Eksperti

Covid-19 ir mainījis darbinieku atlasi: kandidāti liek atzīmes uzņēmumiem

Aija Bite-Ozere, “Tele2” personāla vadības departamenta direktore, 18.08.2021

Jaunākais izdevums

Daudzas jomas un profesijas Covid-19 laikā ir piedzīvojušas būtiskas pārmaiņas – ir nācies apgūt un pilnveidot dažādas prasmes, lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem. Arī personāla vadības joma ir viena no tām.

Tagad personālvadības speciālista loma ir paplašinājusies un ietver diplomāta, veselības eksperta, tehnoloģiju speciālista un dažādu regulējošo jautājumu eksperta funkcijas. Tomēr viena lieta šajā laikā ir īpaši izaicinoša – darbinieku atlase un jaunā darbinieka iekļaušanās uzņēmuma dzīvē.

Lai arī darbinieku mainība Covid-19 laikā ir samazinājusies, proti, cilvēki, kuriem ir stabils darbs, retāk izvēlas mainīt darba vietu, jo daudz vairāk novērtē drošību un garantijas, ko sniedz esošā darba vieta, darbinieku atlase pandēmijas laikā turpinājās un šis process bija jāpielāgo attālinātam darba režīmam.

Iepriekš reti bija gadījumi, kad darba intervijas tika veiktas attālināti un darba līgumi parakstīti elektroniski. Šobrīd tā mūsu un daudzos citos uzņēmumos ir ikdiena, kas noteikti turpināsies arī pēc pandēmijas, jo ļauj visām pusēm ietaupīt laiku un paātrina darbinieku atlases procesu. Protams, ka attālinātajām intervijām ir arī savi mīnusi, jo mēdz piezagties izteiktākas šaubas par to, vai ir iegūts patiesais priekšstats par cilvēku kā personību. Neskatoties uz to, nākotnē klātienē lielākoties notiks tikai noslēdzošo kārtu intervijas, lai iepazītu un novērtētu kandidātus “aci pret aci”, un ar to jārēķinās gan personāla atlases speciālistiem, gan arī kandidātiem.

Lielākais izaicinājums daudziem noteikti ir onboarding jeb jauno darbinieku ievadīšana un integrēšana uzņēmumā. Turklāt izaicinājumi nav tik daudz saistīti ar tehniskajiem un IT jautājumiem, jo tos ir salīdzinoši viegli sakārtot, cik ar darbinieku emocionālo iesaisti un attiecību izveidošanu ar kolēģiem.

Ar šo jautājumu saskaras personāla vadības speciālisti visā pasaulē, jo nekas nespēj aizstāt cilvēcisko kontaktu, kas šobrīd ir ierobežots. Piemēram, pēdējā gadā laikā darbu “Tele2” ir uzsākuši gandrīz 100 darbinieki, kuri faktiski ar saviem kolēģiem klātienē nav tikušies. Šiem darbiniekiem ir krietni sarežģītāk uztvert un izprast uzņēmuma iekšējo kultūru un vērtības, kas ir ļoti būtisks priekšnoteikums, lai integrētos uzņēmumā, un kas, piemēram, mums ir palīdzējis arī veiksmīgi pielāgoties darbam attālinātā režīmā. Turklāt laikā, kad ar PlayStation, futbola galdu vai kafiju ofisā darbiniekus vairs nepiesaistīsi, tieši uzņēmuma vērtības un kultūra kļūst divtik svarīgas, lai piesaistītu jaunos talantus.

Rezultātā arvien lielāka nozīme ir arī iekšējai darbinieku atlasei uz dažādām amatu pozīcijām, kā arī pārkvalifikācijai. Piemēram, “Tele2” brīvo vakanču aizpildīšana no uzņēmumā strādājošo darbinieku vidus ir palielinājusies par aptuveni 10%, kas nozīmē, ka darbinieki uzņēmumā ir auguši un spēj kvalificēties citām amata pozīcijām. Es būtu tikai priecīga, ja šī tendence turpinātos arī nākotnē, jo ieguvēji šajā gadījumā ir visi. Darba devējs iegūst labi zināmu darbinieku ar plašākām zināšanām, savukārt darbinieks redz izaugsmes iespējas uzņēmumā, kas kalpo kā laba motivācija kvalitatīvāk un ar lielāku entuziasmu pildīt savus pienākumus. Turklāt, piemēram, LinkedIn veiktās aptaujas dati liecina, ka kandidāts, kurš ir rekrutēts no uzņēmuma darbinieku vidus, uzņēmumā strādā par 41% ilgāk nekā darbinieks, kurš piesaistīts ārējā atlasē.

Savukārt pārkvalifikācija skar un skars ļoti daudzus amatus, it īpaši klientu konsultantus un pārdevējus, kas līdz šim klientus apkalpoja tikai klātienē. Mūsu gadījumā viņi faktiski ir jau kļuvuši par "universālajiem kareivjiem", jo apkalpo klientus ne tikai klātienē, bet arī veic pārdošanu pa telefonu un atbild uz klientu jautājumiem digitālajā vidē. Šādi "universālie" klientu konsultanti kļūs par arvien vērtīgāku aktīvu daudzās jomās, kurās ir nepieciešams kombinēt klātienes un attālinātās apkalpošanas pieejas.

Šis laiks un arī tuvākā nākotne noteikti būs tas brīdis, kad tiks vērtēti uzņēmumi – kāda bijusi viņu rīcība pandēmijas laikā, kā organizācijas šajā laikā izturējušās pret darbiniekiem un klientiem, sadarbības partneriem. Tāpat noteikti tiks vērtēts, kāda darba organizācija ir uzņēmumā – vai darbiniekiem arī pēc pandēmijas būs iespēja strādāt pilnībā vai daļēji attālināti. Šīs būs lietas, kas būtiski ietekmē un ietekmēs darbinieku atlases procesu. Savukārt onboarding procesa pilnveidošanai, manuprāt, ir jācer uz pietiekami raitu vakcinācijas tempu, kas ļautu kolēģiem daudz biežāk tikties klātienē. Šobrīd darbinieku veiksmīgu integrēšanu uzņēmumā var nodrošināt gan dažādi digitālie rīki un instrumenti, gan vienkārša un skaidra komunikācija, kā arī mentora aktīva iesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2 AB” grupa ir izraudzījusies “Nokia” kā piegādātāju, kas uzstādīs uzņēmumam 5G radio piekļuves tīklu (RAN) Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

“Tele2” kopīgi ar “Nokia” Baltijas valstīs veidos nākamās paaudzes savienojumu infrastruktūru, kas privātpersonām un uzņēmumiem palielinās mobilā interneta ātrumu un uzlabos pārklājumu, kā arī samazinās latentumu jeb aizturi iekārtām un nodrošinās lielāku uzticamību.

“Tele2” par sadarbību ar “Nokia” 5G pamata tīkla veidošanā informēja jau 2021. gada janvārī. Tagad “Tele2” paplašina savas partnerattiecības ar “Nokia”, noslēdzot vienošanos arī par 5G RAN uzstādīšanu Baltijā, vienlaikus arī uzsākot “Tele2” 5G tīkla izvēršanu katrā valstī līdzko tajās tiks iegūts nepieciešamais frekvenču spektrs.

“Mums ir spēcīgs un uzticams partneris, lai īstenotu 5G tīkla ieviešanu Baltijā un kopīgiem spēkiem nodrošinātu nozīmīgu mobilā interneta attīstību katrā valstī. “Nokia” piedāvā pirmšķirīgus risinājumus un modernu aprīkojumu apvienojumā ar lielisku servisu. “Nokia” mums ir bijis lielisks partneris, ieviešot iepriekšējās mobilo tehnoloģiju paaudzes, un mēs ar prieku gaidām šīs partnerības turpinājumu nākotnē,” saka “Tele2” izpilddirektors Baltijā Petrs Masjulis (Petras Masiulis).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot savu darbību apdrošināšanas tirgū, mobilo sakaru operators “Tele2” kā atsevišķu pakalpojumu ieviesis automašīnas tehniskās palīdzības apdrošināšanu jeb SOS palīdzību uz ceļa.

“Tele2” ir pirmais Baltijas valstīs, kas piedāvā šādu pakalpojumu, un tā izveidē ir investēti aptuveni 100 000 eiro. Šī apdrošināšana noderēs ikvienam automašīnas īpašniekam, jo dažādu automašīnas ķibeļu gadījumā varēs saņemt diennakts tehnisko palīdzību jebkurā vietā Baltijā.

SOS palīdzību uz ceļa “Tele2” mobilajā lietotnē var iegādāties ikviens “Tele2” klients, maksājot ikmēneša abonēšanas maksu 1,99 eiro. Apdrošināšanas polisē ietilpst visdažādākā veida tehniskā palīdzība, ja, piemēram, pārplīsusi riepa, iebraukts bedrē vai uzbraukts šķērslim, pārstājis darboties motors, traucēta elektronikas vai akumulatoru darbība u.c.

“Pie šī pakalpojuma izstrādes mēs strādājām ilgu laiku, jo vēlējāmies, lai tas būtu klientiem ērts un vienkāršs lietošanā. Šobrīd klients ar mobilās lietotnes palīdzību šo apdrošināšanas pakalpojumu var ērti pieslēgt un pieteikt palīdzību, kā arī klientam ir iespēja jebkurā laikā no šī pakalpojuma atteikties. Automašīnas īpašniekam vairs nevajadzēs uztraukties, kam zvanīt vai pie kā vērsties, ja atgadījusies tehniska ķibele ar automašīnu uz ceļa. Atliks tikai ieiet “Tele2” mobilajā lietotnē un pieteikt SOS palīdzību uz ceļa, lai meistari jau dotos uz notikuma vietu,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 izsludina pieteikšanos prestižai vadības prakses programmai

Db.lv, 11.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” izsludina pieteikšanos prestižai vadības prakses programmai, kuras ietvaros uzņēmums piedāvā labi apmaksātu 12 mēnešu stažēšanos pie “Tele2” komercdirektora Raivo Rosta.

No parastās praktikantu programmas Management trainee jeb vadības prakses programma atšķiras ar to, ka jaunietis ikdienā strādā kopā ar uzņēmuma TOP līmeņa vadītāju, kurš ir viņa mentors 12 mēnešu garumā, praktikants tiek reāli iesaistīts projektu vadībā un uzņēmuma svarīgāko lēmumu pieņemšanā, kā arī saņem atalgojumu par nostrādāto laiku.

