Citas ziņas

Daļu Austrumu maģistrāles sola jau šovasar

Atis Rozentāls,08.04.2008

Jaunākais izdevums

Ar Eiropas atbalstu būvētais vairākus miljonus latu vērtais Austrumu maģistrāles posms no Gaujas ielas līdz Meža prospektam būs gatavs šovasar, bet uz pilnu jaudu to izmantot vēl nevarēs.

Šis Austrumu maģistrāles posms pilnībā sāks darboties tad, kad izbūvēs divu līmeņu satiksmes mezglus abos posma galos. Maģistrāles būvnieki atzīst, ka tā top neprognozēti smagi, jo apvidū ir līdz 7 metriem dziļš kūdras slānis un ļoti augsts gruntsūdeņu līmenis.

Maģistrāles posmu būvē pilnsabiedrība A.C.B. un Ceļu pārvalde. Posma izmaksas ir 5,3 miljonu Ls, neskaitot PVN. No tām 75 % ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansējums, 20 % Rīgas pašvaldības finansējums un 5 % valsts līdzfinansējums.

Posmu projektēja SIA BRD projekts, un tā ielas profils veidots tā, lai nodrošinātu 30 tūkstošu un vairāk transporta līdzekļu caurlaides spēju diennaktī. Tiek būvēta četru joslu brauktuve. Pagaidām gan posma abos galos būs tikai pagaidu pieslēgumi Gaujas ielai un Meža prospektam.

Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu un veidos Rīgas centra apbraucamo ceļu. Tā uzņems galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes, kravu transporta satiksmi un izvadīs to uz ārējo ceļu tīklu.

Vairāk lasiet rītdien laikrakstā Dienas bizness.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, 12. maijā tiks uzsākti pirmie sagatavošanās darbi Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecībai posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai.

Austrumu maģistrāles trūkstošā posma būvniecība ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, kura kopējās izmaksas ir 37,8 miljoni eiro.

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela). Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plānots pabeigt līdz 2023. gada jūnijam.

Ņemot vērā projekta mērogu, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) aicina iedzīvotājus pret būvdarbiem izturēties ar sapratni un sekot līdzi satiksmes organizācijas izmaiņām. Satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamnedēļ.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs aptuveni 7 miljonus eiro, šodien, apsekojot būvniecības objektu, informēja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Politiķa vērtējumā, liela daļa sadārdzinājuma ir veidojusies Krievijas sāktā kara pret Ukrainu dēļ, kas izraisīja būvmateriālu cenu kāpumu, savukārt otra daļa ir saistīta ar neparedzētiem būvdarbiem. Pirmajā būvniecības kārtā kara dēļ sadārdzinājums bijis 2,7 miljoni eiro, otrajā - 3,4 miljoni eiro.

Savukārt papildu darbu dēļ sadārdzinājums pirmajā projekta kārtā bijis 1,7 miljoni eiro, bet otrajā - 1,5 miljoni eiro. Papildu darbi esot saistīti gan ar komunikācijām, kas neesot atradušās vietās, kur norādīts dokumentācijā, un bijis jāmeklē citus risinājumus. Arī grunti bijis jāmaina pret stabilāku.

Atsevišķās pozīcijās esot arī ietaupījumi, līdz ar to kopējais sadārdzinājums esot vairāk nekā 7 miljoni eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamvasar Rīgā daļā 11.novembra krastmalas varētu ierobežot satiksmi, "atdodot to vasaras kafejnīcām un cilvēkiem", intervijā teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Politiķis skaidroja, ka Rīgā redz divas perspektīvākās Daugavas krastmalas - ar lielāko potenciālu esot krastmalas posms starp Vanšu un Akmens tiltu Vecrīgas pusē, bet otra esot Mūkusalas ielas krastmala.

Mūkusalas ielas krastmalu šogad esot plānots sākt rekonstruēt, pārbūvēt un stiprināt krastus. Šo teritoriju plānots savienot ar tuvējo Latvijas Universitātes mācību centru. Līdz ar to pēc pāris gadiem šī krastmala jau būšot gana pievilcīga, lēsa Ķirsis.

Vecrīgas pusē galvenā problēma esot satiksmes plūsma pa krastmalu, kas esot kā ūdens - ja kaut kur plūsmu aptur, tad tā jānovirza citur, lai neveidojas sastrēgumi.

Tāpēc aktīvi tiekot strādāts pie Austrumu maģistrāles pabeigšanas. Austrumu maģistrāle būs Rīgas centra apvedcelš. Jau tagad izveidots Daudersalas pārvads, bet šī gada beigās pabeigs austrumu maģistrāles posmu pie "Dominas" un Deglava tilta. Ar to brīdi kravas auto, kas pašlaik brauc gar Rīgas pili uz ostu, tiks novirzīti uz jauno maģistrāli.

Būve

Atklās satiksmi jaunizbūvētā Austrumu maģistrāles posmā

Ingrīda Drazdovska,14.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.septembrī Rīgā paredzēts atklāt jauno Austrumu maģistrāles posmu.

To veido Austrumu maģistrāles krustojums ar Gaujas ielu (esošā satiksmes pārvada Vairoga ielā turpinājums), Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgls, kā arī šos objektus savienojošajā Austrumu maģistrāles posms no Gaujas ielas līdz Viestura prospektam, kas izbūvēts 2008.gadā.

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka arī pēc satiksmes sākšanās pa jaunuzbūvētajām estakādēm Austrumu maģistrālē būvdarbi vēl turpināsies.

Austrumu maģistrāles posma Gustava Zemgala gatves no Gaujas ielas līdz Meža prospektam projektētājs ir SIA Tiltprojekts, savukārt būvniecības darbus veic pilnsabiedrība TLTB. Būvdarbi sākti 2008.gada oktobra beigās. Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezglu projektēja SIA Inženierbūve, būvniecības darbus veic a/s A.C.B. Būvdarbi tika sākti 2010.gada aprīlī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā veikti Austrumu maģistrāles satiksmes pārvada pār Ieriķu un Dzelzavas ielu slogošanas darbi. Pilnsabiedrība “ACB, TILTS”, veicot slogošanu, pārbaudīja satiksmes pārvada faktisko nestspēju.

Būvdarbi norit atbilstoši noteiktajiem termiņiem un tos plānots pabeigt rudenī.

Austrumu maģistrāles slogošanā izmantoja sešas dažādas slodžu shēmas. Vienas slodžu shēmas pārbaudē vienlaicīgi izmantoja astoņas kravas automašīnas. Katras automašīnas svars bija ap 30 tonnām, tādējādi uz pārvada vienlaicīgi atradās līdz pat 240 tonnu liels svars. Pirms slogošanas tika veikti aprēķini, lai noteiktu maksimālās izlieces pie noteiktās slodžu shēmas. Attiecīgi, slogošanas laikā, veicot mērījumus, tika pārbaudīts, vai pie konkrētas slodzes šīs izlieces netiek pārsniegtas. Pārbaudot būves statisko slodzi, eksperti varēs sagatavot slēdzienu par pārvada gatavību satiksmes atvēršanai.

Foto

Jaunuzbūvētais Austrumu maģistrāles posms atvērts satiksmei

LETA,15.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas reizē ar Austrumu maģistrāles jauno pārvadu atklāšanu pār Gaujas ielu, Viestura un Meža prospektu būtiski mainījusies satiksmes organizācija - turpmāk transporta līdzekļu vadītāji virzienā no Brīvības ielas uz Viestura prospektu varēs ērti nokļūt, pārbraucot pār jaunajiem pārvadiem.

Norobežojošās zīmes tagad ir noņemtas, un automašīnas var izmantot šo ceļa posmu.

Braucot virzienā no Tilta ielas uz Jaunciema gatvi, transporta līdzekļu vadītāji aicināti braukt pa Meža prospektu, Varoņu ielas krustojumā nogriežoties pa kreisi, turpināt ceļu pa jaunuzbūvēto brauktuvi.

Lai transporta līdzekļu vadītāji no Tilta ielas nokļūtu uz Brīvības gatves, turpmāk būs jānogriežas pa kreisi uz Viestura prospektu un tad jāturpina ceļš pa jaunuzbūvēto pārvadu.

Šo krustojumu par 26,5 miljoniem latu būvēja pilnsabiedrība TLTB.

Vienlaikus transporta līdzekļu vadītājiem jāņem vērā, ka līdz darbu pilnīgai pabeigšanai virzienā uz Mežaparku jāizmanto līdz šim ierastie maršruti. Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods šodien tilta atklāšanā norādīja, ka būvdarbi vēl turpinās Gustava Zemgala gatves posmā no Gaujas ielas līdz Meža prospektam, tāpat turpinās Austrumu maģistrāles Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgla izbūve.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas periodā, kad lielākajā daļā būvniecības objektu ir tehnoloģiskais pārtraukums, Austrumu maģistrāles izbūve turpinās. Šobrīd norit darbs gan pie projekta pirmās, gan otrās kārtas būvniecības, būvējot Rīgas vēsturiskā centra apvedceļu un pieslēgumu ostas teritorijām.

Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021. gada maijā un to plānots pabeigt līdz šī gada beigām.

Maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēm, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā. Tāpat kravas transportam ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvētais maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei būs 2,8 km garš.

"Šis ir ne tikai viens no lielākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem, kas Rīgā jebkad īstenots, bet arī nozīmīgas un mērķtiecīgi ieguldītas ES fondu līdzekļu investīcijas vairāku desmitu miljonu apmērā. Gada nogalē, kad būvdarbi tiks pabeigti, iegūsim no caurbraucošiem auto, tajā skaitā no kravas transporta, atslogotu pilsētas centru un mazāk sastrēgumus, kas ļaus arī mazināt gaisa piesārņojumu pilsētā," komentē Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā rajona tiesa pagājušajā nedēļā par prettiesisku atzinusi Jelgavas pašvaldības lēmumu par Loka maģistrāles būvnieka izvēli, līdz ar to pilsētai var nākties atmaksāt daļu projektam izmantotā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma, kura kopējais apmērs sasniedz 12 795 946 eiro.

Būvdarbus Loka maģistrālē personu apvienība "ReRe vide - Hidrostatyba" sāka 2018.gada rudenī, un 2020.gada beigās par teju 22 miljoniem eiro izbūvētā iela nodota ekspluatācijā. Tiesā par būvdarbu iepirkuma konkursa iznākumu vērsās cits tā dalībnieks - piegādātāju apvienība "Igate KT".

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 2018.gada vasarā divreiz vērtējis "Igate KT" sūdzības saistībā ar Jelgavas pašvaldības iepirkumu par Loka maģistrāles pārbūvi. Pirmajā reizē līgumu ar iepirkuma uzvarētāju IUB aizliedza slēgt, un pašvaldībai piedāvājumi bija jāizvērtē atkārtoti. Pēc atkārtotas piegādātāju apvienības sūdzības IUB pieņēma lēmumu lietvedību izbeigt.

Transports un loģistika

Rīgā tiks izbūvēti vairāki jauni satiksmes infrastruktūras objekti

,25.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Rīgā tiks pabeigta vairāku jaunu satiksmes infrastruktūras objektu būvniecība, kas ir būtiski pilsētas maģistrālo ielu tīkla pilnveidošanai un centra apvedceļu loka izveidei,- pirmdien notikušajā satiksmes konferencē Rīga krustcelēs informējis Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora vietnieks Edgars Strods.

Šogad tiks pabeigta Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecība, Austrumu maģistrāles posma no Gaujas ielas līdz Meža prospektam būvniecība, Augusta Deglava ielas būvniecība no Baltinavas ielas līdz Lubānas ielai ar rotācijas apli Kaivas ielas un Lubānas ielas krustojumā. Šie objekti ir būtiski pilsētas maģistrālo ielu tīkla pilnveidošanai un centra apvedceļu izveidei.

Turpinot Brīvības ielas pilnveidošanu satiksmes caurlaides spēju palielināšani, šogad pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma plānots paplašināt arī tiltu pār Juglu un uzsākt Brīvības ielas pieslēguma tiltam no Berģu puses paplašināšanu, izveidojot trīs braukšanas joslas katrā virzienā un novēršot pudeles kaklus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās.

Tā ceturtdien Autoceļu padomes sēdē sacīja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Autoceļu padome šo plānu atbalstīja un tas jau drīzumā tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā.

Lazdovskis informēja, ka attīstības plānu iecerēts īstenot trīs posmos - no 2020.gada līdz 2030.gadam, no 2030.gada līdz 2035.gadam un no 2035.gada līdz 2045.gadam. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.

Pirmajā plāna īstenošanas posmā līdz 2030.gadam lielākā uzmanība tiks pievērsta Rīgas apvedceļa pārbūvei, kā arī autoceļu pārbūvei virzienā no Rīgas uz Jūrmalu, Siguldu, Jelgavu un posmam Koknese-Pļaviņas-Jēkabpils. Pirmajā posmā plānots pārbūvēt 178,9 kilometrus autoceļu un tam nepieciešams finansējums 984,6 miljonu eiro apmērā.

Transports un loģistika

Rīgas centrā aizliedz kravas transporta kustību

Db.lv,18.01.2024

Austrumu maģistrāles (attēlā) izbūve nodrošina Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā veiktas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, kas turpmāk aizliegs kravas transporta kustību cauri pilsētas centram, informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.

Turpmāk kravas transporta satiksme abos virzienos būs aizliegta uz Akmens tilta, Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai, no Radziņa krastmalas līdz 13.janvāra ielai, 11.novembra krastmalas posmā no 13.janvāra ielas līdz Vanšu tiltam un Eksporta ielas posmā no Vanšu tilta līdz Hanzas ielai.

"Viens no pašvaldības mērķiem ir atbrīvot pilsētas centru no tranzīta kravas auto, uzlabojot vides stāvokli un pilsētvides kvalitāti kopumā. Tagad tas ir iespējams, jo, atklājot satiksmei Austrumu maģistrāli, varam novirzīt kravas transportu pa apvedceļu," skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca ir piedalās Pasaules insulta organizācijas izvērstajā kampaņā – Vispasaules Insulta dienā, lai aktualizētu un informētu iedzīvotājus par insulta problēmu.

Insulta statistika gan pasaulē, gan Latvijā ir iespaidīga:

Katru sesto sekundi pasaulē kāds mirst no insulta.

Katru otro sekundi pasaulē kāds, neatkarīgi no dzimuma un vecuma, saslimst ar insultu.

Katru gadu 15 miljoni cilvēku piedzīvo insultu.

Katru gadu Latvijā ar insultu tiek hospitalizēti gandrīz 7000 cilvēku (pec Veselības ekonomikas centra datiem). Vairāk kā trešā daļa no tiem nonāk Rīgas Austrumu slimnīcā.

Insults ir viens no galvenajiem pieaugušo invaliditātes iemesliem pasaulē.

Lai palīdzētu insulta skartajam ārkārtīgi būtisks ir laiks pēc insulta. Katra zaudēta minūte nozīmē zaudētas smadzeņu funkcijas. Jo ātrāk cietušais tiek nogādāts specializētā slimnīcā, jo lielākas ārstēšanas iespējas un mazāki invaliditātes riski.

Būve

Piešķir 220 tūkst. latu infrastruktūras objektiem Rīgā

Ingrīda Drazdovska,09.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja nolēma piešķirt 140 tūkst. latu Daugavpils un Maskavas ielu krustojuma lietus ūdens kanalizācijas sistēmas būvniecībai.

Tāpat komiteja atbalstījusi 81,3 tūkstošus latu piešķiršanu Austrumu maģistrāles posma no Gaujas ielas līdz Meža prospektam apgaismojuma izbūvei un aprīkošanai ar ceļa satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem.

Līdzekļi tiks piešķirti no pašvaldības budžeta programmas Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām.

Daugavpils un Maskavas ielu krustojumā nav izbūvēta atsevišķa lietus ūdens kanalizācija, bet esošā kopējā sadzīves kanalizācija nespēj nodrošināt optimālus satiksmes apstākļus. Šobrīd ir izstrādāts būvprojekts un jaunizbūvētā lietus ūdens kanalizācijas sistēma novērsīs tramvaja sliežu applūdināšanu lietusgāžu laikā, kā arī uzlabos satiksmes drošību kopumā

Citas ziņas

VK: Austrumu slimnīca grimst arvien lielākos parādos; zaudējumus nāksies segt nodokļu maksātājiem

Žanete Hāka,11.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz Austrumu slimnīcas lielo nozīmi veselības aprūpes sistēmā Latvijā, pieaugošo finanšu apgrozījumu un stabilo pacientu skaitu, slimnīcai jau kopš 2011. gada ir ievērojami zaudējumi, kuru uzkrātā summa 2015. gada nogalē sasniegusi 28 miljonus eiro, norāda Valsts kontrole.

Zaudējumus, visticamāk, nāksies segt nodokļu maksātājiem. Esošās situācijas iemeslus vērtēja Valsts kontrole revīzija.

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca ir lielākā ārstniecības iestāde Latvijā, kuras sastāvā ietilpst pieci stacionāri – Gaiļezers, Latvijas Onkoloģijas centrs, Biķernieki, Latvijas Infektoloģijas centrs un Tuberkulozes un plaušu slimību centrs. Austrumu slimnīca nodrošina daudzpusīgu diagnostiku un ārstēšanu pacientiem, arī tādos gadījumos, kādos citas slimnīcas Latvijā to nenodrošina. Slimnīca veic zinātniski pētniecisko darbu, attīsta inovācijas, nodrošina jauno speciālistu apmācību un īsteno sabiedrības izglītošanas un veselības veicināšanas pasākumus.

Transports un loģistika

LEC noslēdz līgumu par Austrumu maģistrāles ceļa posma tehniskā projekta izstrādi

,04.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvkompānija LEC (Latvijas Energoceltnieks) noslēgusi līgumu ar vācu kompāniju Basler&Hofmann par Austrumu maģistrāles ceļu inženiertīklu projektēšanu posmā no Ieriķu līdz Vietalvas ielai, informē LEC.

Projektējot Austrumu maģistrāles posmu no Ieriķu līdz Vietalvas ielai, galvenais uzsvars tiks likts uz satiksmes dalībnieku drošību un piemērotu apgaismojumu. Līdz šim ierastajā praksē pilsētas ceļu satiksmes regulēšanā krustojumos tika izmantoti luksofori, taču, lai atvieglotu transporta plūsmu un paaugstinātu satiksmes dalībnieku drošību, divās vietās projektā tiks paredzēti gājēju tuneļi.

Līgums paredz Austrumu maģistrāles posma no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai inženiertīklu tehniskā projekta izstrādi. Tehniskais projekts ietver ārējo elektroapgādi, ārējos vājstrāvas tīklus, ielas apgaismojumu, luksoforu un ceļu zīmju konstrukcijas, kā arī luksoforu risinājumus un ar to saistīto programmatūru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Citas ziņas

Nodibina pilnsabiedrību Austrumu maģistrāles būvniecībai

Katrīna Iļjinska, Db,23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvkompānijas SIA Skonto būve, SIA Tilts un AS Latvijas tilti ir nodibinājušas pilnsabiedrību TLTB Rīgas Austrumu maģistrāles otrās kārtas būvniecībai, liecina laikraksta Latvijas Vēstnesis informācija.

TLTB Austrumu maģistrāles otro kārtu apņēmusies uzbūvēt par 22.5 miljoniem latu.

Db jau ziņoja (19.09.), ka konkursā par maģistrāles būvniecību piedalījās arī būvkompānija SIA Merks, kas piedāvāja veikt darbus par 16 miljoniem latu, taču formālu iemeslu dēļ Merka piedāvājums netika izskatīts. Tādējādi Rīgas domes Satiksmes departaments izvēlējies dārgāko piedāvājumu un palaidis vējā vairāk nekā 6 miljonus latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumu maģistrālē, kas ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, būvniecība norit noteiktajos termiņos, par to ceturtdien vizītē pārliecinājās Rīgas domes vadība.

Maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei tiek izbūvēts 2,8 km garumā un novirzīs auto satiksmi no vēsturiskā pilsētas centra, samazinot sastrēgumus. Šonedēļ sākusies 2. kārtas izbūve. Darbus plānots pabeigt 2023. gada būvniecības sezonā.

“Tā kā Austrumu maģistrāle kopumā ir viens no vērienīgākajiem infrastruktūras projektiem, kāds Rīgā jebkad īstenots, rūpīgi sekojam līdzi darbu gaitai un sagaidām kvalitatīvu objekta būvniecību. Jaunais apvedceļš ne vien būtiski atvieglos visa labā krasta iedzīvotāju un Rīgā strādājošo ikdienu, bet arī radīs iedzīvotājiem patīkamāku pilsētvidi un samazinās gaisa piesārņojumu, kas Rīgā ir īpaši aktuāls un risināms jautājums. Pašreiz būvniecības darbi norit saskaņā ar plānoto grafiku,” teica vicemērs Vilnis Ķirsis.

Citas ziņas

Plānotā transporta sistēmas attīstība apdraud vides kvalitāti Rīgā

,29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta attīstības risinājumu, jeb apbūves rezultātā Rīga zaudēs daļu Mežaparka, notiks Mārupes meža un Imantas meža masīva sadalīšana mazākos nogabalos, tiks ietekmēts Lāčupītes hidroloģiskais režīms, Spilves pļavu gruntsūdens līmenis un Daugavas ūdens kvalitāte.

Rīgas attīstības plānā 2006.–2018.gadam ir piedāvāti transporta (maģistrāļu, autonovietņu, sabiedriskā, kravas pārvadājumu, velotransporta) attīstības risinājumi pilsētā. Tiek plānota šādu objektu būvniecība: Dienvidu tilta un maģistrāles izbūve, Austrumu lielceļa, Ziemeļu trases, Hanzas šķērsojuma trases, Rietumu lielceļa vai Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija, šāda informācija atrodama Rīgas domes attīstības departamenta mājas lapā.

Iecerēts attīstīt maksas autonovietnes pie pilsētas robežām, ap dzelzceļa loku, pie sabiedriski izmantojamiem objektiem, bet pilsētas vēsturiskajā centrā tiek plānota autonovietņu ierobežošana un maksas ieviešana, iebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā.

Citas ziņas

Satiksmes pārvada projektu pieteiks ES naudas saņemšanai

,21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viestura – Meža prospekta satiksmes pārvada projekts tiks pieteikts ES līdzfinansējuma saņemšanai, cerot uz 10 procentu līdzfinansējumu.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja Austrumu maģistrālē ietilpstošā Viestura – Meža prospekta satiksmes pārvada projekta iesniegšanu projektu konkursam Eiropas ekonomiskās atveseļošanas plāna ietvaros, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinators Dzintars Zaļūksnis.

Projektā paredzēts izbūvēt Austrumu maģistrāles pirmās kārtas pēdējo posmu, izveidojot pārvadu pār Meža prospektam un savienojot 2008.gadā izbūvēto Austrumu maģistrāles posmu – Gustava Zemgala gatvi – ar Viestura prospektu. Objektam 2008.gadā ir sagatavots un apstiprināts būvprojekts, ir veiktas nepieciešamās ietekmes uz vidi izpētes un saņemti atzinumi.

Būvniecība un īpašums

Austrumu maģistrāles nākamo posmu būvēs par 31,3 miljoniem eiro

Db.lv,20.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumu maģistrāles posma no Ieriķu līdz Vietalvas ielām pirmās kārtas būvdarbus īstenos par 31,3 miljoniem eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Iepirkumā uzvarējusi AS "A.C.B." un SIA "Tilts".

Atgādinām, ka 2018.gadā Rīgas dome atbalstīja ieceri vērsties Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA), lai pretendētu uz Kohēzijas fonda finansējumu šī Austrumu maģistrāles posma izbūvei. Ar CFLA starpniecību dome cerēja projektam piesaistīt 17,38 miljonu eiro lielu finansējumu. Kopējās konkrētā posma izbūves izmaksas tika lēstas 62,36 miljonu apmērā, un bija paredzēts, ka pašvaldība investēs 46,17 miljonus eiro.

Rīgas dome iepriekš skaidroja, ka 2019.gadā šis projekts tika iekļauts starp tiem, kuri nav īstenoti objektīvu iemeslu dēļ.

"A.C.B." 2019.gadā strādāja ar 62,6 miljonu eiro apgrozījumu un 2,3 miljonu eiro peļņu, bet SIA "Tilts" strādāja ar 28 miljonu eiro apgrozījumu un 228 116 eiro peļņu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien atbalstīja Rīcības plānu Latvijas austrumu pierobežas ekonomiskajai izaugsmei un drošības stiprināšanai 2025.-2027.gadam, kura īstenošanai plānots izlietot vairāk nekā 640 miljonus eiro.

Plānā minēti būtiskākie izaicinājumi, kurus nepieciešams risināt austrumu pierobežā Krievijas īstenotā kara pret Ukrainu ietekmē, un tie ir kopīgi ar citām Krievijas un Baltkrievijas robežvalstīm Eiropas Savienībā. Tostarp pastiprinās jau esošā nelabvēlīgā ekonomiskā situācija, rodas grūtības saglabāt uzņēmējdarbības aktivitāti, piemēram, mazos un vidējos uzņēmumus.

Kā izaicinājums minēta negatīvā ietekme uz iedzīvotāju drošības sajūtu un paaugstināta sociālā spriedze, līdz ar to nepieciešamība stiprināt sabiedrības noturību un sagatavotību.

Minēta arī negatīvā ietekme uz potenciālajām investīciju plūsmām, traucēti transporta koridori, pārtrauktas tūristu plūsmas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā Latvijas austrumu robežas muitas infrastruktūra būs sakārtota, prognozē Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ināra Pētersone intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Kā VID šogad veicies ar nodokļu iekasēšanu?

2015. gada 11 mēnešos esam nodokļu plānu izpildījuši. Ja salīdzina 2015. gada un 2014. gada atbilstošo periodu, nodokļos iekasēts par 356 miljoniem eiro vairāk, un tas nozīmē, ka pieaugums ir 5,8%. Ņemot vērā situāciju tautsaimniecībā, 5,8% pieaugums nodokļos ir labs, jo ir straujāks nekā ekonomikas attīstības tempi, un vērtējams kā signāls, ka ēnu ekonomika mazinās.

Kādus pasākumus cīņā ar ēnu ekonomiku VID plāno nākamajā gadā?

Finanšu ministrs uzdevis VID izstrādāt pasākumus cīņā ar nereģistrēto jeb melno biznesu. Nereģistrētā saimnieciskā darbība koncentrējas galvenokārt reģionos, nelielās apdzīvotajās vietās. Tur attīstās tāds melnais bizness, kāds konkrētajā vidē nepieciešams, piemēram, būvniecības darbi, remontdarbi, gateri, galdniecības uzņēmumi, autoservisi, mājokļos iekārtotas frizētavas, skaistumkopšanas un masāžās saloni.

Būvniecība un īpašums

Mežaparkā plāno būvēt jaunu dzīvojamo ciematiņu

Dienas Bizness,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā šodien atbalstīts lēmumprojekts par lokālplāna izstrādi teritorijai starp Gustava Zemgala gatvi, Ķīšezera ielu, Kokneses prospektu un vēsturisko Mežaparka apkaimes apbūvi, informē pašvaldība.

Zeme minētajā teritorijā pieder SIA Jaunais Mežaparks, kas te iecerējusi īstenot projektēšanas biroja Arhis izstrādāto apbūves priekšlikumu.

Atbilstoši spēkā esošajiem teritorijas apbūves nosacījumiem šajā teritorijā bija pieļaujamas 17 līdz 24 stāvus augstas ēkas, bet, izstrādājot lokālplānu, iecerētās izmaiņas ievērojami samazinās apbūves blīvumu un intensitāti, rēķinoties ar vēsturiskā Mežaparka rajona tuvumu.

Teritoriju plānots veidot kā maza mēroga dzīvojamo māju apbūvi ar privātmājām, dvīņu un rindu mājām ar zaļu vidi, plašu publisko ārtelpu.

Plānotā apbūve paredzēta bijušo armijas noliktavu teritorijā, blakus bijušā Rīgas mēra Gundara Bojāra attīstītajam jaunajam mikrorajonam Ezerparks.