Jaunākais izdevums

Uzņēmums «CityBee» noslēdzis savu pirmo elektrisko skrejriteņu sezonu. Kopumā trīs Baltijas valstīs veikts gandrīz pusmiljons braucienu.

Lai gan Rīgas iedzīvotāji nav visaktīvākie šīs inovācijas lietotāji pilsētas mobilitātē, viņu braucieni bijuši visilgākie. Vidējais nobrauktais attālums Rīgā bijis 3–6 kilometri. Turpretī Lietuvā un Igaunijā nobraukti vidēji 2–4 km.

«CityBee» elektriskie skrejriteņi pirmo reizi parādījās Viļņā šā gada aprīlī. Jūlijā šo pakalpojumu uzsāka sniegt arī Latvijā un Igaunijā. Kopumā ar «CityBee» skūteriem trijos Baltijas tirgos tika veikti 468 700 reisi.

«Tā kā Lietuva bija mūsu pirmais elektrisko skrejriteņu tirgus, tad tajā mums ir visvairāk lietotāju - 82 000. Rīgā mēs sākām nedaudz vēlāk, un tur lietotāju skaits sasniedza 39 000, bet Tallinā - 35 000 lietotāju,» par uzņēmuma rezultātiem informēja «CityBee» izpilddirektors Lukas Yla.

«CityBee» plāno nākamgad atkal piedāvāt elektrisko skrejriteņu dalīšanās pakalpojumu, kā arī uzņēmuma plānos ir turpināt paplašināt pakalpojumu un piedāvāt lietotājiem jaunu elektriskā skrejriteņa modeli.

Lietuvieši 2019.gada sezonā ir veikuši visvairāk braucienu ar «CityBee» skūteriem - 350 000, un vidējais braucienu ilgums Lietuvā bijis nedaudz vairāk par 21 minūti. Igauņi braucienos pavadījuši apmēram 23 minūtes, bet latviešu braucieni bijuši visilgākie - vidēji vairāk nekā 34 minūtes.

Aprēķināts, ka 60% no visiem pilsētas braucieniem ir īsi, mazāki par 5 km. No tiem vairāk nekā puse ir tikai 1-2 km gari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā Carguru, arī CityBee kopš oktobra sākuma Rīgā piedāvā vieglo auto koplietošanas pakalpojumu.

Sākumā galvaspilsētā būs pieejamas 200 CityBee koplietošanas automašīnas, un ar laiku to skaits tiks palielināts. «Braucieni ar CityBee būs aptuveni par 40% lētāki, salīdzinot ar taksometru pakalpojumiem, un par 10 līdz 15% lētāki par Carguru,» apgalvo Luks Īla (Lukas Yla), CityBee vadītājs. Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs nav informēts par CityBee cenas un tarifu sistēmu, tāpēc, nesalīdzinot divus pakalpojumu sniedzējus, norāda, ka viņam ir prieks, ka kaimiņi lietuvieši redz lielu potenciālu auto koplietošanai Rīgā un izvēlas mūsu valsti kā tirgu, kurā darboties. «Uzskatu, ka tas ir labs signāls šim segmentam kopumā. Mēs no savas puses turpināsim iet dziļāk IT risinājuma attīstībā, piedāvājot arvien labāku un ērtāku servisu lietotājiem. Carguru jaunā versija ir tikai divus mēnešus veca, un mums padomā ir daudz kas, ar ko pārsteigt lietotājus un konkurentus,» sola V. Reskājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas uzņēmums "CityBee" pieņēmis stratēģisku lēmumu līdz šī gada beigām dubultot koplietošanas automašīnu skaitu Latvijā - tas ir vairāk nekā sākotnēji tika plānots, informē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Automašīnu parku iecerēts palielināt vismaz līdz 600 vienībām. Martā "CityBee" saimē pievienosies vēl 50 pilsētvidei piemērotie "Peugeot 308".

"Esam apmierināti ar pirmo mēnešu rezultātiem, kā rezultātā redzam augstu potenciālu šim pakalpojumam. Tāpēc arī esam mainījuši savus mērķus no mēreniem uz daudz ambiciozākiem. Rīdziniekiem pakāpeniski mainās attieksme pret koplietošanas automašīnām, un redzam, ka būtiski pieaug to skaits, kas lieto mūsu automašīnas regulāri. Daļai tā ir iespēja atteikties no savas privātās automašīnas, ko izmanto retu reizi mēnesī. Daļa izvērtē nepieciešamību pēc otra ģimenes transportlīdzekļa, jo šādā veidā var samazināt ar transportlīdzekļa uzturēšanu saistītās izmaksas. Bet daļai, kurai nav automašīnu, šī ir iespēja kļūt mobilākiem un izmantot auto pēc nepieciešamības," teic E.Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties koronavīrusa pandēmijai, automašīnu koplietošanas uzņēmums Baltijā "CityBee" ir paziņojis par paku sūtījumu piegādes pakalpojuma "no durvīm līdz durvīm" uzsākšanu Rīgā un Jūrmalā.

Pēc "CityBee" izpilddirektora Lukas Yla teiktā, stingrie, bet vienlaikus nepieciešamie ierobežojumi vīrusa ierobežošanai negatīvi ietekmēja daudzus uzņēmumus. "CityBee" šis apstāklis ​​kļuva par papildu stimulu sākt jaunu piegādes pakalpojumu no durvīm līdz durvīm tajā pašā dienā.

