Viedokļi

Ballītes vairs nav prātā

Līga Millere, "Transcom Worldwide Latvia" personāldaļas vadītāja Baltijā, 10.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko no darba devēja tagad sagaida gados jaunāki darbinieki? Meklējot darbavietu, jaunieši arvien vairāk novērtē stabilitāti un izaugsmes iespējas, savukārt korporatīvās ballītes ir kļuvušas mazāk nozīmīgas.

Stabils atalgojums – prioritāte

Drošības un stabilitātes sajūta šobrīd viennozīmīgi ir visaugstāk novērtētā uzņēmuma sniegtā vērtība. Jauniešiem ir svarīgi, lai uzņēmums par atbilstošu darbu piedāvā garantētu un laicīgi samaksātu atalgojumu. To jo īpaši novērtē studenti un jaunieši, kuriem šī ir pirmā darbavieta, tādējādi kļūstot patstāvīgiem, vienlaikus izkļūstot no "vecāku ligzdas".

Intervējot potenciālos darbiniekus, novēroju, ka jaunieši vecumā no 20 līdz 30 gadiem arvien lielāku interesi izrāda par uzņēmumiem, kas spēj nodrošināt stabilitāti atalgojuma un sociālo garantiju ziņā, un vienlaikus dinamisku darba ritmu un iespēju gana strauji kāpt pa karjeras kāpnēm.

Virtuālas kļūst pat korporatīvās ballītes 

Tā kā tradicionālā formātā svētki šobrīd nav iespējami, "Tet" grupas uzņēmumu darbinieki...

Ja iepriekš izjutām īpaši lielu novērtējumu par dažādiem komandas saliedēšanās pasākumiem, tad tagad šīs aktivitātes prioritāšu topā ir nedaudz pakāpušās zemāk. Darbiniekam svarīgākais ir saņemt stabilu atalgojumu un būt drošam, ka darba attiecības ir ilgtermiņa – šī tendence ir kļuvusi īpaši izteiksmīga Covid-19 pandēmijas rezultātā.

Izaugsme

Mūsdienu jaunietis vēlas būt pārliecināts, ka pēc noteikta laika vai darbu izpildes ir iespēja tikt paaugstinātam. Ne vienmēr jaunieša izvēlētā sākotnējā profesija ir ilgtermiņa, tāpēc svarīgi ir uzņēmuma iekšienē nodrošināt iespēju izmēģināt savas prasmes vairākos amatos.

Piemēram, ja darba gaitas "Transcom" sāktas kā zvanu centra operatoram, pēc laika iespējams kļūt par daļu no IT, biznesa attīstības, personālvadības vai finanšu departamenta komandas – svarīga ir vēlme attīstīties un mācīties jaunas iemaņas. Lai palīdzētu darbiniekiem attīstīt savas prasmes, ir vērtīgi ieguldīt darbinieku apmācībās un motivēt arī viņus pašus nemitīgi pašizglītoties.

Darbinieks ir ilgtermiņa investīcija un darbinieka izaugsme motivēs ikvienu citu darbinieku, sniedzot lielu vērtību arī uzņēmumam.

Motivējoši bonusi

Ikdienas darbu apjoms var nereti nomākt vēlmi attīstīties, tādēļ kā motivējošs atbalsts var būt dažāda veida labumi. Piemēram, iespēja saņemt finansiālu bonusu par katru atvesto draugu vai paziņu, kurš arī ilgtermiņā turpina darba attiecības kompānijā.

Darba ņēmēji, bet īpaši jaunieši šobrīd novērtē arī elastīgus darba apstākļus – iespēju strādāt attālināti un sev ērtā laikā, apvienojot ar mācībām. Noteiktu plusiņu savai labā darba devējai karmai saņems arī tie uzņēmumi, kuri darbiniekiem kompensēs iespēju trenēties sporta zālē un braukt ar taksi.

Svētki un komandas saliedēšanās pasākumi

Protams, galvenā kolēģu vienojošā motivācija ir darbs un tā atalgojums, tomēr ikdienas rutīnā ir svarīgi atcerēties arī par jautrību un kopā būšanu. Uzņēmumos, kuros svin starptautiskus svētkus, kā arī dodas kopīgos saliedēšanās pasākumos, darbinieki izjūt lielāku kopības sajūtu un līdz ar to vairo savstarpējo uzticēšanos. Liela un maza mēroga svētku atzīmēšana, kā arī kopīgi kino vakari pēc darba laika, saliedē, ļaujot izjust lielāku prieku, atrodoties darbā.

Informācijai:

"Transcom" ir starptautisks klientu attiecību vadības pakalpojumu sniedzējs, kas ar zvanu centru palīdzību nodrošina tādus pakalpojumus kā klientu apkalpošana, telemārketings, tehniskais atbalsts un kredītu pārvaldība. Uzņēmums "Transcom Worldwide Latvia" dibināts 2001. gadā. Aptuveni 350 darbinieki zvanu centros Rīgā un Jēkabpilī nodrošina pakalpojumus deviņās valodās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem zvanu centriem Latvijā "Transcom Worldwide Latvia", pielāgojoties ārkārtējās situācijas apstākļiem, pārstrukturizējis personālatlases procesus, pārnesot tos virtuālajā vidē, kā arī darbiniekiem nodrošina iespēju strādāt no mājām un izvērtē šādu praksi vismaz daļēji piekopt arī turpmāk.

Kopš krīzes sākuma pieprasījums pēc zvanu centra sniegtajiem pakalpojumiem pieaudzis par 28%, tādēļ uzņēmumā pārskatīti arī darbības procesi, lai pakalpojumus spētu nodrošināt paaugstinātas dinamikas apstākļos. Ņemot vērā, ka cilvēki sākuši vairāk zvanīt un aktīvāk uzdot jautājumus tiešsaistes čatos, uzņēmums meklē papildspēkus. Šobrīd "Transcom" ir 35 vakances un jo īpaši tiek meklēti skandināvu valodā runājoši darbinieki.

"Pielāgojoties apstākļiem, mēs domājām vēl progresīvāk un radām risinājumus, lai līdzšinējos pakalpojumus spētu nodrošināt vēl augstākas intensitātes apstākļos un #paliecmājās režīmā. Visas darbības, kas līdz šim tika nodrošinātas uz vietas birojā, šobrīd nodrošinām arī attālināti un virtuālajā vidē.

Komentāri

Pievienot komentāru