Citas ziņas

Autosacīkšu «Formula 1» plāno \"piebremzēt\" Šūmaheru

Aivars Mackevics [email protected],10.10.2002

Jaunākais izdevums

Formula 1 plāno nākošajā sezonā pēc atkārtotām Šūmahera uzvarām veikt pasākumus, lai šis sporta veids nezaudētu savu atraktivitāti. Formula 1 ir nonākusi situācijā, kad izdevumi par sacīkšu organizāciju pieaug, bet ienākumi samazinās. Televīziju kanāli nevēlas maksāt tik lielas summas par Formula 1 sacīkstēm, jo strauji samazinās skatītāju skaits un līdz ar to arī ieņēmumi no reklāmām. Piemēram, britu televīzijas kanāls ITV, kam pieder Formula 1 pārraides tiesības Lielbritānijā, šajā sezonā zaudēja piecus miljonus skatītāju. Sacīkšu vadība vēlas ieviest arī pilnīgi jaunas idejas, lai radītu intrigu ap šo elitāro sporta veidu. Pašreiz tiek izteiktas dažādas versijas, taču konkrēti priekšlikumi tiks sagatavoti uz nākošās sezonas sākumu. Pēdējās šīs sezonas sacensības notiks 13. oktobrī japāņu Suzuka trasē. Avots: Handelsblatt

Citas ziņas

Felipes Masas vietā brauks Luka Badojers

,11.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās formulas komanda Ferrari paziņojusi, ka Felipes Masas vietā braukts Luka Badojers (Luca Badoer).

Ar šādu paziņojumu komanda nāca klajā pēc tam, kad kādreizējais F-1 čempions Mihaels Šumahers atsauca savu dalību F-1 sacīkstēs, par iemeslu minot savainoto kaklu, ko M. Šūmahers savainoja šī gada februārī negadījumā ar motociklu.

L. Badojers komandā strādā kopš 1998. gada kā testa pilots.

Db.lv jau ziņoja, ka Ungārijas Grand Prix izcīņas kvalifikācijas sesijā smagu avāriju piedzīvoja Ferrari komandas pilots Felipe Masa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieva Andersone, Kanēļa konditorejas īpašniece:Labsajūtas formula ZiLabsajūtas formulaemā viens no manis iecienītākajiem veidiem kā aizmirst par ikdienas stresu, ir distanču slēpošana. Savukārt ikdienā es daudz lasu, galvenokārt ārzemju žurnālus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Toyota Motor Corporation, lai samazinātu izdevumus, nolēmis pamest Formula 1 sacensības, ziņo Financial Times.

Tādējādi Toyota ir jau trešā komanda, kas paziņo, ka 2010.gadā vairs nepiedalīsies Formula 1 pasaules čempionātā. Pagājušā gada decembrī par aiziešanu no Formula 1 sacensībām paziņoja Honda, bet jūlija beigās Vācijas autoražotājs BMW.

Jāatzīmē, ka kopš 2002. gada, kad Toyota debitēja Formula 1 sacensībās, tai nav izdevies uzvarēt nevienu Formula 1 posmu. Komandas labākais sasniegums šajos gados ir izcīnītas piecas otrās vietas. Eksperti šo lēmumu saista ar savulaik Toyota Formula 1 komandas direktora Tadashi Yamashina izteikto frāzi 2007. gada decembrī, kurā viņš apgalvoja, ka viņam Toyota vadība ir devusi tikai divus gadus, lai iegūtu rezultātus. Kaut arī pēdējā sezonā Toyota spēja iegūt nesalīdzināmi augstvērtīgākus rezultātus nekā iepriekš, tomēr līdz kārotajai uzvarai tai neizdevās aizstiepties.

Enerģētika

Gazprom klientiem Lietuvā piedāvājis pagaidu cenas formulu, kas gāzi sadārdzina

Dienas Bizness,15.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas valsts dabasgāzes koncerns Gazprom piedāvājis jaunu cenu veidošanas modeli klientiem Lietuvā, kas sadārdzina piegādāto dabasgāzi.

Kompānija Haupas, kas piegādā gāzi no Krievijas Lietuvas dienvidos esošajai kūrortpilsētai Druskininkiem, paziņoja, ka jaunā cenas aprēķina formula, kuru Gazprom piedāvājis uz trim mēnešiem, nozīmē, ka gāzes cenas samazinājums nebūs tik straujš kā naftas cenas kritums.

Savukārt cits gāzes importētājs Lietuvā Lietuvos duju tiekimas atteicās komentēt cenu formulas izmaiņas, sakot, ka sarunas ar Gazprom turpinās.

Cenu formula noteic, ka gadījumā, ja «naftas produktu cenas samazinās vairāk par noteiktu līmeni, gāzes cena vairs nesarūk tik krasi, cik krasi samazinās naftas cenas», aģentūrai BNS teica Haupas direktora vietnieks Donats Motiejūns.

Citas ziņas

Sporta pasākumu ceļojumi arī krīzes apstākļos ir pieprasīti

Aivars Mackevics [email protected],14.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumi uz sporta pasākumiem un to vērošana dzīvajā kļūst aizvien populārāka ne tikai Rietumeiropā, bet arī Latvijā, piemēram, hokejs, basketbols un futbols. Latvijas līdzjutēji gatavojas Pasaules hokeja čempionātam Somijā aprīļa beigās. Latvijas sporta fanus apkalpo vairākas tūrisma firmas - Travel Express, Impro, LatviaTours uc. Ceļojumu izmaksas svārstās no 150 Ls līdz 400 Ls un dārgāk. Impro piedāvā akciju - bērniem līdz 16 ceļojums uz hokeja čempionātu par Ls 110! Atlaides draugu kompānijām – katrs piektais maksā puscenu un katrs desmitais brauc par velti! Autosacīkstes “Formula 1”, hokeja, futbola, tenisa vai vieglatlētikas pasaules un Eiropas čempionāti, maratoni vai olimpiādes piesaista lielu ceļotāju auditoriju, kuru apkalpo tūrisma firmas. Šie ceļotāji vēlas visur būt klāt un to redzēt paši savām acīm. Parasti ceļojumu paketē tiek savienota biļete uz kādu sporta pasākumu ar kādu citu pakalpojumu, proti, ar viesnīcu, lētu autobusa vai lidojuma piedāvājumu aizkļūšanai līdz sporta pasākuma norises vietai. Sporta pasākumu ceļojumi arī krīzes apstākļos ir pieprasīti, jo daudziem cilvēkiem tas ir vienīgais hobijs vai arī komunikācijas veids ārpus darba. Sporta pasākumus apmeklē cilvēki no dažādām sociālām grupām – gan baņķieri, gan ārsti, gan bezdarbnieki, gan skolnieki un studenti. Piemēram, uz autosacīkšu Formula 1 dažām sacensībām biļešu cena kopā ar ceļojuma izmaksām sasniedz 5 000 eiro. Svarīgākie 2003.gada sporta pasākumi ir hokeja čempionāts Somijā, Formula 1, Tour de France, vieglatlētikas Pasaules čempionāts Parīzē, un citi. Avots: WELT

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» otrdien paziņoja, ka panākusi vienošanos iegādāties 75% akciju jaunajā lidsabiedrībā «Laudamotion», kas pieder Austrijas bijušajam autosacīkšu braucējam un uzņēmējam Nikijam Laudam.

«Ryanair» norāda, ka sākumā iegādāsies 24,9% akciju, bet akciju daļu palielinās, cik ātri vien iespējams, pēc Eiropas Komisijas apstiprinājuma saņemšanas.

«Laudamotion» aizstās bankrotējušās Vācijas aviokompānijas «Air Berlin» bijušo Austrijas struktūrvienību «Niki».

«Ryanair» par 75% «Laudamotion» akciju maksās mazāk nekā 50 miljonus eiro, kā arī papildu 50 miljonus eiro, lai finansētu aviosabiedrības darbības uzsākšanu un pamatdarbības izdevumus pirmajā darbības gadā.

Tāpat «Ryanair» Austrijas lidsabiedrībai iznomās sešus savus lidaparātus un darbiniekus, palielinot «Laudamotion» floti līdz 21 lidmašīnai.

Pirmās formulas (F-1) autosacīkšu leģenda Lauda 2003.gadā izveidoto «Niki» pārdeva «Air Berlin» 2011.gadā, taču janvārī to atpirka un pārdēvēja par «Laudamotion».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada vasarā Baltijā debitēs autosacīkšu sērija «Baltic Time Attack Series», kas ieviesīs jaunu sacensību formātu.

Šajās sacensībās ļauj sacensties gan ātras braukšanas entuziastiem ar ielas automašīnām, gan pieredzējušiem autosportistiem pat ar speciāli šīm sacensībām būvētām sporta automašīnām. Ārvalstu pieredze rāda, ka šāda formāta sacensības bieži ir pirmais solis autosporta virzienā tiem autovadītājiem, kurus tracina ātruma ierobežojumi un fotoradari uz koplietošanas ceļiem. Tajā pašā laikā tās ir ļoti nopietnas sacensības pieredzējušiem autosportistiem, dodot iespēju attīstīt gan braukt prasmes, gan tehnisko sagatavotību.

Autosacīkšu seriālam «Baltic Time Attack Series» šajā sezonā ir paredzēti četri posmi, kas notiks autošosejas sacensībām piemērotajās trasēs - «Auto24 Ring» Pērnavā, Igaunijā (4. maijā un 28. septembrī) un Biķernieku trasē, Rīgā, Latvijā (22. jūnijā un 28. jūlijā).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas «Ryanair» kontrolētā Austrijas lidsabiedrība «Laudamotion» nākamā gada vasarā dubultos sev piederošo «Airbus» lidmašīnu skaitu līdz 18, teikts trešdien publiskotajā «Laudamotion» paziņojumā.

«Ryanair» martā pārņēma kontroli pār «Laudamotion» no Austrijas bijušā autosacīkšu braucēja un uzņēmēja Nikija Laudas, par aptuveni 50 miljoniem eiro iegādājoties 75% uzņēmuma akciju.

«Laudamotion» skaidro, ka flotes paplašināšana ar papildus deviņām «Airbus A320» lidmašīnām nepieciešama, lai turpinātu aviokompānijas izaugsmi.

Tāpat lidsabiedrība palielinās strādājošo skaitu un atalgojumu pilotiem, kapteiņa pamatalgai sākoties no 90 000 eiro gadā, kas ir par 12 000 eiro vairāk, nekā konkurentam «Eurowings».

Pirmās formulas (F-1) autosacīkšu leģenda Lauda 2003.gadā izveidoto «Niki» pārdeva «Air Berlin» 2011.gadā, taču janvārī to atpirka un pārdēvēja par «Laudamotion».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisors Uldis Cipsts šobrīd aktīvi strādā pie sava gara darba - seriāla Šķiršanās formula, kam jākļūst par jaunās TV3 rudens sezonas sensāciju un būs skatāms no 27. septembra.

Seriāls ir par mīlestību, ģimeni un to, kāpēc nešķirties, par lielākajām dzīves izvēlēm un par to, cik ilgi jāpierod vienam pie otra, par piedošanu saviem tuvākajiem. Seriāla galveno varoni tēlo Intars Rešetins.

Par seriāla tematiku U. Cipsts sācis domāt, redzot, cik bieži cilvēki šķiras, pat tādi, kuri ir šķietami paraugi citām ģimenēm. Viņš esot daudz domājis par to, kāpēc cilvēki šķiras un nevēlas mainīties kopā, tāpat veicis pietiekami apjomīgu pētniecisko darbu par šo tēmu.

Režisors nelielā intervijā biznesa portālam db.lv stāsta par seriāla tapšanas finansiālo pusi:

Cik izmaksā seriāla uzņemšana? Kas prasa vislielākās izmaksas?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālā preses konferencē Minhenē vācu auto ražotājs BMW ir paziņojis, ka pēc 2009. gada sezonas beigām pārtraukšot piedalīties Formula 1 sacīkstēs.

BMW AG vadītājs Norberts Reithofers (Norbert Reithofer) norādījis, ka šis esot bijis ļoti smags lēmums, jo īpaši tādēļ, ka pavadītais laiks Formula 1 vācu autogigantam ir bijis ļoti vērtīgs un aizraujošs. Taču uzņēmuma plānos ir mainīt BMW sporta aktivitāšu stratēģiju. Vienlaikus BMW AG vadītājs neizslēdz iespēju, ka BMW nākotnē varētu atgriezties Formula 1 apritē.

Bēdīgs par šo lēmumu ir arī BMW Motorsport direktors Mario Tīsens (Mario Theissen), atzīstot, ka būšot žēl šķirties, no sacīkstēm, kurās BMW ir ieguldījis milzu darbu un zināšanas. Tagad mūsu uzdevums ir koncentrēties 2009. gada sezonas atlikušajiem posmiem un uzrādīt iespējami labākus rezultātus, tā M. Tīsens.

Citas ziņas

Lotus atgriezīsies F1

,15.09.2009

Lotus formulas makets. Tā varētu izskatīties Lotus formula, kas piedalīsies 2010. gada F1 čempionātā. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) paziņojusi, ka 13. komanda nākamā gada pirmās formulas čempionātā (F1) būs Lotus.

FIA savā izplatītajā paziņojumā atzina, ka tā saņēmusi pieteikumu no BMW-Sauber komandas, taču, tā kā Vācijas autoražotājs BMW ir paziņojis, ka 2010. gadā vairs nepiedalīsies F1 čempionātā, tad tās vieta ir atdota Lotus komandai.

Jāatzīmē, ka FIA BMW-Sauber ir piešķīrusi 14. komandas statusu gadījumā ja Vācijas autoražotājs pārdomās savu izvēli, kas nozīmē, ka tā varēs aizpildīt jebkuru vakanci, kas radīsies 2010.gada sezonā.

Lotus F1 čempionātu pameta 1994. gadā.

Lotus formula, kas piedalīsies 2010. gada F1 čempionātā. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, ka vairumam bērnu vairs neinteresē fizika, ķīmija, bioloģija, kas vēlāk traucē studēt eksaktās augstskolās, vairs nav šaubu. Iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? izvirza pieņēmumu, ka ķezas pamatcēlonis nav dabaszinību mācīšanas metodikā vai saturā, bet gan pamatskolas matemātikas mācīšanā un apguvē.

Nevar salīdzināt zināšanu pārbaudes

Mēs varētu analizēt matemātikas pārbaudes darbus desmitgažu garumā, tomēr izglītības programmas ir mainījušās un, kā norādīja Izglītības un zinātnes ministrijas Sabiedrisko attiecību daļā, dati nav salīdzināmi. Pēc sarunām ar vairākiem pamatskolas pedagogiem jāatzīst, ka tiešām nav iespējams salīdzināt rezultātus, jo trīs desmitgažu garumā pārbaudes darbu prasības ir padarītas aizvien vienkāršākas.

Proti, jau sen nav mutvārdu eksāmena ģeometrijā, no matemātikas pārbaudes darbiem trīs desmitgažu laikā ir izzudusi virkne teksta uzdevumu un salīdzināt atrisināto uzdevumu daudzumu patiešām būtu galēji aplami. Mūsu paraugam ņēmām tikai pēdējos datus par 2021./2022. mācību gada matemātikas pārbaudes darbiem 6. un 9. klasē. Dati par vidējiem skolēnu rezultātiem, kā arī paši uzdevumi atrodami IZM interneta vietnē, kurus katrs var analizēt arī patstāvīgi.

Citas ziņas

Nosauc Latvijas labākos zīmolus (video)

,21.03.2007

No kreisās: konkursa organizators Armīns Runčs un konkursa pētījumu partneris Gatis Bolinskis

Foto: Ritvars Bīders, Db.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

21. martā konkursa Baltic Brand Formula 2007 organizētāji iepazīstināja presi ar konkursa 1. kārtas rezultātiem, kuros zīmols Laima stabili ieņēma pirmo vietu.

Konkursā Baltic Brand Formula 2007 tiek pētīti Baltijas spēcīgākie zīmoli, tādējādi nosakot Baltijas atpazīstamāko un ietekmīgāko zīmolu.

Lai palielinātu pētījuma objektivitāti šogad konkursa organizētāji ir uzlabojuši zīmolu vērtēšanas procedūru. Ja 2006. gadā konkursā piedalījās tikai zīmoli, kuru īpašnieki bija samaksājuši par zīmola izpēti, tad šogad konkursā piedalās visi nozīmīgākie Latvijas zīmoli.

Pirmajā konkursa kārtā rezultātus noteica patērētāji, kuri konkursa ietvaros tika aptaujāti un noskaidrots viņu viedoklis par zīmoliem atsevišķās nozarēs.

Konkurss Baltic Brand Formula notiek jau ceturto gadu un ir pirmais un vienīgais šāda veida pasākums Baltijas valstīs, kura ietvaros tiek vērtēti un apbalvoti veiksmīgākie zīmolu attīstības projekti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Pasaulē

Formula-1 šefa 44 milj. kukuļa ņēmējam piespriests gads cietumā

Gunta Kursiša,28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas baņķierim, kurš atzinies tiesai 44 miljonu ASV dolāru kukuļa pieņemšanā no Formula-1 šefa Bernija Eklstona (Bernie Eccelstone), piespriests viena gada cietumsods, vēsta thelocal.de.

Vācijas bankas Bayern Landesbank riska menedžeris Gerhards Gribkovskis (Gerhard Gribkowsky) pagājušajā nedēļā atzinis, ka 2006. gadā pieņēmis B. Eklstona kukuli. Baņķeris pieņēmis 44 milj. ASV dolāru, apmaiņā nodrošinot, ka lielākā daļa bankas pārvaldībā nokļuvušo Formula-1 akciju tiek pārdotas B. Eklstona izvēlētiem kandidātiem. Formula-1 akcijas banka Bayern Landesbank pārņēma pēc Kirch media group bankrota. Tāpat negodīgais baņķieris nedeklarēja gūto naudu Vācijas nodokļu institūcijās, pārvietojot to uz Austriju.

Baņķiera aizstāvji uzsvēruši Formula-1 vadītāja vainu, kas «ievilcis» G. Gribkovski šajā darījumā, savukārt prokurors uzsvēra, ka apsūdzētajam ir «milzīga krimināla enerģija».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Formula 1 leģenda Mihaels Šūmahers jau nākamajā Formula 1 čempionāta posmā Valensijā atkal sēdīsies Ferrari formulā un aizstās savainoto Felipi Masu.

"Man jāatzīst, ka Formula 1 ēra man bija pilnībā noslēgusies jau ilgu laiku, tomēr kā lojāls darbinieks es nevaru ignorēt šo neveiksmīgo situāciju, kādā ir nonākusi mūsu komanda.

Pats galvenais ir tas, ka paldies Dievam, visas ziņas par Masu ir pozitīvas. Es vēlu viņam drīzu izveseļošanos. Šajā pēcpusdienā es satikos ar Ferrari vadību un kopā nolēmām, ka es sākšu gatavoties, lai varētu aizstāt Masu," paziņoja M. Šumahers.