"Mūsu ilgtermiņa stratēģija ir ne tikai nodrošināt automašīnu koplietošanas pakalpojumu, bet iet tālāk un arī nodrošināt preču piegādes, iespējams, drīzumā tās veikt ar klientu palīdzību. Septiņu gadu laikā darbojoties koplietošanas nišā mēs esam iemācījušies pārvadāt cilvēkus, pārvaldīt tūkstošiem automašīnu autoparku, izveidot nepieciešamo infrastruktūru, katru mēnesi atbalstīt simtiem tūkstošu braucienu un nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu, kas pieejams visu diennakti. Izmantojot uzkrāto pieredzi, mēs vēlamies uzturēt agresīvu uzņēmuma izaugsmi pat grūtā situācijā. Tāpēc mēs esam nolēmuši sākt darbību preču piegādes jomā," norādīja Lukas Yla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas transportlīdzekļu koplietošanas platforma «CityBee» sākusi piedāvāt iespēju iznomāt automašīnu vienā valstī un bez papildu maksas atstāt citā valstī, vēstīja lietišķais laikraksts «Verslo žinios».

Platformas vadītājs Lūkass Īla sacījis, ka turpmāk «CityBee» klienti varēs doties, piemēram, no Viļņas uz Rīgu.

Latvijā «CityBee» platforma piedāvā apmēram 200 automašīnu.

Starptautisko braucienu iespēja tiks piedāvāta arī Igaunijā un Polijā, kad «CityBee» sāks darbu šajos tirgos.

Jau ziņots, ka «CityBee» šogad pavasarī ienāca Latvijas tirgū ar kravas automašīnu «Fiat Ducato» nomu, bet vasarā sāka elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Savukārt no rudens ir pieejamas arī vieglās automašīnas.

«CityBee» ir investīciju uzņēmuma «Modus Group» projekts. «Modus Group» specializējas finansējuma piesaistē autobūves nozarei, atjaunojamās enerģijas un nekustamā īpašuma projektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas transporta uzņēmums "CityBee" papildina autoparku ar 35 jaunām automašīnām, informē uzņēmums.

Autoparks tiek papildināts ar "Mini Cooper" un "Fiat 500" markas kabrioletiem, bet drīzumā vēl arī ar standarta "Mini Cooper" un "Nissan Qashqai" modeļiem. Kopā ar 35 jauno modeļu automašīnām kopējais autoparks vasaras sākumā sastāvēs no 350 transportlīdzekļu vienībām - "Fiat 500", "Mini Cooper", "Toyota Corolla", "Peugeot 308", "Qashqai" un "Fiat Ducato".

"Esam gandarīti, ka tirgus sāk pakāpeniski atdzīvoties un pieaug iedzīvotāju interese par mobilitāti. Tādēļ šobrīd esam nolēmuši turpināt attīstības plānus un vasaru iesākt ar kabrioletu piedāvājumu, kas ir jauna niša Latvijas piedāvājumam. Var teikt, ka "CityBee" būs pirmais uzņēmums, kas piedāvās Latvijas tirgum kabrioletu nomu koplietošanā," komentē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas elektrisko skrejriteņu uzņēmuma «CityBee Latvija» vadītāja Egija Gailuma.

Viens no tā iemesliem varētu būt jauniešu ietekmēšanās no ārvalstīs uzņemtajiem video, kas mudina viņus rīkoties līdzīgi. «Par katru šādu gadījumu tiek ziņots policijai, kā arī esam uzsākuši sadarbību ar apsardzes uzņēmumu, kas palīdz uzturēt kārtību un atgūt nozagtos elektriskos skrejriteņus,» teic E. Gailuma.

«CityBee Latvija» vadītāja atzīst, ka šobrīd katru trešo dienu tiek konstatēts kāds vandālisma gadījums. Visbiežāk tie tikuši ar spēku sadauzīti pret trotuāru vai koku, kā arī uzlikti grūti aizsniedzamās vietās, piemēram, iekarināti koku zaros. «Mūsu komandai ir izaicinājumiem pilnas dienas. Cilvēkiem būtu jāsaprot, ka vandālisms ir administratīvi sodāma rīcība,» akcentē E. Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CityBee: Koplietošanas tirgum ir augsts un neapgūts potenciāls

Zane Atlāce - Bistere, 13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot tirgus potenciālu, viens no lielākajiem koplietošanas uzņēmumiem Austrumeiropā un Baltijā "CityBee" paplašinājis vieglo automašīnu piedāvājumu Latvijā ar "Peugeot 308" modeļiem, informē uzņēmumā.

Kopumā uzņēmums tā attīstībā Latvijā pērn ieguldījis pusotru miljonu eiro.

Šobrīd autoparku veido ap 300 automašīnām, bet pakāpeniski to skaits tiek palielināts. Nomai pieejamas "Fiat 500", "Toyota Corolla" un tagad arī "Peugeot 308" automašīnas, savukārt kravas busiņu segmentā tiek piedāvātas "Fiat Ducato" automašīnas. Sezonā "CityBee" piedāvā arī elektrisko skrejriteņu nomu.

