Jaunākais izdevums

Krievijas finansists Vladimirs Antonovs izteicis šaubas par Saab Automobile automašīnu pārdošanas mērķiem, piebilstot, ka Zviedrijas autoražotājam varētu būt nepieciešama papildus nauda, vēsta thelocal.se

«Ja mērķis netiks sasniegts, būtu jauki, ja Saab būtu 50 - 70 miljoni eiro - kaut kas nedaudz papildus, uz ko paļauties. Mēs esam gatavi nodrošināt šo naudu, ja mums to ļaus EIB,» Antonovs klāstījis ziņu aģentūrai TT, šajā gadījumā domājot Eiropas Investīciju banku.

Viņš nesaskata nekādu risku, ka EIB varētu atsaukt savu aizdevumu Saab gadījumā, ja viņš iesaistīsies kā finansējuma nodrošinātājs.

«EIB ir fantastiska drošība un fantastiska procentu likme Saab aizdevumā. Kādēļ viņiem to ņemt atpakaļ? Šobrīd viss strādā labi,» teicis Antonovs.

Tomēr viņš tik un tā grib «spiest» uz EIB, lai tā ļautu viņam kļūt par Saab finansētāju. Kā apgalvo Antonovs, banka tam neesot gatava: «Uz gada beigām pastāv risks, ka Saab būs nepieciešams vēl kāds finanšu partneris un nav viegli tādu atrast. Mēs vēlētos, jo uzskatām, ka Saab ir laba investīcija.»

Spyker Cars pagājušajā gadā iegādājoties Saab no ASV autoražotāja General Motors (GM), biznesa modelis paredzēja, ka GM maksās par iekārtām un atlikušo parādu un Saab saņems aizdevumu no EIB 400 miljonu eiro vērtībā.

Valsts garantijas aizdevumam sniedza arī Zviedrijas valdība, Saab aktīviem kalpojot kā nodrošinājumam.

Aizdevums tiek izmaksāts vairākās daļās un ilgst līdz 2016.gadam. Saab maksā procentus EIB un garantijas prēmiju Zviedrijai.

Saskaņā ar Antonova teikto Saab bankrotēs dažās dienās, ja EIB atsauks aizdevumu.

«Bet tas nekad nenotiks. Tam nav iemesla. Es neredzu nekādu risku, ka Zviedrijai vajadzētu iesaistīties un pārņemt aizdevumu,» viņš stāstījis.

Daniels Barrs no Zviedrijas Parāda biroja (Riksgälden) akcentējis, ka vienošanās starp Saab, EIB un Zviedriju ir konfidenciāla.

«Šajā dokumentā, tāpat kā jebkurā citā lielā aizdevuma līgumā, ir sadaļa par kontroles maiņu, kas nozīmē, ka aizdevuma sniedzējam ir jāapstiprina īpašumtiesību maiņa.» Līdz šim šāda informācija neesot saņemta.

Viņš piebildis, ka ir iepazinies ar preses ziņoto par Antonova interesi investēt Saab, bet akcentējis, ka par to ir jājautā Saab vai Spyker.

Kā vēstīts, Antonovs pagājušajā gadā figurēja Saab darījumā, bet - kā oficiāls īpašnieks - bija spiests izstāties, lai GM piekristu pārdot grūtībās nonākušo Zviedrijas vienību Spyker. Taču vēlāk atklājās, ka viņš bijis naudas, kas tika izmantota Saab iegādei, aizdevējs.

Krievijas finansists jau vienojies iegādāties Spyker Cars sporta auto biznesu.

Pēc viņa domām, biznesa plāns varētu būt reāls, un Saab varētu nest peļņu, bet vienlaikus, viņaprāt, 2011.gada pārdošanas prognozes ir pārlieku optimistiskas.

«Saskaņā ar biznesa plāna versijām viņiem šogad jāpārdod 80 tūkstoši automašīnu, lai atbilstu plānam. No mana skatu punkta, tas ir pārāk optimistiski,» viņš sacījis.

Lai viņš varētu investēt Saab, tiekot meklēts cits finansējums, kā rezultātā EIB aizdevumu varētu atmaksāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs piešķīris 74 miljonus, lai finansētu Saab iegādi no General Motors

BNS, 02.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbankas māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas Snoras bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs finansēja darījumu, kurā pērnā gada sākumā Zviedrijas autobūvētājs Saab tika pārpirkts no ASV koncerna General Motors (GM), vēstī portāls carsuk.net, atsaucoties uz Zviedrijas laikrakstu Dagens Industri.

Saab ģenerāldirektors Viktors Mullers intervijā Zviedrijas sabiedriskajam telekanālam STV atklājis, ka 74 miljonus ASV dolāru (38,6 miljonus latu), kurus tolaik pastāvošā kompānija Spyker (tagad Swedish Automobile) par Saab iegādi samaksāja amerikāņiem, Antonovs piešķīris vienai no Mulleram piederošajām kompānijām.

Mullers intervijā arī atzina, ka viņam piederošā kompānija joprojām ir parādā Antonovam, no kura Latvija vien vēlas atgūt no Latvijas Krājbankas izzagto naudu 150 miljonu latu apmērā, kas saskaņā ar izmeklēšanā atklāto izmantota Antonova projektiem, tostarp autokoncerna Saab pārņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krājbanka apliecina, ka Stokholmā atvērta tās pārstāvniecība

Ritvars Bīders, Ieva Mārtiņa, 24.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbanka apliecina, ka nodibinājusi bankas pārstāvniecību Zviedrijā un tā atrodas Stokholmā biznesa centrā Västra.

Banka informē, ka tās pārstāvniecība prezentēs Krājbankas piedāvātos pakalpojumus un nodarbosies ar finanšu, investīciju un uzņēmējdarbības vides iespēju izpēti. Tāpat tās uzdevums būs pilnveidot attiecības ar korespondējošām bankām.

Db.lv jau vēstīja, ka ar šādu informāciju sākotnēji nāca klajā Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs.

Zviedrijas Dagens Industri viņš norādīja, ka vēlas atrast vidusceļu starp zema un augsta riska tirgiem, tāpēc radusies ideja par Krājbankas tālāku attīstību Stokholmā. «Zviedrija ir zema riska tirgus, salīdzinot ar Krieviju un Baltijas valstīm, un es esmu pārliecināts, ka mums Zviedrijā ir lielas iespējas,» sacījis V. Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab trešdien paziņojis darbiniekiem, ka viņiem nav nepieciešams atgriezties darbā, jo finansējuma meklējumi joprojām turpinās. Nauda ļautu atkal iedarbināt ražošanas līnijas, kas apturētas jau vairāk nekā trīs nedēļas, vēsta thelocal.se.

Darbiniekiem sniegta jaunākā informācija par situāciju un norādīts turpināt palikt mājās, jo «ražošanas līniju nevar normāli darbināt», sacījusi autoražotāja pārstāve Gunilla Gustavs, skaidrojot, ka trešdienas darbinieku sanāksme tika plānota kopš pagājušās nedēļas.

Tikmēr Zviedrijas premjerministrs Frēdriks Reinfelds un uzņēmējdarbības ministre Moda Olofsone abi atkārtoti trešdien apliecinājuši, ka Zviedrija kā valsts neplāno iesaistīties un glābt Saab, ja tas nespēs nodrošināt finansējumu, lai «noturētos virs ūdens».

«Mēs esam darījuši, cik varējām,» teikusi Olofsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pateicoties lielam pasūtījumam no Ķīnas, Saab varēs samaksāt darbinieku algas

Gunta Kursiša, 27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru automašīnu ražotājs Saab paziņojis par liela pasūtījuma saņemšanu no kādas Ķīnas kompānijas. Šis pasūtījums nodrošinās to, ka Saab izmaksās saviem darbiniekiem algas līdz mēneša beigām, vēsta BBC.

Vēl pagājušajā nedēļā kompānija paziņoja, ka tai nepietiek līdzekļu, lai veiktu maksājumus. Tagad kompānija atklājusi, ka ir saņēmusi priekšapmaksu 13 miljonu eiro apmērā par 582 Saab transportlīdzekļu no kāda Ķīnas pasūtītāja. Priekšapmaksa būs pietiekama, lai automašīnu ražotājs spētu izmaksāt darbiniekiem algas un veikt dažus maksājumus piegādātājiem. Saab šobrīd neatklāj Ķīnas pasūtītāja vārdu.

Ražošanu atjaunot Saab tomēr vēl nav spējīgs.

Jau agrāk šomēnes Spyker paziņojis, ka ir slēdzis darījumu ar diviem Ķīnas uzņēmumiem, kas gatavi Saab investēt 245 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miljardieris Antonovs glābs Saab

Lelde Petrāne, 29.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors un Zviedrijas valdība ceturtdien panāca vienošanos ar Saab mātes kompāniju, kas paver ceļu finanšu darījumam ar Krievijas biznesmeni Vladimiru Antonovu, ziņo nytimes.com.

Vienošanās likvidē strupceļu, kas kopš aprīļa sākuma radījis šaubas par Saab nākotni. Autoražotājs apturēja ražošanu rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijā, jo nespēja norēķināties ar piegādātājiem.

Spyker Cars, Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs, kas iegādājās Saab no GM 2010.gadā, cīnās, lai atgrieztu kompāniju uz stabiliem pamatiem. Tas mēģināja iegūt naudu, pārdodot Saab nekustamā īpašuma aktīvus Krievijas biznesmenim Antonovam, lai pēc tam tos nomātu. Taču darījumu aizkavēja Eiropas Investīciju bankas, GM un Zviedrijas valdības izvirzītie nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab bankrots Viking motora darbību neietekmēs

Nozare.lv, 19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmuma Saab Automobile pirmdien tiesā iesniegtais bankrota pieteikums automašīnu Saab pārstāvja Latvijā SIA Viking motors darbu neietekmēs, sacīja Viking motora pārstāve Arta Glaudiņa.

Glaudiņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ka automašīnas vairs netiek ražotas un jaunie Saab auto ir pārdoti, Viking motors turpina pārdot mazlietotus un lietotus auto, kā arī piedāvā autoservisa pakalpojumus. «Servisa pakalpojumi ir pastāvējuši visu laiku, kopš Saab bijušas grūtības,» sacīja auto dīlera pārstāve.

Glaudiņa norādīja, ka Viking motora vadība par uzņēmuma tālāko rīcību pēc Saab ražotāja bankrota varētu spriest tuvākajā laikā.

Bez Saab Viking motors tirgo arī Cadillac, Corvette un Hummer automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrija varētu būt palīdzējusi mazināt naudas grūtībās nonākušā Saab finansiālās problēmas, bet autoražotāja nedienas ir tālu no beigām, jo tam tikai gadu pēc izglābšanas no bankrota draud likviditātes krīze, vēsta thelocal.se.

«Valdība ir devusi Saab zaļo gaismu aizņemties naudu ikdienas operācijām,» piektdien reportieriem pavēstīja Zviedrijas Uzņēmējdarbības un enerģētikas ministre Mauda Olofsone (Maud Olofsson).

Taču nozares eksperti esot skeptiski par to, vai šis solis būs pietiekams, lai glābtu ikonisko autoražotāju, kas no aizmirstības jau tika izglābts 2010.gada janvārī, kad Nīderlandes uzņēmums Spyker pēdējā brīdī iegādājās to no General Motors.

«Tas nav risinājums. Tā ir tikai ļoti īsa termiņa lieta. Tas ir tāpat kā nodrošināt kādam dzīvību vēl vienu dienu,» teicis Larss Holmkvists (Lars Holmqvist), Briselē bāzētās Automobiļu piegādātāju Eiropas asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs ir pieteicies, lai kļūtu par akcionāru Spyker piederošajā automašīnu ražotājā Saab Automobile. Šāds solis varētu uzlabot transportlīdzekļu ražotāja finansiālo stāvokli, ziņo automotiveworld.com.

«Zviedrija ir ļoti atvērta sabiedrība, un, lai izvairītos no baumām :) : jā, mēs oficiāli iesniedzām veidlapas NDO (Zviedrijas Valsts parāda birojs) kontroles maiņas apstiprināšanai,» Antonovs rakstījis Twitter.

