Elektroskrejriteņu pirmā sezona - uz viļņa 

Ar pirmās sezonas darbības rezultātiem elektroskrejriteņu koplietošanas platformu īpašnieki ir apmierināti; nākotne būs atkarīga no gaidāmā nozares regulējuma, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Anda Asere, 2019. gada 14. augusts plkst. 7:45

FOTO: RITVARS SKUJA, DIENAS BIZNESS

Pirmos koplietošanas elektroskrejriteņus Rīgas ielās sāka piedāvāt Atom. Pavisam drīz tam sekoja arī Fiqsky, Bolt un CityBee. Jūlijā CityBee īstenoja vairāk nekā 15 tūkstošus braucienu. Atom vadītājs Artūrs Burņins teic, ka Atom kopumā bijuši vairāk nekā desmit tūkstoši braucienu, bet augustā uzņēmums palielināja šo braukšanas līdzekļu skaitu un paredz, ka šajā mēnesī būs aptuveni deviņi tūkstoši jauno braucienu. Fiqsy un Bolt šobrīd nepublisko statistiku par saviem rezultātiem.

Pašlaik CityBee ir 250 elektroskūteri, bet plānots, ka to skaits nākotnē pieaugs līdz 500. Atom ir 100 elektroskūteri, un A. Burņins teic, ka to skaits aug. Tikmēr Fiqsy ir 350 elektroskrejriteņi, un katru dienu pilsētas ielās tiek izvietoti 250 līdz 300 skrejriteņi. «Lai sniegtu iespēju izmēģināt šo pakalpojumu, sākotnēji piedāvājām 100 skrejriteņus, taču, sekojot pieprasījumam, to skaitu šobrīd esam palielinājuši līdz 500 elektriskajiem skrejriteņiem,» saka Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Lielākā daļa CityBee braucienu ilguši aptuveni 20 līdz 30 minūtes. Visbiežāk elektroskūterus lieto laika posmā no diviem līdz pieciem dienā. «Maršruti ir pāri tiltiem, pa centru un uz mikrorajoniem,» novērojusi Egija Gailuma, CityBee Latvija vadītāja A. Burņins teic, ka braucieni ir vidēji trīs četrus kilometrus gari, brīvdienās – četrus piecus kilometrus gari. Populārākos maršrutus viņam ir grūti pateikt, bet pārsvarā tie ir braucieni pa pilsētas centru. Lielākā aktivitāte ir pirms darba laika, pusdienās un pēc darba laika beigām, bet brīvdienās visu dienu, no 11 priekšpusdienā. Bolt klienti skrejriteņus pārsvarā lieto, lai veiktu nelielus attālumus, visbiežāk līdz trim kilometriem, taču ir arī garāki braucieni, kas, visticamāk, tiek veikti tūrisma nolūkos. K. Ķezberis piebalso, ka pakalpojums vairāk tiek izmantos dienas vidū un darba dienu beigās, kā arī brīvdienās. «Mums ir prieks par to, ka skrejriteņus arvien vairāk cilvēku sāk izmantot vairākas reizes dienā, lai pārvietotos darba laikā. Turklāt arvien vairāk skrejriteņu vakaros ir blakus dzīvojamām mājām. Katru skrejriteni vidēji dienā izmanto četras līdz sešas reizes,» norāda Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs.

E. Gailumas vērtējumā, cilvēki šīs ierīces izmanto ļoti aktīvi, bet klientiem vēl ir daudz jāmācās, lai tos pareizi novietotu un netraucētu apkārtējiem cilvēkiem. Taču ir daudz cilvēku, kuri paceļ nokritušus skūterus, piestiprina atpakaļ baterijas, ja tās ir nokritušas, ziņo par noslēptiem skūteriem un neļauj tos nozagt.

Visu rakstu lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 20. jūnijs plkst. 9:51

Elektrisko skūteru koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem Atom un Fiqsy Rīgā pievienojas Bolt....

2019. gada 12. jūnijs plkst. 9:08

Elektriskie skrejriteņi kļūst arvien populārāki ne tikai Eiropā, bet arī Latvijā. Kamēr...

2019. gada 27. maijs plkst. 12:27

Augot elektrisko skūteru pieprasījumam, vairāki autoražotāji pēdējā laikā pievērsušies elektrisko...

2019. gada 07. maijs plkst. 9:32

Negadījumu skaita pieauguma dēļ Francija no septembra aizliegs ar elektriskajiem skūteriem pārvietoties...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 14. augusts plkst. 7:24

Ir pāragri spriest, vai elektroskūteri no tirgus izspiedīs divriteņu nomas uzņēmumus; katram...

2019. gada 14. augusts plkst. 7:16

Mazķibele var palīdzēt loģistikas nozarei attīstīties, un vēl ir vieta jauniem spēlētājiem;...

2019. gada 13. augusts plkst. 8:37

Lietuvas prāmju kompānija «Smiltynes perkela», kas no Klaipēdas pārvadā automobiļus un pasažierus...

2019. gada 12. augusts plkst. 6:44

Aviokompānija «SmartLynx Airlines» Kanādā parakstījusi līgumu par ieguldījumu piecu miljonu...

2019. gada 12. augusts plkst. 6:17

Eiropā biznesa aviācijā kā pa viļņiem, Ziemeļeiropā veidojas jauns aviācijas centrs, tirgus...

2019. gada 09. augusts plkst. 18:07

Lietuvas un Polijas speciālisti piektdien kopīgās mācībās apguvuši iemaņas likvidēt iespējamu...

2019. gada 09. augusts plkst. 6:39

Lietuvas un Krievijas ostās izaugsme; Latvijā, Igaunijā vērojama stagnācija....

2019. gada 08. augusts plkst. 17:22

Ņemot vērā aizvien pieaugošo Latvijas lidsabiedrības airBaltic pakalpojumu popularitāti Lietuvā,...

2019. gada 08. augusts plkst. 12:26

Igaunijas prāmju operators «Tallink Grupp» šā gada pirmajā pusgadā strādājis ar 10,365...

2019. gada 08. augusts plkst. 7:46

Berlīne plāno ievest stingrākus noteikumus elektrisko skrejriteņu lietotājiem, aizliedzot tos atstāt...