DB klubs: Tiks pārskatīta ceļu uzturēšana un pārvaldība 

Pašreizējo autoceļu tīklu nav paredzēts pārskatīt ceļu samazināšanas virzienā

Rūta Kesnere, 25.1.2018
1/17

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

To DB Uzņēmēju klubā uzsvēra tā viesis satiksmes ministrs Uldis Augulis. Cita lieta – tiks pārskatīta ceļu uzturēšana un pārvaldība.

Proti, vairāku ceļu uzturēšanu valsts nodos pašvaldībām, izdalīs arī ceļus, par kuru uzturēšanu būs atbildīgas privātpersonas. Piemēram, tas varētu būt vietējais ceļš no kādas viensētas līdz reģionālās nozīmes ceļam, ja pa to pārvietojas tikai viensētā dzīvojošie. Pagaidām gan likumā neatrisināts ir jautājums, kā pašvaldības savus ceļus var nodot apsaimniekošanā privātpersonām, taču U.Augulis teic, ka jau tuvākajā laikā šī kārtība tiks noteikta normatīvajos aktos. Tā rezultātā valsts vietējo ceļu posmiem apmēram 4000 km apjomā tiks izvērtēta pārvaldības formas maiņa.

Lielais jautājums, kas satrauc visus, ir finansējuma pieejamība pēc 2020. gada, kad beigsies ceļiem atvēlētais Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansējums. U.Augulis teic, ka Satiksmes ministrijai (SM) ir risinājums, kas jau tuvākajā laikā tiks skatīts valdībā, – Valsts autoceļu fonda atjaunošana. Tas paredz, ka jau no šā gada valsts budžeta ienākumi no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, kas pārsniegs konkrētajā gadā prognozēto, tiks novirzīti ceļu sakārtošanai un uzturēšanai. Savukārt no 2020. gada valsts budžeta programmai Valsts autoceļu fonds novirzīto finansējumu palielinās par vismaz 5% gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gadā tai novirzīto finansējumu, pie nosacījuma, ja IKP prognoze attiecīgajam gadam pieaugs ne mazāk kā par 5%. Tiesa, tas gan nerisina situāciju ar autoceļu finansējumu gadījumā, ja tiek piedzīvota ekonomiskā lejupslīde un IKP samazinās.

Tieši tādēļ, stāsta U.Augulis, SM piedāvājums ir pakāpeniski novirzīt visus ieņēmumus no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa un autoceļu lietošanas nodevas, lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas izsniegšanas valsts nodevas un ieņēmumus no akcīzes nodokļa par naftas produktiem Valsts autoceļu fondam. 2020. gadā tie būtu 45% no kopējiem minētajiem ieņēmumiem, kas pakāpeniski pieaugtu, līdz 2030. gadā sasniegtu 70%. Tas nozīmē, ka kopējais valsts autoceļu finansējums 2020. gadā būtu 433,12 miljoni eiro, kas pieaugtu līdz 590,6 miljoniem eiro 2030. gadā. Jāmin, ka šā gada autoceļu finansējums ir 357,24 miljoni eiro, no kuriem 124 miljoni eiro ir ES fondu nauda.

Visu rakstu Finansējumu balsta uz Valsts autoceļu fonda atjaunošanu lasiet 25. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Tevi varētu interesēt

DB Uzņēmēju klubs dod iespēju augstākā līmeņa uzņēmējiem kopā ar Latvijas ekonomikas...

Valsts ieņēmumu dienestā (VID) patlaban ir tikai vadītāji atsevišķām policijas struktūrvienībām,...

Latvijas sabiedrības problēma, ka neesam ieaudzināti uzvarēt, bet gan samierināties un piedalīties....

Nav normāla situācija, ka prese pirmā uzzina, kurp brauks KNAB un veiks...

«Kvalitatīvu nodokļu sistēmu Latvija varētu ļoti labi eksportēt pie nosacījuma, ka ir...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Centrālās stacijas projektēšanas un būvniecības līgums tiks noslēgts šogad, bet būvniecība uzsākta 2020. gadā.

Konkursā par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi...

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» iesniedzis Eiropas Komisijai (EK)...

Stacionārie fotoradari kontrolē OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņus arī gadījumos, kad netiek pārsniegts ātrums.

Osta izpārdod termināļa īpašumu un meklēs jaunus nomniekus; arī Latvijai jādomā par citām kravām.

Austrijā pirmdien tiesā tiekas kreditoru komisija, lai lemtu par bankrotējušās Austrijas lidsabiedrības...

Darījuma apjoms netiek atklāts. «Taču šis ir labs darījums visām pusēm.»

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) meitassabiedrības SIA «LDZ Ritošā sastāva serviss» (RSS) un...

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» ceturtdien paziņoja, ka Lielbritānijā bāzētie piloti...

Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%, piektdien...