Dzīvesstils

Ar Kristīnes Misānes lietu plūc uzvaras laurus starptautiskajā konkursā IPRA

Db.lv, 04.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās Sabiedrisko attiecību asociācijas (International Public Relations Association, IPRA) nozares izcilības konkursā "IPRA Golden World Awards 2020" uzvaras laurus kategorijā "Sabiedrības iesaiste" plūkusi sabiedrisko attiecību aģentūra "Repute". Konkursā tika pieteikts aģentūras projekts "Kristīnes Misānes lieta".

Tā mērķis bija nepieļaut Latvijas pilsones izdošanu tiesāšanai trešajā pasaules valstī - Dienvidāfrikā.

Starptautiskajā konkursā piedalījās nozares pārstāvji no visas pasaules, un kopumā 37 dažādās kategorijās apbalvoti pasaules labākie sabiedrisko attiecību projekti un to īstenotāji. Šogad starptautiskajā konkursā apbalvojumu saņēmuši tikai divi sabiedrisko attiecību projekti no Baltijas valstīm. To starpā kā labāko projektu kategorijā "Sabiedrības iesaiste" (Community engagement) konkursa žūrija atzinusi kampaņu, ar kuras palīdzību šā gada sākumā izdevies panākt Latvijas pilsones Kristīnes Misānes izdošanu tiesāšanai Latvijā, nevis Dienvidāfrikā.

Sabiedrisko attiecību aģentūras "Repute" partnere, projektu direktore Laima Tarasova stāsta: "Sākotnēji neticējām, ka spēsim panākt tik lielu rezonansi sabiedrībā. Bija brīži, kad šķita – esam zaudējuši šai cīņā. Kristīnes likteni izšķīra burtiski dažas stundas. Brīdī, kad Dānijas lidostā jau bija ieradušies Dienvidāfrikas pārstāvji, Dānijas prokuratūra no Latvijas saņēma Kristīnes aresta orderi. Tā bija diena, kad no rīta gatavojāmies zaudējumam, bet pa dienu – svinējām uzvaru!"

Savukārt, Iveta Dzērve, sabiedrisko attiecību aģentūras "Repute" dibinātāja, norāda: "Mūsu kā aģentūras uzdevums bija palīdzēt Kristīnei aizklauvēties līdz tām institūcijām un to ierēdņu sirdīm, kuri spētu sievietei palīdzēt."

Projekta laikā, pateicoties vietējiem un starptautiskajiem medijiem, ievērojama uzmanība tika pievērsta K. Misānes stāstam – stāstam par sievieti, kura, aizstāvot sevi un savus bērnus no civilvīra vardarbības Dienvidāfrikā, bija atbēgusi uz Latviju. 2018. gadā, dodoties darba darīšanās uz Mozambiku, viņu Kopenhāgenas lidostā aizturēja Dānijas tiesībsargājošo institūciju pārstāvji. Tikai pēc vairāk nekā gada Dānijas cietumā, sievietes stāstu sadzirdēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc iepirkumos tiecas uz viduvējību?

Inga Galkina, sabiedrisko attiecību aģentūras “Repute” partnere, stratēģiskā konsultante, 27.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairākus gadus valsts un pašvaldību iestādes publiskajos iepirkumos sadarbības partneri komunikācijas projektiem izvēlas pēc saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma, kas citiem vārdiem nozīmē to, ka piedāvājums satura kvalitātes vērtējumā ir vislabākais. Visu cieņu, tas ir labi!

Tomēr ir arī izņēmumi un patiešām pārsteidz, ka tirgū joprojām parādās iepirkumi, kuru galvenais kritērijs, atlasot izpildītāju, ir viszemākā piedāvātā līgumcena. Taisnības labad jāsaka, ka “Repute” šādos iepirkumos mērķtiecīgi izvairās startēt, tomēr nereti “kāja paslīd”, jo pārāk ātri iedegamies par tēmu, rodas laba ideja, parādās konkurences gars, kas tajā brīdī zemākās cenas izvēli it kā nostumj otrajā plānā.

Tomēr - kāpēc, organizēt zemākās cenas iepirkumus ir kļūda?

Pirmais un svarīgākais iemesls – šādos iepirkumos pašos pamatos ir iekodēta viduvējības stīga, jo piegādātājs nav motivēts iedot vairāk risinājumu, nekā prasa, turklāt arī to, ko prasa, izpildīs ar mazāko resursu, kāds iespējams. Pat ja budžeta definētais slieksnis, izpildot visas minimiālās nolikuma prasības, teorētiski vēl atļautu uz “kūkas uzlikt ķirsīti” jeb pasūtītājam piegādāt vēl vienu aktivitāti, kāpēc to darīt, ja tiek zaudēta konkurētspēja? Realitātē zemākās cenas iepirkumos visbiežāk viss iespējamais pasūtītāja budžets tā arī netiek izpildīts, lai gan tā pilnīga izmantošana varētu garantēt labāku rezultātu.

Komentāri

Pievienot komentāru