Citas ziņas

Aizliegums reklamēt tabaku iegiež Formulas 1 faniem

Marta Rībele [email protected],30.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības veselības un patērētāju tiesību aizsardzības komisārs Deivids Bērns (David Byrne) kritizē autosacīkšu Formula 1 rīkotāju lēmumu nerīkot Beļģijas Grand Prix, jo Beļģija aizliegusi tabakas izstrādājumu reklāmu. Direktīvu par aizliegumu starptautisku sporta sacensību laikā reklamēt tabakas izstrādājumus Eiropas Komisija pieņēma pērn maijā.

Transports un loģistika

“Safety Cars” novērsīs masu avārijas uz Itālijas autostrādēm

Aivars Mackevics [email protected],05.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā autosacīkšu Formula 1 trasēs arī uz Itālijas automaģistrālēm parādīsies tā saucamās “Safety Cars” automašīnas, kuras nedrīkst apdzīt. Šīs automašīnas uz Itālijas automaģistrālēm parādīsies jau šajā ziemā, kad miglas dēļ ir slikta redzamība. Šo speciālo automašīnu uzdevums būs bremzēt satiksmes ātrumu. Sevišķi traģiskas masu autoavārijas parasti notiek Itālijas ziemeļos, kur arī šo “Safety Cars” izmantošana visplašāk tiks pielietota. Avots: Eiropa.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka recesija Grieķijā turpināsies arī 2013. gadā, kad, kā rāda jaunākie dati, valsts ekonomika samazināsies par 3,8 procentiem, parādu nomocītā valsts plāno par gandrīz 100 miljoniem eiro celt jaunu Formula 1 autosacīkšu trasi.

Grieķijas parlamentā iesniegtajā 2013. gada budžeta likumprojektā arī prognozēts, ka valsts IKP šogad samazināsies par 6,5%, bet bezdarbs nākamgad sasniegs 24,7%, vēsta AP. Recesija Grieķiju pārņēmusi jau kopš 2008. gada. Tikmēr valsts valdība cenšas vienoties ar saviem starptautiskajiem kreditoriem par taupības pasākumiem 11,5 miljardu eiro apmērā, kas nepieciešami, lai Grieķija saņemtu nākamo aizdevuma maksājumu.

Iecerēts, ka daļu no ietaupītās naudas varētu iegūt. samazinot algas valsts sektorā strādājošiem, kā arī «griežot» pensijas un sociālos pabalstus.

Tikmēr Grieķijas valdība piešķīrusi 28,9 miljonu eiro lielas subsīdijas, lai, netālu no valsts trešās lielākās pilsētas Patras celtu jaunu Formula 1 sacīkšu trasi vēsta Bloomberg. Kopējās projekta izmaksas aplēstas 94,6 miljonu eiro apmērā. Grieķijas valdība cer, ka uzbūvētā trase nākotnē ļaus valstī sarīkot Formula 1 sacensības.

Finanses

Plānošanas reģioni: ja valsts nepiešķirs papildu finansējumu, reģionu darbība apdraudēta

Gunta Kursiša,21.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānošanas reģioni ceļ trauksmi, norādot – ja valsts nepiešķirs papildus finansējumu 2014. gadam, Latvijas plānošanas reģionu tālāka darbība un funkciju izpilde ir apdraudēta. Katrs no plānošanas reģioniem vēlas saņemt papildu 60 tūkstošus latu.

«Visi pieci plānošanas reģioni ieņem nozīmīgu lomu Latvijas attīstībā, kas nozīmē, ka to darbības apdraudējums tikai negatīvi ietekmēs reģionu tālāku attīstību, vēl vairāk palielinās izaugsmes plaisu starp dažādām pašvaldībām un ilgtermiņā pasliktinās dzīves kvalitāti iedzīvotājiem,» teikts plānošanas reģionu izplatītajā paziņojumā.

«Lai plānošanas reģioni spētu pilnvērtīgi pildīt normatīvajos aktos noteiktās funkcijas, katram no tiem ir nepieciešami papildus līdzekļi vismaz 60 000 latu apmērā. Jāmin, ka kopš 2008.gada valsts finansējums plānošanas reģioniem ir samazināts par 60%,» norādīts reģionu paziņojumā.

Atpūta

No Latvijas emigrējušais motosportists Artis Neilands: Pagaidām par atgriešanos nedomāju

Lelde Petrāne,13.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kaut arī no Latvijas izbraukušie emigranti bieži vien tiek saukti par tautas nodevējiem, esmu patiešām lepns par trasē paceltu Latvijas karogu,» tā biznesa portālam db.lv stāsta Artis Neilands, kurš jau vairākus gadus dzīvo Zviedrijā, kur guvis atpazīstamību motosportā.

Piedāvājam mini interviju ar Arti.

Kad un kādēļ devies prom no Latvijas? Kādas bija sajūtas, pametot dzimteni?

Pirmo reizi pasaulē laimi meklēt devos 19 gados un turpinu darīt to vēl šobrīd. Tobrīd armijas vajāts biju iestājies augstskolā un, skolas gada beigas nesagaidot, sēdos lidmašīnā ar skatu pāri jūrai, atstājot šeit visu, kas bija saistīts ar mani. Sajūtas bija neaizmirstamas. Atvadījos.. Un, pa lidmašīnas lodziņu vērojot Rīgas lidostu, birdināju asaras, pa vienu aci - prieka, par kaut ko jaunu, bet pa otru - skumju, draugu un ģimenes atstāts.

Kāda ir Tava izglītība un profesija, darba pieredze?

Citas ziņas

Slakteris plāno attīstīt ūdenssporta projektu Formula-Future

Nozare.lv,24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais zemkopības, aizsardzības un finanšu ministrs Atis Slakteris Codes pagastā savai saimniecībai Mālnieki piederošajā laivu novietnē plāno attīstīt bērniem paredzētu ūdenssporta klasi Formula-Future, atklāj ekspolitiķis.

«Vēl kolhoza laikā Codē darbojās ūdens motosporta sekcija, un tās biedriem ļāva novietni privatizēt. Sākotnēji tā bija visai nožēlojamā stāvoklī, bet ar laiku izveidojām sakārtotu modernu bāzi, kur kā pasaules vicečempions uzaudzināts arī mans dēls Ulvis,» sacīja Slakteris, akcentējot, ka laivu novietne nav bizness.

«Lai gan Formula-2, kā jebkurš sporta veids Latvijā, nav pelnoša, tomēr tās loma ir jaunatnes audzināšana. Šajā lietā mums ar dēlu ir lieli plāni. Pasaulē pēdējos gados izveidota salīdzinoši lēta klase Formula Future, kas paredzēta bērniem, un ceru par godu mazdēlam Latvijā to iedzīvināt. Lietotu laivu var nopirkt par 500 latiem, un pēc tam var iesaistīt visus apkārtnes bērnus ar vecākiem, lai mācās braukt. Lai apmācības projektu realizētu, mēģināsim piesaistīt Eiropas fondu naudu, tomēr būs jāiegulda arī savi līdzekļi,» atzina Slakteris.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads lielākajos pasaules tirgos bija spraigs – tika novēroti atsevišķi īslaicīgi akciju izpārdošanas viļņi, kurus pēc tam kompensēja vēl straujāka cenu palielināšanās. «Noteikti var apgalvot, ka gads bijis vairāk nekā interesants – it īpaši gada beigas ar zemo naftas cenu, vēsturiski augsto dolāra vērtību un satraukumu par globālās ekonomikas izaugsmi,» norāda LHV Bankas Latvijas nodaļas analītiķis Mareks Rudovičs.

Šogad kļuva skaidrs, ka ASV ekonomika nostājusies uz krietni stabilākas izaugsmes taciņas nekā daudzas citas industriāli attīstīto valstu tautsaimniecības. Tāpat šogad noslēdzās vairākus gadus ilgušais ASV dolāru drukāšanas laikmets – Federālo rezervju sistēma (FRS) paziņoja par kvantitatīvās mīkstināšanas beigām un deva mājienus par iespējamu dolāra procentlikmju palielināšanu nākamā gada vidū. «Investori visa gada garumā bija noraizējušies par iespējamo procentu likmju celšanu. Uz ASV akciju cenām lielu ietekmi atstājusi arī naftas cenu samazināšanās, jo strauji sarukusi vairāku enerģijas sektora kompāniju vērtspapīru vērtība. Kopumā gan tas ir neliels pārsteigums, ka ASV Standard & Poor’s 500 vērtība samērā strauji aug jau ceturto gadu pēc kārtas par spīti tam, ka beigusies FRS kvantitatīvās mīkstināšanas programma. Šī programma noslēgusies, globālā ekonomiskā situācija nav tā labākā, un investori satraucās, ka varētu tikt celtas procentu likmes. Nebeidz izskanēt arī ziņas, ka akciju tirgus varētu būt pārvērtēts, kas, iespējams, varētu arī izrādīties taisnība,» spriež M. Rudovičs. Neskatoties uz šādām bažām, ASV S&P 500 indeksa vērtība šogad palielinājusies par 9%. Pozitīvo pārsteigumu frontē gan jāmin tas, ka pasaules lielākās kompānijas turpināja palielināt gan savu peļņu, gan ieņēmumus un veiksmīgi pārspēt analītiķu pirms tam izteiktās prognozes.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas ASV un Eiropas biržās otrdien pieauga, bet ASV dolāra vērtība samazinājās cerībā, ka ASV Federālā rezervju sistēma (FRS) varētu piebremzēt ar procentlikmju paaugstināšanu.

FRS un citas pasaules centrālās bankas ir strauji pacēlušas procentlikmes, lai iegrožotu inflācijas kāpumu, bet stingrāka monetārā politika ir izraisījusi bažas, ka tā var iegrūst valstu ekonomiku recesijā.

Šīs bažas pēdējās nedēļās bija veicinājušas akciju cenu krasu krišanos, sevišķi pēc FRS paziņojuma, ka tā turpinās celt procentlikmes šogad un varbūt arī nākamā gada sākumā, vēršoties pret inflāciju.

Pirmdien publicēti vāji ASV rūpnieciskās ražošanas dati vairoja cerības, ka centrālās bankas varēs piebremzēt ar procentlikmju paaugstināšanu, tāpēc akciju cenas pirmdien pieauga un to kāpums turpinājās arī otrdien. Šo kāpumu otrdien veicināja arī tas, ka Austrālijas Rezervju banka (Reserve Bank of Australia) paaugstināja procentlikmi par 0,25 procentpunktiem, kas bija puse no gaidītā paaugstinājuma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ferrari NV akcijas cena pieauga līdz rekordaugstai atzīmei pēc tam, kad Sebastians Vettels vinnēja Austrālijas Grand Prix, raksta Bloomberg.

Tādējādi Itālijas autoražotājs pēc 27 sacensībām atguva līdera titulu Formula 1 sacensībās.

Rezultātā uzņēmuma akcijas cena pieauga par 3,6% līdz 68,5 eiro, kas ir augstākais līmenis kopš superauto ražotāja debijas Milānas biržā 2016.gadā. Pēc tam pieaugums nedaudz atslāba līdz 2%, kompānijas tirgus vērtībai sasniedzot 12,7 miljardus eiro.

Ferrari vadītājs Serdžio Markioni uzsvēris, ka Formula 1 komanda būs viena no kompānijas prioritātēm.

IG Markets stratēģis Vincenco Longo uzsvēris, ka Formula 1 veiksme ir vēl viens pozitīvs katalizators Ferrari akcijām, kuras jau kopš gada sākuma bijušas iecienītas analītiķu vidū, pateicoties S. Markioni paplašināšanās plānam.