Pārtika

DB viesojas alkoholisko dzērienu ražotāja Stumbras ražotnē

Anda Asere, 07.04.2015

Jaunākais izdevums

Sasniedzot maksimālo realizācijas apjomu vietējā tirgū, lietuviešu alkoholisko dzērienu ražotājs Stumbras nopietnāk strādā pie eksporta tirgus apgūšanas, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lietuvas kompānija AB Stumbras dibināta 1906. gadā un jau teju 110 gadus uzņēmums ražo alkoholiskos dzērienus. Pirmais kompānijā ražotais dzēriens bija degvīns, un tas joprojām ir kompānijas firmas zīme. «Ar to viss sākās,» saka Audrjus Česlovs Matulevičs (Audrius Česlovas Matulevičius), kompāniju grupas MV Group, kā arī tajā ietilpstošo uzņēmumu Stumbras un Alita vadītājs. Savukārt MV Group iekļaujas holdingkompānijā MG Baltic. Grupā pavisam ir 67 uzņēmumi, kas darbojas sešās nozarēs – mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības, loģistikas, ražošanas, mediju, nekustamo īpašumu attīstības un vadības, kā arī būvniecības un telekomunikāciju jomā. Kopumā koncernā strādā 3604 darbinieki, konsolidētais tā apgrozījums 2014. gadā bijis 578 miljoni eiro; Ar 268 miljoniem eiro, kas nomaksāti nodokļos, uzņēmums ir otrs lielākais nodokļu maksātājs Lietuvā.

Vairāk un plašāk

Pašlaik Stumbras ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijā. Uzņēmumā top degvīns, citi stiprie dzērieni, tostarp uzlējumi, liķieri, brendijs. «Sortiments ir ļoti plašs,» saka A. Č. Matulevičs. Uzņēmums saražo vairāk nekā 15 miljonus litru alkohola gadā. Produkcijas apjoms ar katru gadu palielinās – 2012. gadā tas bijis 13,4 milj. litri, 2013. gadā – 15,5 milj. litru, bet 2014. gadā – 15,9 milj. litru dzērienu. Arī produktu nosaukumu skaits katru gadu aug – kopš 2012. gada tas pieaudzis no 340 līdz 353. Stumbras vadītājs norāda, ka Lietuvā tik daudz alkohola nevar pārdot, jo nav tik daudz pircēju, tāpēc kompānija fokusējas uz eksportu. «Iepriekšējais gads bija ļoti veiksmīgs, labāks nekā 2013. gads. Ar katru gadu klājas labāk, bet vēl neesam sasnieguši pirmskrīzes apjomus. Tobrīd tā sauktā melnā tirgus īpatsvars nebija tik liels. Arī akcīzes politika bija cita. Kopš 2007. gada akcīzes nodoklis ir mainījies vairākkārt – katru reizi tas ir palielināts,» teic A. Č. Matulevičs.

Jāpiebilst, ka pagājušā gadā MV Group iegādājās arī Lietuvas dzirkstošo vīnu ražotāju Alita, kurš dibināts 1963. gadā. Uzņēmums šobrīd ražo 60 dažādu nosaukumu dzirkstošos vīnus, gāzētos vīna dzērienus, brendiju un dažādus kokteiļus. Šā uzņēmuma ražošanas jauda 2014. gadā bija aptuveni 11 miljoni litri dažādu alkoholisko dzērienu. «Varbūt nākotnē iegādāsimies vēl kādu uzņēmumu,» pieļauj uzņēmumu pārstāvis.

Ar košera sertifikātu

Stumbras ir viens no lielākajiem Lietuvas eksportētājiem uz Izraēlu. Pretēji Polijai tur ir iecienīti dažādi dzērieni, taču nav tā, ka cilvēki lietotu tikai viena veida dzērienus. Uzņēmums ražo arī degvīnu ar košera sertifikātu.

«Vēl interesants tirgus ir Azerbaidžāna, uz turieni eksportējam dārgo produkciju, piemēram, ekoloģisku degvīnu,» stāsta A. Č. Matulevičs.

Visu rakstu Gan košers, gan eko lasiet 7. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biodegviela uzsākusi bioloģiskas izcelsmes etilspirta ražošanu

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 09.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas bioetanola rūpnīca SIA Biodegviela saražo 500 tūkstošus litru absolūtā alkohola mēnesī un uzņēmums uzsācis arī bioloģiskas izcelsmes etilspirta ražošanu no Latvijā bioloģiski audzētiem graudiem, informē uzņēmuma valdes loceklis Aleksejs Aleksejevs.

Pirmā bioloģiskas izcelmes etilspirta krava nosūtīta Lietuvas alkoholisko dzērienu ražotājam Stumbras.

Uzņēmums drīzumā plāno piedāvāt arī bioloģiskas izcelsmes pārtikas ogļskābo gāzi (CO2), kas iegūta spirta ražošanas tehnoloģiskajā procesā.

SIA Biodegviela ir lielākais pārtikas izcelsmes etilspirta ražotājs Baltijas valstīs. Uzņēmums atrodas Madonas novada Jaunkalsnavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mēbeļu kravā atklāj 500 litrus alkoholisko dzērienu

Dienas Bizness, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas, veicot muitas kontroles pasākumus Ventspils ostas muitas kontroles punktā, novērsa mēģinājumu nelegāli pārvest 500 litrus alkoholisko dzērienu ar Lietuvas Republikas akcīzes nodokļa markām, informē VID.

2015.gada 7.martā, pārbaudot kādu Lietuvā reģistrētu kravas automobili pirms tā uzbraukšanas uz prāmja, kas kursē no Ventspils uz Zviedrijas pilsētu Nīneshamnu, muitas amatpersonas atklāja, ka kravā atrodas nedeklarēta prece - alkoholiskie dzērieni.

Saskaņā ar kravas pavaddokumentiem kravā no Lietuvas uz Norvēģiju tika vestas mēbeles. Kontroles laikā muitas amatpersonas konstatēja, ka starp mēbelēm ir paslēptas kastes, kurās atradās alkoholisko dzērienu pudeles ar Lietuvas Republikas akcīzes nodokļa markām - 480 pudeles (0,7 litru tilpuma) brendija J.P.Chenet un 164 pudeles (1 litra tilpuma) degvīna Stumbras Vodka.

Valsts ieņēmumu dienesta Muitas policijas pārvaldē 2015.gada 8.martā tika uzsākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 190.panta 3.daļas par muitošanai pakļauto preču izvešanu no Latvijas Republikas muitas teritorijas caur Ventspils ostas muitas kontroles punktu nelikumīgā veidā. Par aizdomās turēto tika atzīts Lietuvas pilsonis. Kriminālprocesā notiek pirmstiesas izmeklēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmuma Nestle meitasuzņēmums, kapsulu kafijas zīmols Nespresso novembrī atvēris pirmo oficiālo veikalu Rīgā, tirdzniecības centrā Akropole.

Līdz šim pircējiem Latvijā Nespresso kafiju, tās pagatavošanas aparātus un aksesuārus ar Nespresso kluba starpniecību bija iespēja pasūtīt internetveikalā.

“Nespresso veikala atvēršana Latvijas tirgū simboliski parāda mūsu pārliecību par vietējās ekonomikas spēku,” stāsta Nespresso e-komercijas vadītājs Baltijas valstīs Donatas Zikus (Donatas Zykus). “Latvijā kafija ir populārākais karstais dzēriens. Tās baudītāju ieradumi ir kļuvuši aizvien izsmalcinātāki – pircēji dod priekšroku kvalitātei nevis kvantitātei, cilvēki meklē oriģinālas garšas – šī tendence vērojama pēdējo gadu laikā un tās rezultātā spēcīgu izaugsmi piedzīvo tieši specializētās kafijas tirgus. Latvijas kafijas pazinēju vidū izpratne un informētības līmenis par Nespresso zīmolu ir pietiekami augsts," teic D.Zikus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kafijas tirdzniecībā ar internetu vien nepietiek

Anda Asere, 06.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc diviem gadiem e-komercijā, "Nespresso" Baltijā nolemj atvērt arī tradicionālos veikalus

"2017. gada nogalē sākām ar e-komercijas platformu, bet 2019. gadā nolēmām uzsākt arī mazumtirdzniecību veikalos. Oktobrī atvērām pirmo "Nespresso" veikalu Viļņā un pirms dažām nedēļām arī Rīgā. Gan Viļņā, gan Rīgā plānojam atvērt vēl kādu salonu. Tāpat 2020. gadā iecerēts atvērt veikalu Tallinā, kur pagaidām ir tikai internetveikals," stāsta "Nespresso" vadītājs Baltijā Donats Zīks (Donatas Zykus).

Baltijā ar "Nespesso" kafijas kapsulu un aparātu izplatīšanu nodarbojas Lietuvas kompānija "MV Group", kas strādā gan ražošanas, gan izplatīšanas virzienā. Uzņēmumam ir četras alkoholisko dzērienu ražotnes – "Stumbras", "Alita", "Anykščių vynas" un "Gubernija", dzērienu izplatīšanas uzņēmums "Mineraliniai vandenys", kā arī veikalu tīkls "Bottlery".

Komentāri

Pievienot komentāru