"Jau pēc pirmā gada rezultātiem varam secināt, ka šim tirgum ir augsts un līdz šim neapgūts potenciāls. Savu attīstību plānojam pakāpenisku, regulāri paplašinot piedāvājumu ar jaunām koplietošanas automašīnām. Tas ir svarīgi, lai spētu nodrošināt piedāvājumu, atbilstoši klientu vajadzībām un prasībām," teic Egija Gailuma, "CityBee Latvija" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, līdzīgi kā pasaulē, sievietes mazāk pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un ir apzinīgākas transportlīdzekļu lietotājas, tā secinājis transportlīdzekļu koplietošanas uzņēmums "CityBee", norādot, ka no visiem koplietošanas platformas lietotājiem Latvijā sievietes ir aptuveni trešdaļa.

Lai uzrunātu vīriešus sekot līdzi savai braukšanas kultūrai, "CityBee" rīko kampaņu "Brauc kā sievietes", kurā aicina stiprā dzimuma pārstāvjus braukt ar tādu pašu apziņu, kā to dara sievietes.

Uzņēmuma pieredze rādot, ka sievietēm retāk ir braukšanas ātruma un citi pārkāpumi – tikai aptuveni 10% no uzņēmumā saņemtajiem administratīvajiem pārkāpumiem. Tāpat viņas rūpīgāk izturas pret uzņēmuma iekšējiem transportlīdzekļu lietošanas noteikumiem, nesēžas pie stūres alkohola vai apreibinošo vielu ietekmē un nenovieto transportlīdzekli vietās, kur tas nav atļauts.

Egija Gailuma, "CityBee Latvija" vadītāja, komentē: "Mūsu pieredze rāda, ka sievietes daudzreiz retāk pārsniedz ātrumu un saņem sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē. Tāpēc esam uzsākuši neordināru kampaņu, kurā aicināsim vīriešus braukt kā sievietēm. Akcijas mērķis būs pievērst autovadītāju uzmanību braukšanas manierēm Latvijā un izvēlēties drošu braukšanas kultūru."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: CityBee Latvijā sāk piedāvāt koplietošanas automašīnu nomu

Lelde Petrāne, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«CityBee» no 1. oktobra paplašina darbību Latvijā, uzsākot koplietošanas automašīnu nomu Rīgā.

Sākotnēji autoparku veido 300 automašīnas, bet pakāpeniski to skaits tiks palielināts.

«CityBee» Latvijā šā gada pavasarī ienāca ar kravas automašīnu «Fiat Ducato» nomu, kas ir pieejamas visu diennakti konkrētos piekļuves punktos. Vasarā tas uzsāka 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Šobrīd uzņēmums sper nozīmīgu soli attīstībā un uzsāk vieglo automašīnu nomu.

Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, «CityBee» Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt kompaktās «Fiat 500» automašīnas, kā arī «Toyota Corolla».

Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja, iepriekš norādīja: «Ienākšana Latvijā vieglo automašīnu koplietošanas segmentā ir nozīmīgs solis mūsu attīstībā un paver jaunus izaicinājumus. Koplietošanas automašīnu tirgus Latvijā pieaug un tam ir augsts nākotnes potenciāls.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CityBee: Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs

Anda Asere, 05.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā mēnesī CityBee auto koplietošanas pakalpojumu Latvijā ir izmēģinājuši astoņi tūkstoši cilvēku, kuri veikuši tuvu pie 30 tūkstošiem braucienu

«Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs. Bijām pārsteigti par tirgus atsaucību. CityBee jau bija diezgan labi zināms mobilitātes pakalpojumu zīmols, taču esam pārsteigti par to, ar cik lielu uzmanību mediji un cilvēki Latvijā pieņēma pakalpojumu un vēlējās to pamēģināt,» saka Luks Īla (Lukas Yla), Lietuvas kompānijas CityBee vadītājs.

Auto koplietošanas platforma Carguru darbojas jau vairāk nekā divus gadus. Vaicāts, vai šī mēneša laikā ir jūtamas izmaiņas lietotāju uzvedībā, Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs teic, ka šobrīd nekādas specifiskas izmaiņas nejūt. «Turpinās izaugsme, kas ir vērojama kopš paša pirmā mēneša, kad Carguru parādījās Rīgā. Lietotāju skaits ar katru dienu kļūst arvien lielāks. Pieaug gan privātais, gan korporatīvais segments. Izaugsme saglabājas arī pārējos rādītājos – braucienu skaitā, nobrauktajos kilometros un braucienos pavadītajā laikā. Kopš paša sākuma koncentrējāmies uz kvalitatīvu un sabiedrības interesēm atbilstošu pakalpojumu, to novērtē arī lietotāji un turpina ieteikt Carguru citiem,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš ārkārtas situācijas valstī izsludināšanas, būtiski ir pieaudzis pieprasījums pēc automašīnu ilgtermiņa nomas, jo klienti vēlas būt droši, ka vieni paši izmanto nomas automašīnu, informē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

"CityBee", apzinoties situāciju valstī un iedzīvotāju nepieciešamību pārvietoties droši, ir pārskatījis cenu politiku un divas reizes samazinājis ilgtermiņa lietošanas maksu. Analizējot braukšanas paradumus, šie cilvēki izvēlas nomas automašīnas, lai droši dotos uz darbu, pēc iepirkumiem un ārpus Rīgas, neizmantojot sabiedrisko transportu.

