Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada jūnijā Latvijā darbu uzsākušais Igaunijas privāto auto nomas tīkls Autolevi šobrīd sava biznesa izaugsmi vairāk redz Igaunijā nekā Latvijā, biznesa portālam db.lv atzīst uzņēmuma pārstāvis Kaspars Salenieks. Jāatgādina, ka 2015. gadā viņš lepojās, ka Autolevi darbību Latvijā attīsta sekmīgāk nekā Igaunijā. Vienlaikus K. Salenieks uzsver, ka uzņēmuma ambīcijas ir kļūt ienesīgam un izveidot lielāko auto nomas platformu Baltijā.

Autolevi piedāvā iespēju auto nomāt no privātpersonām un mazām un vidējām auto nomām, kā arī ļauj īpašniekam nopelnīt laikā, kad auto nav vajadzīgs un netiek lietots. Tā, piemēram, īpašnieki, kuriem ir vairāk nekā viens auto var atrast pielietojumu otrajam auto un vismaz atpelnīt ceļa nodokli un OCTA izmaksas.

Tuvākie nākotnes plāni Autolevi saistās ar investīciju piesaisti un aktivitātes palielināšanu Latvijas un Somijas tirgū, lai palielinātu darījumu apjomus un sasniegtu Igaunijas tirgus līmeni. «Šobrīd gan Latvija nav bijusi prioritārais tirgus, kas nozīmē, ka neesam ieguldījuši naudu mārketinga aktivitātēs. Neskatoties uz to, reģistrēto auto skaits katru gadu pieaug. Domājam, ka šogad sasniegsim brīdi, kad Latvijā sistēmā būs reģistrēti 200 auto,» komentē K. Salenieks.

Kopējais investīciju apjoms, kas ir ieguldīts Latvijā, ir ap 20 tūkstošiem eiro.

Latvijas tirgus apjoms vidēji sasniedz tikai 5% no kopējā «Autolevi» apjoma. Šobrīd uzņēmums gatavojas vasaras sezonai, kad pieprasījums var augt līdz piecām reizēm, salīdzinot ar ziemas mēnešiem. Auto īpašnieki siltajos mēnešos saņem krietni vairāk nomas pieprasījumu. 80% ir vietējā tirgus pieprasījums, bet 20% no ārzemju latviešu un tūristu puses.

2017. gada apgrozījums veido 13 tūkstošus eiro, bet peļņa bijusi virs 900 eiro no apgrozījuma. Pagājušā gada laikā iegūtas arī investīcijas un uzlabota platforma. Taču šogad plānota uzņēmuma struktūras maiņa, lai vienkāršāk piesaistītu finansējumu un efektīvāk to izlietotu.

«Autolevi Latvija» pārstāv uzņēmums SIA «AL Latvia» kura 48,60% kapitāldaļu pieder Igaunijas pilsonim Tauri Karsonam, 24,20% - Igaunijas pilsonim Simo Sulevam, 24,20% - Igaunijas pilsonim Robertam Sarvam, 1,50% - Kasparam Saleniekam, bet atlikušie 1,50% - Kasparam Purmalietim.

«Savā ziņā par mūsu konkurentiem var uzskatīt tradicionālās auto nomas kompānijas. Jaunuzņēmums «Car Guru» arī darbojas līdzīgā tirgus nišā, bet orientējas uz citu segmentu. Eiropā lielākais savstarpējās nomas uzņēmums ir «Drivy»,» jautāts par konkurenci, atbild K. Salenieks.

Tev varētu interesēt arī:

Autolevi: Auto iznomātāji nopelnījuši vidēji 75 eiro mēnesī

Sākam biznesu: Pelnīt no auto dīkstāves

Privāto auto nomas tīkls Autolevi sāks darbību Somijā

Privāto auto nomas tīkls Autolevi darbību Latvijā attīsta sekmīgāk nekā Igaunijā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšana kā fenomens pēdējā dekādē ir pieņēmies spēkā ļoti strauji un daudzos tirgos kļūst par alternatīvu privātajam auto, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Baltijas valstis ir starp līderiem Eiropā ar savu tālejošo domāšanu regulējumā, kas ļauj izmantot tādas modernās tehnoloģijas kā kopbraukšanas mobilās lietotnes,» vērtē Enns Metsars (Enn Metsar), Uber vadītājs Baltijā. Igaunijas īstermiņa savstarpējās auto nomas kompānijas Autolevi Latvijas tirgus vadītājs Kaspars Salenieks spriež, ka auto koplietošanas kompānijām ir izdevies trāpīt ar lietotājiem svarīgām lietām – gaidīšanas laiku, paredzamu cenu un izvēles iespēju. Tāpat viņš pieļauj, ka šī pakalpojuma attīstību sekmējusi taksometru nozares nesakārtotība. Moller Auto biznesa attīstības vadītājs Arturs Cjunskis teic, ka šobrīd bieži kopbraukšana ir nomas paveids, kura lielākā priekšrocība ir samaksa par patērēto laiku braucot, piemēram, auto var iznomāt arī uz pusstundu vai pat desmit minūtēm, kamēr agrāk noma bija vismaz uz diennakti.

Komentāri

Pievienot komentāru