Pakalpojumi

Jauno noteikumu dēļ varētu augt rikšu pakalpojuma cena

Lelde Petrāne,17.08.2012

Jaunākais izdevums

Karstās debatēs pieņemtie noteikumi par velorikšu pārvadājumiem, iespējams, spēkā stāsies tad, kad šā gada sezona jau būs beigusies, tomēr tie būtiski ietekmēs velorikšu biznesu nākamgad. Ir skaidrs, ka līdz šim velorikšu visatļautība daudzus kaitināja, tomēr jaunie noteikumi uzliek rikšām daudzus jaunus pienākumus un ierobežojumus, kas var novest pie pakalpojuma cenas celšanas, vēsta laikraksts Diena.

Rīgā kopumā darbojas ap 70 velorikšu, ir gan firmas, gan individuālie komersanti, stāstījis Latvijas Velorikšu asociācijas valdes loceklis Gvido Čaikovskis.

«Drošības jostām un pagrieziena rādītājiem ir jābūt,» viņš uzskata. Lai arī asociācija sākotnēji lūdza neierobežot teritorijas, kurās drīkst braukt ar rikšām, tagad G. Čaikovskis atzīst, ka Brīvības ielas vidū velorikšai tiešām nekas nav darāms.

Vienīgā prasība, kas viņam šķiet neizpildāma, ir vēlme, lai visas rikšas stāv rindā. «Ja 70 rikšas sastāsies rindā, tie būs 300 metri, Ginesa rekords - garākā rikšu rinda pasaulē,» jokojis G. Čaikovskis. Taču, ja nopietni, neviens no rikšu vadītājiem pašlaik nespēj iztēloties, kur un kā fiziski šādu rindu ierīkot. «Tas ir impulsīvi - brauc rikša, cilvēks ierauga un iekāpj, tas ir tāpat kā ar košļenēm, pēc tām speciāli retais iet uz veikalu,» Dienai stāstījis G. Čaikovskis.

Savukārt rikšu vadītāji Raivis un Roberts laikrakstam pauduši pārliecību, ka cena par braucienu noteikti celsies. Līdz šim viens brauciens cilvēkam maksājis Ls 2,50.

Atpūta

Tallinas pašvaldība brīdina tūristus vairīties no nelegālajiem velorikšām

LETA--BNS,16.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas Centra rajona pašvaldība šonedēļ izvietojusi tūristu iecienītākajās vecpilsētas vietās brīdinājuma zīmes, kurās aicina neizmantot nelegālo velorikšu pakalpojumus.

«Uzmanību! Lūdzu turēties tālāk no velorikšām! Viņi te strādā nelikumīgi,» vēsta uzraksti igauņu un angļu valodā.

«Problēmas ar velotakšiem pastāv jau vairākus gadus,» atzinis Centra rajona pašvaldības vadītājs Tāvi Puks. «Kauns, ka mēs joprojām nespējam pilnībā kontrolēt viņu darbību, bet prieks, ka drīzumā mums šo problēmu palīdzēs risināt likums, taču diemžēl tā augļus redzēsim tikai nākamajā tūrisma sezonā. Pagaidām, kamēr pašvaldībām nav juridisku tiesību regulēt šo transportlīdzekļu darbību, esam spiesti spert citus soļus, lai pasargātu talliniešus un mūsu pilsētas ciemiņus no velorikšu nelikumīgās darbības.»

Igaunijas valdība jūlijā apstiprināja un nodeva Rīgikogu vērtējumam jaunu likumprojektu, kas regulēs sabiedrisko transportu. Ja parlaments to apstiprinās, velotakšu vadītājiem būs jāiegūst sertifikāts, jāapņemas garantēt pasažieru drošību un jāpilda vēl citi noteikumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz bargākus sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Kā informēja Saeimas Preses dienestā, ar grozījumiem plānots noteikt, ka par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem (km/h) stundā ar mopēdiem, motocikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas auto, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam varēs piemērot naudas sodu no 720 līdz 960 eiro (pašlaik - no 360 līdz 480 eiro) un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz deviņiem mēnešiem (pašlaik - sešiem).

Savukārt, ja minētajā apjomā ātrums tiks pārsniegts apdzīvotā vietā, plānots piemērot naudas sodu no 1040 līdz 1400 eiro (pašlaik - no 540 līdz 680 eiro) un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no deviņiem līdz 12 mēnešiem (pašlaik uz 12 mēnešiem piemēro tiesību izmantošanas aizliegumu).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polise no šā gada 1.jūlija būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, informēja Satiksmes ministrijā (SM).

SM norāda, ka atbilstoši šī brīža prognozēm elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.

Ministrijā norāda, ka arī pērn stājās spēkā stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā. Tostarp elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste.

Tāpat, lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu - 25 kilometrus stundā (km/h). Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.