E. Gailuma stāsta, ka ik dienu aptuveni 5 – 9 koplietošanas automašīnas tiek nosūtītas 72 stundu karantīnā, jo ar tām braukts uz jaunā vīrusa analīžu nodošanas vietām Rīgā un citās pilsētās vai uz lidostu.

"CityBee" ir arī noslēdzis sadarbību ar uzņēmumu, kas pēc šīm 72 stundām karantīnā speciālā ekipējumā un ar dezinficēšanas līdzekļiem veic pilnu automašīnas iztīrīšanu zem augsta spiediena strūklas, kā rezultātā automašīna jau pilnībā droša un dezinficēta nonāk pie nākamā lietotāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas uzņēmums «CityBee», kas ir viens no lielākajiem koplietošanas uzņēmumiem Austrumeiropā un Baltijā, no 1. oktobra paplašinās darbību Latvijā, uzsākot koplietošanas automašīnu nomu Rīgā.

Sākotnēji autoparku veidos 300 automašīnas, bet pakāpeniski to skaits tiks palielināts.

«CityBee» Latvijā šī gada pavasarī ienāca ar kravas automašīnu «Fiat Ducato» nomu, kas ir pieejamas visu diennakti konkrētos piekļuves punktos. Vasarā tas uzsāka 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Šobrīd uzņēmums sper nozīmīgu soli attīstībā un uzsāk vieglo automašīnu nomu.

Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, «CityBee» Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt «Fiat 500» automašīnas, kā arī «Toyota Corolla».

«Ienākšana Latvijā vieglo automašīnu koplietošanas segmentā ir nozīmīgs solis mūsu attīstībā un paver jaunus izaicinājumus. Koplietošanas automašīnu tirgus Latvijā pieaug un tam ir augsts nākotnes potenciāls. Šobrīd nomā piedāvāsim 300 automašīnas, kas ir ambiciozs pieteikums tirgū. Ambiciozi ir arī nākotnes plāni - plānojam vēl vairāk paplašināt autoparku, iekļaujot arī citas automašīnu markas un nodrošinot plašāko servisu atšķirīgu lietotāju prasībām,» saka Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pirmās sezonas darbības rezultātiem elektroskrejriteņu koplietošanas platformu īpašnieki ir apmierināti; nākotne būs atkarīga no gaidāmā nozares regulējuma, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pirmos koplietošanas elektroskrejriteņus Rīgas ielās sāka piedāvāt Atom. Pavisam drīz tam sekoja arī Fiqsky, Bolt un CityBee. Jūlijā CityBee īstenoja vairāk nekā 15 tūkstošus braucienu. Atom vadītājs Artūrs Burņins teic, ka Atom kopumā bijuši vairāk nekā desmit tūkstoši braucienu, bet augustā uzņēmums palielināja šo braukšanas līdzekļu skaitu un paredz, ka šajā mēnesī būs aptuveni deviņi tūkstoši jauno braucienu. Fiqsy un Bolt šobrīd nepublisko statistiku par saviem rezultātiem.

Pašlaik CityBee ir 250 elektroskūteri, bet plānots, ka to skaits nākotnē pieaugs līdz 500. Atom ir 100 elektroskūteri, un A. Burņins teic, ka to skaits aug. Tikmēr Fiqsy ir 350 elektroskrejriteņi, un katru dienu pilsētas ielās tiek izvietoti 250 līdz 300 skrejriteņi. «Lai sniegtu iespēju izmēģināt šo pakalpojumu, sākotnēji piedāvājām 100 skrejriteņus, taču, sekojot pieprasījumam, to skaitu šobrīd esam palielinājuši līdz 500 elektriskajiem skrejriteņiem,» saka Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas uzņēmums CityBee no 1. jūlija uzsāk elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā. Sākotnēji iedzīvotājiem un galvaspilsētas viesiem dažādās vietās plānots piedāvāt 150 skrejriteņus, pakāpeniski to skaitu palielinot līdz pat 500 vienībām, informē uzņēmumā.

CityBee darbojas 14 pilsētās Eiropā, piedāvājot vieglo un kravas automašīnu, velosipēdu un elektrisko skrejriteņu nomu. Latvijā tas uzsāka darbību šī gada martā, piedāvājot koplietošanai kravas automašīnu nomu. Uzņēmums plāno pakāpeniski attīstīt tā darbību Latvijā, paplašinot tā pakalpojumu klāstu ar jauniem transportlīdzekļu veidiem. Skrejriteņu noma ir šī plāna sastāvdaļa un salīdzinoši jauns segments.

«Mēs esam zaļi domājošs uzņēmums, tāpēc elektrisko skrejriteņu nomas attīstīšana ir viens no mūsu stratēģiskajiem soļiem un veids, kā piedāvāt Rīgas iedzīvotājiem un tās viesiem ātru, ērtu un videi draudzīgu pārvietošanos. Skrejriteņu kā transportlīdzekļu veids Latvijā strauji attīstās, tāpēc arī uzņēmums viens no mērķiem ir rast risinājumus, lai tos piedāvātu atbilstoši pieaugošajam pieprasījumam,» teic Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas skrejriteņu uzņēmums «CityBee» izveidojis tūrisma karti rīdziniekiem un ārvalstu viesiem, kas ļauj iepazīt Rīgu, izmantojot elektriskos skrejriteņus.

«Pārvietošanās ar skrejriteņiem Latvijā uzņem apgriezienus. Kāpēc, lai tos neizmantotu, lai apskatītu un iepazītu pilsētu. Tā arī radās mūsu ideja izveidot apskates objektu ceļvedi ar vairākiem maršrutiem,» komentē «CityBee Latvija» vadītāja Egija Gailuma.

Ceļvedī izveidoti trīs «Skaistuma», «Mežaparka» un «Pilsētas» maršruti ar 15 apskates vietām.

No 15. līdz 21. jūlijam pēc «CityBee» iniciatīvas Rīgā notika Zaļā mobilitātes nedēļa ar vairākām aktivitātēm, lai aicinātu iedzīvotājus un Rīgas viesus sabiedriskā transporta un automašīnu vietā izvēlēties elektriskos skūterus, kas ir videi draudzīga, ērta un ātra pārvietošanās alternatīva. Jaunā karte ir daļa no uzsāktajām aktivitātēm, lai veicinātu zaļo mobilitāti Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saņemties nodibināt jaunu uzņēmumu jomā, ko nesaproti, iespējams, var tad, ja iepriekš vadītas trīs bankas

Tā jokojot teic elektrisko skrejriteņu koplietošanas platformas Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks Māris Avotiņš. Agrāk viņš vadīja Swedbank un Expobank Čehijā, bet šobrīd ir pievērsies savam biznesam. Viņš uzskata, ka jaunuzņēmumi ir interesants biznesa virziens un būtu grēks neizmantot savas zināšanas projektu un lielu organizāciju vadībā, jo katrs startup reiz cer kļūt par lielu un globālu kompāniju. Uzņēmēju saista gan mobilitāte, ko sniedz skrejriteņi, gan koplietošanas ideja, tāpēc viņš vēlas šo biznesu attīstīt ne vien Latvijā, bet plašāk. Vairāk par ambīcijām saistībā ar Fiqsy, pieredzi finanšu sektorā un vērtējumu par šobrīd notiekošo banku jomā M. Avotiņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū

Anda Asere, 07.07.2020

Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto - šis ir nākamais solis kompānijas vīzijā par mobilitātes risinājumu dažādām vajadzībām.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas. Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem un tad skatīties ārpus Latvijas.

"Šogad saistībā ar Covid-19 cilvēki ir piesardzīgāki jaunām saistībām, tādēļ šobrīd ir labs mirklis, kad parādīties kaut kam jaunam - gan koplietošanas, gan elektrisko auto piedāvājumā. Šobrīd elektromašīnu skaits ir ierobežots, ir daudz mītu, kas jāpārvar, lai cilvēki sāktu braukt ar šādām mašīnām. Mēs ceram, ka ar šo projektu spēsim izdarīt grūdienu ne tikai koplietošanā, bet arī elektrisko automašīnu lietošanā, jo izaicinājums lielajām pilsētām nav mainījies - pilsētas centrā ir piesārņojums, katru gadu palielinās auto skaits, ir ierobežota vieta, kur novietot privāto transportu," teic Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā jauno sezonu atsākuši koplietošanas skrejriteņu nomas uzņēmumi, tirgum pievienojies jauns dalībnieks "Scoot911".

"Covid 19" radītās ārkārtas situācijas un ierobežojumu dēļ, kā arī reaģējot uz Eiropas Komisijas rekomendācijām mazāk izmantot sabiedrisko transportu, ievērot distanci un braukt ar alternatīviem transportlīdzekļiem (velosipēdiem, elektriskajiem skrejriteņiem), sezonu nolemts uzsākt pēc iespējas ātrāk.

"Jau no 1. aprīļa ielās "palaidām" vairāk nekā 200 skrejriteņus. Brauciens ar tiem ir ne tikai ātrāks un lētāks, salīdzinot ar braucienu ar automašīnu, bet arī drošāks, salīdzinot ar sabiedrisko transportu," saka Ričards Šukis, koplietošanas uzņēmuma "Scoot911" vadītājs.

"Scoot911" preču zīmi pārvalda "RSInvestment Group OU", kas darbību veic Eiropā, ASV un Tuvajos Austrumos. "Scoot911" skrejriteņi ir ražoti speciāli dalīšanās pakalpojuma vajadzībām: ar lielākiem riteņiem, platāku platformu, īpaša dizaina (tumšajā diennakts laikā atstaro gaismu), ar iespēju bez uzlādes nobraukt 65 km attālumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas transporta pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" lietotāju skaits ir pārsniedzis 100 tūkstošus; lielā mērā straujo izaugsmi ietekmējusi elektrauto ieviešana.

"Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzdibinātājs Māris Avotiņš gan teic, ka nevar apgalvot, ka tas ir noticis tiešā saistībā ar auto koplietošanas pakalpojuma ieviešanu, bet nenoliedz, ka šim aspektam ir bijusi liela nozīme.

"No vienas puses, 100 tūkstoši ir daudz, bet, ņemot vērā, cik iedzīvotāju ir Rīgā, vēl ir daudz, ko darīt," viņš norāda.

