Jaunākais izdevums

Apple ir pārspējusi Google un kļuvusi par pasaules visvērtīgāko zīmolu, izriet no starptautiskās zīmolu aģentūras Millward Brown pasaules simts vērtīgāko zīmolu apkopojuma.

Apple zīmola vērtība ir 153 miljardi ASV dolāru, salīdzinot ar pērno gadu, tā ir pieaugusi par 84%.

Pasaules vērtīgāko zīmolu desmitniekā visvairāk ir tehnoloģiju kompānijas. Google ir ieņēmusi otro vietu (tās zīmols ir 111 miljardu ASV dolāru vērts), IBM - trešo vietu (100 miljardi), Microsoft – piekto (78 miljardi) , AT&T – septīto (69 miljardi) un China Mobile – devīto (57 miljardi).

Ceturtais vērtīgākais zīmols ir McDonalds (81 miljards ASV dolāru), sestais – Coca-Cola (73 miljardi), astotais Marlboro (67 miljardi) un desmitais – General Electric (50 miljardi).

Visu simts zīmolu kopējā vērtība ir aptuveni 2,4 triljoni ASV dolāru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Ne tikai gaumīgs, bet arī funkcionāls – mūsdienās viedpulkstenis ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem viedajiem aksesuāriem. Sākot ar iespēju sekot līdzi ķermeņa fiziskajiem rādījumiem un fitnesa progresam, beidzot ar saziņas iespējām, viedpulkstenis ir praktiska un mūsdienīga dāvana, kas iepriecinās ikvienu tās saņēmēju.

Lai gan viedpulksteņu piedāvājums ir plašs, Apple Watch modeļi ir īpaši iecienīti, pateicoties mūsdienīgam dizainam un inovatīvām tehnoloģijām. Ja arī tu vēlies kādu iepriecināt ar jaunu viedpulksteni, taču nezini kā izvēlēties – turpini lasīt! Šajā rakstā apskatīsim būtiskākos faktorus, iegādājoties Apple Watch dāvanai.

Investors

Papildināta - 20 vērtīgākie uzņēmumi Latvijā

Žanete Hāka,18.10.2017

1. AS Latvenergo

Uzņēmuma vērtība: 1,75 miljardi eiro

Vērtības izmaiņas gada laikā: 34%

Apgrozījums 2016.gadā: 931,6 miljoni eiro

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskots Prudentia un Nasdaq Riga veidotais ikgadējais Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP101. Arī šogad par Latvijas vērtīgāko uzņēmumu atzīta AS Latvenergo, kura 2017. gada topā uzrādīja vērtības pieaugumu 34 % apmērā, salīdzinot ar pērno gadu.

AS Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs: «Enerģētika ir ļoti dinamiska un šādos apstākļos būtiska nozīme ir nepārprotami iezīmētai un skaidrai koncerna stratēģijai – diversificēt savu darbību, aptvert jaunu tirgu un biznesa jomu apvāršņus, kļūstot par modernu enerģētikas kompāniju. Citiem vārdiem, mūsu stratēģijas būtība ir – solis tālāk. Ja iepriekš mēs nostiprinājām savas pozīcijas Baltijā tradicionālajos mūsu biznesa segmentos, tad tagad lūkojamies uz produktu diversifikāciju, inovācijām, digitalizāciju un jaunām tehnoloģijām. Tāds ir mūsu iezīmētais ceļš uz turpmāko attīstību un panākumiem».

Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis: «Lattelecom vērtības pieaugums 4% apmērā un kāpums uz 6. vietu Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topā sasniegts, pateicoties pārdomātai stratēģijai un izcilam komandas darbam. Mums ir vienlīdz svarīgi trīs virzieni – pamatbiznesa stiprināšana, efektivitāte un jaunā biznesa audzēšana, kas devis rezultātu. Turpināsim investēt TV saturā, interneta tīkla kvalitātē, lietu interneta attīstība, mākslīgā intelektā, lielajos datos un citos jaunos virzienos. Šogad esam kļuvuši par stratēģisko partneri Altum akcelerācijas fondiem, tādējādi palīdzēsim attīstīt start-up ekosistēmu Latvijā un visā reģionā. Mūsu stratēģijas daļa ir veidot sinerģijas ar jaunuzņēmumiem agrāk nekā citi tehnoloģiju uzņēmumi.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stīvs Džobss rakstniekam, kas sagatavoja viņa biogrāfiju, pavēstījis, ka vēlas iznīcināt Google radīto operētājsistēmu Android un, lai to panāktu, viņš ziedos visu kompānijas Apple naudu un, ja tas būs nepieciešams, arī savu pēdējo elpas vilcienu, raksta BBC.

Pilns saturs, kurā Apple nu jau mūžībā aizgājušais līdzdibinātājs pauž savu niknumu pret Google izstrādāto operētājsistēmu, tiks atklāts gaidāmajā S. Džobsa biogrāfijā. Tās autoram Valteram Īzaksonam (Water Isaacson) Apple līdzdibinātājs atklāj, ka viņš uzskata Android līdzību Apple izstrādātajai iOS operētājsistēmai par «grandiozu zādzību».

Patlaban Apple tiesājas ar vairākiem viedtālruņu ražotājiem, kas darbojas ar Android operētājsistēmu.

Saskaņā ar V. Īzaksona grāmatu, kuras izdevējs būs Asociated Press, S. Džobss ir teicis: «Es iznīcināšu Android, jo tas ir zagts produkts. Par to esmu gatavs uzsākt kodoltermālo karu.» Grāmatā Apple līdzdibinātājs citēts, sakot: «Es cīnīšos līdz pēdējam elpas vilcienam un iztērēšu katru Apple peniju no tā 40 miljardu bagātībām, lai cīnītos par savu taisnību.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Reklāmraksti

Efektīvāka ierīču pārvaldība uzņēmumiem un valsts/pašvaldību iestādēm ar Apple Biznesa pārvaldnieku

Capital,11.11.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbam ritot attālināti vai hibrīdrežīmā, efektīva ierīču pārvaldība un tehniskais atbalsts kļūst par pamatnosacījumu uzņēmuma darbības drošībai un produktivitātei. Kā ietaupīt IT komandas laiku un vienlaikus nodrošināt, lai visi darbinieki strādātu drošā, sakārtotā un viegli pārvaldāmā digitālā vidē?

Kā strādā Apple Biznesa pārvaldnieks?

Apple Biznesa pārvaldnieks (Apple Business Manager) ir tiešsaistes rīks, kas ļauj uzņēmumiem ērti un ātri vienlaikus pārvaldīt visas tam piederošās Apple ierīces. Jaunu ierīču pievienošana biznesa pārvaldniekam notiek jau iegādājoties datoru. Ierīces sērijas nummurs uzreiz tiek piesaistīts konkrētajam uzņēmumam Apple portālā, nodrošinot ierīces piederību organizācijai jau brīdī, kad tā vēl ir tikai ceļā.

“IT administrators var piešķirt lietotāju un sagatavot darba vidi attālināti. Kad ierīce nonāk pie darbinieka, tā jau ir gatava darbam,” stāsta Artūrs Minajevs, uzņēmuma Capital Apple produktu grupas vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdera Stīva Džobsa nāve draud kompānijai ar pozīciju vājināšanos tehnoloģiju nozarē, ko varētu izmantot konkurenti, piemēram, Samsung, Google un Microsoft.

«Apple rīcībā vairs nav tikpat radoša un ambicioza cilvēka, kāds bija S. Džobss. Tā bija Džobsa Apple, nevis Apple Džobss,» tā par S. Džobsa nāvi izsakās aģentūras Reuters aptaujātie nozares eksperti, norādot, ka Apple visai iespējams zaudēs savu inovatīvo garu, ko ātri vien steigs izmantot konkurenti.

Shinoyoung Securities tehnoloģiju analītiķis Lī Sung Vo (Lee Seung-woo) uzskata, ka Apple ir mainījusi nozari, un tās ietekme bez S. Džobsa pazudīs. «Džobsa vadībā Apple apvienoja segmentēto IT nozari vienā lielā patērētāju tirgū,» norāda Lī. «Bez Džobsa Apple konkurentiem, piemēram, Google, Samsung, Microsoft un Facebook ir iespēja ieņemt kompānijas vietu un tie arī to darīs».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Google mātesuzņēmuma Alphabet vērtība sasniegusi 570 miljardus ASV dolāru, tādējādi pārspējot Apple un kļūstot par vērtīgāko kompāniju pasaulē, raksta CNBC.

Apple tirgus vērtība otrdien bija aptuveni 535 miljardi ASV dolāru.

Pēdējā reize, kad Google bija vērtīgāka nekā Apple, bija 2010.gads, kad abu kompāniju vērtība bija mazāka nekā 200 miljardi ASV dolāru. Toreiz Apple nesen bija laidis pārdošanā savu pirmo iPad, jaunākais iPhone tirgū bija 3GS un lielākos pārdošanas apjomus veidoja Mac – aptuveni trešdaļu. Tolaik kompāniju vadīja Stīvs Džobss.

