Ar Eiropas atbalstu būvētais vairākus miljonus latu vērtais Austrumu maģistrāles posms no Gaujas ielas līdz Meža prospektam būs gatavs šovasar, bet uz pilnu jaudu to izmantot vēl nevarēs.
Šis Austrumu maģistrāles posms pilnībā sāks darboties tad, kad izbūvēs divu līmeņu satiksmes mezglus abos posma galos. Maģistrāles būvnieki atzīst, ka tā top neprognozēti smagi, jo apvidū ir līdz 7 metriem dziļš kūdras slānis un ļoti augsts gruntsūdeņu līmenis.
Maģistrāles posmu būvē pilnsabiedrība A.C.B. un Ceļu pārvalde. Posma izmaksas ir 5,3 miljonu Ls, neskaitot PVN. No tām 75 % ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansējums, 20 % Rīgas pašvaldības finansējums un 5 % valsts līdzfinansējums.
Posmu projektēja SIA BRD projekts, un tā ielas profils veidots tā, lai nodrošinātu 30 tūkstošu un vairāk transporta līdzekļu caurlaides spēju diennaktī. Tiek būvēta četru joslu brauktuve. Pagaidām gan posma abos galos būs tikai pagaidu pieslēgumi Gaujas ielai un Meža prospektam.
Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu un veidos Rīgas centra apbraucamo ceļu. Tā uzņems galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes, kravu transporta satiksmi un izvadīs to uz ārējo ceļu tīklu.
Vairāk lasiet rītdien laikrakstā Dienas bizness.