"Fiqsy" ir piesaistījis finanšu institūcijas "Altum" aizdevumu Zaļo grantu programmas ietvaros vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas, kas jūlijā parādījās Rīgas ielās.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Pilsētā tipiskākais pielietojums ir rīta un vakara brauciens no mājām uz darbu un atpakaļ. Dienā mašīnas veic vairākus apļus pa Rīgu. Auto, kas atrodas centrā, mēdz dienā nomainīt pat 10 līdz 15 šoferus. "Iebraucot ar savu auto centrā, tas nostāv no rīta līdz vakaram. Mūsu mašīnas centrā pavada ne ilgāk par 30 līdz 45 minūtēm. Tādējādi pilsētas infrastruktūra tiek izmantota daudz efektīvāk," teic M. Avotiņš.

Klientu vidū ir gan tādi, kas to izmanto ašam braucienam uz darbu vai tikšanos, gan tādi, kuri mašīnu nomā vairākas dienas. Piemēram, viens no klientiem vasarā vairāku dienu laikā pa Latviju nobrauca teju vai 2000 kilometrus. Šobrīd populārākie galamērķi, neskaitot vidēja attāluma distances Rīgas ietvaros, ir Jelgava, Liepāja, Valmiera, Ventspils, Cēsis un Daugavpils. "Katrās brīvdienās teju visas mašīnas izbrauc no Rīgas. Es pats vienu nedēļu vasarā dzīvoju Pāvilostā un, esot Kuldīgā, uzlādes punktā gadījās iestāties rindā aiz divām "Fiqsy" mašīnām. Tas liecina par to, ka elektromašīna nav domāta tikai aizbraukšanai līdz veikalam un atpakaļ," saka M. Avotiņš. Divu mēnešu laikā ar kompānijas elektroauto ir nobraukti vairāk nekā 425 tūkstoši km un vairāk nekā 2,4 miljonus minūšu, tādējādi CO2 izmešu piesārņojumu atmosfērā samazinot pat aptuveni 51 tonnu – veicot šādu pašu attālumu ar jaunu automašīnu, kas nav elektromobilis, CO2 izmešu piesārņojums būtu 120g/km.

Uzņēmums sācis intensīvi uzrunāt korporatīvos klientus, kuru darbinieki "Fiqsy" varētu izmantot kompānijas autoparka vietā vai līdzīgi kā taksometru. "Ziemā plānojam sākt publicēt informāciju par kompānijām, kuru darbinieki, izmantojot "Fiqsy", ir ietaupījuši visvairāk CO2 izmešus," teic M. Avotiņš. Šobrīd uzņēmumam ir jau gandrīz 30 korporatīvo klientu, bet uzņēmums plāno šo skaitli daudzkāršot. Izaicinājums ir tas, ka daudzos uzņēmumos arvien ir aizspriedumi saistībā ar elektroauto, piemēram, cik tālu vienā piegājienā ar tiem var aizbraukt. Viņš zina gadījumus, kad kolēģi viens otru brīdina par to, ka mašīnas baterijā palikuši vien 80%, bet patiesībā jāaizbrauc vien desmit kilometri turp un atpakaļ un ar šādu baterijas atlikumu varētu nobraukt pat 200 km.

"Uzņēmumi kļūst aktīvāki koplietošanas pakalpojumu izmantošanā, jo saprot, ka tas ir ne tikai liels izmaksu ietaupījums, bet papildu veids, kā vistiešākajā veidā domāt par atbildīga biznesa un ilgtspējas jautājumiem. Mēs ļoti ceram, ka zaļā mobilitāte kļūs par ikdienu ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu līmenī," tiec M. Avotiņš.

Šī gada beigās vai nākamā gada sākumā soli pa solim iecerēts palielināt "Fiqsy" autoparkā esošo mašīnu skaitu. To iecerēts darīt katru ceturksni. Šobrīd Rīgas centrā 10 minūšu gājiena attālumā gandrīz vienmēr var atrast brīvu auto, bet privātmāju rajonos un tālākās apkaimēs mašīnas ir grūtāk pieejamas.

Pērn uzņēmums ienāca tirgū ar elektriskajiem skrejriteņiem. "Fiqsy" lietotāji kopumā uz skrejriteņiem pērn pavadīja divus miljonus minūšu un nobrauca 280 tūkstošus kilometru jeb vairāk nekā septiņas reizes apbraucot apkārt zemeslodei. Vidējais klientu veiktais attālums bija 1,5 līdz 2,5 km.

Arī šovasar vidēji skrejriteņu lietotāji braukuši 1,5 līdz 2,5 km. Statistiku ietekmē tas, ka šogad ir mazāk tūristu, kas pērnvasar mēdza vizināties garākus attālumus, piemēram, 20 km. "Tūrisma plūsma šovasar Rīgā nebija tāda, kā pērn un kāda tā cerams būs nākamgad. Liela daļa pagājušās vasaras klientu bija tūristi, kuru šogad nebija. Otrs negatīvais faktors ir tas, ka liela daļa kompāniju strādā attālināti un cilvēki pavada laiku savās lauku mājās, nevis Rīgā. Tomēr vienlaikus cilvēki mazāk grib pārvietoties ar sabiedrisko transportu un tā vietā izvēlas skrejriteni," teic M. Avotiņš.

Skrejriteņi dienā veic aptuveni desmit braucienus. Šosezon tos arvien vairāk lieto, lai pārvarētu konkrētu attālumu.

M. Avotiņš novērojis, ka šogad cilvēki skrejriteņus lieto atbildīgāk un atstāj godprātīgāk – vietās, kur tie netraucē citiem. Kompānija ir sarunās ar citām pilsētām par skrejriteņu ieviešanu nākamgad un visur ir vieni un tie paši jautājumi – vai tie netraucēs gājējiem, velosipēdistiem un automašīnām? Viņš uzskata, ka jebkuram satiksmes dalībniekam jāiekļaujas kopējā plūsmā, nevis jākonfliktē. "Katrai situācijai kāds no pārvietošanās veidiem ir pats labākais – auto, skrejritenis, sabiedriskais transports utt. Pats svarīgākais ir dot individuāli ērtāko iespēju. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc piedāvājam mašīnas un busiņus. Ja cilvēks ir pieradis braukt ar skrejriteni vai auto, tajā pašā aplikācijā nepieciešamības gadījumā var izvēlēties busiņu," teic M. Avotiņš.

Iepriekš M. Avotiņš intervijā "Dienas Biznesam" norādījis, ka cilvēkiem ir arvien mazāka vēlme, lai viņiem viss pieder.

No bankām pie skrejriteņiem  

Saņemties nodibināt jaunu uzņēmumu jomā, ko nesaproti, iespējams, var tad, ja iepriekš...

"Es vēl aizvien esmu no tās paaudzes, kam tomēr vajag visu nopirkt, bet, runājot darbā ar jaunām kolēģēm, kuras vēl studē un pa vasaru pastrādāja pie mums, redzu, ka viņām nav tādas vēlmes, ka obligāti visam jāpieder. Tā ir nozīmīga lieta, kas mainās. Un nav runa tikai par skrejriteņiem. Domāju, ka diezgan drīz piedāvājumi būs visiem - tiem, kas tirgo nekustamos īpašumus, auto utt. Tas, ka vari lietot, ir liels pluss - nav jāuztraucas, kur noliksi, kur pēc tam atradīsi, vai tik nenozags. Par to rūpējas kāds cits. Šogad laika apstākļi ir ļoti labi, bet ir bijušas dienas, kad no rīta spīd saule, bet tad divas stundas līst. Ja aizbrauc ar savu riteni vai skrejriteni, pēc tam tas jādabū atpakaļ. Kad izmanto koplietošanas skrejriteni, šī problēma atkrīt. Ir virkne tādu lietu, pat nerunājot par ekoloģisko momentu. Elektriskie pārvietošanās līdzekļi pilsētas centrā vienmēr būs izdevīgāki, baterijas pēc tam var apstrādāt, un šī tehnoloģija noteikti progresēs," tā M. Avotiņš.

"Fiqsy" darbu sāka 2019. gadā, uzņēmuma līdzdibinātājs ir Māris Avotiņš, kurš agrāk vadīja "Swedbank" un "Expobank" Čehijā. Uzņēmuma autoparkā ir 100 vieglās automašīnas, 15 busiņi un 550 skrejriteņi Rīgā un Jelgavā. Kompānijā strādā ap 10 darbinieki un lielāko daļu pakalpojumu nodrošina ārpakalpojumu sniedzēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši lētais elektriskais skrejritenis Xiaomi MiJia M365 noderēs biroja darbiniekiem, lai ātri veiktu nelielus attālumus pilsētā

Nīkstot garā galvaspilsētas sastrēgumā un caur automašīnas logu priecājoties par saulaino dienu, neviļus pārņem domas par citādiem pārvietošanās līdzekļiem pilsētā. Kājas un velosipēds ir pārbaudīta, klasiska un patīkama alternatīva, bet, ja glītā uzvalkā regulāri jāmēro vairāki kilometri vai arī negribas nopūlēties, minot pedāļus? Te varētu noderēt ielās aizvien biežāk redzamie elektriskie skrejriteņi.

Viens no tādiem – Xiaomi MiJia M365 – uz laiku nonāca arī DB rīcībā. Vai tas tiešām varētu būt ērts ikdienas pārvietošanās līdzeklis?

Dizains

Elektroskūteris paredzēts cilvēkiem augumā no 120 līdz 200 centimetriem, tādēļ ir diezgan augsts. Tā augstākais punkts ir vairāk nekā 110 cm virs zemes. Toties – šaurs, lai lavierētu pa gājējiem pilnām ietvēm un ar stūres ragiem nevienu neaizķertu. Taču stūres augstums nav regulējams, tādēļ pirmskolas vecuma bērniem atliek žēli noskatīties, kā lielākie vizinās, jo, turot rokas augstāk par pleciem, skrejriteni vadīt pagrūti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Ar elektriskajiem skrejriteņiem plāno atļaut pārvietoties no 14 gadu vecuma

LETA, 09.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Normatīvajā regulējumā par elektrisko skrejriteņu lietošanu plāno ar tiem atļaut pārvietoties no 14 gadu vecuma, šodien vienojās Satiksmes ministrijas (SM) Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas eksperti.

Domnīcā šodien eksperti sprieda par elektriskajiem skrejriteņiem satiksmē un grozījumus normatīvajos aktos, kas regulētu elektrisko skrejriteņu vietu ceļu satiksmē.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāstīja, ka precīza uzskaite par negadījumiem, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, sākta veikt tikai šogad. Ieskicējot situāciju, viņš skaidroja, ka pērn tika konstatēti pieci līdz seši negadījumi, bet šogad tikai augustā jau 21 negadījums.