Google vadītājs toreiz bija Ēriks Šmidts, kurš nākamajā gadā atdeva vadības grožus uzņēmuma līdzdibinātājam Lerijam Peidžam. Kompānija toreiz bija aptuveni uz pusi mazāka nekā patlaban.

Laikā starp 2008. un 2010.gadu Google un Apple vairākas reizes mainīja līdera godu, taču tad Apple vērtība uzlēca no 180 miljardiem dolāru līdz vairāk nekā 650 miljardiem dolāru 2012.gada septembrī. Toreiz kompāniju vērtība atšķīrās par vairāk nekā 400 miljardiem ASV doolāru. 2011.gadā Apple pārspēja Exxon un kļuva par pasaulē vērtīgāko uzņēmumu.

Foto

Papildināta - iPhone 5 dzen Apple jaunās virsotnēs; tehnoloģiju pasaule sajūsmā

Jānis Rancāns,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Apple akciju cena pārsniegusi 700 ASV dolāru robežu pēc tam, kad kļuva zināms, ka jaunākā viedtālruņa iPhone 5 rezervāciju skaits pirmajā dienā pārsniedzis divus miljonus.

[Papildināta no 5. līdz 9. rindkopai]

Jaunā viedtālruņa rezervāciju skaits nedēļas nogalē bijis tik milzīgs, ka Apple bija spiesta pat noteikt vēlāku piegādes laiku. «iPhone 5 rezervāciju skaits ievērojami pārsniedza iPhone 4S rekordu. Klientu reakcija bija fenomenāla,» sacīja Apple viceprezidents Filips Šillers (Philip Schiller).

Savukārt tirgus analītiķu kompānija Baird Equity Research prognozē, ka Apple, visticamāk, pirmajās trijās dienās būs izdevies pārdot vairāk nekā piecus miljonus iPhone 5.

Milzīgā iPhone 5 popularitāte likusi Apple akciju vērtībai sasniegt galvu reibinošus augstumus. Trešdienas pēcpusdienā Apple akciju vērtība pārsniedza 701 ASV dolārus, uzkāpjot līdz 701,91 ASV dolāram.

Foto

Desmit vērtīgākie Latvijas uzņēmumi

Dienas Bizness,14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publiskots Prudentia un Nasdaq Riga kopīgi veidotais ikgadējais Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP101. Svinīgajā ceremonijā Latvijas vērtīgākā uzņēmuma balvu saņēma AS Latvenergo. Atzīmējot TOP101 desmitgades jubileju, īpašu balvu par Straujāko vērtības izaugsmi TOP101 desmitgadē saņēma AS Olainfarm, informē Prudentia administratīvā direktore Elina Morozļi.

Latvijas vērtīgāko uzņēmumu 2015.gada topa augšgalā savas pozīcijas saglabājušas AS Latvenergo un AS Swedbank. Abu uzņēmumu vērtību šķir mazāk nekā viens procents. Līdzšinējā Top 101 vēsturē pirmo divu vietu ieguvēji tik tuvu vēl nekad nebija atradušies. Trešajā vietā topā ierindojas AS Latvijas Valsts meži.

Būtisku vērtības pieaugumu 2015. gada Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 101 piedzīvojusi arī AS Olainfarm, kas spējusi ielauzties TOP101 pirmajā desmitniekā, pakāpjoties no 16. uz 10. vietu.

Svinīgajā ceremonijā tika paziņoti un godināti ne tikai Latvijas, bet arī Baltijas TOP10 vērtīgākie uzņēmumi 2015.gadā. Baltijas vērtīgāko uzņēmumu TOP10 tiek veidots jau otro gadu. Tā galvgalī arī šogad pozīcijas saglabājusi Swedbank Grupa, kurai seko SEB Banka Grupa un Tallink Grupp.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā apgabaltiesa aizliegusi Samsung planšetdatoru Galaxy Tab 10.1 tirgošanu ASV, kamēr tā sniegs galīgo lēmumu Apple un Samsung «patentu karā», vēsta pasaules mediji.

Jau vairākkārt vēstīts, ka ASV tehnoloģiju milzis Apple sūdzējies, ka Samsung pārkāpusi kompānijas patentu tiesības, kopējot tās populāro ierīci iPad. Daudzi nozares analītiķi sāncenšu Samsung planšetdatoru uzskata par lielāko Apple iPad konkurentu.

«Samsung ir tiesības konkurēt tirgū, tomēr kompānijai nav tiesību to darīt negodīgā ceļā, iepludinot tirgū «pārkāpjošus» produktus,» norādīja ASV Federālā apgabala tiesnese Lūsija Koha (Lucy Koh). Iepriekš viņa gan noraidīja Apple prasību Galaxy planšetdatoru aizliegumam, tomēr Federālā Apelāciju tiesa ieteica viņai šo lēmumu vēlreiz apdomāt.

Tehnoloģijas

Apple un Google turpina «šķiršanos» - no iOS 6 pazūd YouTube lietotne

Gunta Kursiša,07.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas Apple «šķiršanās» no Google tuvojas noslēgumam – šoreiz no jaunākās Apple operētājsistēmas iOS 6 beta versijas pazudusi YouTube lietotne. Kompānija Apple norādījusi, ka šāds solis sperts, jo beidzies YouTube lietojumprogrammas licences termiņš, vēsta betanews.com.

Ziņas par YouTube lietones pazušanu no iOS 6 Beta 4 programmatūras nāk klajā neilgi pēc tam, kad Apple pavēstīja, ka kompānija atteiksies no Google Maps par labu savam piedāvātajam karšu risinājumam.

Abas kompānijas - Apple un Google - cenšas norobežoties viena no otras, jo pēdējā laikā sevišķi pieaugusi uzņēmumu sāncensība viedtālruņu tirgū. Pēdējie dati liecina, ka Google radītā Android sistēma ieguvusi lielāku tirgus daļu nekā Apple iOS. Tāpat jau vēstīts, ka Apple iesaistījusies vairākā stiesvedībās ar tehnoloģiju kompānijām, kuru ražotās ierīces darbojas uz Google radītās Android bāzes, savukārt bijušais Apple vadītājs Stīvs Džobss vēl pirms savas nāves norādījis, ka vēlas «iznīcināt» Android.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Tehnoloģijas

Google steidz ieņemt Apple vietu - akcijas vērtība sasniedz rekordus

Jānis Rancāns,20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānijas Google akcijas vērtība pārsniegusi 800 ASV dolāru atzīmi, kas uzņēmuma vēsturē ir rekordsumma. Vērtības kāpumu Google akcijām veicinājusi investoru pārliecība par interneta milža izaugsmi.

Pirms pieciem gadiem Google akcijas vērtība bija sasniegusi 700 ASV dolāru, tomēr pēc tam sekoja finanšu krīze, kas lika ievērojami krist kompānijas akciju vērtībai. Pēc krīzes Google sāka atgūties un otrdien tās akcijas vērtība jau bija sasniegusi 806,85 ASV dolāru, vēsta AP.

Google akciju vērtības kāpums noticis pēdējo septiņu mēnešu laikā – periodā, kas pārklājās ar ievērojamo Apple akciju vērtības samazināšanos. Kopš aizvadītā gada Apple zaudējusi aptuveni 35% savas tirgus vērtības.

Pēc ievērojamā akciju vērtības krituma Apple uz laiku bija zaudējusi pat pasaules vērtīgākās kompānijas statusu. Tomēr vēlāk, akciju vērtībai palēnām atgūstot savas pozīcijas, Apple atkal kļuva par pasaules vērtīgāko kompāniju ar tirgus vērtību 432 miljardu ASV dolāru apmērā. Otrajā vietā palikusi enerģētikas kompānija Exxon Mobil Corp. (402 miljardi ASV dolāru), bet trešo ar 266 miljardiem, ieņem Google.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībnieki šobrīd aktīvi mēģina izzīlēt to, kāda varētu būt ASV un Irānas saasinājumu attīstība. Pagaidām joprojām lielākajai daļai Volstrītā bāzes scenārijs paredz to, ka tālāki asumi būs, lai gan tie tomēr nepāraugs plašākā jaunā karadarbībā.

Tādējādi, neskatoties uz dažādiem nemierīgiem jaunumiem, gada sākums daudzām populārām akcijām ir bijis visai veiksmīgs. Turpina pieaugt, piemēram, lielo ASV tehnoloģiju līderu akciju vērtība. Apple akcijas cena kopš gada sākuma palielinājusies par 1,6%, Alphabet (Google mātes uzņēmums) pat par 4,1% līdz 1395 ASV dolāru atzīmei un Facebook - par 3,8%.

Liela daļa aptaujāto finanšu ekspertu teic, ka, ģeopolitikai esot sakarsētai, finanšu tirgū sagaidāmas palielinātas svārstības. Viedokļi par nepieciešamajām darbībām ar naudu šādos laikos gan ir visai dažādi. Visai daudzi turpina norādīt, ka jebkuru straujāku akciju atkāpšanos drīzāk derētu izmantot, lai šos vērtspapīrus iegādātos lētāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Tehnoloģijas

Tele2 piedāvā jauno iPad; LMT konkurentu nodēvē par zema līmeņa e-veikalu

Sanita Igaune,19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pirms pāris dienām bija informācija, ka jaunākais Apple planšetdators iPad Latvijā būs pieejams sākot no 27.aprīļa, mobilo sakaru operators Tele2 šo modeli saviem klientiem Latvijā piedāvā iegādāties no aprīļa sākuma, DB apliecina Tele2 sabiedrisko attiecību konsultante Egita Māliņa.

Tas skaidrojams ar to, ka Tele2 iegādājas jauno iPad valstīs, kur tas ir jau pieejams.

Lai arī planšetdators vairāk tiek uztverts kā ierīce personīgai lietošanai, kuras pamatfunkcija ir izklaide, Latvijā par jaunāko iPad vislielāko interesi izrāda tieši uzņēmumi, secinājis Tele2, tomēr precīzus pārdošanas apmērus operators nesniedz.

«Mūsuprāt tieši planšetdatoru segmentam ir lielākais tirgus potenciāls gan pasaulē kopumā, gan Latvijā. Lai arī pašlaik Latvijā tos lieto mazāk kā 1% iedzīvotāju, redzam, ka interese pakāpeniski pieaug gan no uzņēmumu, gan iedzīvotāju puses. Pieaugošais pieprasījums pēc planšetdatoriem ir skaidrojams gan ar mobilā interneta lietotāju skaita pieaugumu, gan pieejamākām cenām. Kopumā planšetdatoru lietošanā pieredzēsim līdzīgas izmaiņas kā mobilo telefonu jomā, kurā viedtelefons no ekskluzīva produkta ir kļuvis par plaša patēriņa preci,» DB skaidro Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Internets

Google nodrošinās vienu miljardu dolāru no Apple peļņas

Jānis Rancāns,12.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp tehnoloģiju kompānijām Apple un Google valda gan naidīgas attiecības, gan arī dziļa savstarpējā sadarbība. To apliecina jaunākās analītiķu kompānijas Morgan Stanley aplēses - Google 2014. gadā varētu maksāt vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru, lai turpinātu būt par galveno iOS ierīču interneta meklētāju.

Vēl pirms dažiem gadiem – 2009. – Google par šādu privilēģiju maksāja tikai 82 miljonus ASV dolāru, un šī darījuma vērtība turpina pieaug, atsaucoties uz Morgan Stanley, vēsta Tech Crunch.

Analītiķi aprēķinājuši, ka no katra dolāra, kuru Google nopelna no reklāmas interneta meklētājā iOS ierīcēs, Apple saņem 75 centus. Summa turpina pieaugt, jo palielinās iOS ierīču pārdošanas apjomi.

Lielākais ieguvējs no šāda darījuma ir Google, uzskata analītiķi, norādot uz to, ka kompānija kontrolē aptuveni 95% mobilā interneta meklēšanas tirgus. Gadījumā, ja Apple izlemtu atteikties no Google interneta meklētāja, līdzīgi, kā tas noticis ar Google Maps karšu pakalpojumu, sekas interneta gigantam būtu visai jūtamas.

Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Foto

Google laiž klajā 249 dolārus vērtu klēpjdatoru

Gunta Kursiša,23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam neilgi pēc tam, kad atklātībā kļūdas pēc nonāca Google ceturkšņa darbības pārskats, kas lika kompānijas akcijas vērtībai krist par 10%, Google laidusi klajā savu jauno klēpjdatoru 249 ASV dolārus vērto Chromebook, kas met izaicinājumu Microsoft un Apple produktiem, raksta thestreet.com.

Google Chromebook, ko ražo Samsung, izskatās teju identisks Apple 11,6 collu MacBook Air, kas nopērkams par 999 ASV dolāriem. Tādējādi jaunais Google dators ir par 75% lētāks nekā visai līdzīgais Apple produkts.

Šis ir arī pirmais klēpjdators, kas ražots bez ventilatora, tādēļ dators darbojas tikpat klusi un ir tikpat vēss kā viedtālrunis vai planšetdators, raksta medijs.

Klēpjdators darbojas, izmantojot Chrome OS operētājsistēmu, un tas uzsāk darbību desmit sekunžu laikā no tā ieslēgšanas, skaidrots Google mājas lapā. Datorā «iebūvētas» tādas programmas kā Google Docs, Sheets and Slides, Google Play Music un Hangouts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.