Šādu vadības prakses programmu, kas ir ļoti izplatīta daudzviet pasaulē, “Tele2” Latvijā izsludina trešo reizi, un šoreiz viens jaunietis vai jauniete visa gada garumā būs līdzās “Tele2” komercdirektoram Raivo Rostam lēmumu pieņemšanā jautājumos, kas skar pārdošanu, mārketingu, klientu lojalitātes veicināšanu, produktu attīstību, sabiedriskās attiecības u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” ir izveidojis pārdošanas skolu “Tele2 BŪTCAMP”, kurā apmācīs cilvēkus, kuri vēlas uzsākt karjeru pārdošanas jomā vai stiprināt jau iegūtās zināšanas.

Pēc “Tele2 BŪTCAMP” sekmīgas pabeigšanas, dalībnieki saņems sertifikātu, kā arī labākajiem būs iespēja sākt darbu “Tele2” nodaļās, kas nodarbojas ar privātpersonu vai biznesa klientu apkalpošanu klātienē un attālināti.

“Tele2 BŪTCAMP” var pieteikties ikviens interesants, jo iepriekšējā pieredze un izglītība nav svarīga. Nodarbības ir bez maksas un notiks trešdienu vakaros, un tās vadīs zinoši “Tele2” treneri, kas ikdienā nodarbojas ar pārdošanu un klientu apkalpošanu. Mācības sāksies 6. oktobrī un tajās tiks praktiski apgūta argumentācijas un sevis prezentēšanas māksla, pareizo jautājumu uzdošana, iebildumu atspēkošana u.c. tēmas.

“Līdzīgi kā daudzas nozares, arī mēs saskaramies ar darbaspēka deficītu, it īpaši pārdošanas jomā, kas ir būtiska mūsu biznesa sastāvdaļa. Ņemot vērā, ka Latvijā faktiski nav mācību iestādes, kur speciāli tiek apmācīti pārdevēji, daudzi uzņēmumi darbiniekus šajā jomā apmāca paši – arī mēs. Šoreiz gan esam nolēmuši iet tālāk un izveidojām speciālu pārdošanas skolu “Tele2 BŪTCAMP”, lai īsā laika posmā iedotu pamatzināšanas pārdošanā pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam un radītu interesi par darbu šajā jomā. Ja viss noritēs kā plānots, gadā varētu būt divi līdz trīs mācību moduļi, katrā no tiem apmācot aptuveni 30 pārdevējus,” saka “Tele2” personāla departamenta direktore Aija Bite-Ozere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” ir izsludinājis pieteikšanos jau uz trešo pārdošanas skolas “Tele2 BŪTCAMP” moduli ar mērķi apmācīt cilvēkus, kuri vēlas uzsākt karjeru pārdošanas jomā. Iepriekšējos divos apmācību moduļos mācības sekmīgi noslēdza vairāk nekā 60 dalībnieku.

“Tele2” savu pārdošanas skolu ir izveidojis, ņemot vērā darbaspēka deficītu pārdošanas jomā un to, ka Latvijā faktiski nav mācību iestādes, kur speciāli gatavotu jaunos speciālistus pārdošanas jomā.

“Milzīgā interese, kas bija, izsludinot pirmo “Tele2 BŪTCAMP” apmācību moduli, mūs pat nedaudz pārsteidza un parādīja, ka daudziem ir vēlme apgūt vai papildināt zināšanas pārdošanā,” stāsta “Tele2” personāla departamenta direktore Aija Bite-Ozere.

“Mūsu izveidotai pārdošanas skolai faktiski ir divi mērķi. Viens – lai risinātu darbaspēka jautājumu mums ļoti svarīgā jomā, un otrs – veikt zināmā mērā sociālo funkciju, bez maksas sniedzot zināšanas tiem, kuri vēlas apgūt savā dzīvē jaunas zināšanas, kas varētu noderēt nākotnē. Zināšanas, ko iegūst “Tele2 BŪTCAMP” dalībnieki, noteikti būs vērtīgas arī tiem, kas tālāk savu karjeru pārdošanā neveidos, jo dažādas pārdošanas prasmes mūsdienās ir nepieciešamas gandrīz ikvienā dzīves situācijā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tele2" ir kļuvis par pirmo operatoru Latvijā, kura 5G tīklā ir iespējams lietot iPhone viedtālruņus, informē uzņēmums.

Tas nozīmē, ka "Tele2" klienti, kuriem ir iPhone 13, iPhone 12 un iPhone SE (3. paaudzes) telefoni, var pieslēgties "Tele2" 5G tīklam un baudīt tā priekšrocības.

"Līdz ar 700 MHz frekvenču spektra iegūšanu, kas ir nepieciešams 5G tīkla plašāka pārklājuma veidošanai, un iPhone funkcionalitātes papildinājumu, sniedzot iespējas "Tele2" klientiem 5G tīklā izmantot vairākus iPhone modeļus, 5G tehnoloģijas attīstība uzņem gaitu. "Tele2" aprīlī sāks aktīvu 5G pārklājuma izvēršanu visā valstī. Šobrīd mūsu 5G tīkls darbojas 16 apdzīvotās vietās Latvijā un līdz gada beigām šādu vietu skaits pieckāršosies", stāsta "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. "Paplašinoties 5G tīkla pārklājumam, ieguvēji būs arī 4G tīkla lietotāji, jo 5G tīklu primāri plānots izvērst vietās, kur nepieciešama papildu kapacitāte 4G tīklā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par apkārtējo vidi, multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” samazinās “Tele2” SIM karšu plastmasas iepakojuma izmēru, kas ļaus savukārt samazināt izmantotās plastmasas apjomu par gandrīz 40%.

Jaunais SIM karšu plastmasas ietvars izgatavots no pārstrādājamas plastmasas. Aizvadītajā gadā “Tele2” pēcapmaksas klientiem izsniedza vairāk nekā 150 000 jaunas SIM kartes, ievietotas vizītkaršu izmēra plastmasas ietvarā, kas turpmāk būs uz pusi mazāks.

“Tele2” pagājušajā gadā jau uz pusi samazināja zīmola “Zelta Zivtiņa” SIM karšu plastmasas ietvaru, un šī gada pirmajā pusē pakāpeniski tiks tirgū ieviests jaunais “Tele2” SIM karšu iepakojums.

“Mūsu uzņēmuma ilgtspējas centieni iet roku rokā ar uzņēmuma pamatdarbību, jo tikai tā spējam dot pienesumu vienlaikus gan uzņēmumam, gan sabiedrībai. Tādēļ šogad mēs ne tikai samazināsim izmantotās plastmasas daudzumu mūsu SIM karšu ietvariem, bet arī savos tirdzniecības centros vairs nepiedāvāsim viedierīču aksesuārus plastmasas iepakojumā. Turpmāk aksesuārus iepirksim un tirgosim tādā iepakojumā, kas ir videi draudzīgs,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” aicina savus klientus būt uzmanīgiem, jo šobrīd ir aktivizējušies krāpnieki, kas zvana uzņēmuma klientiem, uzdodas par “Tele2” darbiniekiem un cenšas iegūt pašapkalpošanās portāla mans.tele2.lv kodu.

Krāpnieki, kas sarunu ar klientu uzsāk svešvalodā, visbiežāk kā pamatojumu koda iegūšanai izmanto it kā pieteiktu numura maiņu, kā arī to, ka ar attiecīgo numuru ir veiktas kādas nelikumīgas darbības. Turklāt krāpnieki mēdz zvanīt, izmantojot arī dažādas mobilās lietotnes.

“Tele2” atgādina, ka uzņēmuma darbinieki sarunu ar klientu neuzsākt svešvalodā un uzņēmums nekad nezvana klientiem, izmantojot tādas lietotnes kā WhatsApp, Viber, FaceTime u.tml.

Tāpat “Tele2 nekad neveiks izmaiņas klienta datos bez klienta iniciatīvas, un, veicot izmaiņas pakalpojumos, par to klientu informēs vismaz 30 dienas iepriekš. Tāpat uzņēmuma darbinieki nesteidzina pieņemt lēmumus sarunas gaitā, kas ir raksturīga metode dažāda veida krāpniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” investējis 400 000 eiro biroju telpu rekonstrukcijas darbos, tādējādi paplašinot savu well-being jeb labsajūtas biroju par aptuveni 600 kvadrātmetriem.

Biroja telpu pielāgošanu labsajūtas konceptam plānots noslēgt nākamā gada sākumā.

2019. gada pavasarī noslēdzās “Tele2” biroja telpu rekonstrukcijas pamatposms, kad biroja telpas 2000 kvadrātmetru platībā tika pielāgotas labsajūtas biroja konceptam. Šobrīd norit otrais posms, kurā tiek pārveidotas telpas, kurās ikdienā strādā “Tele2” meitas uzņēmumu “Baltic Shared Services Center” un “Tele2 IoT Latvia” kolēģi.

“Lai arī mēs nākotnē strādāsim elastīgā darba režīmā, kad darbinieki līdz pat 100 dienām gadā varēs strādāt attālināti, mēs lieliski arī apzināmies, cik būtiski ir nodrošināt kvalitatīvus darba apstākļus arī birojā. Pēc šī rekonstrukcijas posma pabeigšanas varēsim droši teikt, ka 100% visi “Tele2” biroja un ar “Tele2” saistīto uzņēmumu biroja darbinieki strādā labsajūtas birojā, kurā darbinieks var izvēlēties sev piemērotāko darba vietu gan pēc noskaņojuma, gan nepieciešamības veikt konkrēto darba pienākumu,” atzīst “Tele2” personāla vadītāja Aija Bite-Ozere. “Kā rāda mūsu līdzšinējā pieredze, darbs šādā birojā nodrošina ne tikai augstu darbinieku iesaistes līmeni un viņu labsajūtu, bet arī ļauj daudz efektīvāk izmantot darba telpas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 investēs vairāk nekā pusmiljonu eiro digitālo apkalpošanas kanālu attīstībā

Db.lv, 26.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” investēs vairāk nekā pusmiljonu eiro digitālo apkalpošanas kanālu attīstībā, lai klientiem nodrošinātu vēl ērtāku un modernāku servisu.

Investīcijas tiks ieguldītas pašapkalpošanās portāla, mobilās lietotnes un internetveikala iespēju paplašināšanā un lietojamības uzlabošanā, it īpaši mobilajās ierīcēs.

“Šobrīd jau vairāk nekā trešdaļa klientu regulāri tiek apkalpoti pašapkalpošanās portālā un mobilajā lietotnē. Savukārt internetveikalā pirkumus veic aptuveni puse mūsu klientu. Visstraujākais aktivitātes pieaugums ir novērojams tieši “Tele2” mobilajā lietotnē, jo gada laikā tur apkalpoto darījumu skaits palielinājies par 96 %,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

“Vienlaicīgi “Tele2” mērķis nav visu klientu apkalpošanu novirzīt uz interneta vidi, bet gan izmantot internetvides un klātienes apkalpošanas priekšrocības, nodrošinot maksimāli viegli pieejamu informāciju un ātru klientu atbalstu viņiem ērtā veidā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Iepazīstinās ar pētījumu par Latvijas iedzīvotāju viedtālruņu lietošanas paradumiem

Db.lv, 24.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators SIA "Tele2" trešdien, 25.janvārī, rīkos diskusiju "Kurš kuru kontrolē. Cilvēks tehnoloģijas vai tehnoloģijas cilvēku?", kurā prezentēs pētījumu "Latvijas iedzīvotāju viedtālruņu lietošanas paradumi: 2019. un 2022.gads", informē uzņēmuma pārstāvji.

Viedtelefonam mēs pieskaramies daudz biežāk nekā savam dzīvesbiedram, bērnam vai kādam citam tuvam cilvēkam – 2016. gadā Amerikā veiktais pētījums liecināja, ka cilvēki viedtālrunim pieskaras, klikšķina un skrollē vidēji 2600 reizes dienā. Eksperti atzīst, ka šis skaits šobrīd varētu būt būtiski pieaudzis un to netieši apstiprina arī “Tele2” veiktais Latvijas iedzīvotāju pētījums 2019. gadā un atkārtoti 2022. gadā, atklājot, ka pēdējo trīs gadu laikā būtiski pieaudzis mobilo tālruņu lietošanas laiks ikdienā un katrs piektais iedzīvotājs (20%) viedtelefonu lieto jau 5 – 7 stundas dienā. Tāpat vairāk nekā puse jeb 54% savus viedtālruņa lietošanas paradumus raksturo, kā “lietoju daudz” vai jau “pārāk daudz”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Automašīnas visbiežāk saskaras ar dzinēja vai akumulatora darbības traucējumiem

Db.lv, 05.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā pusgadā TOP5 raksturīgākās ķibeles, kas atgadījās automašīnām, bija problēmas ar dzinēju (26 %) un akumulatoru (25 %), kā arī bojājumi riepai (12 %), ģeneratora darbības traucējumi (4,5 %) un nobraukšana no ceļa (4,5 %), liecina dati par klientiem, kuri iegādājušies “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu “SOS palīdzība uz ceļa”.

TOP5 auto ražotāji, par kuriem visvairāk pieteikti apdrošināšanas gadījumi, ir “Volkswagen”, “Audi”, “BMW”, “Volvo” un “Opel”. Savukārt TOP5 auto modeļi pēc apdrošināšanas pieteikumu skaita ir “VW Golf”, “Renault Megane”, “Audi A6”, “VW Touran” un “BMW 3. sērija”.

“Automašīnas tehniskās palīdzības apdrošināšanu jeb SOS palīdzību uz ceļa piedāvājam jau gadu, un tā ir iemantojusi atzinību autovadītāju vidū, jo viņi ļoti ērti ar “Tele2” mobilās lietotnes palīdzību var izsaukt un saņemt diennakts tehnisko palīdzību jebkurā vietā Baltijā,” stāsta “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu vadītājs Zemgus Eglītis. “Dati rāda, ka katrai septītajai apdrošinātajai automašīnai bija nepieciešama palīdzība un vidējā summa tehniskās palīdzības nodrošināšanai automašīnām, kuras saskārās ar tehniskām problēmām, bija gandrīz 80 eiro.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” kopējais apgrozījums 2021. gada pirmajā ceturksnī palielinājās par 9,7%, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo ceturksni, un sasniedza 34,9 milj. eiro.

Turpināja augt arī uzņēmuma klientu skaits – pirmajos trīs mēnešos pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir palielinājās par gandrīz 38 000, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo ceturksni.

Pateicoties klientu skaitam pieaugumam, kā arī pārdomātai biznesa stratēģijai un augstai darbības efektivitātei, uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms nodokļu maksājumiem) pirmajā ceturksnī sasniedz 13,3 milj. eiro, kas ir par 13,6% vairāk nekā aizvadītā gada attiecīgajā laika periodā.

“Šī gada pirmais ceturksnis “Tele2” ir bijis sekmīgs. Pateicoties realizētajai digitalizācijas stratēģijai, kā arī tirgus prasībām atbilstošiem piedāvājumiem, palielinājām gan klientu skaitu, gan arī būtiski kāpinājām viedierīču pārdošanas apjomus – to apgrozījums palielinājies pat par 36%. Turpinājām arī darbu pie biznesa procesu un infrastruktūras uzlabojumiem, lai klienti saņemtu labus pakalpojumus un teicamu apkalpošanu,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2” pēdējā pusotra mēneša laikā uzstādījis vēl 25 jaunas 5G bāzes stacijas dažādās Latvijas vietās.

Tagad “Tele2” 5G tīkls darbojas arī Ādažos, Augstkalnē, Durbē, Irlavā, Limbažos, Rumbulā un Turlavā. Kopumā “Tele2” ir uzstādījis 5G mobilo sakaru bāzes stacijas jau 46 apdzīvotās vietās Latvijā.

Kā atzīmē “Tele2”, tad lielākais 5G bāzes staciju skaits šobrīd ir uzstādīts Rīgā un tuvējos Rīgas novados, kur ir lielāka mobilo sakaru tīkla noslodze un nepieciešama papildu kapacitāte 4G tīklam.

“5G pakāpeniski kļūst par pilnvērtīgu mobilo sakaru tehnoloģiju Latvijā, jo arvien lielākam cilvēku skaitam ir iespēja to izmantot. Šobrīd jau vairāk nekā 32 000 klientu savā ikdienā izmanto 5G viedierīces un šis skaits turpina pakāpeniski augt,” atzīst “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa. “Šobrīd norit arī aktīvs darbs pie 5G attīstības plānošanas nākamajam gadam, un ir skaidrs, ka “Tele2” 5G staciju skaits palielināsies par vairākiem simtiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 klientu skaits palielinājies par 4,3 %

Db.lv, 30.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmuma “Tele2” neauditētie 2023. gada finanšu dati liecina, ka tā apgrozījums, salīdzinot ar 2022. gadu, palielinājies par 9,5 % un sasniedzis 176,4 milj. eiro. Savukārt investīciju apjoms tīkla un pakalpojumu attīstībā bija 19,3 milj. eiro, kas ir par 12,8 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Kā atzīst uzņēmumā, apgrozījums audzis pateicoties nozīmīgam pieslēgumu skaita pieaugumam “Tele2” tīklā par 4,3 %, kā arī dēļ apgrozījuma pieauguma no pamatpakalpojumu un ierīču pārdošanas.

“Aizvadītā gada finanšu rezultāti liecina par izaugsmes turpināšanos, ko esam panākuši ar aktīvu un pārdomātu darbu pie saviem produktiem un pakalpojumiem, kā arī piesaistot jaunus klientus. Esmu priecīgs, ka nu jau vairākus gadus “Tele2” ir privātpersonu izvēle numur viens un tieši pie “Tele2” ar savu numuru pārnāk visvairāk klientu, salīdzinot ar citiem operatoriem,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. Viņš piebilst, ka: “apjomīgas investīcijas veicām mobilo sakaru tīkla attīstībā un šobrīd jau aptuveni 70 % Latvijas teritorijas ir pieejama “Tele2” 5G tehnoloģija, kā arī lielu vērību pievērsām klientu apkalpošanas attīstībai digitālajā vidē. To mūsu klienti novērtē, proti, “Tele2” tika atzīts par mīlētāko zīmolu nozarē “Baltic Brand Forum” ietvaros, kā arī par klientu servisa līderi “Dive group” veiktajā telekomunikāciju nozares pētījumā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

eSIM lietotāju skaits telefonos gada laikā palielinājies par 61%, bet viedpulksteņos – par 22%, liecina daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apkopotie dati.

Kā informē “Tele2”, lai arī eSIM lietotāju skaits aug, tas kopumā vēl ir salīdzinoši neliels, jo ne visās ierīcēs pieejams eSIM un ir nepieciešams laiks, lai vecās ierīces tiktu pakāpeniski aizstātas ar jaunām, kas atbalsta šo pakalpojumu.

Šobrīd eSIM pakalpojums ir pieejams gan “Tele2” priekšapmaksas klientiem, gan pēcapmaksas klientiem, kuri izmanto “Zelta Zivtiņa” pēcapmaksas karti.

“Ja raugāmies, piemēram, uz eSIM pakalpojumu priekšapmaksas karšu klientiem, būtisks ieguvums ir iespēja daudz ātrāk un ērtāk pieslēgt mobilo sakaru pakalpojumus, kā arī elastīgi mainīt tarifu plānus atbilstoši personīgajām vajadzībām. Šis pakalpojums ir ļoti piemērots arī tūristiem, kuri eSIM var iegādāties jau pirms ierašanās Latvijā, turklāt vienlaicīgi telefonā var izmantot gan priekšapmaksas eSIM, gan nepieciešamības gadījumā arī savu pastāvīgo pieslēgumu,” stāsta “Tele2 komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” 5G tīkls ir pieejams visos Latvijas novados, informē uzņēmums.

Pēdējais novads, kurā tika uzstādīta 5G bāzes stacija februāra sākumā, bija Varakļāni. Turpinot izvērst 5G tīklu, līdz šī gada beigām “Tele2” darbosies jau aptuveni 600 5G bāzes stacijas.

Kā atzīmē “Tele2”, visvairāk bāzes staciju šobrīd ir uzstādītas Rīgā un citās Latvijas lielajās pilsētās un novados, kur ir lielāka tīkla noslodze. Vienlaikus gan aktīvi tiek attīstīti Latvijas reģioni, kuros tiek uzstādītas 5G bāzes stacijas 700 MHz frekvencē, kas ļauj nodrošināt plašāku pārklājumu.

“Šis zināmā mērā ir zīmīgs brīdis, jo “Tele2” 5G tīkls ir pieejams visos Latvijas novados. Protams, 5G pārklājums novados atšķiras, taču novadu un lielāko pagastu centros 5G ir pieejams,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa. “Šo gadu esam sākuši ļoti aktīvi, uzstādot jau 20 jaunas 5G stacijas gan vietās, kur 5G tīkls jau darbojās, gan vietās, kur tas tagad ir pieejams pirmo reizi.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” ir būtiski paplašinājis sava well-being jeb labsajūtas biroja telpas, tādējādi tagad viss birojs aptuveni 2 600 kvadrātmetru platībā ir pielāgots labsajūtas biroja konceptam.

Tikko izremontētajās telpās pamatā strādās “Tele2” meitas uzņēmuma “Baltic Shared Services Center” un “Tele2 IoT” darbinieki. Biroja telpu rekonstrukcijā tika investēti aptuveni 400 000 eiro.

Veicot telpu rekonstrukciju, tika ņemta vērā darbinieku darba specifika un kultūra uzņēmumā, kā arī ieviesti moderno tehnoloģiju risinājumi produktivitātes celšanai.

“Rekonstruētajās telpās pamatā strādās mūsu kolēģi, kas ikdienā uzrauga to, lai “Tele2” tīkls visās Baltijas valstīs darbotos nevainojami, kā arī darbinieki, kuri kopā ar zviedru kolēģiem strādā pie dažādiem lietu interneta risinājumiem. Viņiem ir iekārtotas ne tikai modernas darba vietas, bet arī atpūtas telpas un telpas socializēšanai ar kolēģiem,” stāsta “Tele2” personāla departamenta direktore Aija Bite-Ozere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2” jau ceturto gadu kopā ar kādu no Latvijas māksliniecēm rada īpašu svētku spēli, investējot kopumā 200 000 eiro.

“Tele2” sadarbībā ar jauno latviešu mākslinieci Elīnu Sandu Zaķi ir radījis unikālu svētku atmiņu spēli, ko spēlēt ģimenes vai draugu lokā un kura ir pieejama ikvienam bez maksas. Šis ir jau ceturtais gads pēc kārtas, kad “Tele2” sadarbībā ar kādu no latviešu māksliniekiem Ziemassvētku laikā rada īpaša dizaina spēles ar mērķi vienot ģimeni un draugus, kā arī popularizēt latviešu māksliniekus. Četru gadu laikā “Tele2” šo spēļu izveidē investējis vairāk nekā 200 000 eiro.

Iepriekšējos gados uz Ziemassvētkiem Elita Patmalniece radīja īpašu “Saulgriežu Riču Raču” dizainu, Kristīne Luīze Avotiņa ilustrēja “Sapņu Cirku”, bet Ilvita Didrihsone – “Pasaku meža Domino”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Divreiz pieaudzis pieprasījums pēc auto tehniskās palīdzības apdrošināšanas

Db.lv, 03.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties gada tumšākajiem un aukstākajiem mēnešiem, divas reizes palielinājies pieprasījums pēc automašīnu tehniskās palīdzības apdrošināšanas, liecina Tele2 dati.

Iemesli tam ir arī tehnisko negadījumu skaita pieaugumus, jo saskaņā ar Latvijas Automoto biedrības (LAMB) sniegto informāciju, piemēram, pēdējo divu dienu laikā, kad Latvijā notiek intensīva snigšana, par 25% palielinājies automašīnu transportēšanas pieteikumu skaits, kas saistīts gan ar akumulatora bojājumiem, gan ar transportlīdzekļa noslīdēšanu no ceļa.

“Pašreizējā situācija ir visai klasiska, jo, mainoties gada laikiem un laika apstākļiem, palielinās dažādu tehnisko negadījumu skaits automašīnām. Piemēram, pēdējā mēneša laikā, saskaņā ar LAMB informāciju, tehniskās palīdzības pieteikumu skaits ir pieaudzis par 78%. Tas ir saistīts ne tikai ar automašīnu noslīdēšanu no ceļa un izvilkšanu no grāvja, bet arī problēmām ar riepām, elektroniku un durvju slēdzenēm, kas aizsalst un nobloķējas. Šādās situācijās automašīnu vadītāji ne vienmēr spēj tikt galā saviem spēkiem, tādēļ izmanto iespēju izsaukt tehnisko palīdzību uz ceļa,” atzīst “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu vadītājs Zemgus Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” līdz 2025. gadam plāno pakāpeniski atteikties no 3G tehnoloģijas, lai izmantotu frekvences, kas ir ierobežots resurss, 4G un 5G tīkla attīstībai.

3G šobrīd vairs nespēj konkurēt ar jaunāku paaudžu mobilo sakaru tehnoloģijām un nav piemērota mūsdienu mobilo sakaru lietošanas paradumiem. Šobrīd tikai 1 % no mobilajiem datiem tiek patērēti 3G tīklā, turklāt aizvien vairāk klientu arī balss zvanus veic 4G tīklā, izmantojot moderno VoLTE tehnoloģiju, kas nodrošina ātrāku zvana savienojuma laiku, augstāku balss un video zvanu kvalitāti.

Kā atzīmē “Tele2”, balss zvani turpmāk tiks veikti 2G un 4G tīklā, izmantojot VoLTE tehnoloģiju, kā arī drīzumā visiem klientiem būs pieejama VoWiFi tehnoloģija, kas ļaus veikt balss zvanus WiFi tīklā. Jāatzīmē, ka visās “Tele2” bāzes stacijās, kurās ir uzstādīta 3G tehnoloģija, atrodas arī 2G un 4G iekārtas, kā arī šobrīd tiek aktīvi uzstādīta 5G tehnoloģija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” iedarbinājis pirmo 5G mobilo sakaru bāzes staciju, kas darbojas 700 MHz frekvencē.

Jaunākā “Tele2” 5G stacija atrodas Kuldīgā, un šī gada laikā uzņēmums plāno uzstādīt vēl vairākus simtus 5G staciju, kas darbosies šajā frekvencē. 700 MHz frekvences lielākā priekšrocība ir plašāka pārklājuma nodrošināšana kustībā esošām viedierīcēm un spēja labāk sasniegt ierīces, kas atrodas iekštelpās.

“Tele2” nepieciešamos 700 MHz spektrus par 4,65 miljoniem eiro iegādājās aizvadītā gada nogalē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē.

“Šis noteikti būs gads, kad mēs Latvijā varēsim runāt par daudz nopietnāku 5G pārklājumu un arvien vairāk mobilo sakaru lietotāju varēs reāli izbaudīt 5G tehnoloģijas sniegtās priekšrocības. Šobrīd “Tele2” 5G tīkls darbojas jau 16 apdzīvotās vietās Latvijā, bet šogad šo vietu skaits vismaz pieckāršosies, kā arī palielināsies bāzes staciju skaits tajās pilsētās, kurās jau šobrīd ir uzstādītas 5G bāzes stacijas,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” informē, ka uzņēmuma klientu centri visā Latvijā ir atvērti, jo uzņēmums spēj nodrošināt, ka tajos no 11. oktobra strādā vakcinēti klientu konsultanti.

Visi klientu centri strādā saskaņā ar valdības apstiprinātājiem nosacījumiem tirdzniecības organizēšanai ārkārtējās situācijas laikā un tirdzniecības centru, kuros atrodas “Tele2” klientu centri, izstrādātajiem noteikumiem.

Kā atzīst uzņēmumā, tie klientu centru darbinieki, kuri šobrīd vēl nav pabeiguši vakcinēšanās kursu, turpinās apkalpot klientus pa telefonu – līdzīgi kā 2020. gada pavasarī, kad “Tele2” pārkvalificēja aptuveni 150 darbiniekus, nodrošinot viņus ar visu nepieciešamo, lai varētu veikt darbu attālināti.

“Mums šobrīd ir vakcinēti vairāk nekā 85% mūsu klientu centru speciālistu un tuvākajā laikā šis procents augs. Lai nodrošinātu klientu centru sekmīgu darbību, pārplānojām savus resursus tā, lai visos klientu centros būtu optimāls darbinieku skaits un tie varētu apkalpot klientus arī klātienē,” stāsta “Tele2” mazumtirdzniecības vadītāja Jana Logina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2” 16.decembrī ieguvusi svarīgu frekvenču spektru Latvijā rīkotajā 700 MHz izsolē.

Apvienojumā ar iepriekšējā izsolē iegūtajām tiesībām izmantot 3,5 Ghz frekvenci “Tele2” šobrīd ir viss nepieciešamais, lai valsts mērogā sāktu vērienīgāku 5G tīkla izvēršanu. 5G tīkla tālāko attīstību “Tele2” īstenos patstāvīgi, jo iepriekš plānotā sadarbība un izziņotais tīkla koplietošanas līgums ar “Bite Latvija” nesaņēma pilnīgu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apstiprinājumu.

“Tele2” radiofrekvenču 703 MHz – 713 MHz un 758 MHz – 768 MHz spektra lietošanas tiesības piešķirtas uz 20 gadiem (no 2022. gada 1. februāra līdz 2042. gada 31. janvārim). Uzņēmums šīs tiesības ieguva 700 MHz izsoles pirmajā daļā, kurā tika izsolītas pamatjoslas, par 2,42 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Papildināta - Tele2 atsakās piedalīties Rīgas pašvaldības iepirkumā, uzskatot to par negodīgu

Db.lv, 08.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” uzskata, ka Rīgas pašvaldības izsludinātais mobilo sakaru pakalpojumu iepirkums ir formāls, jo tā noteikumi ir izteikti labvēlīgi vienam tirgus spēlētājam.

Šī iemesla dēļ “Tele2” atsakās piedalīties šādā negodīgā iepirkumā, kura mērķis nav izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, bet gan nodrošināt uzvaru esošajam pakalpojuma sniedzējam.

Iepirkumā ietvertie kritēriji ir arī klajā pretrunā Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātajām un Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētajām rekomendācijām mobilo sakaru iepirkumu jomā, kā arī jaunākajai tiesu praksei.

“Mūs turpina pārsteigt atsevišķu valsts un pašvaldību institūciju ciniskā attieksme pret iepirkumiem, kuros tiek tērēta nodokļu maksātāju nauda. Mēs jau gadiem cīnāmies, lai mobilo sakaru nozarē publiskajos iepirkumos valdītu godīga konkurence, bet vēl joprojām saskaramies ar iepirkumiem, kuros ir izteikts favorītisms vienam tirgus spēlētājam un kuros tiek pārmaksāts par pakalpojumiem,” atzīst “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru