Baltijas paviljons, kas pasaules izstādē “EXPO 2025 Osaka” prezentē Latviju un Lietuvu, guvis augstu starptautisku atzinību, iegūstot divas balvas prestižajā “World Expolympics 2025” konkursā, ko organizē starptautiskā institūcija “The Experiential Design Authority” (TEDA).
Baltijas paviljons kategorijā “People’s Choice” (“Apmeklētāju izvēle”) ieguva 2. vietu un sudraba godalgu, piekāpjoties tikai Čehijas paviljonam. Šīs kategorijas uzvarētājus noteica balsojums TEDA mājaslapā, kur desmit dienu laikā pieredzes dizaina profesionāļi, EXPO entuziasti un izstādes apmeklētāji izvēlējās savus favorītus. Kategorijā nominēti bija arī Maltas, Singapūras un Tech World paviljoni.
Atzinību un augsto 5. vietu kategorijā “Best Mascot” (“Labākais talismans”) izpelnījās arī viens no Baltijas paviljona spilgtākajiem simboliem – baraviciņa Barabi-chan. Talismana nosaukums Barabi-chan tika radīts, apvienojot latviešu vārdu “Baravika” un lietuviešu “Baravyka”, savukārt japāņu valodā lietotā galotne “chan” pauž pieķeršanos un sirsnību.
Abu Baltijas valstu vienotību simbolizē arī pats talismans, uzsverot mūsu dabas bagātību un mežu nozīmi, kā arī ilgtspēju, kas ir viena no EXPO galvenajām tēmām.
“Visa mūsu vienotā Latvijas un Lietuvas komanda ir patiesi gandarīta par šo atzinību! Būt TOP5 divās kategorijās teju 190 paviljonu konkurencē ir patiesi liels nopelns. Īpaši priecājamies par iegūto sudraba godalgu, mūsuprāt, visnozīmīgākajā “People’s Choice” kategorijā, jo šeit pats būtiskākais ir pozitīvi pārsteigt Expo apmeklētājus un piesaistīt viņu uzmanību. Ar savu radošumu, enerģiju un kopīgi ieguldīto lielo darbu esam apliecinājuši, ka spējam konkurēt un izcelties pasaules lielvalstu vidū,” stāsta Lāsma Līdaka, Latvijas dalības “EXPO 2025 Osaka” ģenerālkomisāre.
Starptautisko konkursu “World Expolympics” bieži dēvē par “pieredzes dizaina olimpiskajām spēlēm”. To organizē “The Experiential Design Authority” – starptautiska organizācija, kas pasaules mērogā nosaka labākos radošos sasniegumus un piešķir tiem starptautisku atpazīstamību. Tā ir neatkarīga platforma, kas nodrošina caurskatāmas, pieejamas un objektīvas iespējas uzņēmumiem, radošajām komandām un pasākumu producentiem pretendēt uz starptautisku novērtējumu par paveikto darbu. Konkursa žūriju veidoja 32 starptautiski eksperti, kas vērtēja projektus, ņemot vērā konceptu, radošumu, inovācijas, apmeklētāju iesaisti un kopējo iespaidu.