Apdrošināšana

Kā iegādāties ceļojumu un tajā arī aizbraukt?

Lelde Petrāne, 16.07.2015

Jaunākais izdevums

Daudzi jau savlaicīgi ieplānojuši un iegādājušies kādu ceļojumu, un ar nepacietību gaida skaistiem mirkļiem bagātu atvaļinājumu, kamēr citi to tikai plāno. Ikviens no mums dzirdējis stāstus par atceltiem ceļojumiem un zaudēto naudu, bet ko darīt, lai tas nenotiktu arī ar jums?

Visbiežāk ceļojumu iegāde notiek, izvērtējot atsauksmes un sūdzības, kas ir ātri un ērti – pāris zvani draugiem un internetā pieejamās informācijas izskatīšana. Uz to vien nevar paļauties, tāpēc Latvijas Apdrošinātāju asociācija apkopojusi ieteikumus, kuri noderēs ceļotājiem pirms pirkuma vai rezervācijas izdarīšanas.

Izvērtējot piedāvājumu, pārliecinies:

- vai pakalpojuma sniedzējs ir oficiāli reģistrēts LR Uzņēmumu reģistrā. Šo informāciju bez maksas var iegūt www.lursoft.lv

- vai pakalpojuma sniedzējs ir iekļauts Tūrisma aģentu un operatoru datu bāzē un apdrošinājis klientu iemaksāto naudu: http://tato.em.gov.lv

- vai pakalpojuma sniedzējs ir arī kādas starptautiskās tūrisma organizācijas un vietējās profesionālās apvienības biedrs, ko apliecina izsniegtie sertifikāti. Tā nav obligāta prasība, tomēr liecina par uzņēmuma reputāciju nozarē.

Citi ieteikumi:

- ar īpašu piesardzību izvērtē neticami lētos piedāvājumu, jo visticamāk cenā nav iekļauts kāds no pamatpakalpojumiem, piemēram, viesnīca;

- pajautā pašam tūrisma operatoram, vai viņu klientu iemaksātā nauda ir apdrošināta;

- rūpīgi izlasi līgumu, pievēršot uzmanību visiem nosacījumiem, arī ar sīkajiem burtiem uzrakstītajiem;

- noskaidro visas ceļojuma detaļas! Ar kādām papildu izmaksām jārēķinās?

- drošāk norēķināties ar kredītkartēm, izmantojot POS terminālu, jo ar kredītkartēm veikti pirkumi bieži ir apdrošināti;

- noskaidro, ko sedz tev ieteiktā vai paša izvēlētā ceļojumu apdrošināšana.

Ja iegādātais ceļojums tomēr tiek atcelts, jādodas uz tūrisma kompāniju un jānoskaidro, kādas ir iespējas atgūt naudu. Gadījumos, kad kompānija nonākusi finansiālās grūtībās un nespēj veikt atmaksu, taču ir apdrošinājusi klientu iemaksas, jāvēršas pie konkrētā apdrošinātāja, rakstot atlīdzības pieteikumu.

Ja neizdodas vienoties ar tūrisma kompāniju, un tā nav apdrošinājusies, tad vienīgā iespēja atgūt iemaksātos līdzekļus ir civiltiesiskā ceļā jeb vēršoties tiesā.

Uzziņai

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem tūrisma pakalpojuma sniedzējam ir pienākums apdrošināt savu klientu iemaksāto naudu tādā apmērā, lai nodrošinātu tās atmaksāšanu, bet ne mazākā par 28 457,44 eiro. Par vairāk nekā 30 % tūrisma uzņēmumu nav pieejama informācija, vai tie vispār apdrošinājuši klientu iemaksas, savukārt vairāk nekā 60% uzņēmumu ir apdrošinājušies par šo minimālo drošības garantiju summu, kas ne vienmēr sedz kopējās saistības, iestājoties finanšu grūtībām. Piemēram, bankrotējot SIA Relaks tūre šā gada aprīlī, klientiem nodarīto zaudējumu apmērs vairākkārt pārsniedza 28 457,44 eiro, un zaudējumi tika segti tikai 4 klientiem, jo pirmie nenotikušie ceļojumi bija iegādāti uz tālajām ārvalstīm, veidojot ievērojamas summas. Pārējiem par zaudējumu atlīdzināšanu būs jācīnās, vēršoties pret SIA Relaks tūre īpašniekiem tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Relaks tūre klienti par nenotikušu ceļojumu saņēmuši apdrošināšanas atlīdzības 28,5 tūkstošu eiro apmērā

Žanete Hāka, 19.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA Insurance Company SE, izpildot visas uzņemtās saistības, kas izriet no BTA un SIA Relaks tūre savstarpēji noslēgtā apdrošināšanas līguma, izmaksājusi SIA Relaks tūre klientiem apdrošināšanas atlīdzības līgumā norādītās kopējās apdrošinājuma summas – 28,5 tūkstošu eiro – apmērā.

Tomēr, ņemot vērā to, ka SIA Relaks tūre bija apdrošinājusi savu saistību izpildi par minimālo summu, kas noteikta attiecīgo jomu regulējošajos normatīvajos aktos, bet kas neatbilst tās patiesajām uzņemtajām saistībām, lielam skaitam SIA Relaks tūre klientu par nenotikušu ceļojumu rezultātā radītajiem zaudējumiem būs jāvēršas tiesībaizsardzības iestādēs. Šis gadījums uzskatāmi parāda, ka valsts nepilnīgas tūrisma nozares kontroles dēļ tūrisma aģentūru klienti nav pasargāti no zaudējumiem, kas var rasties situācijās, ja tūrisma aģentūra nonāk finansiālās grūtībāsl, informē BTA.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību, SIA Relaks tūre pienākums bija nodrošināt savu klientu iemaksātās naudas drošības garantiju. Drošības garantijai bija jābūt pietiekamai, lai nodrošinātu klientu iemaksātas naudas atmaksāšanu, bet ne mazākai par 28 457,44 eiro. Izpildot normatīvajos aktos noteiktās minimālās prasības, SIA Relaks tūre pērnā gada 15. oktobrī noslēdza ar BTA apdrošināšanas līgumu saskaņā ar Tūrisma operatoru saistību izpildes apdrošināšanas noteikumiem par apdrošinājuma summu 28 500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC saņēmis 20 patērētāju sūdzības par SIA Relaks Tūre

Žanete Hāka, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) divu mēnešu laikā ir saņēmis gandrīz 20 patērētāju sūdzības par SIA Relaks Tūre, jo nav notikuši vairāki ceļojumi, kā arī komersants apturējis gandrīz visus plānotos ceļojumus, informē PTAC.

Saskaņā ar normatīviem aktiem šādā gadījumā patērētājam ir tiesības no komersanta pieprasīt visu samaksāto naudas summu, tādēļ PTAC aicina patērētājus rakstveidā vērsties pie komersanta. Vienlaikus - PTAC ir uzsācis administratīvo lietu un izvērtē komersanta īstenoto komercpraksi.

PTAC līdz 20.aprīlim bija saņēmis 19 patērētāju sūdzības par kopējo summu vairāk nekā 55 tūkstošiem eiro, kurās norādīts, ka komersants apturējis ceļojumu nodrošināšanu uz vairākiem galamērķiem – dažādām Eiropas valstīm, Austrāliju, ASV. Pašlaik ir slēgts komersanta birojs, tomēr notiek korespondences pieņemšana.

No 2010. gada 13.aprīļa Ministru kabineta noteikumiem par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību izriet, ka tūrisma operators kāda no klienta neatkarīga iemesla dēļ atceļ pakalpojumu pirms noteiktā datuma, klientam nekavējoties ir tiesības saņemt visu samaksāto naudas summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa turpina skatīt maksātnespējīgā tūrisma biroja Relaks tūre vadītāju un līdzīpašnieku H. Madzuļa un Evitas Grāvītes lietu par vairāk nekā 220 tūkst. eiro piesavināšanos no uzņēmuma klientiem. Šonedēļ tiesas sēdē nopratināti 15 cietušie, un arī nākamajā tiesas sēdē 26. martā paredzēts turpināt pratināt cietušos. 2015. gadā uzņēmums atcēla ceļojumus, bet iemaksāto naudu klientiem neatdeva.

Komentāri

Pievienot komentāru