Transports un loģistika

Elektroskrejriteņu pirmā sezona - uz viļņa

Anda Asere, 14.08.2019

FOTO: RITVARS SKUJA, DIENAS BIZNESS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pirmās sezonas darbības rezultātiem elektroskrejriteņu koplietošanas platformu īpašnieki ir apmierināti; nākotne būs atkarīga no gaidāmā nozares regulējuma, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pirmos koplietošanas elektroskrejriteņus Rīgas ielās sāka piedāvāt Atom. Pavisam drīz tam sekoja arī Fiqsky, Bolt un CityBee. Jūlijā CityBee īstenoja vairāk nekā 15 tūkstošus braucienu. Atom vadītājs Artūrs Burņins teic, ka Atom kopumā bijuši vairāk nekā desmit tūkstoši braucienu, bet augustā uzņēmums palielināja šo braukšanas līdzekļu skaitu un paredz, ka šajā mēnesī būs aptuveni deviņi tūkstoši jauno braucienu. Fiqsy un Bolt šobrīd nepublisko statistiku par saviem rezultātiem.

Pašlaik CityBee ir 250 elektroskūteri, bet plānots, ka to skaits nākotnē pieaugs līdz 500. Atom ir 100 elektroskūteri, un A. Burņins teic, ka to skaits aug. Tikmēr Fiqsy ir 350 elektroskrejriteņi, un katru dienu pilsētas ielās tiek izvietoti 250 līdz 300 skrejriteņi. «Lai sniegtu iespēju izmēģināt šo pakalpojumu, sākotnēji piedāvājām 100 skrejriteņus, taču, sekojot pieprasījumam, to skaitu šobrīd esam palielinājuši līdz 500 elektriskajiem skrejriteņiem,» saka Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Lielākā daļa CityBee braucienu ilguši aptuveni 20 līdz 30 minūtes. Visbiežāk elektroskūterus lieto laika posmā no diviem līdz pieciem dienā. «Maršruti ir pāri tiltiem, pa centru un uz mikrorajoniem,» novērojusi Egija Gailuma, CityBee Latvija vadītāja A. Burņins teic, ka braucieni ir vidēji trīs četrus kilometrus gari, brīvdienās – četrus piecus kilometrus gari. Populārākos maršrutus viņam ir grūti pateikt, bet pārsvarā tie ir braucieni pa pilsētas centru. Lielākā aktivitāte ir pirms darba laika, pusdienās un pēc darba laika beigām, bet brīvdienās visu dienu, no 11 priekšpusdienā. Bolt klienti skrejriteņus pārsvarā lieto, lai veiktu nelielus attālumus, visbiežāk līdz trim kilometriem, taču ir arī garāki braucieni, kas, visticamāk, tiek veikti tūrisma nolūkos. K. Ķezberis piebalso, ka pakalpojums vairāk tiek izmantos dienas vidū un darba dienu beigās, kā arī brīvdienās. «Mums ir prieks par to, ka skrejriteņus arvien vairāk cilvēku sāk izmantot vairākas reizes dienā, lai pārvietotos darba laikā. Turklāt arvien vairāk skrejriteņu vakaros ir blakus dzīvojamām mājām. Katru skrejriteni vidēji dienā izmanto četras līdz sešas reizes,» norāda Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs.

E. Gailumas vērtējumā, cilvēki šīs ierīces izmanto ļoti aktīvi, bet klientiem vēl ir daudz jāmācās, lai tos pareizi novietotu un netraucētu apkārtējiem cilvēkiem. Taču ir daudz cilvēku, kuri paceļ nokritušus skūterus, piestiprina atpakaļ baterijas, ja tās ir nokritušas, ziņo par noslēptiem skūteriem un neļauj tos nozagt.

Visu rakstu lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru