Eksperti

Covid-19 ir mainījis darbinieku atlasi: kandidāti liek atzīmes uzņēmumiem

Aija Bite-Ozere, “Tele2” personāla vadības departamenta direktore, 18.08.2021

Jaunākais izdevums

Daudzas jomas un profesijas Covid-19 laikā ir piedzīvojušas būtiskas pārmaiņas – ir nācies apgūt un pilnveidot dažādas prasmes, lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem. Arī personāla vadības joma ir viena no tām.

Tagad personālvadības speciālista loma ir paplašinājusies un ietver diplomāta, veselības eksperta, tehnoloģiju speciālista un dažādu regulējošo jautājumu eksperta funkcijas. Tomēr viena lieta šajā laikā ir īpaši izaicinoša – darbinieku atlase un jaunā darbinieka iekļaušanās uzņēmuma dzīvē.

Lai arī darbinieku mainība Covid-19 laikā ir samazinājusies, proti, cilvēki, kuriem ir stabils darbs, retāk izvēlas mainīt darba vietu, jo daudz vairāk novērtē drošību un garantijas, ko sniedz esošā darba vieta, darbinieku atlase pandēmijas laikā turpinājās un šis process bija jāpielāgo attālinātam darba režīmam.

Iepriekš reti bija gadījumi, kad darba intervijas tika veiktas attālināti un darba līgumi parakstīti elektroniski. Šobrīd tā mūsu un daudzos citos uzņēmumos ir ikdiena, kas noteikti turpināsies arī pēc pandēmijas, jo ļauj visām pusēm ietaupīt laiku un paātrina darbinieku atlases procesu. Protams, ka attālinātajām intervijām ir arī savi mīnusi, jo mēdz piezagties izteiktākas šaubas par to, vai ir iegūts patiesais priekšstats par cilvēku kā personību. Neskatoties uz to, nākotnē klātienē lielākoties notiks tikai noslēdzošo kārtu intervijas, lai iepazītu un novērtētu kandidātus “aci pret aci”, un ar to jārēķinās gan personāla atlases speciālistiem, gan arī kandidātiem.

Lielākais izaicinājums daudziem noteikti ir onboarding jeb jauno darbinieku ievadīšana un integrēšana uzņēmumā. Turklāt izaicinājumi nav tik daudz saistīti ar tehniskajiem un IT jautājumiem, jo tos ir salīdzinoši viegli sakārtot, cik ar darbinieku emocionālo iesaisti un attiecību izveidošanu ar kolēģiem.

Ar šo jautājumu saskaras personāla vadības speciālisti visā pasaulē, jo nekas nespēj aizstāt cilvēcisko kontaktu, kas šobrīd ir ierobežots. Piemēram, pēdējā gadā laikā darbu “Tele2” ir uzsākuši gandrīz 100 darbinieki, kuri faktiski ar saviem kolēģiem klātienē nav tikušies. Šiem darbiniekiem ir krietni sarežģītāk uztvert un izprast uzņēmuma iekšējo kultūru un vērtības, kas ir ļoti būtisks priekšnoteikums, lai integrētos uzņēmumā, un kas, piemēram, mums ir palīdzējis arī veiksmīgi pielāgoties darbam attālinātā režīmā. Turklāt laikā, kad ar PlayStation, futbola galdu vai kafiju ofisā darbiniekus vairs nepiesaistīsi, tieši uzņēmuma vērtības un kultūra kļūst divtik svarīgas, lai piesaistītu jaunos talantus.

Rezultātā arvien lielāka nozīme ir arī iekšējai darbinieku atlasei uz dažādām amatu pozīcijām, kā arī pārkvalifikācijai. Piemēram, “Tele2” brīvo vakanču aizpildīšana no uzņēmumā strādājošo darbinieku vidus ir palielinājusies par aptuveni 10%, kas nozīmē, ka darbinieki uzņēmumā ir auguši un spēj kvalificēties citām amata pozīcijām. Es būtu tikai priecīga, ja šī tendence turpinātos arī nākotnē, jo ieguvēji šajā gadījumā ir visi. Darba devējs iegūst labi zināmu darbinieku ar plašākām zināšanām, savukārt darbinieks redz izaugsmes iespējas uzņēmumā, kas kalpo kā laba motivācija kvalitatīvāk un ar lielāku entuziasmu pildīt savus pienākumus. Turklāt, piemēram, LinkedIn veiktās aptaujas dati liecina, ka kandidāts, kurš ir rekrutēts no uzņēmuma darbinieku vidus, uzņēmumā strādā par 41% ilgāk nekā darbinieks, kurš piesaistīts ārējā atlasē.

Savukārt pārkvalifikācija skar un skars ļoti daudzus amatus, it īpaši klientu konsultantus un pārdevējus, kas līdz šim klientus apkalpoja tikai klātienē. Mūsu gadījumā viņi faktiski ir jau kļuvuši par "universālajiem kareivjiem", jo apkalpo klientus ne tikai klātienē, bet arī veic pārdošanu pa telefonu un atbild uz klientu jautājumiem digitālajā vidē. Šādi "universālie" klientu konsultanti kļūs par arvien vērtīgāku aktīvu daudzās jomās, kurās ir nepieciešams kombinēt klātienes un attālinātās apkalpošanas pieejas.

Šis laiks un arī tuvākā nākotne noteikti būs tas brīdis, kad tiks vērtēti uzņēmumi – kāda bijusi viņu rīcība pandēmijas laikā, kā organizācijas šajā laikā izturējušās pret darbiniekiem un klientiem, sadarbības partneriem. Tāpat noteikti tiks vērtēts, kāda darba organizācija ir uzņēmumā – vai darbiniekiem arī pēc pandēmijas būs iespēja strādāt pilnībā vai daļēji attālināti. Šīs būs lietas, kas būtiski ietekmē un ietekmēs darbinieku atlases procesu. Savukārt onboarding procesa pilnveidošanai, manuprāt, ir jācer uz pietiekami raitu vakcinācijas tempu, kas ļautu kolēģiem daudz biežāk tikties klātienē. Šobrīd darbinieku veiksmīgu integrēšanu uzņēmumā var nodrošināt gan dažādi digitālie rīki un instrumenti, gan vienkārša un skaidra komunikācija, kā arī mentora aktīva iesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot savu darbību apdrošināšanas tirgū, mobilo sakaru operators “Tele2” kā atsevišķu pakalpojumu ieviesis automašīnas tehniskās palīdzības apdrošināšanu jeb SOS palīdzību uz ceļa.

“Tele2” ir pirmais Baltijas valstīs, kas piedāvā šādu pakalpojumu, un tā izveidē ir investēti aptuveni 100 000 eiro. Šī apdrošināšana noderēs ikvienam automašīnas īpašniekam, jo dažādu automašīnas ķibeļu gadījumā varēs saņemt diennakts tehnisko palīdzību jebkurā vietā Baltijā.

SOS palīdzību uz ceļa “Tele2” mobilajā lietotnē var iegādāties ikviens “Tele2” klients, maksājot ikmēneša abonēšanas maksu 1,99 eiro. Apdrošināšanas polisē ietilpst visdažādākā veida tehniskā palīdzība, ja, piemēram, pārplīsusi riepa, iebraukts bedrē vai uzbraukts šķērslim, pārstājis darboties motors, traucēta elektronikas vai akumulatoru darbība u.c.

“Pie šī pakalpojuma izstrādes mēs strādājām ilgu laiku, jo vēlējāmies, lai tas būtu klientiem ērts un vienkāršs lietošanā. Šobrīd klients ar mobilās lietotnes palīdzību šo apdrošināšanas pakalpojumu var ērti pieslēgt un pieteikt palīdzību, kā arī klientam ir iespēja jebkurā laikā no šī pakalpojuma atteikties. Automašīnas īpašniekam vairs nevajadzēs uztraukties, kam zvanīt vai pie kā vērsties, ja atgadījusies tehniska ķibele ar automašīnu uz ceļa. Atliks tikai ieiet “Tele2” mobilajā lietotnē un pieteikt SOS palīdzību uz ceļa, lai meistari jau dotos uz notikuma vietu,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” kopējais apgrozījums 2021. gada pirmajā ceturksnī palielinājās par 9,7%, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo ceturksni, un sasniedza 34,9 milj. eiro.

Turpināja augt arī uzņēmuma klientu skaits – pirmajos trīs mēnešos pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir palielinājās par gandrīz 38 000, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo ceturksni.

Pateicoties klientu skaitam pieaugumam, kā arī pārdomātai biznesa stratēģijai un augstai darbības efektivitātei, uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms nodokļu maksājumiem) pirmajā ceturksnī sasniedz 13,3 milj. eiro, kas ir par 13,6% vairāk nekā aizvadītā gada attiecīgajā laika periodā.

“Šī gada pirmais ceturksnis “Tele2” ir bijis sekmīgs. Pateicoties realizētajai digitalizācijas stratēģijai, kā arī tirgus prasībām atbilstošiem piedāvājumiem, palielinājām gan klientu skaitu, gan arī būtiski kāpinājām viedierīču pārdošanas apjomus – to apgrozījums palielinājies pat par 36%. Turpinājām arī darbu pie biznesa procesu un infrastruktūras uzlabojumiem, lai klienti saņemtu labus pakalpojumus un teicamu apkalpošanu,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” biroja darbinieki arī pēc pandēmijas beigām 100 dienas gadā varēs strādāt attālinātā režīmā.

Šāds lēmums pieņemts, analizējot darba efektivitātes rādītājus un apkopojot darbinieku viedokļus par nākotnes iekšējo darba organizāciju pēc pandēmijas beigām.

“Tele2” biroja darbinieki attālināti strādā kopš 2020. gada marta vidus. Pielāgošanās jaunajiem apstākļiem notika 24 stundu laikā, jo uzņēmuma darbiniekiem bija viss nepieciešamais tehnoloģiskais nodrošinājums, lai darba pienākumus varētu veikt arī no mājām.

“Šobrīd, kad vakcinēšanas tempi sāk uzņemt apgriezienus, mēs mērķtiecīgi domājam, kad un kā varēsim atgriezties birojā, kāda būs jaunā darba organizācija. Darbs attālinātā režīmā ir pierādījis, cik liela vērtība ir organizācijas iekšējai darba kultūrai un uzņēmuma vērtībām. Daudziem iespējams iepriekš šķita, ka vērtības ir tikai skaisti vārdi uz papīra vai sienas, bet tas tā nav, ja tās tiešām tiek ikdienā ievērotas un praktizētas. “Tele2” tās šajā laikā ir ļoti palīdzējušas,” atzīst “Tele2” personāla daļas vadītāja Aija Bite-Ozere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) katru gadu visā Latvijā veic mērījumus, lai noskaidrotu mobilo sakaru kvalitātes izmaiņas.

Jaunākie oficiālie dati liecina, ka jau piekto gadu pēc kārtas vidēji ātrāko mobilā interneta lejupielādes ātrumu Latvijā saviem klientiem nodrošina mobilo sakaru operators “Tele2”, vidējam lejupielādes ātrumam sasniedzot 45,70 Mbit/s, bet maksimālajam – 145 Mbit/s.

“Bite Latvija” tīklā vidējais mobilā interneta lejupielādes ātrums ir 35,24 Mbit/s, bet maksimālais 120 Mbit/s, savukārt “LMT” tīklā vidējais mobilā interneta lejupielādes ātrums ir 34,38 Mbit/s, bet maksimālais 129 Mbit/s.

“Regulatora neatkarīgi veiktie mērījumi apliecina, ka mobilo sakaru operatori Latvijā pakalpojumus nodrošina labā līmenī, un nepārtraukti pilnveido savu tīklu infrastruktūru. Piemēram, pēdējo piecu gadu laikā vidējais lejupielādes ātrums “Tele2” tīklā ir palielinājis par 66%. Protams, mobilo sakaru operatorus ietekmēja pandēmija – it īpaši pirmais vilnis pagājušā gada martā, kad pieprasījums pēc mobilā interneta pakalpojumiem strauji pieauga. Tas būtiski palielināja tīkla noslodzi,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” dati liecina, ka pēdējā gada laikā, salīdzinot ar laiku pirms Covid-19 izraisītās pandēmijas, ir par 15 % samazinājies apdrošināšanas pieteikumu biežums par bojātām viedierīcēm.

Uzņēmumā gan prognozē, ka šādu pieteikumu biežums palielināsies līdz ar mācību procesa atsākšanos klātienē, kā arī aktīvāku cilvēku kustību ārpus mājām. Vairāk nekā uz pusi ir arī samazinājies viedierīču zādzību skaits.

Kā atzīst uzņēmumā, tad šie dati skaidrojami ar to, ka pandēmijas laikā cilvēki vairāk uzturas mājās un mazāk nododas aktīvai izklaidei un atpūtai, kas bieži vien ir galvenie iemesli, kādēļ tiek sabojātas viedierīces vai notiek kādi citi nepatīkami atgadījumi, piemēram, zādzības.

“Cilvēki, dodoties uz koncertiem, ballītēm un ceļojumos, telefonu izmantoja, lai iemūžinātu skaistākos un jautrākos mirkļus. Taču šādos brīžos bieži vien gadās arī dažādas ķibeles, piemēram, telefons nokrīt un tiek sasists ekrāns, telefons iekrīt baseinā vai ceļojuma laikā tas tiek nozagts,” stāsta “Tele2” apdrošināšanas produktu vadītājs Zemgus Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunieši mobilo internetu vidēji patērē divas reizes vairāk nekā pieaugušie, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” apkopotie dati.

Dienā viens jaunietis, kuram ir bezlimita mobilā interneta pieslēgums, savā viedtelefonā patērē aptuveni 1,8 GB, bet pieaugušie aptuveni 1 GB datu apjoma. Savukārt seniori, kuriem ir bezlimita pieslēgums, dienā vidēji patērē aptuveni 600 MB mobilā interneta.

Uzņēmumā atzīst, ka pēdējā gada laikā mobilo datu patēriņš turpina strauji palielināties. Piemēram, datu patēriņš “Tele2” tīklā pēdējo 5 gadu laikā palielinājies par 1100%.

“Šobrīd varam novērot tendenci, ka arvien vairāk mobilo telefonu lietotāji izvēlas tādus tarifu plānus, kas sniedz viņiem lielāku neatkarību un plašākas iespējas. Piemēram, turpinās diezgan strauja tendence priekšapmaksas karšu klientiem pāriet uz dažādiem pēcapmaksas tarifu plānu pieslēgumiem. Tāpat pārliecinoši lielākā daļa klientu, kas izvēlas mainīt savus tarifu plānus, dod priekšroku bezlimita tarifu plāniem,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” klientiem, kuriem ir 5G tehnoloģijas atbalstoši viedtelefoni, ir iespējams izmantot 5G mobilo sakaru tīklu jau Beļģijā, Nīderlandē, Polijā, Somijā, Šveicē un Zviedrijā, kā arī ārpus Eiropas – Apvienotajos Arābu Emirātos, Dienvidkorejā, Ķīnā, Taivānā un Taizemē.

Sagaidāms, ka jau tuvākajā laikā šo valstu skaits sasniegs jau vairāk nekā 35 valstis.

Pagājušā gada vasarā “Tele2” kļuva pie pirmo mobilo sakaru operatoru Latvijā, kas piedāvāja 5G viesabonēšanas pakalpojumus. Šāda iespēja bija “Tele2” klientiem Zviedrijā. Tagad šo valstu skaits ir būtiski palielinājies, pateicoties noslēgtajām sadarbībām ar citu valstu mobilo sakaru operatoriem.

“Lai arī 5G tehnoloģijas cilvēku ikdienā vēl nav ierasta lieta, mēs soli pa solim ejam uz to, lai tie klienti, kuriem ir tāda vēlme un iespējas, varētu izmantot 5G mobilo tīklu arvien biežāk un mērķtiecīgāk. Tas attiecas uz 5G tehnoloģiju izmantošanu gan Latvijā, gan ārvalstīs,” saka “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada otrajā ceturksnī palielinājies par 13%, salīdzinot ar aizvadītā gada attiecīgo laika periodu, un ir sasniedzis 35,8 milj. eiro.

Turpināja strauji augt arī uzņēmuma klientu skaits – pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir palielinājies par gandrīz 50 000, salīdzinot ar aizvadītā gada otro ceturksni.

Uzņēmuma apgrozījums audzis, pateicoties gan pieaugošajam klientu skaitam, gan arī viedierīču pārdošanas apjoma pieaugumam (+22%). Pārdomātas darbības stratēģijas rezultātā “Tele2” EBITDA (peļņa pirms nodokļu maksājumiem) otrajā ceturksnī palielinājusies par 14%, sasniedzot 14,2 milj. eiro.

“Izvēlētā tirgus stratēģija, lietotāju prasībām pielāgotie pakalpojumi un arī labvēlīgi ārējie apstākļi ir ļāvuši mums aizvadīt sekmīgu otro ceturksni, un kopumā sasniegt labus pirmā pusgada darbības rezultātus. Esam uzlabojuši visus būtiskākos uzņēmuma finanšu rādītājus, saglabājot arī augstāko rentabilitātes rādītāju nozarē – 39,7% apmērā. Vērtējot tikai otrā ceturkšņa rādītājus, jāņem gan vērā fakts, ka aizvadītā gada otrais ceturksnis bija “vissmagākais”, jo uz ilgu laiku tika slēgti klientu centri un nācās strauji pielāgoties jaunajiem pandēmijas apstākļiem,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par apkārtējo vidi, “Tele2” uz pusi samazinās SIM karšu plastmasas ietvaru jeb iepakojuma izmēru.

Šis lēmums ļaus samazināt plastmasas daudzumu, kas tiek izmantots SIM karšu ražošanā, par aptuveni 50% jeb vairāk nekā tonnu gadā. Jāatzīmē, ka katru gadu uzņēmums klientiem izsniedz aptuveni pusmiljonu jaunu SIM karšu, kas šobrīd ir ievietotas vizītkaršu izmēra plastmasas ietvarā.

“Gadu no gada pilnveidojas uzņēmēju un sabiedrības izpratne par korporatīvās sociālās atbildības un ilgtspējas jautājumiem. Arī mums vides faktoru integrēšana darbībā ir kļuvusi par ikdienu, ieviešot ilgtspējīgus risinājumus, lai samazinātu enerģijas patēriņu mobilo sakaru bāzes staciju darbināšanā, nodrošinātu alternatīvus atjaunojamās enerģijas avotus, veicot izglītojošo darbu sabiedrībā, lai samazinātu viedierīču negatīvo ietekmi uz cilvēkiem, kā arī samazinot klientiem nosūtīto papīra rēķinu apjomu par aptuveni pustonnu gadā un citas iniciatīvas,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Katrs otrais Latvijas mazais uzņēmums darbiniekiem apmaksā mobilo sakaru pakalpojumus

Db.lv, 27.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā par aptuveni 15% palielinājies to mazo uzņēmumu skaits, kas saviem darbiniekiem pilnībā vai daļēji apmaksā mobilo sakaru pakalpojumus, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” un “Berg Research” veiktās uzņēmumu aptaujas dati.

Mobilos sakarus pilnībā visiem saviem darbiniekiem apmaksā gandrīz jau 50% mazie uzņēmumi jeb tie uzņēmumi, kuru darbinieku skaits ir robežās no 1 līdz 9.

Kā atzīst “Tele2”, ievērojami ir audzis arī to mazo uzņēmumu skaits (+27%), kas savā ikdienā izmanto biznesa pieslēgumus, novērtējot to, ka tas darbam sniedz daudz plašākas iespējas.

“Ja vēl pirms gada mobilo sakaru apmaksa daudzos uzņēmumos bieži kalpoja kā darbinieku bonusa sistēmas sastāvdaļa, tad šobrīd šī situācija mainās, jo mobilie sakari pašreizējos apstākļos ir nepieciešami darba pienākumu veikšanai,” atzīst “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Turklāt mazie uzņēmumi, kas veido aptuveni 90% no Latvijas biznesa vides, arvien vairāk arī pilnveido un uzlabo savus komunikāciju tehnoloģiju risinājumus. Tie ir dažādi standarta risinājumi ar augstu pieejamību cenas ziņā un vienkāršību, kas palīdz uzlabot uzņēmuma darbību. Visbiežāk ir vajadzīgs tikai viedtelefons, interneta pieslēgums un kāda mobilā lietotne, lai atsevišķus procesus uzņēmumā varētu automatizēt, piemēram, klientu apkalpošanu ārpus darba laika.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” un “SKDS” veiktā Latvijas uzņēmēju aptauja liecina, ka viens neatbildēts klienta jautājums izmaksā aptuveni 123 eiro.

Pirms diviem gadiem uzņēmēji atzina, ka neatbildēts klienta jautājums tiem izmaksā aptuveni 60 eiro.

Pandēmijas laikā klientu apkalpošanas loma ir būtiski pieaugusi, it īpaši ņemot vērā, ka daudzas preces un pakalpojumus klienti var iegādāties tikai attālināti. “Tele2” un “SKDS” veiktās uzņēmēju aptaujas dati rāda, ka visbiežāk uzņēmumi klientu jautājumus saņem telefoniski (76,6%), e-pastā (60,6%) un sociālajos tīklos (23,6%).

“Līdzīgu uzņēmēju aptauju mēs veicām pirms diviem gadiem. Tas, ko varam šo gadu laikā novērot – klienti ir kļuvuši uzņēmumiem daudz vērtīgāki. Protams, ka lielu iespaidu ir atstājusi pandēmija un tās radītie ierobežojumi, kas likuši vairāk apzināt katra klienta iespējamo pienesumu vai tieši pretēji – zaudējumu,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Kā redzams no pētījuma, tad attīstījušies arī uzņēmumi, jo šobrīd jau 18% uzņēmumu ieviesta ienākošo klientu jautājumu uzskaite un attiecīgi ir pieejami dati par to, vai konkrēto klientu ir izdevies apkalpot. Pirms diviem gadiem šādu uzņēmumu bija tikai 13%.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāju plūsma no Pierīgas uz Rīgas centru sāk atgriezties, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” dati.

Pandēmijas iespaidā aizvadītā gada pavasarī un vasaras sākumā iedzīvotāju plūsma no Rīgas mikrorajoniem un tuvākajām pilsētām uz galvaspilsēta centru bija samazinājusies par aptuveni 50%, bet šobrīd – pēdējo divu mēnešu laikā – kustība uz Rīgas centru ir palielinājusies vidēji par 15%, salīdzinot ar šī gada sākumu.

Kā atzīmē “Tele2” pārstāvji, iespējams, to var skaidrot ar vakcinēšanās pret Covid-19 tempa pieaugumu un to, ka vairāki uzņēmumi ir pilnībā vai daļēji atsākuši savu darbību.

“Līdz ar pandēmijas sākšanos un dažādu ierobežojumu ieviešanu, bija novērojams izteikts cilvēku plūsmas samazinājums uz Rīgas centru. Šobrīd, raugoties uz mūsu mobilo bāzes staciju noslodzes datiem, mēs varam redzēt, ka pakāpeniski cilvēki sāk atgriezties pie tiem ieradumiem, kas bija novērojami, piemēram, pagājušajā vasarā, kad saslimšanas ar Covid-19 samazinājās un Latvijas iedzīvotāji pārvietojās daudz aktīvāk,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Savu artavu dod arī tas, ka darbu atsākušas tirdzniecības vietas un kafejnīcas, un cilvēki labprāt izmanto iespēju apmeklēt publiskas vietas, kas iepriekš bija liegts.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apkopotā informācija liecina, ka kopš pandēmijas sākuma visstraujākais mobilā interneta patēriņa pieaugums novērojams Rugāju novadā (+115%), Mazsalacas novadā (+110%), Aglonas novadā (92%), Naukšēnu novadā (+83%) un Sējas novadā (+83).

Kā skaidro uzņēmuma pārstāvji, tad šāds datu pieaugums primāri saistīts ar mobilā interneta nepieciešamību apstākļos, kad mācības un darbs notiek attālinātā režīmā un daudzas sadzīvei svarīgas lietas var nokārtot faktiski tikai digitālajā vidē. Tāpat datu pieaugumu reģionos sekmē tas, ka daudzi cilvēki, kas iepriekš dzīvoja Rīgā vai citās Latvijas lielajās pilsētās, pandēmijas laikā ir pārcēlušies uz vasarnīcām vai saviem lauku īpašumiem. Par to liecina arī lielais datu patēriņa pieaugums piejūras novados – Pāvilostas (+67%), Salacgrīvas (+65%) un Engures (+64%).

“Sākoties pandēmijai, visstraujākais datu patēriņa pieaugums bija novērojams piejūras ciemos Rīgas tuvumā, kur daudziem ir vasaras mājas. Taču laikam ejot, arvien lielāks pieprasījums pēc mobilā interneta bija novērojams arī attālākajos Latvijas novados. Tas neapšaubāmi bija saistīts gan ar dažādiem ierobežojumiem, kas ietekmēja cilvēku ikdienas gaitas, gan arī ar iedzīvotāju migrāciju,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Covid-19 laikā Latvijas uzņēmumi zaudē klientus, jo trešdaļa iedzīvotāju nespēj ar tiem sazināties

Db.lv, 14.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora "Tele2" un pētījuma centra "SKDS" veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja atklāj, ka 36% iedzīvotāju pēdējā gada laikā no kāda uzņēmuma nav iegādājušies preces vai pakalpojumus, jo nav varējuši ar to sazināties vai nav saņēmuši savlaicīgu atbildi uz uzdoto jautājumu.

Piektā daļa Latvijas iedzīvotāju šādu situāciju ir pieredzējuši vairākas reizes.

Aptaujātie atzīst, ka ļoti novērtētu, ja nesazvanītā uzņēmuma pārstāvis vēlāk sazinātos ar klientu, lai noskaidrotu viņa vēlmes un vajadzības. Pozitīvi šādu uzņēmuma rīcību vērtētu gandrīz 82% Latvijas iedzīvotāju.

"Aptaujas dati spilgti parāda, cik būtiska loma ir labai klientu apkalpošanai, jo tas tiešā veidā var ietekmēt uzņēmuma ienākumus. Proti, katrs trešais Latvijas iedzīvotājs meklēs citu konkrētās preces pārdevēju vai kāda pakalpojuma sniedzēju, ja nevarēs ātri un ērti sazināties ar sākotnēji nolūkoto uzņēmumu," stāsta "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts. "Ikvienam uzņēmumam arī ir jāapzinās, ka viens neatbildēts potenciālā klienta zvans vai uzdotais jautājumus e-pastā tam izmaksās aptuveni 120 eiro, kā liecina "SKDS" veiktā uzņēmēju aptauja. Diemžēl daudzi uzņēmumi šos jautājumus palaiž garām, jo tikai 18% Latvijas uzņēmumu pastāv ienākošo klientu jautājumu uzskaite."

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 viedierīču apdrošināšanas atlīdzībās izmaksājusi vairāk nekā pusmiljonu eiro

Db.lv, 08.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora "Tele2" dati liecina, ka 2020. gadā izmaksātā apdrošināšanas atlīdzību summa par viedierīču bojājumiem ir par 40% lielāka nekā gadu iepriekš un sasniedz vairāk nekā pusmiljonu eiro.

Dati arī rāda, ka par aptuveni 15% pieaugusi izmaksātā atlīdzība par vienu viedierīci.

"Vērtējot viedierīču apdrošināšanas tirgu, var teikt, ka tas ir stabils. Šobrīd, piemēram, tiek apdrošināts katrs ceturtais viedtelefons, ko pārdodam. Jo dārgāku viedierīci klients izvēlas, jo daudz nopietnāk viņš apsver apdrošināšanas iespēju," stāsta "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts.

Kā atzīst uzņēmumā, tad visbiežāk tiek apdrošināti viedtelefoni, planšetdatori, datori un viedpulksteņi.

"Mēs apdrošināšanas jomā darbojamies jau septiņus gadus, galvenokārt piedāvājot dažādu viedierīču apdrošināšanu. Klienti to ir novērtējuši, un tas ļāvis mums arī ielauzties apdrošinātāju topā, jo šobrīd "Tele2" ir astotais lielākais fizisko personu īpašumu apdrošinātājs pēc parakstīto polišu apjoma," atzīst R.Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līderis, kurš māk iedvesmot un motivēt, – Uldis Bariss, akciju sabiedrības Conexus Baltic Grid valdes priekšsēdētājs.

Ulda Barisa profesionālā darbība līdzcilvēkiem galvenokārt saistās ar trīs lieliem biznesa uzņēmumiem – SIA Lattelecom (šobrīd SIA tet), AS Latvenergo un AS Conexus Baltic Grid (Conexus). Uldis uzskata, ka, atrodoties vadītāja pozīcijā, vienmēr ir jāuzdod sev jautājums –vai tu spēj sniegt uzņēmumam pievienoto vērtību un joprojām virzīt procesus attīstības virzienā.

“Ir jājūt tas brīdis, kad sāc ierūsēt un attīstība sāk bremzēties. Šī iemesla dēļ ir tikai normāli, ka vadītāji uzņēmumos periodiski mainās. Tam gan nebūtu jānotiek pārāk bieži, jo, ienākot jaunā organizācijā, jebkurš vadītājs sākumā mācās. Tam vajag laiku, un tas nav pats produktīvākais,” domā U. Bariss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” dati liecina, ka šogad pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem ir palielinājies par gandrīz 130%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Par aptuveni 60% pieaudzis pieprasījums pēc planšetdatoriem un par 40% pēc viedpulksteņiem.

Kā atzīmē uzņēmumā, tad pieprasījuma pieaugums saistīts gan ar pandēmijas izraisītajiem apstākļiem, jo modernās tehnoloģijas mūsu ikdienā spēlē arvien būtiskāku lomu, gan arī ar uzņēmuma vēlmi ieņemt būtiskāku lomu viedierīču tirdzniecības nozarē.

“Viedierīces ir kļuvušas par mūsu neatņemamu ikdienas sastāvdaļu – tās lieto ne tikai jaunākā paaudze, bet arvien aktīvāk arī seniori, jo, piemēram, tieši vecākā gada gājuma cilvēku vidū visstraujāk pieaug interneta lietošana telefonā un pieprasījums pēc viedtelefoniem,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Vienlaicīgi jāatzīst, ka mēs mērķtiecīgi arī strādājam, lai palielinātu savu tirgus daļu viedierīču tirdzniecības sektorā, jo saredzam tajā izaugsmes iespējas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” kopš pandēmijas sākuma digitālajā attīstībā investējis 1,5 milj. eiro.

Uzņēmuma dati liecina, ka šobrīd jau vairāk nekā trešdaļa klientu tiek pilnībā apkalpoti digitālajā vidē – pašapkalpošanās portālā, mobilajā lietotnē un interneta mājas lapā. Turklāt gada laikā šādu klientu skaits ir palielinājies par 10%.

Ja aplūko digitālo apkalpošanas kanālu pieaugumu atsevišķi, tad visstraujāk gada laikā – par 70% – palielinājies mobilās lietotnes izmantotāju skaits.

“Pēdējā gada laikā uzņēmumi ir veikuši milzīgu lēcienu digitālo pakalpojumu attīstībā, bet klienti ir būtiski auguši digitālo prasmju jomā – turklāt to var attiecināt uz visām paaudzēm, arī senioriem. Mēs, piemēram, esam digitalizējuši faktiski visus pakalpojumus, lai klients visu varētu paveikt interneta vidē, sākot no līguma noslēgšanas un rēķina apmaksas, beidzot ar pakalpojumu pieslēgšanu, konsultācijām un ērtu produktu piegādi,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Aptauja: iedzīvotāji sagaida, ka uzņēmumi sniegs atbildi ātrāk nekā stundas laikā

Db.lv, 21.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” un pētījuma centra “SKDS” veiktā Latvijas iedzīvotāju un uzņēmēju aptauja liecina, ka 44% uzņēmēju atbildes uz gandrīz visiem klientu jautājumiem, kas saņemti digitālajos kanālos, sniedz diennakts laikā.

Taču iedzīvotāju jeb klientu ekspektācijas ir daudz augstākas, proti, 34% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka uzņēmumam uz uzdoto jautājumu būtu jāreaģē vienas stundas laikā, bet 36% – ka tas jāizdara 1-4 stundu laikā.

Pandēmijas laikā, kas līdzi sev nesis dažādus ierobežojumus, attālinātā saziņa ar klientiem kļuvusi daudz būtiskāka – daudzām uzņēmējdarbības nozarēm tā pat ir faktiski vienīgā komunikācija ar klientu. Dati arī rāda, ka pandēmijas laikā ienākošo jautājumu skaits pieaudzis par 38%. Tas protams, rada savus izaicinājumus, jo klienti vēlas saņemt tikpat labu apkalpošanu kā klātienē, savukārt uzņēmumiem ir jāpārplāno savi resursi un darbība, lai šāda līmeņa apkalpošanu nodrošinātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” veicis Latvijā pirmos 5G pētniecības darbus 700 MHz frekvencē.

Pētījuma darbi šajā frekvencē ir ļoti būtiski, jo šī frekvence ļaus 5G tehnoloģiju izvērst visā Latvijas teritorijā, kā arī nodrošinās vēl plašāku pārklājumu kustībā esošām viedierīcēm un ēku pagrabstāvos uzstādītām lietu interneta (IoT) ierīcēm.

Pieejamība šai frekvences joslai mobilo sakaru operatoriem pilnā apmērā varētu būt 2022. gadā vidū, kad būs arī noslēgusies Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) izsole.

Šobrīd vienīgā platjoslas internetam atvēlētā zemo frekvenču josla (800 MHz), ko izmanto 4G mobilā interneta darbībai, labā pārklājuma dēļ nodrošina aptuveni 20% no visas mobilo sakaru tīkla noslodzes. Šī iemesla dēļ mobilo sakaru operatoriem ir ļoti nepieciešama pieeja 700 MHz frekvencei, kas nodrošinātu papildu kapacitāti un pārklājumu Latvijas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas biroju ēkas Zeiss Biroji būvniecībā Mūkusalas Biznesa Centra teritorijā plānots investēt aptuveni deviņus miljonus eiro, informē projekta attīstītājs Mūkusalas Biznesa Centrs.

Šī gada 14. maijā Mūkusalas Biznesa Centrs un būvfirma VELVE parakstījuši līgumu par jaunās A klases biroju ēkas Zeiss Biroji būvniecību. Projektu plānots pabeigt līdz 2023. gada pavasarim.

Jaunā A klases biroju ēka tiks būvēta kādreizējās Karl Zeiss optikas fabrikas vietā, atjaunojot vēsturisko ēku un papildinot to ar jauniem un moderniem arhitektūras elementiem. Projekts apvienos šīs vietas vēsturisko auru ar mūsdienīgiem būvniecības risinājumiem un jaunākajām tehnoloģijām. Viena no galvenajām ēkas priekšrocībām ir tās stratēģiski izdevīgais novietojums – Mūkusalas ielas un Dēļu ielas stūrī, ar skatu uz Daugavu un vecpilsētas torņiem. Turklāt biznesa centra teritorija tiks papildināta ar jaunu daudzstāvu autostāvvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc valdības lēmuma, kas lielā daļā tirdzniecības centru veikalos liedz izsniegt attālināti iegādātās preces, vairāki tirdzniecības centri Rīgā gatavi organizēt saviem nomniekiem tirdzniecību un attālināti iegādāto preču izsniegšanas punktus ārtelpās, aģentūru LETA informēja tirdzniecības centru pārstāvji.

Kopš piektdienas pie tirdzniecības centra "Akropole" ārā sācis darboties vienots pasūtījumu izsniegšanas punkts, kur apmeklētāji varēs saņemt iepriekš tiešsaistē iegādātas un apmaksātas preces no "Akropolē" esošajiem veikaliem, aģentūrai LETA pavēstīja tirdzniecības centra pārstāvji. Pasūtījumu izsniegšanas punkts darbosies ārpus "Akropoles" telpām, pie B ieejas.

"Akropoles" pārstāvji skaidroja, ka vienotais pasūtījumu izsniegšanas punkts izveidots, lai ierobežojumu apstākļos turpinātu apmeklētājiem nodrošināt attālināti iegādāto preču izsniegšanu, vienlaikus ievērojot visus valstī noteiktos ierobežojumus un epidemioloģiskos drošības pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Uz Mūkusalas Biznesa Centra jumta uzstādīta lielākā saules elektrostacija Rīgā

Db.lv, 16.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā ekspluatācijā tiks nodota lielākā saules elektrostacija Rīgā – saules paneļi izvietoti uz biznesa kvartāla "Mūkusalas Biznesa Centrs" ēku jumtiem.

Saules paneļi jau tagad tiek uzstādīti uz biznesa kvartāla ēku jumtiem. Uzstādīto paneļu kopējā jauda sasniegs 240 kW, un saražotā elektroenerģija tiks izmantota biznesa centra elektroenerģijas pašpatēriņam.

"Ilgtspējīga attīstība ir neatņemama mūsu biznesa centra stratēģijas sastāvdaļa. Katru dienu mēs "Mūkusalas Biznesa Centrā" rūpējamies par to, kā padarīt šo vietu, kur dzīvojam, strādājam un atpūšamies kopā ar klientiem, labāku. Mēs cenšamies samazināt savu ietekmi uz apkārtējo vidi, tāpēc Rīgā lielākās saules elektrostacijas atklāšana mums ir ļoti svarīgs projekts. Tādējādi mēs nodrošināsim biznesa centra klientus ar videi draudzīgu elektroenerģiju un samazināsim no fosilajiem resursiem saražotās elektroenerģijas patēriņu," stāsta "Mūkusalas Biznesa Centra" īpašnieks Klāvs Vasks, uzsverot, ka šādas saules elektrostacijas, kuru saražoto elektroenerģiju izmanto pašpatēriņa vajadzībām ir komerciāli pamatota investīcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā dzīvot (strādāt) tālāk – kāpēc uzņēmumi sāk atgriezties birojos?

Harijs Švarcs, Darījumu apkaimes “Skanstes City” pārvaldītāja “SG Capital” valdes priekšsēdētājs, 28.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienas formulas, kā turpmāk strādāsim, nav, katram uzņēmumam jāatrod sava pieeja. Visticamāk neatradīsim arī miljons iemeslu, kāpēc birojs izkonkurēs darbu mājās, taču iemeslu noteikti ir gana daudz – gan uzņēmumu, gan darba ņēmēju pusē.

Kāpēc uzņēmumi vēlas atgriezties birojos?

Pirms pandēmijas daudzi uzņēmumi domāja un veidoja savu iekšējo kultūru tā, lai darbinieks pēc iespējas vairāk laiku pavadīja birojā, nevis otrādāk. Veidoja modernus birojus, jaunas darba vides un apaudzēja tās ar dažādiem pasākumiem un izglītošanās iespējām. Viņi domāja kā darbiniekus piesaistīt, iesaistīt darba un ārpus darba aktivitātēs. Attiecīgi ir pamats domāt, ka vienā brīdī, kad apstākļi būs labvēlīgi, šie uzņēmumi mēģinās atkal radīt vidi darbiniekiem, lai viņi gribētu nākt uz darbu klātienē. Birojā darbiniekiem būs viss nepieciešamais, lai varētu efektīvāk, labāk, patīkamāk strādāt, nevis censties palikt mājās. Birojs paliks uzņēmuma saimnieciskās darbības centrā, un, domājot uz priekšdienām, darbinieki tiks virzīti uz šo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darīt, nevis tikai sapņot - Enno Ence, SIA Milzu! īpašnieks un zīmola radītājs, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Eksporta padomes priekšsēdētājs.

Enno Ences darba pieredze galvenokārt ir saistīta ar tirdzniecību – viņš bijis gan tirdzniecības pārstāvis, gan uzņēmuma vadītājs vairumtirdzniecības uzņēmumos, līdz ar to viņam bijusi iespēja piedzīvot, kā vēl Latvijā nezināmi, bet pasaulē labi atpazīstami zīmoli iekaro savu vietu vietējā tirgū. Tā ir bijusi ļoti laba un neatsverama pieredze E. Ences profesionālajā darbībā, viņš dzīvē saskāries ar visu to, kas pašam ir ļoti noderējis. Tāpat ir bijusi noderīga pieredze, strādājot B2B sektorā telekomunikācijas nozarē. E. Ence strādājis uzņēmumā Tele2. Tas arī bijis laiks, kad radusies ideja par savu uzņēmumu.

Ilgstoši strādājot tirdzniecībā, ar laiku E. Ence sapratis, ka noteikti nākotnē vēlēsies pats savu ražošanas uzņēmumu, atlicis tikai nonākt pie īstās idejas un laika tās īstenošanai. “Kad ģimenē parādījās bērni, ar sievu sapratām, ka bērniem paredzētie produkti bieži vien ir pārsaldināti, tiem pievienotas dažādas E vielas, kas mūsos radīja ideju par veselīgo brokastu pārslu izveidošanu, jo nevēlējāmies bērniem dot ko tādu, ko paši neēstu. Tad arī sākām eksperimentēt mūsu pašu virtuvē, līdz nonācām pie zinātnieku piesaistes produktu izveidošanā,” stāsta E. Ence. Tas ir uzņēmuma Milzu! sākums.

Komentāri

Pievienot komentāru