Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā sludinājumu portāla "GetaPro" lietotāju skaits pieaudzis par 100%, sasniedzot 125 tūkstošus mēnesī, bet pasūtījumu skaits pieaudzis par 130% un dienā ir vidēji 100 līdz 150 pasūtījumi.

"Ievērojami ir audzis atkārtoto klientu skaits – katru trešo pasūtījumu izvieto esošie platformas lietotāji," teic Jurijs Fridkins, "getapro.lv" (SIA "Getapro") līdzdibinātājs.

Šobrīd platformā ir 5000 reģistrēti pakalpojumu sniedzēji un katru mēnesi to skaits pieaug par 200. Katru dienu platformā uzturas 600 meistari, mēnesī – 2000. Platformas lietotāju skaits ir 60 tūkstoši mēnesī.

No platformas darbības sākuma līdz 2018. gada novembrim bija 2100 pasūtījumi, pērn septembrī to skaits pieauga par desmit tūkstošiem un sasniedza 12 tūkstošus. Šobrīd mēnesī ir 3500 pasūtījumu un kopējais to skaits kopš platformas dibināšanas pārsniedz 40 tūkstošus. "Pēdējā gada laikā ar platformas starpniecību ir veikti 30 tūkstoši pasūtījumu, turklāt kopējā pasūtījumu vērtība mēnesī ir aptuveni divi miljoni eiro," piebilst J. Fridkins.

Uzņēmums ir ieviesis pakalpojumu cenu kalkulatoru, lai platformas lietotāji to varētu izmantot pirms pasūtījuma pieņemšanas. Šī iespēja ir samazinājusi muļķīgu piedāvājumu skaitu, kas tika izvietoti tikai tāpēc, lai uzzinātu un salīdzinātu cenas. “Tāpat šis papildinājums ir palīdzējis mums noteikt komisijas maksu, ko iekasēt no pakalpojumu sniedzējiem pēc pasūtījuma pieņemšanas. Mums ir izdevies palielināt komisijas maksu no 10 līdz 50 eiro lieliem pasūtījumiem, saglabājot 5 līdz 10% komisijas maksu no darba vērtības. Cenas kalkulators kopā ar pieaugošo pasūtījumu skaitu mums ir palīdzējis sasniegt bezzaudējuma punktu. Šobrīd "getapro.lv" Latvijas tirgū spēj pats sevi uzturēt," apgalvo J. Fridkins.

Uzņēmums ir sastapies ar interesi no uzņēmumiem izmantot šo platformu kā tehnisko risinājumu savai kompānijai, piemēram, mēbeļu veikaliem būtu interesanti to izmantot kā rīku, lai piedāvātu klientiem mēbeļu montieru pakalpojumus. Tāpat nekustamā īpašuma menedžmenta kompānijas to varētu izmantot kā risinājumu santehniķu, uzkopēju vai elektriķu izsaukšanai. Šāda pakalpojuma paplašināšana prasīs pielāgot darbības modeli, bet J. Fridkins tajā saskata iespēju.

Uzņēmums strādā pie investīciju piesaistes, lai attīstītos Lietuvā un Igaunijā. Investīcijas pārsvarā domātas mārketingam un komandas attīstībai – tuvāko divu gadu laikā iecerēts noalgot deviņus pilna laika darbiniekus Baltijā. Uzņēmums vēlas piesaistīt 300 tūkstošus eiro investīcijas, lai atbalstītu šo plānu. "Divu gadu darbības laikā mēs esam redzējuši aptuveni 20 mūsējam līdzīgus projektus. Lielākā daļa no tiem ir cietuši neveiksmi. "GetaPro" ir lielākā pakalpojumu platforma Latvijā un mēs zinām, kā šādu biznesu veiksmīgi attīstīt. Tāpēc mēs vēlamies sevi pierādīt Baltijā," saka J. Fridkins.

Liela daļa "GetaPro" lietotāju ir izteikuši interesi maksāt par pakalpojumiem platformā un vēl šogad uzņēmums cer ieviest šo iespēju. Tāpat iecerēs ieviest pakalpojumu apdrošināšanu un iespēju pieteikties aizdevumam.

Runājot par to, kā uzņēmumu ietekmēja pandēmija, J. Fridkins teic, ka marts un aprīlis bija grūtākie mēneši, kas pasūtījumu apjoms samazinājās par 35%. lielākā daļa pakalpojumu, kur meistaram vajadzēja satikt klientu klātienē, no pasūtītāju puses tika atcelti vai pārcelti uz jūniju. "Šajā laikā mēs meklējām visas iespējas samazināt mūsu izmaksas un izdzīvot šo periodu," viņš atzīst. Vienlaikus šī situācija veicināja tādu pakalpojumu popularitāti, ko iespējams veikt virtuāli. Pieauga juridisko un grāmatvedības konsultāciju skaits, kas arī šobrīd ir visai pieprasītas.

Vaicāts, vai ārkārtas situācijas laikā bija vērojama lielāka interese no pakalpojumu piedāvātājiem, J. Fridkins teic, ka tāds bija arī viņa pieņēmums. Viņš to nevar tieši apstiprināt, bet pirms gada nedēļā reģistrējās 40 līdz 50 jauni pakalpojumu sniedzēji. Aprīlī uzņēmums pārtrauca ieguldīt mārketingā, kura mērķis ir piesaistīt jaunus pakalpojumu sniedzējus, bet tajā pašā laikā interese saglabājās tā pati un ik mēnesi bija 200 jauni pieteikumi. Viņš to skaidro ar Covid-19 ietekmi un zīmola atpazīstamību.

Ārkārtas situācijas laikā uzņēmums ieviesa brīvprātīgo pakalpojumus, kur bezmaksas tika sniegti pakalpojumi cilvēkiem riska grupā. Šādai aktivitātei piekrita 200 pakalpojumu sniedzēji. "Mēs sazinājāmies ar četrām brīvprātīgo organizācijām un piedāvājām tām izmantot "GetaPro" bez maksas kā rīku, kas ļauj efektīvi savienot brīvprātīgos un tos, kam vajadzīgs kāds pakalpojums. Lai gan kopumā atsaucība bija pozitīva, neviena no organizācijām nesāka izmantot mūsu platformu. Iespējams, viens no iemesliem ir tas, ka brīvprātīgo organizācijas strādā ar senioriem, kam bieži vien nav pieredzes ar digitālo pakalpojumu izmantošanu," spriež J. Fridkins.

"Getapro.lv " 2017. gadā izveidoja Jurijs Fridkins un Aleksejs Kalpakovs. Šobrīd projektā iesaistīti četri cilvēki, kā arī kopš septembra kompānijai pievienojies praktikants.

Komentāri

Pievienot komentāru