Jaunākais izdevums

Loģistikas uzņēmums DB Schenker sadarbībā ar aviokompāniju Lufthansa aprīlī uzsāk regulārus iknedēļas reisus starp Frankfurti un Šanhaju, izmantojot ilgtspējīgu, oglekļa neitrālu aviācijas degvielu.

Kā norāda SIA Schenker valdes locekle Evija Sedola, uzņēmums ir pirmā loģistikas grupa, kas piedāvā CO2 neitrāla gaisa transporta iespēju. "Oglekļa neitrālie reisi starp Frankfurti un Šanhaju nedēļā ietaupīs 174 tonnas fosilā kurināmā," atzīmē E.Sedola.

"Lai gan uzņēmumiem šis pakalpojums ir dārgāks, arvien vairāk klientu cenšas samazināt savu ekoloģiskās pēdas nospiedumu, padarīt piegādes ķēdes ilgtspējīgas un panākt klimata neitralitāti. Tuvākajā nākotnē arī mūsu Baltijas klientiem būs pieejams oglekļa neitrāls gaisa transports," papildina E.Sedola.

Pēc viņas teiktā, aviācijas nozare ir piekritusi līdz 2050. gadam uz pusi samazināt CO2 emisijas. "Tā kā gaisa kuģi tehnisku iemeslu dēļ tuvākajā nākotnē nevarēs izmantot alternatīvas degvielas, piemēram, ūdeņradi vai elektrību, ilgtspējīga aviācijas degviela pašlaik ir vienīgais pieejamais veids, kā virzīties uz mērķi. Šī degviela, kas ķīmiski ir līdzīga fosilajam kurināmajam, tiek ražota no izmantotās pārtikas eļļas, biomasas utt.," skaidro E.Sedola.

"Kaut arī ilgtspējīga degviela šobrīd ir dārgāka un tās pieejamība ir ierobežota, tā ir saderīga ar esošo infrastruktūru un lidmašīnām. Ilgtspējīgā degvielā var būt līdz 80% mazāk siltumnīcefekta gāzu, pārējo daļu kompensē, piemēram, atmosfēras oglekļa dioksīda uztveršana un uzglabāšana augos, kas kultivēti degvielas ražošanai un mežu atjaunošanai. Tas nodrošina, ka CO2 neitrāli lidojumi atmosfērā neizlaiž jaunas siltumnīcefekta gāzes," norāda E.Sedola.

Pasaulē pirmo CO2 neitrālu kravas aviopārvadājumu Lufthansa un DB Schenker veica 2020. gada novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lidsabiedrība "Lufthansa" un Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" uzsāk sadarbības lidojumus, informē "airBaltic".

"Lufthansa" no 28. marta iekļaus savus lidojumu kodus "airBaltic" maršrutos starp Minheni un Rīgu, kā arī Minheni un Viļņu. "airBaltic" klienti varēs izmantot piekļuvi "Lufthansa" vispasaules maršrutu tīklam. Tajā pat laikā "Lufthansa" pasažieriem tiks nodrošinātas plašākas ceļošanas iespējas no Minhenes uz Baltijas valstīm.

""Lufthansa" ir nozīmīgs savienojamības nodrošinātājs pasaules līmenī, un mēs ar prieku stiprinām savu partnerību un gaisa satiksmes saites starp Baltiju, Vāciju un citām valstīm. Vācija ir viens no "airBaltic" lielākajiem tirgiem, un mēs ar prieku raugāmies uz šo partnerību un spēju ar to piedāvāt labākas ceļošanas iespējas pasažieriem visā pasaulē," norāda "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas nacionālās aviokompānijas "Lufthansa" grupa brīdinājusi, ka koronavīrusa pandēmijas negatīvās ietekmes dēļ apdraudēti 30 000 darbavietu.

Lidsabiedrības valde darbiniekiem nosūtītā vēstulē norādījusi, ka šobrīd nekad nav bijis tik grūti paredzēt aviācijas nozares attīstību, jo nav skaidrības par to, cik ilgi tiks noteikti ceļošanas ierobežojumi vai cik ātri tiks piedzīvota atlabšana no šīs krīzes.

Vēstulē teikts, ka "Lufthansa" grupa centīsies saglabāt vismaz 100 000 no 130 000 darbavietu.

Aviokompānija jau septembrī paziņoja, ka plāno likvidēt vairāk par 22 000 darbavietu, par kuru likvidēšanu tika izziņots iepriekš, taču precīzāku informāciju tajā laika nesniedza.

Vienlaikus "Lufthansa" pavēstījusi, ka ziemas periodā vēl par 125 lidmašīnām samazinās lidojumiem izmantojamo lidaparātu skaitu, piedāvājot vien ceturtdaļu no lidojumiem, kas tika nodrošināti pagājušā gada ziemas periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021.gada februārī lidostā "Rīga" apkalpoto pasažieru skaits sarucis līdz zemākajam līmenim kopš lidojumu atsākšanās pērnā gada maijā - apkalpoti vien 5% no pagājušā gada ceļotāju apjoma, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem februārī.

Februārī lidosta "Rīga" apkalpoja vien 24 tūkstošus pasažieru, ceļotāju skaitam samazinoties par 95,1% salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Tostarp turpina samazināties arī tranzīta plūsma - ceļotāju skaits, kas lidostu "Rīga" izmantojuši kā tranzīta centru, lai dotos uz citiem galamērķiem, bija vien 14% no kopējā pasažieru apjoma. Pirms pandēmijas lidosta "Rīga" bija Baltijas reģiona galvenais tranzīta mezgls, šādu pasažieru īpatsvaram veidojot ceturto daļu no visiem lidostas "Rīga" pasažieriem.

Kopumā 2021.gada pirmajos divos mēnešos lidosta "Rīga" apkalpoja 74,4 tūkstošus pasažieru - par 92,7% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā.

Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa: "Būtiskais pasažieru skaita kritums ir galvenokārt saistīts ar lidojumu ierobežojumiem, kas līdz šim Latvijā bija stingrāki nekā citviet Eiropā, tostarp kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā, mazinot lidostas "Rīga" konkurētspēju. Tāpēc esmu gandarīta, ka valdība ir izšķīrusies par lidojumu atļaušanu uz trešajām valstīm, kas ļaus lidostā atjaunot tranzīta pasažieru plūsmu un saglabāt reģiona galvenā gaisa satiksmes mezgla priekšrocības."

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eiropas akciju tirgus nomāc Covid-19

LETA--AFP, 23.03.2021

Turcijas liras vērtība kritās par aptuveni 15% pēc tam, kad Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans piektdien nomainīja centrālās bankas vadītāju pēc tam, kad centrālā banka ievērojami paaugstināja galveno procentlikmi. Turcijas akciju tirgū cenas kritās par apmēram 10%.

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV akciju cenas pirmdien pieauga, krītoties obligāciju ienesīgumam, savukārt samazinājušās izredzes par atgriešanos pie pirmspandēmijas normālās situācijas nomāca Eiropas akciju tirgus.

Turcijas liras vērtība kritās par aptuveni 15% pēc tam, kad Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans piektdien nomainīja centrālās bankas vadītāju pēc tam, kad centrālā banka ievērojami paaugstināja galveno procentlikmi.

Turcijas akciju tirgū cenas kritās par apmēram 10%.

"Vakcinācijas programma, jauni fiskālie stimuli un centrālo banku monetāro stimulu turpināšanās uzkurina cerības uz spēcīgu ekonomikas izlaides un uzņēmumu peļņas atjaunošanos," sacīja "AJ Bell" investīciju direktors Rass Moulds.

"Bet tas nozīmē, ka investori tagad ir potenciāli vairāk eksponēti uz negaidītiem šokiem - un Turcija var būt viens no tādiem."

ASV valdības obligāciju ienesīgums pirmdien kritās, izraisot akciju cenu kāpumu Volstrītā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas rūpniecības un tērauda koncerns "ThyssenKrupp" noraidījis valsts iesaistīšanās iespēju, lai tam sniegtu palīdzību koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes laikā, paziņojis uzņēmuma finanšu direktors Klauss Keisbergs.

"Valsts palīdzība netiek apsvērta," intervijā laikrakstam "Rheinische Post" sacīja Keisbergs.

Šo lēmumu viņš skaidro ar valsts palīdzības augstām izmaksām ilgtermiņā, ņemot vērā procentu maksājumus un atmaksas nosacījumus.

"ThyssenKrupp" novembra vidū paziņoja, ka nākamajos trīs gados likvidēs vēl 5000 darbavietu, ņemot vērā koronavīrusa pandēmijas radītos izaicinājumus.

Tādējādi uzņēmuma kopumā likvidējamo darbavietu skaits sasniedzis 11 000.

Arodbiedrība "IG Metall" oktobrī bija rīkojusi mītiņus, lai pieprasītu valsts palīdzību, taču valdība nekad nav izrādījusi entuziasmu, neskatoties uz to, ka tā iegādājusies akcijas lidsabiedrībā "Lufthansa" un tūrisma kompānijā TUI, kas arī cietušas pandēmijas dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru