Jaunākais izdevums

Atbilstoši Eiropas un arī Baltijas tirgu līdera etiķetei Toyota Hilux savu jaunāko modeli ceļ galdā ar aktiera cienīgu pauzi

2016. gadā Eiropā, tostarp Latvijā, ir trekns un daudzsološs pick-up jaunumu salūts – pilnīgi jaunie Mitsubishi L 200, Nissan Navara NP 300, uzlabotie Ford Ranger, VW Amarok un tagad arī šī žanra klasiķis Toyota Hilux. Patiesības labad ir jāpiemin, ka japāņu jaunajam modelim vajadzēja Eiropu sasniegt jau pērnā gada nogalē, taču EURO6 atgāzu normatīviem atbilstoša motora dēļ tas notiek tikai šobrīd jeb precīzāk – vasaras nogalē, kad pirmie Hilux sasniegs Baltijas tirgu. Pirms tam DB autoapskatniekam bija unikāla iespēja Toyota Hilux dzelžaino raksturu un necaursitamo izturību pārbaudīt eksotiskās Āfrikas valsts Namībijas tuksnešu smiltīs un asu klinšu akmeņu piebērtās takās, ko ikdienā izmanto vietējās faunas četrkājainie «modeļi», nevis auto.

Visvairāk, protams, interesēja, kā uzvedīsies jaunais 150 ZS motors ar mazāku darba tilpumu, kā arī mazāka izmēra, bet efektīvāku turbīnu. Darbībā motors ar 400 ņūtonmetru lielu griezi, ko sasniedz jau ar 1600–2000 motora apgriezieniem, izrādījās negaidīti elastīgs un teicams sava amata meistars. Uzskatāmi tīkams ir motora veikums zemos un vidējos motora apgriezienos, pieliekot klāt to, ka Hilux ir būtiski uzlabojuši salona trokšņu izolāciju, brīžos, kad zem riteņiem ir ceļa klājums, ko varētu daļēji salīdzināt ar pašmāju grants seguma ceļiem, Hilux akustiskais komforts nebūs sliktāks par glaunu pasažieru SUV modeli.

Visu rakstu Toyota Hilux: pieredze garantē dzelžainu pārliecību lasiet 3. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kādas automašīnas izvēlas Latvijas pelnošākie uzņēmumi?

Zane Atlāce - Bistere, 03.01.2018

Populārākais modelis Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkos - Dacia Duster

Avots: Lursoft pētījums

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noskaidrotu, kādas automašīnas visbiežāk atrodamas Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkos, Lursoft veicis pētījumu, analizējot, cik lieli ir šo uzņēmumu autoparki, kādu marku automašīnas tajos pārstāvētas visbiežāk un kāds ir to nobraukums.

Pētījums atklāj, ka TOP 50 Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkā reģistrētas 2419 automašīnas, kuru kopējais nobraukums ir 120,54 milj.km. Lursoft aprēķinājis, ka šo automašīnu vidējais vecums ir nepilni 3 gadi, savukārt vidējais motora tilpums – 1598 cm2 (pētījumā izmantota CSDD Transportlīdzekļu reģistrā reģistrētā informācija, kuras dati apkopoti uz 07.11.2017).

Aprēķini rāda, ka 22,07% no visiem TOP 50 pelnošāko uzņēmumu autoparkos esošajiem auto reģistrēti 2014.gadā, bet vēl 21,65% – 2013.gadā.

Visvairāk automašīnu reģistrēts AS Latvenergo (535 automašīnas), AS Latvijas valsts meži (492 automašīnas) un SIA Lattelecom (359 automašīnas) autoparkos. Pētījumā apskatīto uzņēmumu autoparkos kopumā atrodami 43 ražotāju 212 dažādi automašīnu modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā pārsniegts reģistrāciju skaits jaunām pasažieru automašīnām, salīdzinot ar pirms Covid-19 laiku 2019. gadā, informē Auto Asociācija.

Ir reģistrētas 9903 jaunas pasažieru automašīnas, kas ir lielākais reģistrāciju skaits pirmajā pusgadā kopš 2008. gada. Jānorāda, ka jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaits palielinājies par 21,6%, un vērojams reģistrāciju pieaugums jaunām benzīna un dīzeļa automašīnām, elektroautomašīnām un ārēji uzlādējamiem hibrīdauto.

“Tirgus atgriežas pirms Covid-19 līmenī, jo automašīnu ražotājiem ir izdevies sakārtot ražošanas problēmas, tādejādi apmierinot klientu pieprasījumu. Atgriežoties tūrismam, aktīvas kļūst īstermiņa īres kompānijas, atjauninot un papildinot savus autoparkus,” norāda Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaita priekšgalā ir “Toyota”, “Škoda”, “Volkswagen” un “Dacia”, ņemot vērā auto reģistrāciju TOP 4 arī pērn. Latvijā, atjaunojoties tūrismam, īres auto bizness turpina attīstīties un regulāri atjauno vai papildina savu autoparku, kas arī ir devis pozitīvu rezultātu jaunu automašīnu reģistrāciju skaita pieaugumam. Šī gada pirmajā pusgadā īres auto uzņēmumi ir reģistrējuši 2043 jaunas automašīnas, kas sastāda 20,63 % no kopējā jaunu automašīnu reģistrāciju skaita, un arī īres uzņēmumu TOP automašīnu markas ir bijušas “Toyota”, “Škoda” un “Volkswagen”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tikai laikrakstā Dienas bizness: Luksusauto iegādājas gan «īsti», gan «neīsti» zemnieki

Lato Lapsa, Pietiek.com, speciāli DB, 26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms septiņiem astoņiem gadiem Latvijas miljonāru sarakstā pirmoreiz parādījās lauksaimnieki, savukārt pagājušais gads iezīmējis jaunu tendenci – zemnieku saimniecību īpašumā vai lietošanā sāk parādīties dārgas automašīnas, kuras nevar nosaukt citādi kā par luksusklases automašīnām, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati rāda, ka līdz ar 18 «darba zirgiem» Toyota LandCruiser Latvijas lauksaimnieki pērn iegādājušies arī virkni luksusautomašīnu, turklāt ne tikai tādas «lauku dzīvei» nosacīti piemērotas apvidus automašīnas kā Porsche Cayenne Diesel, BMW X5 XDrive 30D, BMW X6, Mercedes Benz GLK 220 un Audi Q7 (tādas pērn iegādātas veselas četras), bet arī sportiskās Maserati Grancabrio, BMW 740 un Audi A7 Sportback.

«Es nezinu, kas jums skaitās ekskluzīva mašīna. Es domāju, ka vairāk tiek pirkti visādi Toyota Hilux, kur ir kravas nodalījumi. Es nepazīstu nevienu zemnieku, kam būtu luksusklases mašīna,» saka Latvijas Zemnieku savienības valdes loceklis Aivars Dronka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

If Apdrošināšanas Atlīdzību nodaļa kādam Pierīgas iedzīvotājam kompensējusi vairāk nekā 1700 eiro par automašīnas BMW X5 virsbūves remontu pēc tam, kad tās īpašnieks atklāja, ka auto virsbūvi sagrauzis suns.

Apdrošināšanas praksē bijuši vairāki atlīdzību gadījumi, kad bojājumus automašīnām radījuši dzīvnieki – arī žurkas un govis.

2014. gada izlaiduma BMW X5 auto īpašnieks savā pieteikumā norādījis, ka, mazgājot automašīnu, konstatējis, ka uz tās virsbūves – spārniem, numura zīmes, dekoratīvajām restēm un citām daļām – redzamas kodumu pēdas. Tāpat automašīnai bija norautas vairākas gumijas detaļas, bet dažām virsbūves detaļām arī izrauti robi. Auto īpašnieks minēja, ka automašīnu, visticamāk, sabojājis kāds suns laikā, kad ģimene bija devusies ciemos.

Žurkas un citi grauzēji apdraud automašīnas, kas atrodas saimniecības ēku vai fermu tuvumā. Tāpat auto nav drošībā, ja ir novietots līdzās lieliem atkritumu konteineriem, piemēram, daudzdzīvokļu māju pagalmos, kā arī garāžās, jo grauzēji, meklējot siltumu, ielien automašīnās un nodara zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru