Pakalpojumi

Cer uz biznesa tūrisma attīstību

Kristīne Stepiņa, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Tūrismam – gan ienākošajam, gan izejošajam – ir lielas attīstības perspektīvas, SIA Baltijas ceļojumu grupa tuvākajos gados sagaida vēl straujāku izaugsmi

Tā DB saka SIA Baltijas ceļojumu grupa valdes priekšsēdētājs Vlads Korjagins, norādot, ka Baltijas reģions vēl tikai sāk attīstīties.

Viņš uzsver, ka Latvijai valstiskā līmenī būtu nepieciešams izstrādāt un īstenot politiku, kā piesaistīt ārvalstu biznesa tūristus. Latvijā tūristi vidēji dienā tērē 75 eiro, bet Eiropā biznesa tūristi – aptuveni 500 eiro. Pavisam Eiropā gada laikā notiek vairāk nekā divi tūkstoši dažādu starptautisku konferenču un kongresu. Tā kā tūrismam Latvijā ir sezonāls raksturs, pārējā laikā ir jāmeklē iespējas Latvijā organizēt starptautiskus pasākumus. «Tūrisms ir nozare, kas, īstenojot pareizu politiku, var sekmēt Latvijas tautsaimniecības attīstību,» uzsver V.Korjagins. SIA Baltijas ceļojumu grupa šī gada pirmajā pusgadā bija Latvijas prezidentūras ES padomē oficiālā aģentūra, kas palīdzēja organizēt vairāk nekā 20 tūkstošu viesu uzņemšanu un izmitināšanu. Rudenī uzņēmums rīkos Baltijas Neiroloģijas kongresu Balcone 15 un Baltijas galvassāpju konferenci.

Četri virzieni

SIA Baltijas ceļojumu grupa, kas vairāk pazīstama ar savu anglisko nosaukumu – Baltic Travel Group, ir dibināta 2000.gadā un šobrīd strādā visās trijās Baltijas valstīs. Aptuveni pusi apgrozījuma nodrošina ienākošā tūrisma, bet otra puse – izejošā tūrisma pakalpojumi. SIA Baltijas ceļojumu grupa ir vietējā kapitāla uzņēmums, kas pieder divām Latvijas pilsonēm. 2004. gadā SIA Baltijas ceļojumu grupa izveidota meitas uzņēmumu Lietuvā, bet 2005. gadā – Igaunijā. Šobrīd visās trijās Baltijas valstīs strādā 70 darbinieku, 49 – Latvijā, 12 – Lietuvā un 9 - Igaunijā.

Pēdējos piecos gados uzņēmumam ir izdevies pakāpeniski palielināt apgrozījumu – no 6,8 miljoniem eiro 2009. gadā līdz 13,2 miljoniem eiro 2014. gadā, kas ļāvis tam iekļūt DB un Lursoft veidotajā straujāk augošo kompāniju jeb Gazeļu sarakstā.

Visu rakstu Cer uz biznesa tūrisma attīstību lasiet 22. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešos mīt ceļotkāre, atpūsties un iepazīt jaunas vietas viņi vēlas arvien vairāk. Arī Latvija ir gana populāra tūristu vidū. To ir veicinājusi mierīgā politiskā, kā arī labvēlīga ekonomiskā situācija.

Tā DB atzīst aptaujātie komersanti. To apliecina arī, piemēram, atpūtas braucienu organizatoru-tūroperatoru darbības rādītāji – 2017. gadā iespaidīgu uzrāvienu rāda lielākie šī tirgus dalībnieki Novatours un Tez Tour. Šo kompāniju apgrozījums gada laikā palielinājies par vairāk nekā trešdaļu. Gana sekmīgi attīstījies arī darījumu un t.s. ienākošais tūrisms.

2018. gads varētu būt līdzīgs iepriekšējam, lēš tūrisma profesionāļi. Šis gads ir zīmīgs arī ar jauniem spēles noteikumiem tūrisma tirgus dalībniekiem, kam jāgarantē lielāka drošība ceļotājiem. Tiesa, tie ir stājušies spēkā pavisam nesen, vasarā, tāpēc noteikumu darbību praksē varēs novērtēt nedaudz vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums 2024.gadā sasniegs 1,8%, liecina globālās risku pārvaldības kompānijas "Coface" ekonomistu prognoze.

Lai gan Latvijas un Lietuvas IKP pieauguma prognoze šim gadam pazeminājusies, prognozētais IKP pieaugums Latvijā ir lielāks nekā kaimiņvalstīs: Lietuvā IKP pieauguma prognoze sasniedz 1,6%, savukārt Igaunijai jau otro gadu pēc kārtas tiek prognozēta recesija -0,4% apmērā. Vienlaikus, Baltijas valstu ekonomikas atveseļošanās prognozes neiepriecina: Lietuvai tā tiek prognozēta šī gada otrajā pusē, savukārt Latvijā un Igaunijā - vēl vēlāk. Visas Baltijas mērogā augstam riskam tuvākā gada laikā varētu būt pakļauti eksportējošie uzņēmumi un ar tiem saistītās nozares, tostarp transports, brīdina "Coface".

"Coface" ekonomisti publiskotajā pasaules ekonomikas ceturkšņa barometrā savās prognozēs par globālo ekonomiku ir piesardzīgi: ņemot vērā globālās ekonomikas palēnināšanos, kā papildu nestabilitātes faktors pasaules mērogā tiek minētas arī politiskās pārbīdes - 2024.gadā pasaulē notiks 60 nacionāla līmeņa, prezidenta vai parlamenta, vēlēšanas. "Coface" galvenais ekonomists Centrālajā un Austrumeiropas (CAE) reģionā Gžegožs Sīlevičs (Grzegorz Sielewicz) stāsta, ka, ņemot vērā vispārējo ekonomisko situāciju CAE un ģeopolitiskos riskus, Latvijas IKP pieauguma prognoze šogad samazināta līdz 1,8 procentiem. To galvenokārt noteica aizkavētā ekonomikas atveseļošanās, kam, kā jau tika gaidīts, Baltijas valstīs vajadzēja notikt agrāk. Arī pārējām Baltijas valstīm prognozes pasliktinājušās - pēc "Coface" datiem, 2024.g IKP pieaugums Lietuvā sasniegs 1,6 procentus, savukārt Igaunija piedzīvos -0,4 procentu recesija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Noskaidroti labākie JA Latvija Skolēnu mācību uzņēmumi, Start-up dalībnieki un biznesa plāna konkursa uzvarētāji

Žanete Hāka, 20.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa izglītības biedrības Junior Achievement Latvija (JA Latvija) organizētajā Jauno uzņēmēju dienā 2015 tika noskaidroti šī mācību gada labākie Skolēnu mācību uzņēmumi (SMU), labāk izstrādātie biznesa plāni un labākie studentu Start-up programmas uzņēmumi valsts mērogā, informē JA Latvija.

«SMU programma dod skolēniem iespēju pārbaudīt savu ideju konkurētspēju reālā tirgū, un sacensība ar vienaudžiem ir papildus motivācija izveidot vēl labākus produktus. Kopējais SMU līmenis Latvijā ir ļoti augsts, un šī gada finālā bija vērojams patiešām labs skolēnu sniegums. Tai pat laikā Junior Achievement Latvija īstenotā SMU programma ir pieejama tikai daļā skolu. Mūsu mērķis ir panākt to, lai nākotnē ikvienam Latvijas skolēnam būtu iespēja saņemt uzņēmējdarbības izglītību, kas ir pirmais solis sava uzņēmuma veidošanā,» uzsver JA Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.

