Groglass līdz šā gada beigām plāno atvērt paplašināto vakuuma ražotni 

Latvijas pretatspīduma un UV staru aizsargājošā, augstas tehnoloģijas stikla ražotājs Groglass 2018.gadu noslēdzis ar 16,4 miljonu eiro apgrozījumu, 2,5 miljonu eiro peļņu un 2,3 miljonu eiro investīcijām ražošanas kapacitātes paaugstināšanai, informē uzņēmuma pārstāvji.

Žanete Hāka, 14.5.2019
1/3

Foto: GroGlass

2018.gadā uzņēmumu iegādājās «Groglass» vadības komanda un Apvienotajā Karalistē bāzētā investīciju kompānija «Kartesia».

«Pagājušais bija nozīmīgu pārmaiņu gads «Groglass». Vadības komanda uzņēmās tālāku «Groglass» izaugsmes virzīšanu iepretim līderības nostiprināšanai pasaules tirgos. Pašlaik ir izstrādāts piecgades stratēģiskās attīstības plāns, kura pamatā ir mērķis divkāršot uzņēmuma ražošanas kapacitāti un diversificēt produktu portfeli. Tas būs iespējams pateicoties topošajai jaunajai ražotnei, kā arī «Groglass» komandas kompetencei un profesionalitātei. Fundaments uzņēmuma ambiciozajiem plāniem tika ielikts pērn, tādēļ būtisku uzņēmuma izaugsmi sagaidām jau sākot no 2019.gada,» uzsver Aleksandrs Kelbergs, «Groglass» dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

2018.gadā «Groglass» investēja 2,3 miljonus eiro tehnoloģisko procesu uzlabojumos un iekārtās, kā arī ražošanas kapacitātes paaugstināšanai. Tāpat 2018.gadā uzņēmums transformēja tā mārketinga un pārdošanas funkciju un aktīvi strādāja pie jaunu klientu un tirgu apguves, kas atspoguļojās labos biznesa rezultātos 2018.gada otrajā pusē.

Saistībā ar «Groglass» īpašnieku maiņu 2018.gada pirmajā pusē pieauga virkne ar darījumu saistītas vienreizējas izmaksas, kā arī procentu maksājumi kreditoriem. Lai arī 2018.gada otrā puse iezīmējās ar strauju biznesa rezultātu izaugsmi, kopējais gada apgrozījums salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu samazinājās par 4,9% un sastādīja 16,4 miljonus eiro.

Uzņēmuma peļņa salīdzinājumā ar 2017.gadu samazinājās par 35% un sasniedza 2,5 miljonus eiro. «Groglass» stratēģiskās attīstības plāns paredz veikt būtiskas investīcijas tehnoloģijās un pamatlīdzekļos. Līdz 2019.gada beigām plānots atvērt paplašināto vakuuma ražotni, modernizējot tās tehnoloģiju un iekārtas, kas ļaus iegūt divkārt lielāku ražošanas kapacitāti. Tāpat «Groglass» 2019.gadā īstenos vairākas iniciatīvas ražošanas un piegāžu ķēdes procesos, lai pilnveidotu efektivitāti.

Kopējās investīcijas saimnieciskajā darbībā un nekustamajā īpašumā 2019.gadā plānotas 6 miljonu eiro apmērā. «Groglass» ir unikāls augsto tehnoloģiju uzņēmums Latvijā. «Groglass» ir vadošais Eiropā un viens no vadošajiem pasaulē pretatspīduma un UV staru aizsargājošo stiklu ražotājiem. «Groglass» produkts mākslas darbu ierāmēšanai ar zīmolu «Artglass» jau tiek izmantots vairāku miljonu mākslas darbu saglabāšanā visā pasaulē, tostarp arī Luvras muzejā Parīzē. Savukārt, Reiksmuzejā Amsterdamā, Groglass stikls tiek izmantots aptuveni 300 dažādās mākslas darbu vitrīnās.

Tevi varētu interesēt

Stikla ražotājs SIA «GroGlass» reģistrējis jaunu komercķīlu, ieķīlājot preču zīmi «GG groglass»,...

SEB banka kopā ar Eiropas tiešo aizdevumu fondu Kartesia ir finansējusi uzņēmuma Groglass kapitāldaļu...

SIA «GroGlass» pagājušajā nedēļā reģistrējis sešas jaunas komercķīlas, no kurām piecām...

Noslēgts darījums par anti–reflektīvā stikla ražošanas uzņēmuma GroGlass iegādi – uzņēmuma...

Bez rezultātiem beigušies SIA GroGlass pērn rudenī izsludinātie iepirkumi, liecina kompānijas...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Lai ietu līdzi laikam un piedāvātu dažādus jaunus risinājumus, SIA Austra Pak...

Ar ātru servisu, atbilstošu cenas korekciju un tehnoloģisko priekšrocību industriālā koka iepakojuma...

Zvērināto tiesa ASV Kalifornijas štatā pirmdien nolēma, ka agroķīmijas uzņēmumam «Monsanto»...

Saplākšņa ražotājs SIA Amberbirch izsludinājis iepirkumu ražošanai nepieciešamo telpu būvprojekta...

SIA Nature Foods izsludinājis konkursu jaunas zirņu proteīna pārstrādes fabrikas projektēšanai...

Noslēdzies AS Rīgas Piensaimnieks izsludinātais konkurss par saldējuma ražošanas līnijas iegādi,...

Pasaules lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs «Coca-Cola Co.» Francijā samaksājis vairāk...

«Latvijā demogrāfija ir ar mīnuss zīmi un mums ir jāsaprot, ka demogrāfija...

Itālijas modes zīmola «Gucci» īpašnieks - uzņēmums «Kering» - ceturtdien paziņoja, ka...

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā Rīgā, Šampēterī top...