredīta priekšrocības

• Tūlītējas īpašumtiesības: Auto kļūst par pircēja īpašumu jau iegādes brīdī.

• Lielāka elastība: Nav nepieciešams ievērot noteikumus, kas bieži tiek piemēroti līzinga gadījumā, piemēram, nobraukuma ierobežojums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien akceptēja grozījumus saistošajos noteikumos, kas paredz no šī gada 1. aprīļa mainīt maksu par pašvaldības autostāvvietu izmantošanu, grozot arī auto atstāšanas vietu līdzšinējo zonējumu, informē Rīgas dome.

Grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas saistošajos noteikumos paredz, ka A zonas teritorijā par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu būs jāmaksā 2,50 eiro, bet par katru nākamo stundu – trīs eiro.

Savukārt B zonas teritorijā par pirmo autostāvvietas lietošanas stundu būs jāmaksā divus eiro, bet par katru nākamo lietošanas stundu 2,50 eiro.

Attiecīgi C zonā par pirmo stundu būs jāmaksā 1,50 eiro, bet katra tālākā stunda maksās divus eiro.

Arī Vecrīgas, jeb R zonas teritorijā būs jāmaksā vairāk – par pirmo auto atstāšanas stundu būs jāmaksā pieci eiro, bet katra nākamā stunda izmaksās astoņus eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank līzings un What car.lv kopīgi veidotā aptauja liecina, ka Latvijā izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus. Aptuveni 80% potenciālo auto pircēju iegādātos šādus auto. PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Aptaujājot 1443 respondentus, iegūtie rezultāti uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir. Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Kas Jūs šobrīd mudinātu iegādāties auto?

SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Ražošana

Strādājam daudz, bet labuma maz

Elīza Grīnberga, speciāli DB,07.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turīgākajās valstīs iedzīvotāji strādā daudz mazāk darba stundu

Latvijas iedzīvotāju nostrādāto stundu skaits gadā, salīdzinot ar citām Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstīm, ir liels, taču tas nenozīmē, ka mūsu strādājošie padara daudz vairāk nekā citās valstīs – produktivitāte un darba ražīgums mums krietni pieklibo.

Strādātāju tauta

Latvieši strādā daudz – ik gadu vidējais strādājošais iedzīvotājs darbā pavada vismaz 1910 stundas, kas, salīdzinot ar citām OECD valstīm, ir augsts rādītājs – mums priekšā ir vien tādas valstis kā Grieķija, Krievija, Koreja, Polija, Meksika un līdzīgu attīstības līmeni sasniegušās, savukārt attīstītajās valstīs darba stundu skaits ir krietni mazāks. To var skaidrot ar faktu, ka attīstītajās valstīs vairāk tiek domāts par produktivitātes uzlabošanu, bet ne vienmēr tas nozīmē garas darba stundas darba vietā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Citas ziņas

Noslēgusies Adam Auto 24h tirdzniecības akcija

,13.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļas nogalē pārdotas 53 Opel, 20 Chevrolet, 3 SsangYong un 12 lietotas automašīnas. No tām Liepājas un Ventspils filiālēs pārdotas 15 automašīnas.

Akcijas laikā par pašizmaksu tika piedāvātas jaunas Opel, Chevrolet, SsangYong automašīnas un mazlietotas sertificētas automašīnas ar atlaidi līdz 2500 EUR. Šajās dienās tika nopirktas 88 automašīnas, turklāt katram, kas akcijas laikā iegādājās automašīnu, tika piešķirta pastāvīga 10% atlaide Adam Auto servisa pakalpojumiem un rezerves daļu iegādei, Db.lv Kristīna Kandevica, SIA Aģentūra Baringtons K Sabiedrisko attiecību speciāliste.

Jau tuvākajā laikā Adam Auto salonos savus saimniekus gaidīs jaunais Chevrolet Aveo un neparasti stilīgais Chevrolet HHR, kurš bija Riga Fashion Week oficiālais auto.

Tehnoloģijas

Sonarworks sadarbosies ar studijas skaņas tehnoloģiju ražotāju ADAM Audio

Žanete Hāka,25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas audiotehnoloģiju uzņēmums Sonarworks uzsācis sadarbību ar starptautisko studijas skaņas tehnoloģiju ražotāju ADAM Audio, informē uzņēmums.

Sonarworks guvis pasaules atzinību, pateicoties diviem inovatīviem skanējuma korekcijas risinājumiem – Sonarworks Reference 4 mūzikas radītājiem un Sonarworks True-Fi mūzikas mīļotājiem. Uzņēmuma izstrādātā tehnoloģija ļaus ADAM Audio ražotajām studijas skandām pārvarēt galvenās nepilnības, kādas to skanējumam neizbēgami piešķir telpu akustika. Tādējādi skaņu apstrādes speciālisti varēs precīzi saklausīt ierakstā notiekošo un būt droši, ka viņu paveiktais atstās cerēto iespaidu uz ikvienu klausītāju.

«Mūzikas industrijas nozīmīgākajā izstādē NAMM izziņojām mūsu sadarbību ar ADAM Audio. Plānojam, ka šis būs būtisks izrāviens pasaules tirgū un svarīgs solis ceļā uz to, lai Sonarworks kļūtu par jauno skaņas standartu skaņu industrijā,» norāda Sonarworks līdzdibinātājs Mārtiņš Popelis. «Mums ir prieks, ka tradīcijām bagātais Vācijas uzņēmums ir noticējis tam, ka patiess progress ir atrodams sadarbībā starp inovatīvām digitālajām tehnoloģijām un pamatīgām zināšanām skandu inženierijā, kas piemīt ADAM Audio.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no meklētākajām precēm sludinājumos ir mazlietoti un lietoti auto. Auto tirgus šobrīd ir plašs un potenciālajiem pircējiem ir ērti un pārskatāmi veidi, kā aplūkot un iegādāties auto. Lietotas automašīnas pārdošanas iespējas interneta mājaslapās jeb sludinājuma ievietošana vēl nekad nav bijusi tik vienkārša kā tagad. Kur un kā pārdot auto pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk? Lasi tālāk, lai noskaidrotu!

Auto sludinājumi Latvijā – kur tie atrodami?

Šobrīd lielākā daļa auditorijas un potenciālo pircēju ir atrodami tieši digitālajā vidē. Ja vēlies kaut ko pārdot, tajā skaitā auto, tad internets būtu lieliska vieta, kur to darīt. Auto sludinājumi Latvijā ir pieejami vairākās interneta vietnēs. Piemēram - Andele Mandele speciāli šim nolūkam ir izveidojusi transporta sadaļu ar auto un rezerves daļu pirkšanas un pārdošanas iespējām. Pēc dažādiem parametriem, vēlmēm un vajadzībām, potenciālais pircējs var meklēt sev vēlamo auto, un iegādāties to bez starpniekiem - tieši no pārdevēja. Tieši tik vienkārši! Turpinājumā uzzini, kā ātrāk pārdot savu auto.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.