Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci 

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts, 2018. gada 27. jūlijs plkst. 12:20

Foto: publicitātes

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Šajā operētājsistēmā ir iekļautas vairākas jaunas iespējas, kas varētu kalpot kā papildu motivācija to izmantot. Piemēram, ir mainīta paziņojumu atainošanas kārtība uz ekrāna - tie ir grupēti pēc avota, turklāt klusuma režīmā var atslēgt, lai nakts vidū nav jāmostas no pienākuša e-pasta signāla. Populāro «iPhone X» modeļu īpašnieki tagad var izmantot ne vien «emoji» , bet arī «memoji» - personalizētas, animētas emocijzīmes. Sejas atpazīšanas programmai «Face ID» var pievienot vēl viena cilvēka seju. Savukārt funkcija «Car Play» tagad atbalsta ne vien aplikāciju «Apple Maps», bet arī «Waze», «Google Maps» un citas.

Pateicoties «iOS12» operētājsistēmai, «Apple» ir uzlabojis arī vecāku «iPhone» modeļu ātrdarbību. Piemēram, «iPhone6 Plus» aplikācijas atvērsies par 40%, tastatūra - par 50%, bet kamera - pat par 70% ātrāk.

Lai gan operētājsistēma «iOS12» jau ir publiski pieejama, jāatceras, kā tā ir tikai beta versija - tā nav pilnīga, tāpēc lietotāji var saskarties ar zināmām neērtībām. Izvēle - gaidīt līdz oficiālajai «iOS12» publicēšanai rudenī vai sākt testēt jaunās iespējas jau tagad - ir katra paša ziņā.

Dod lietotājiem to, ko viņi vēlas

«iPhone» viedtālruņi, tieši tāpat kā citi kompānijas «Apple» radītie produkti, ir viegli lietojami. Un ražotājs ir pārliecināts ka tie dos lietotājam to, ko viņi vēlas.

Latvijā, līdzīgi kā citviet pasaulē, pārdošanas hits ir «iPhone X», kas pasaules prezentāciju piedzīvoja pērnā gada rudenī. Šim modelim ir liels, kvalitatīvs OLED ekrāns, veiksmīga sejas atpazīšanas sistēma, labas foto iespējas, bezvadu uzlāde, kā arī uzlabots dizains, piemēram, no ekrāna ir pazudusi sākumpoga.

BITES pārdošanas dati apliecina tendenci, ka viedtālruņu tirgū liela uzmanība tiek pievērsta t.s. premium segmentam. Lietotājiem nav iebildumu maksāt augstāku cenu par kvalitatīvām ierīcēm, mainīt tās retāk, tāpēc pieprasījums pēc šī segmenta telefoniem pieaug.

Inovācijas ar skatu nākotnē

Tieši inovācijas ir iemesls, kuru dēļ lietotāji gaida jaunos «iPhone» modeļus un ir gatavi maksāt par tiem prasīto cenu. Atcerēsimies kaut vai «iPhone 4» dizainu, «Siri», kam sekoja «Touch ID», «3D Touch» un šobrīd aktuālās «Live Photos», «Portrait Photos», «Face ID» un «Animoji».

«Apple» produktu attīstības stratēģija paredz plānot ierīču uzlabojumus aptuveni divus gadus uz priekšu, kas šim ražotājam ļauj būt soli priekšā konkurentiem. Patlaban tehnoloģiju eksperti uzskata, ka tieši «iPhone X» ir produkts, kas atklāj tendenci, kā «Apple» redz savu viedierīču attīstības nākotni.

Īpaša ekosistēma

«iPhone» viedtālruņu veiksmes stāsts nebūtu pilnīgs bez «iOS», kā arī tajā strādājošu aplikāciju un pakalpojumu ekosistēmas, kas pieejama tikai «Apple» produktu, tostarp «Apple Watch», «Apple TV», «MacBook» lietotājiem.

«iOS» ierīcēs, arī «iPhone» viedtālruņos, ir pieejams plašs mobilo aplikāciju klāsts. Izstrādātāji ciena šo ekosistēmu, tādēļ ir ieinteresēti uzturēt tām paredzētās aplikāciju versijas vislabākajā kvalitātē un izstrādāt dažādus «iOS» ierīcēm paredzētus tehnoloģiskus risinājumus ātrāk nekā «Android» videi. Piemēram, «Instagram» vairākus gadus bija pieejams tikai «iOS» lietotājiem. Un cilvēki to atalgo ar ilggadīgu uzticību šīm ierīcēm.

«Apple» izveidotais mobilo aplikāciju veikals tika atklāts 2008.gada 10.jūlijā. Ja sākotnēji tajā bija vien 500 aplikāciju, tagad to skaits ir sasniedzis aptuveni divus miljonus. Globālajā mobilo aplikāciju tirgū 75% no kopējiem ieņēmumiem veido pirkumi tieši «App Store». Šā gada jūnijā vien to attīstītāji nopelnīja vairāk nekā 100 miljardus ASV dolāru.

Labdarība

Iesaistīties kādas cilvēcei nozīmīgas problēmas risināšanā, iestrādājot labdarību biznesa modelī, ir būtisks «Apple» zīmola stūrakmens. «iPhone» (PRODUCT) RED sērijas ierīces un aksesuāri ir «Apple» atbalsts labdarības fondam RED, kas nodrošina konsultācijas un aprūpi, lai novērstu HIV vīrusa nodošanu nedzimušiem bērniem no viņu mātēm. Vienpadsmit gadu laikā, pārdodot «sarkanās» sērijas ierīces un aksesuārus, «Apple» ir izdevies šim nolūkam savākt vairāk nekā 160 miljonus ASV dolāru.

Cilvēki aizraujas ar «iPhone» ļoti dažādu iemeslu dēļ. Vienus uzrunā «Apple» zīmols, jo tā produkti ir ne vien inovatīvi, bet arī ērti lietojami, kamēr citiem ir svarīga piederība to cienītāju lokam. Tomēr nešaubīgi var apgalvot, ka savu vietu kulta preču rindā «iPhone» viedtālruņi nopelnījuši godam.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 12. jūnijs plkst. 17:52

Tehnoloģiju kompānija Apple publicējusi jaunas vadlīnijas uzņēmuma ražotajām ierīcēm, kas...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 16:20

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā -...

2018. gada 15. maijs plkst. 9:00

Meklējot produktīvākus darba instrumentus, uzņēmumi aizvien biežāk dod priekšroku klēpjdatoru...

2018. gada 08. maijs plkst. 14:44

Tehnoloģiju kompānijas Apple akcijas cena sasniegusi vēsturiski augstāko atzīmi, tādējādi kompānijas...

2018. gada 02. maijs plkst. 11:14

Tehnoloģiju kompānija Apple paziņojusi, ka atpirks akcijas 100 miljardu dolāru apmērā....

Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2018. gada 26. jūlijs plkst. 14:07

Lai jaunie speciālisti būtu piemēroti darbam ražošanas industrijā, uzņēmējiem ir jāiegulda...

2018. gada 25. jūlijs plkst. 6:35

Mūziķis tiek izsaukts uz KNAB, lai viņu nopratinātu par patriotiskas dziesmiņas sacerēšanu,...

2018. gada 24. jūlijs plkst. 9:41

Dažreiz dzirdam, ka «darbaspēka trūkums» neļauj ekonomikai sasniegt savu pieauguma potenciālu....

2018. gada 23. jūlijs plkst. 12:34

Mazā formāta jeb convenience veikalu attīstība ir globāla mazumtirdzniecības tendence, kas ir...

2018. gada 23. jūlijs plkst. 7:35

Godātā redakcija, lai arī esmu visnotaļ pozitīvs Jūsu laikraksta lasītājs un caur...

2018. gada 23. jūlijs plkst. 7:01

Artusa Kaimiņa vadītajai partijai Uzņēmumu reģistrs ir izteicis rakstveida brīdinājumu, ka tā...

2018. gada 20. jūlijs plkst. 7:13

Vairākus gadus mēs vērojam viena cilvēka, vienas ģimenes drāmu, un dzirdam kārtējās...

2018. gada 16. jūlijs plkst. 7:04

Uzņēmējs Andris Bite savā Twitter kontā ir izlicis foto, kurā redzams «OIK...

2018. gada 13. jūlijs plkst. 13:47

!Mooz bijušais īpašnieks Ēriks Stendzenieks laikrakstam Dienas Bizness stāsta, kāpēc izlēma pārdot...

2018. gada 12. jūlijs plkst. 9:41

Mākoņdatošana strauju attīstību uzsāka pirms vairākiem gadiem līdztekus ar skepses pilnām prognozēm...