«Pašreizējā regulējumā nav nekādi rāmji, cilvēki uzskata, ka tas ir izklaides pārvietošanās līdzeklis, tāpēc ar to var pārvietoties alkohola vai citu apreibinošo vielu iespaidā,» teica Krapsis, piebilstot, ka gājējs pēc būtības ir iespiests stūrī un viņam nav kur pārvietoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā gadā elektrisko skrejriteņu koplietošanas platformas "Fiqsy" lietotāji ceļā ar tiem pavadījuši divus miljonus minūšu.

Elektrisko skrejriteņu koplietošanas platformas "Fiqsy" vadītāja un līdzīpašnieka Māra Avotiņa vērtējumā pirmā gada sasniegumi ir vērā ņemami: mobilā lietotne lejupielādēta vairāk nekā 50 tūkstošus reižu, klienti apbraukuši apkārt zemeslodei septiņas reizes un kopējais klientu vērtējums ir 4,7 no pieci ar tendenci uzlaboties. Vidēji klienti brauc 1,5 līdz 2,5 km un arvien vairāk cilvēku elektriskos skrejriteņus izmanto, lai nokļūtu darbā vai paspētu laikā uz tikšanos.

"Ir izdevies iekustināt vairākus desmitus tūkstošu cilvēku, lai viņi ikdienā lietotu kaut ko jaunu, ekoloģisku, foršu un īpašs gandarījums par vairākiem tūkstošiem klientu, kuri turpina lietot "Fiqsy" skrejriteņus arī sākoties rudenim un ziemai," tā viņš. Ziemā braucieni ir kļuvuši īsāki, tomēr uzņēmumam ir svarīgi, lai klienti paļautos uz to un lai "Fiqsy" ir pieejams katru dienu, kad laika apstākļi ļauj ar tiem droši pārvietoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbu uzsācis jauns vietējā kapitāla koplietošanas pakalpojumu uzņēmums "Jungo", kas piedāvā elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā.

Uzņēmumu pērn novembrī dibināja trīs domu biedri, no kuriem vienam jau bija pieredze uzņēmējdarbībā, otrs bija guvis pieredzi loģistikas jomā, savukārt, trešais līdz šim bija strādājis tikai algotu darbu. SIA "Jungo" valdes priekšsēdētājs Kārlis Liepiņš stāsta, ka visiem trim ideja par šāda biznesa uzsākšanu radusies, ceļojot pa ASV un Eiropu, un redzot, cik izplatītas tur ir koplietošanas platformas un novērtējot to, ka tās šobrīd kļūst arvien pieprasītākas.

"Mums patīk šī filozofija, ka bez lieliem ieguldījumiem lietotājam ir iespēja izmantot kādu sev nepieciešamu produktu vai servisu. Šāds bizness demonstrē ļoti augstu efektivitāti. Mēs paredzam, ka nākotnē šādi koplietošanas pakalpojumi izplatīsies arī citās jomās," pauž uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Elektroskūteru popularitāte gājējus iespiedusi stūrī - viņiem īsti nav kur pārvietoties

Monta Glumane, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot elektrisko skrejriteņu popularitātei un ar tiem saistītajiem negadījumiem, Satiksmes ministrija (SM) un iesaistītās puses ķērušās klāt grozījumu izstrādāšanai normatīvajos aktos

Vai pieļaujamais maksimālais braukšanas ātrums ar elektriskajiem skrejriteņiem būs 20 vai 25 kilometri stundā? Vai ar tiem būs atļauts pārvietoties pa velosipēdiem paredzēto infrastruktūru vai pa gājēju ietvēm gājēju ātrumā? Vai ar šiem braucamrīkiem varētu ļaut piedalīties ceļu satiksmē no 12 vai 14 gadu vecuma? Par šiem un citiem jautājumiem Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šajā nedēļā diskutēja eksperti no Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Latvijas Valsts ceļiem (LVC), Valsts policijas, Valsts tiesu ekspertīžu biroja, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja, Rīgas domes Satiksmes departamenta un citām iesaistītajām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atbalstītu mobilitātes attīstību Latvijā, oktobra sākumā dibināta Latvijas Mobilitātes asociācija.

Pašlaik tās sastāvā ir Eiropas transporta platforma Bolt, skrejriteņu un elektroautomobiļu koplietošanas uzņēmums Fiqsy, automašīnu koplietošanas uzņēmumi CityBee un Carguru, un velosipēdu koplietošanas uzņēmums Nextbike.

Asociācijas mērķis ir veicināt mobilitātes pakalpojumu izplatību, kā arī uzlabot sabiedrības zināšanas un izpratni par tiem, to sniegtajām iespējām un ieguvumiem pilsētu transporta tīklu uzlabošanā. Viens no pirmajiem asociācijas uzdevumiem būs uzsākt diskusiju ar jauno Rīgas domes sastāvu, lai apspriestu Rīgas pilsētas attīstības plānus, mobilitātes pakalpojumu lomu tajos, kā arī dalītos pieredzē, lai veiksmīgi sagatavotos nākamajai mikromobilitātes pakalpojumu sezonai.

Komentāri

Pievienot komentāru