Zviedrijas parāda birojs apstiprinājis, ka ir iesniegts šāds pieteikums no Antonova. Valdībai ir jāapstiprina jebkuras izmaiņas īpašumtiesību struktūrā, jo tā ir nodrošinājusi garantiju 400 miljonu eiro aizdevumam no Eiropas Investīciju bankas (EIB).

Antonovs bija spiests pārdot savu daļu Spyker, kas bija gandrīz 30%. Tas bija kā nosacījums Saab iegādei no General Motors, jo ASV un Zviedrijā pastāvēja bažas par viņa iespējamiem sakariem ar organizēto noziedzību, kurus pats Antonovs ir noliedzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas finansistam Vladimiram Antonovam, kurš iegādāsies Spyker Cars sporta automašīnu biznesu, ir ambīcijas kļūt arī par Zviedrijas autoražotāja Saab īpašnieku, vēsta thelocal.se. «Tas ir laika jautājums,» viņš norādījis.

Kā vēstīts, Spyker Cars, kam pieder Zviedrijas autoražotājs Saab Automobile, pārdos savu sporta automašīnu biznesu Lielbritānijas firmai, ko kontrolē Antonovs.

«Bez Spyker mēs nevarētu pagājušajā gadā iegādāties Saab Automobile, bet tagad Spyker darbība ir kļuvusi par mazu zivi lielā dīķī,» Spyker paziņojumā norādīja Saab priekšsēdētājs Viktors Mullers, atklājot, ka uzņēmumam ir nepieciešama papildu nauda attīstībai.

Spyker ir parakstījusi saprašanās memorandu, saskaņā ar kuru bizness tiek pārdots par 15 miljoniem eiro, bet 17 miljoni eiro jāmaksā vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab plāno aizstāt EIB aizdevumu, paverot ceļu Antonovam

Lelde Petrāne, 26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab Automobile plāno aizstāt 2,2 miljardu kronu aizdevumu no Eiropas Investīciju bankas (EIB), ļaujot Krievijas uzņēmējam Vladimiram Antonovam kļūt par līdzīpašnieku, atsaucoties uz Dagens Nyheter vēstīto, ziņo thelocal.se.

«Kad jaunais aizdevums būs gatavs, Antonovs ir gatavs ienākt un iegūt 29,5 procentus akciju,» sacījis Antonova pārstāvis Larss Karlstroms.

EIB ir šķērslis Krievijas uzņēmēja plānā kļūt par Saab īpašnieku, bet, atmaksājot investīciju bankai aizdevumu, Saab no šī ierobežojuma atbrīvotos.

Kā stāstījis Karlstroms, Saab plāns ir izmantot savus meitas uzņēmumus kā nodrošinājumu jaunajam aizdevumam.

«Saab rezerves daļu un piederumu kompānija Saab Parts viena pati ir 3,5 līdz 4 miljardus kronu vērta. Uz ielām ir miljons Saab automašīnu, kurām nākamajos 20 gados būs nepieciešamas rezerves daļas,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

No amata atkāpies Saab boss

Lelde Petrāne, 25.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jans Āke Džonsons (Jan Ake Jonsson) nolēmis atkāpties no Zviedrijas autoražotāja Saab Automobile prezidenta un vadītāja amatiem, atsaucoties uz kompānijas piektdien izplatīto paziņojumu, vēsta thelocal.se.

«Pēdējie trīs gadi, protams, ir bijuši ļoti prasīgi un piespieduši mani veltīt savu laiku vienai lietai - manam darbam,» sacījis Džonsons, piebilstot, ka tagad viņš vēlas kaut nedaudz laika veltīt arī citām lietām.

«Esmu pārliecināts, ka Saab Automobile ir uz pareizā ceļa,» viņš piebildis.

Pārejas periodā līdz jauna vadītāja iecelšanai amata pienākumus pildīs Saab priekšsēdētājs Viktors Mullers (Victor Muller).

Jauna bosa meklējumi jau esot sākušies.

Mullers, kura uzņēmums Spyker Cars pārņēma Saab 2010.gadā, paudis nožēlu, ka Džonsons nolēmis pamest kompāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki dīleri Zviedrijā nolēmuši atteikties no Saab automašīnām, vēsta thelocal.se. Tas notiek laikā, kad turpinās izmeklēšana saistībā ar grūtībās nonākušā autoražotāja parādiem un darbiniekiem nav skaidrība, vai viņi saņems algas.

Līdz šim Zviedrijas Izpildes aģentūra (Kronofogden) bija saņēmusi informāciju par parādiem, kas veido 5,1 miljonu kronu (800 tūkstoši ASV dolāru). Šādu naudas summu Saab ir parādā četrām dažādām pusēm. Taču pirmdien tika sākta izmeklēšana saistībā ar vēl pieciem parādiem, kas kopumā veido trīs miljonus kronu. Tiek prognozēts, ka dažu nedēļu laikā neapmaksāto rēķinu summa varētu sasniegt 43 miljonus kronu.

Pagājušajā nedēļā SEB banka paziņoja, ka Saab kontā atrodas nauda, un tagad parādu iekasēšanas aģentūra saņēmusi informāciju arī no Nordea un lūgusi bankai «iesaldēt» Saab kontus.

Vienlaikus Zviedrijas auto dīleru ķēde Bilpartner nolēmusi pārtraukt pārdot jaunas Saab automašīnas tās desmit tirdzniecības vietās Zviedrijas dienvidos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saab neesot uz sabrukuma robežas

Lelde Petrāne, 05.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Saab un tā Nīderlandes īpašnieks Spyker centušies pārliecināt investorus par zīmola finansiālo stāvokli, Spyker bosam Viktoram Mulleram (Victor Muller) raksturojot pašreizējās problēmas kā nelielu misēkli, vēsta swedishwire.com.

«Saab nav uz sabrukuma robežas,» Mullers sacījis reportieriem, prezentējot jaunos Saab modeļus Stokholmā. Plašsaziņas līdzekļu vēstīto par Saab finansiālajām problēmām viņš nodēvējis par pārspīlēšanu.

Saab, ko Spyker izglāba pēdējā brīdī 2010.gada janvārī, nopērkot to no ASV auto giganta General Motors, pagājušajā nedēļā bijis spiests apturēt ražošanu trīs reizes, jo saistībā ar neapmaksātiem rēķiniem daži piegādātāji pārtrauca piegādes.

Ražošanas apturēšanas bija tikai neliels misēklis, apgalvojis Mullers, kurš arī paudis nožēlu par to, ka pēc ikoniskā zīmola iegādes par 400 miljoniem dolāru ir publiskoti automašīnu pārdošanas mērķi, jo tagad jādzird pārmetumi par to nesasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab par 100 miljoniem eiro pārdos ķīniešiem

Dienas Bizness, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedish Automobile automašīnu ražotājus Saab Automobile AB un Saab Great Britain Ltd. par 100 miljoniem eiro pārdos Ķīnas kompāniām Pang Da Automobile Trade Co. un Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co.

Galīgā vienošanās tiks parakstīta pēc tam, kad tiks izpildīti visi nepieciešamie nosacīju, tostarp saņemtas atļaujas no attiecīgajām iestādēm, akcionāriem un citiem darījumā iesaistītajiem. 100 miljonu eiro lielo maksājumu Ķīnas uzņēmumi veiks pa daļām, ziņo Wall Street Journal.

Šāds paziņojums sekoja neilgi pēc tam, kad Saab tiesiskās aizsardzības administrators Gajs Lofalks (Guy Lofalk) nāca klajā ar informāciju, ka atsauks savu tiesā iesniegto lūgumu izbeigt Saab aizsardzību no kreditoriem.

Abi Ķīnas uzņēmumi esot piekrituši ieguldīt Zviedrijas automašīnu ražotājā pietiekami lielus līdzekļus, lai varētu veikt Saab restrukturizāciju. Līdz ar pārdošanas līguma noslēgšanu pamatīgas izmaiņas skars arī pašu restrukturizācijas plānu, vēsta Wall Street Journal, atsaucties uz Saab tiesiskās aizsardzības administratora sacīto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit 65 gadi, kopš dienas gaismu ieraudzīja pirmā toreiz vēl lidmašīnu ražotāja Svenska Aeroplan AB izgatavotā Saab automašīna, raksta laikraksts Latvijas Avīze.

Tagad gan šis autoražotājs, visticamāk, iestūrējis finiša taisnē.

2011. gada aprīlī tika izgatavots pēdējais Saab modelis, un kopš tā brīža finansiālo grūtību dēļ šo auto ražošana vairs nenotiek.

Saab cienītāji piesardzīgi vērtējot iespējas kompāniju glābt. «Visspilgtāk Saab raksturo drošība. Tas ir ģimenes un dizaina auto,» trīs šā auto raksturīgākās īpašības minējis Saab dīlera Latvijā Viking Motors pārstāvis Mārtiņš Jakovickis. «Ļoti liela uzmanība tiek pievērsta aktīvajai un pasīvajai drošībai, ģimenes drošībai. Daudz domāts, lai braukšana šajā automobilī būtu ērta. Piemēram, sēdekļi ir fantastiski ērti,» viņš slavējis šīs markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saab ražošanu varētu atsākt tikai nākamnedēļ

Lelde Petrāne, 07.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Saab Automobile ceturtdien paziņojis, ka ražošana neatsāksies līdz nedēļas beigām, jo tas cenšas atrisināt likviditātes problēmas, kas traucē tā spējai samaksāt piegādātājiem, vēsta The Wall Street Journal.

Kompānijai, Nīderlandes autoražotāja Spyker Cars NV vienībai, vajadzēja nostiprināt savas finanses, lai atsāktu ražošanu, stāstījusi Saab pārstāve Gunilla Gustavs. Saab izskata vairākus iespējamos risinājumus, viņa sacījusi, bet atteikusies sniegt sīkāku informāciju. «Mēs esam pārliecināti, ka risinājums būs drīz,» akcentējusi Saab pārstāve, piebilstot, ka ražošana varētu atsākties nākamās nedēļas sākumā.

Ražošana Saab rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijas rietumos pēdējo divu nedēļu laikā pārtraukta vairākas reizes, un tam pamatā ir detaļu trūkums, jo piegādātāji, kuriem nav samaksāts, ir aizturējuši piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs esam baņķieri, nevis zagļi un bandīti, kas vēlas slēpties Karību salās,» trešdien telefonintervijā Lietuvas medijam Respublika stāstīja jau bijušais Snoras akcionārs, kas ceturtdien Lielbritānijā kopā ar Snoras bijušo prezidentu Raimondu Baranauski tika aizturēts un šodien stāsies tiesas priekšā.

Intervijā V. Antonovs uzsvēra, ka vēl otrdien viņš sazinājās ar Snoras administratoru Simonu Frikli un izteica gatavību sniegt «jebkādu palīdzību, lai stabilizētu situāciju Snoras bankā». Tāpat viņš trešdien stāstīja, ka vietējā policija zina, kur viņš atrodas, kā arī norādīja uz politisko spiedienu no Lietuvas puses, norādot, ka «bez politiska spiediena nacionalizēt banku nebūtu iespējams».

Intervijā V. Antonovs kritizē to, ka Lietuvas valdība nav pietiekmami apspriedusies ar Snoras bijušajiem akcionāriem. Viņš uzsver arī savu «ceturtdaļgadsimta» ilgo pieredzi banku sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes Spyker Cars, Zviedrijas Saab īpašniece, paziņojusi, ka ražošana apturēta uz nenoteiktu laiku, kamēr tā radīs risinājumu finansējuma problēmām, lai samaksātu piegādātājiem, ziņo thelocal.se.

«Spyker un Saab Automobile šobrīd diskutē ar vairākām pusēm, lai nodrošinātu papildu īstermiņa un vidēja termiņa finansējumu Saab Automobile,» kompānija norāda otrdien izplatītajā paziņojumā.

Tā apstiprinājusi, ka ražošanas atsākšana prasīs aptuveni nedēļu, pat ja Zviedrijas Valsts parāda birojs aptiprinās plānu pārdot Saab nekustamo īpašumu.

Bloomberg vakar vēstīja, ka Spyker Cars plāno pārdot Saab Automobile īpašumu kompānijai, ko kontrolē Krievijas investors Vladimirs Antonovs, un tad to nomāt, lai glābtu naudas grūtībās nonākušo Saab no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab pārtraucis ražošanu rezerves daļu trūkuma dēļ. Tas noticis tikai divas nedēļas pēc ražošanas atsākšanas, vēsta thelocal.se.

Saab Automobile pārstāve Gunilla Gustavs informējusi, ka autoražotājs samazinājis kopējos ražošanas mērķus šai nedēļai un attiecībā uz tuvākajām dienām izlems, «kad un kādā ātrumā līnija darbosies».

Zviedrijas sabiedriskā radio vietējā filiāle Zviedrijas rietumos, kur atrodas Saab Trolhetenas rūpnīca, gan ziņojusi, ka darbiniekiem teikts - ražošana šonedēļ vairs nenotiks vispār.

Kā vēstīts, Saab ražošanu atsāka 27.maijā pēc vairākas nedēļas ilga pārtraukuma, kas bija saistīts ar piegādātājiem nesamaksātiem rēķiniem, kā rezultātā bija traucētas detaļu piegādes.Arī tagad kā ražošanas apturēšanas iemesls tiek minēts detaļu trūkums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas blogeris, kura aizraušanās ir Saab automašīnas un kurš, pēc Saab priekšsēdētāja vārdiem, «spēlēja galveno lomu Saab glābšanā», apbalvots ar darbu Zviedrijas autoražotājā, ziņo thelocal.se.

Saab Automobile paziņojis, ka tas pieņem darbā Austrālijas Saab entuziastu Stīvenu Veidu (Steven Wade) kompānijas globālajā sociālo mediju mārketinga komandā.

Pēdējos sešus gadus Veids no savām mājām Melburnā, Austrālijā vadījis SaabsUnited blogu.

Kopš dibināšanas vietne kļuvusi populāra Saab fanu vidū visā pasaulē un ir pazīstama kā avots detalizētai un jaunai informācijai par kompāniju.

Kad ASV autoražotāja General Motors (GM) grūtību dēļ draudēja Saab bankrots, Veids uzrunāja šīs automašīnu markas fanus un izrādījās, ka pasaulē ir daudz cilvēku, kuriem rūp Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas autoražotāji Pang Da un Youngman, Zviedrijas Saab jaunie īpašnieki, plāno investīcijas aptuveni 7,5 miljardu kronu (1,16 miljardi ASV dolāru) apmērā, ziņo thelocal.se.

Investīciju pirmais posms paredz 2 miljardu kronu iepludināšanu - šī nauda tiks piešķirta rūpnīcai Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, lai darbu varētu atsākt ražošanas līnijas, kas bez darba bijušas vairāk nekā sešus mēnešus.

Pēc tam Ķīnas duets paredz ieguldīt 5,5 miljardus kronu jaunu auto modeļu attīstībā.

Investīciju mērķis būšot attīstīt modeli, kas aizstātu pašreizējo Saab 9-3, kā arī izstrādāt mazāku Saab modeli un divus lielākus transportlīdzekļus.

Saab pārstāvis Ēriks Gērs nav vēlējies apstiprināt šo medijos izskanējušo informāciju, bet norādījis, ka restrukturizācijas plāns, kas tiks prezentēts pirmdien, paredz «lielas investīcijas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Izgaisušais krievu miljardieris Antonovs darbojies plašā mērogā

Lelde Petrāne, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir labāk būt lielai zivij nelielā dīķī nekā maziņai - lielā,» intervijā portālam Delfi.lt nesen sacīja Krievijas miljardieris, nule nacionalizētās Snoras bankas īpašnieks Vladimirs Antonovs, kura vārds Latvijā šobrīd kļuvis aktuāls kontekstā ar notikumiem Latvijas krājbankā. Papildus bankām V. Antonova intereses Latvijā minētas saistībā ar aviosabiedrību airBaltic, atsevišķiem masu medijiem un kopš vakardienas - arī saistībā ar Rīgas vagonbūves rūpnīcu, šodien raksta laikraksts Diena.

Nacionalizējot Snoras banku, Lietuva pamatīgi satricinājusi V. Antonova finanšu impēriju, pret kuru aizdomas līdz šim bija paudusi Eiropas Investīciju banka, ilgstoši liedzot V. Antonovam kļūt par autoražotāja SAAB līdzīpašnieku, kā arī britu komercbanku regulators, liedzot Snoras sniegt finanšu pakalpojumus Lielbritānijā.

V. Antonova darbība finanšu jomā aizsākusies ap 1999. gadu, kad viņa tēvs Aleksandrs Antonovs iegādājās uz bankrota sliekšņa esošo Akademhimbank Krievijā. «Banka Krievijā maksāja 100-200 tūkstošus ASV dolāru,» intervijā Delfi.lt atcerējies V. Antonovs, kurš tolaik bija Krievijas krājbankas darbinieks. «Tolaik tikai sliņķis nepelnīja naudu,» turpinājis baņķieris, stāstot par sava kapitāla sākotnējo izcelsmi. Krīze Krievijā ļāvusi lēti iegādāties banku, kura vēlāk nesusi peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs: ārzemju bankās ieķīlātos Krājbankas līdzekļus var atgūt diezgan viegli

LETA, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārzemju bankās ieķīlātos Latvijas Krājbankas līdzekļus var atgūt diezgan viegli, norāda bankas līdzīpašnieks Vladimirs Antonovs. Viņš, skaidrojotskaidrojot aptuveni 100 miljonu latu pārskaitīšanu uz korespondentkontiem ārzemju bankās, atzīst, ka šī nauda bija paredzēta nacionālās aviokompānijas airBaltic refinansēšanai.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka Krājbankas apķīlātie līdzekļi atrodas Meinl Bank Austrijā, East-West Bank Luksemburgā un VTG Bank AG Austrijā, kā arī Ukrainas bankā Investbank un Krievijas bankā Sberkred.

«Pirmkārt, ja Lietuvā nekas nenotiktu, tad līdz Jaungadam mēs refinansētu airBaltic. Tas pilnīgi skaidrs - mums ir attiecīgie dokumenti un pierādījumi. Līdz ar to šie jaukie korespondentkonti paši no sevis slēgtos un nevienam šādā situācijā nebūtu nekādu problēmu. Tālāk - saistībā ar to, ka viss notika strauji un stresa apstākļos, visi joprojām vēl nav sapratuši, ka Krievijā nauda korespondentkontos nav bloķēta un nekad arī nav bijusi bloķēta. Uz doto brīdi, cik saprotu, "Krājbankas" administrācija cenšas šo naudu atgūt. Tas, ka - cik izskatās - šo naudu no turienes ne īpaši grib atdot, droši vien vairāk attiecas nevis uz civiltiesisko, bet uz krimināltiesisko jomu,» intervijā žurnālam Kapitāls skaidro Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Antonovs vēlas iegādāties futbola klubu tikai peļņas dēļ

Gunta Kursiša, 09.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu baņķieris Vladimirs Antonovs ir pavēstījis, ka ir ieintersesēts pārņemt furbola klubu Pompey. Intereses pamatā ir tikai bizness un peļņas gūšana, raksta The News.

V. Antonovs ir tuvu tam, lai kopā ar kolēģiem Romānu Dubovu un Krisu Eikeru pārņemtu savā īpašumā futbola klubu Pompey.

«Ja es vēlētos izklaides, tad es nopirktu biļetes sezonai, nevis visu futbola klubu,» norāda V. Antonovs. Krievu magnāts atzīst, ka Pompey viņam nozīmējot tikai biznesu.

Pompey līdzjutēji netiek informēti par iespējamās kluba īpašnieku maiņas detaļām, tomēr V. Antonovs ir norādījis Krievijas interneta portālam, ka «sarunas ar Pompey notiek jau ilgāku laiku».

«Šobrīd mums jau ir Britu Futbola līgas nepieciešamais apstiprinājums, tomēr vēl ir jāatrisina dažādi komerciāli jautājumi,» pavēstīja V. Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru