Biznesa tehnoloģijas

Arvien ierastāka lieta birojos

Anda Asere, 09.05.2018

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

3D printera nozīme, visdrīzāk, tikai pieaugs, taču domas par to, vai tas tuvākajā laikā kļūs par tikpat ierastu biroja tehniku kā printeris, dalās

3D printeru ietekme uz dažādām jomām ir milzīga, taču 3D printeru ražotāja SIA Mass Portal līdzīpašnieks Kristers Moisejs uzskata, ka tie nav nepieciešami kā biroja tehnika, ja vien šis uzņēmums nav pilns ar inženieriem, kuriem izstrādei ir nepieciešams 3D printeris. SIA CastPrint līdzīpašnieks Jānis Oliņš spriež, ka 3D printeru loma pieaug ļoti straujos tempos, kas skaidrojams ar drukas iekārtu attīstību un piedāvāto materiālu spektru, tomēr, arī viņa skatījumā, tuvākajā laikā tas diez vai ieņems tādu pašu lomu kā cita biroja tehnika, jo vairumā gadījumu standarta risinājumi, kas tiek ražoti masveidā, tomēr sanāks lētāki par individuāli drukātiem priekšmetiem. «3D drukāšanas ideja man joprojām šķiet perspektīva, tomēr redzu, ka tās aktualitāte ir būtiski mazinājusies patērētāju biznesa nišā. Biznesa jomā arvien vairāk varam lasīt par veiksmīgiem 3D printeru izmantošanas gadījumiem aviācijā, mašīnbūvē, pat medicīnā un rotaslietu ražošanā. Tātad noteiktās jomās 3D printeris ir svarīgs un tā nozīme varētu pieaugt, tomēr nedomāju, ka tuvākajos piecos gados tas birojos kļūs tikpat populārs kā printeris,» spriež Ervins Grīnfelds, programmatūras testēšanas uzņēmuma SIA TestDevLab līdzīpašnieks.

Testē ar 3D printeri izgatavotas detaļas lokomotīvēm

Savukārt Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks uzskata, ka ar laiku 3D printeri kompānijās ieņems tikpat nozīmīgu lomu kā printeri un cita šodien pašsaprotama biroja tehnika, it īpaši ražošanas uzņēmumos. «Agrāk jau arī printeri, kas tagad ir ikdiena, bija ekskluzīva lieta,» viņš salīdzina.

Jāsaprot pielietojums

«3D printeris ir radīts, lai spētu izstrādāt lietas ātri, lēti un formās, kādās ar frēzi vai kādu tradicionālu metodi nav iespējams,» atgādina K. Moisejs. Viņš uzskata, ka jāņem vērā sava izdoma un vēlme radīt. E. Grīnfelds teic, ka pirms 3D printera iegādes būtu skaidri jāsaprot, kas ar šo ierīci tiks darīts un vai vispār ir tik daudz projektu, kuros tā var noderēt. «Ja drukāšanas darbi ir neregulāri, izdevīgāk būs tos uzticēt veikt uzņēmumiem, kas ar to nodarbojas profesionāli. Latvijā šajā jomā labi zināmi ir, piemēram, Baltic3D.eu,» viņš iesaka. Arī J. Oliņš norāda, ka uzņēmumam pirms 3D printera iegādes nepieciešams apzināt savas vajadzības un reālo drukas iekārtas noslodzi. Nereti šādas iekārtas tiek iegādātas vienas konkrētas vajadzības atrisināšanai, kas sākotnēji šķiet neaizstājama, tomēr ar laiku tiek mainīta. «3D printeris, tāpat kā jebkura cita ražošanas iekārta uzņēmumā, atmaksājas vien pie noteiktas noslodzes, tāpēc ir svarīgi paredzēt tam pietiekamu noslodzi pirms iegādes, bet nepietiekamas noslodzes gadījumā, visdrīzāk, izvēlēties ārpakalpojumu,» viņš saka.

Visu rakstu Arvien ierastāka lieta birojos lasiet 9. maija laikrakstā Dienas Bizness.