Par uzvarētāju un pirmās vietas ieguvēju vidusskolas grupā šogad kļuva apģērbu aizsargmaisu un apavu somu ražotājs - Madonas Valsts ģimnāzijas SMU Simple+, kas balvā saņēma iespēju pārstāvēt Latviju Eiropas SMU finālā Berlīnē, kā arī 500 EUR čeku no Swedbank un Biznesa augstskolas Turība apmaksātas studijas. SMU Simple+ ieguva arī 1. vietu SMU biznesa plānu konkursā un saņēma LU Ekonomikas un vadības fakultātes (EVF) balvu – apmaksātas pirmā gada studijas EVF. Līdz ar to madonieši kļuva par šī gada Jauno uzņēmēju diena 2015 absolūto uzvarētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada oktobra, ikvienam, kurš iepirksies lidostas “Rīga” izlidošanas zonas “ATU Duty Free” veikalos, būs pieejams inovatīvs pakalpojums - nosūtīt pirkumu uz jebkuru sevis izvēlēto “Omniva” pakomātu kādā no Baltijas valstīm, informēja tirdzniecības uzņēmuma vadītājs Latvijā Tamers Džigeroglu (Mr. Tamer Cigeroglu).

Pakalpojums būs pieejams tiem ceļotājiem, kas dodas uz kādu no galamērķiem Eiropas Savienībā (ES).

Džigeroglu uzsvēra, ka par labu šādam pakalpojumam lemts, analizējot jaunos iepirkšanās paradumus, ko ietekmēja gan pandēmija, gan arī paaudžu atšķirīgās pieejas.

“Mūsdienās iepirkšanās neattiecas tikai uz preci, kuru iegūstam. Jaunajā laikmetā klienti pērk iepirkšanās pieredzi, un personalizēti pakalpojumi izceļas ar savu kvalitāti. Šajā jomā mēs piedāvājam saviem klientiem priviliģētu pakalpojumu ar daļējas piegādes iespēju, kas ietilpst mūsu pakalpojumā “Shop & Collect” jeb “Iepirkties & saņemt”. Pēc iepirkšanās mūsu beznodokļu veikalos viņu iegādātie produkti tiek nosūtīti uz saņemšanas punktiem, kas atrodas vistuvāk viņu dzīvesvietai, lai ceļojuma laikā viņiem nebūtu jānēsā produkti līdzi,” saka Džigeroglu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīga iekļauta darījumu tūrisma galamērķu TOP 10

Dienas Bizness, 25.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc veiksmīgi aizvadītas dalības starptautiskajā konferenču ceļojumu izstādē Spānijā IBTM World 2015, Rīga atzīta kā viena no desmit piemērotākajām un labākajām pilsētām Eiropā, kurā 2016.gadā rīkot starptautiskos kongresus, konferences un korporatīvos pasākumus, informē Rīgas Tūrisma attīstības birojā (RTAB).

Balstoties uz American Express veikto darījumu braucienu tendenču pētījumu 2016 (Meetings & Events 2016 Global Meetings Forecast, angļu val.), Rīga ierindota kā devītā piemērotākā pilsēta darījumu tūrisma braucieniem. Šajā topā tā atrodas līdzās tādām lielām, zināmām un iecienītām Eiropas pilsētām kā Londona, Parīze, Amsterdama, Brisele, Frankfurte, Minhene, Kopenhāgena, Barselona un Berlīne.

«Rīgas iekļaušana šajā topā ir liels sasniegums, un tas ir arī atzinums Rīgai kā drošai un uzticamai konferenču, kā arī korporatīvo pasākumu norises vietai. Būtiski, ka šis pētījums tiek nosūtīts visiem American Express birojiem un to klientiem 96 pasaules valstīs,» norāda RTAB zīmola MEET RĪGA mārketinga un komunikācijas vadītājs Aigars Smiltāns

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tūrisma aģentūru "Novaturas", kurā ietilpst arī Latvijas "Novatours", turpmāk vadīs Kristijons Kaikaris. Viņš nomainīs līdzšinējo uzņēmuma vadītāju Vitāliju Rakovski.

“Uzskatām, ka viņa ilggadējā pieredze vadošās starptautiskās organizācijās, zināšanas par aviācijas, tūrisma un tehnoloģiju tirgiem un personīgās īpašības būs ārkārtīgi vērtīgas, lai tālāk nostiprinātu uzņēmuma pozīcijas Baltijas valstīs un sniegtu pievienoto vērtību mūsu klientiem, partneriem un akcionāriem,” teic “Novaturas” grupas valdes priekšsēdētājs Ģedimins Almants (Gediminas Almantas).

“Organizētajam tūrismam ir liels digitalizēto risinājumu pielietošanas potenciāls, tāpēc nešaubos, ka mana pieredze, strādājot tehnoloģiju nozarē, varētu palīdzēt jaunas digitālās pieredzes radīšanā “Novaturas” grupā,” stāsta Kristijons Kaikaris.

Pēdējos trīs gadus K. Kaikaris vadīja automašīnu koplietošanas servisa uzņēmumu “CityBee”. Pirms tam viņš gandrīz trīs gadus bija čarterreisa aviokompānijas “Small Planet Airlines” izpilddirektors. Lielu savas karjeras daļu K. Kaikaris strādājis IT sektorā, četrus gadus vadot starptautisko tehnoloģiju uzņēmumu “Microsoft” un “Oracle” Lietuvas birojus, kā arī bijis asociācijas “Infobalt” prezidents un valdes loceklis, strādājis “IBM” pārdošanas nodaļā. Lietuvā K. Kaikaris pazīstams arī kā grāmatu autors, aktīvs ceļotājs un arī kāFormula 1 entuziasts - ilgu laiku viņš televīzijā komentēja šī sporta veida sacensības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada pirmais pusgads uzņēmumu iegādes un apvienošanas (M&A) darījumu tirgū aizvadīts COVID-19 zīmē. M&A darījumu skaits 2020. gada pirmajos sešos mēnešos samazinājies par 30% Eiropas mērogā un par 15% Baltijā salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2019. gadā, norāda Valērija Lieģe, apvienošanās darījumu konsultanta "Oaklins" partnere Latvijā un "Oaklins" globālās izpildkomitejas pārstāve.

Tā ir zemākā aktivitāte pēdējās desmitgades laikā.

"Un tomēr pat pandēmijas radītie ierobežojumi nespēja stāties pretī Baltijas uzņēmumu vēlmei attīstīties. To apliecina fakts, ka M&A darījumi pie mums tika īstenoti arī ārkārtas stāvokļa laikā. Daudziem aizvadītie seši mēneši radījuši jautājumu – vai šobrīd ir labs brīdis, lai domātu par uzņēmuma pārdošanu? Vai arī jāgaida vēl aptuveni pieci līdz desmit gadi, lai ieceri īstenotu?

Kopš ārkārtas situācija pārņēma pasauli, bija vajadzīgi aptuveni divi mēneši, lai cilvēki apjaustu – pasaule turpina griezties. Šajā laikā daudziem uzņēmumiem visdažādākajās nozarēs plānus par attīstību nomainīja izdzīvošanas stratēģijas ieviešana dzīvē. Konsultējot klientus par "Altum" finanšu atbalsta piesaistes iespējām, redzējām, ka būtiskai daļai Latvijas uzņēmumu dienaskārtību veidoja centieni gūt papildus līdzekļus, atlikt nodokļu un kredītu maksājumus un saņemt darbinieku dīkstāves pabalstus. Minētie atbalsta mehānismi ļāva uzņēmumiem iegūt papildus drošību augstas neziņas periodā, tomēr diemžēl redzējām arī situācijas, kad papildus finansējuma piesaistīšana bija biznesa izdzīvošanas jautājums," stāsta V. Lieģe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tūrisma tirgus līderis “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, šī gada pirmajā ceturksnī uzrādījis stabilu izaugsmi, reģistrējot to kā vienu no labākajiem ceturkšņiem uzņēmuma vēsturē.

Reģionā daudzveidīgā un plašākā galamērķa programma, kā arī efektīva izmaksu vadība ļauj aktualizēt finanšu prognozi 2023. gadam. Gada sākumā paziņotā sagaidāmā EBITDA 3 - 5 miljonu eiro apmērā ir mainīta uz 4 - 6 miljoniem eiro.

Pirmajā ceturksnī uzņēmuma ieņēmumi bija 39,6 miljoni eiro, kas ir par 35% vairāk nekā tajā pašā periodā pērn. Kopējais apkalpoto ceļotāju skaits bija 38,1 tūkstotis, kas ir par 4,6% vairāk nekā 2022. gadā. Uzņēmuma EBITDA bija pozitīva 2,6 miljonu eiro apmērā, salīdzinot ar negatīvu EBITDA -96 tūkstošu eiro apmērā pagājušā gada pirmajā ceturksnī.

"Stabilie pirmā ceturkšņa rezultāti nodrošina drošu pamatu turpmāko rezultātu prognozēšanai. Šobrīd mēs esam pārdevuši vairāk nekā 56% no šī gada kopējās programmas, un agrīnās rezervācijas ziemas sezonai ir gandrīz trīs reizes lielākas par pagājušā gada līmeni. Ņemot vērā pirmo trīs mēnešu panākumus, mēs esam pārskatījuši un uzlabojuši grupas gada finanšu prognozi. Mēs sagaidām, ka EBITDA būs 4–6 miljoni EUR un tīrā peļņa būs 2–4 miljoni EUR. Mēs plānojam nodrošināt šo pieaugumu, piedāvājot saviem klientiem sabalansētu programmu, plašu galamērķu klāstu un turpinot efektīvi pārvaldīt izmaksas, kā mēs to esam darījuši pirmajā ceturksnī,” stāsta “Novaturas” grupas izpilddirektors Vitālijs Rakovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar IT uzņēmuma DPA direktoru Gati Ošu

Lelde Petrāne, 27.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild DPA direktors Gatis Ošs. DPA ir 100 % Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums, kas ir Microsoft Corporation partneris mākoņrisinājumu, programmatūras licencēšanas un programmatūras pārvaldības pakalpojumu jomā astoņpadsmit gadus. Uzņēmums gadu gaitā izaudzis arī ārpus Latvijas robežām – Lietuvā, Igaunijā, Gruzijā, Baltkrievijā, Ukrainā un Kazahstānā, kā arī turpina attīstīties, skatoties arī Rietumeiropas virzienā.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

IT nozarē nekad nav garlaicīgi! Pirmkārt, tā ir ļoti dinamiska ar plašu darbības spektru un ikdienā tā ļauj iepazīt arī citu nozaru specifiku. Otrkārt, mēs esam vienmēr soli priekšā visām citām nozarēm un mēs zinām, kas būs modē! Treškārt, mūsu ikdiena vairs nav iedomājama bez tehnoloģijām – tā ir mūsu realitāte, un tās nozīmība nākotnē tikai pieaugs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar SAKRET OU vadītāju Igaunijā Kasparu Pacēviču

Lelde Petrāne, 30.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SAKRET OU vadītājs Igaunijā Kaspars Pacēvičs.

- Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

SAKRET OU ir sauso un lietošanai gatavo būvmateriālu ražotājs Igaunijā. Tas ir 100% Latvijas kapitāla uzņēmums, kas ietilpst būvniecības materiālu ražotāja AS SAKRET HOLDINGS grupā un ir viens no lielākajiem Latvijas kapitāla investoriem Igaunijā pēc valsts neatkarības atgūšanas.

Latvijā daudz ir runāts par Latvijas Nokia, Skype vai citu super-produktu radīšanu, es uzskatu, ka mums tāds jau ir, un tas ir SAKRET. Mēs smiltis, kas nāk no Latvijas zemes dzīlēm, pārvēršam zeltā un eksportējam uz citām valstīm. Mums nav jāmeklē jauni super-produkti, mums tādi jau ir! Par to var pārliecināties ikviens, kurš kaut reizi ir apmeklējis kādu no SAKRET ražotnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru