Foto stāsts

«Kā top?»: Stendera ziepes

Gunta Kursiša, 26.08.2013

Stenders ziepju ražošana sākas reaktoros, kur tiek kausēta gatavā ziepju masa. Masai ir jābūt šķidrai. «Nav noslēpums, ka Stenders izmanto gatavu ziepju bāzi,» ražošanas procesa sākumu Db.lv apraksta ražošanas nodaļas vadītāja Līga Ozoliņa. No kurienes tiek iepirkta ziepju masa, l. Ozoliņa gan neatklāj. «Mēs ziepēm iedodam šo skaisto izskatu, pievienotās izejvielas, kuras dod, piemēram, smaržu, pievienojam, piemēram, bāzes eļļas, kas dod mīkstinošu vai mitrinošu efektu,» stāsta L. Ozoliņa.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Turpinot rubriku «Kā top?», kurā portāls Db.lv piedāvā ieskatīties Latvijas produktu ražošanas procesā, šonedēļ piedāvājam aplūkot, kā tiek vārītas ziepes Stenders ražotnē Mūkusalas ielā.

Stenders ziepju ražošanā vissarežģītākais ir radīt pareizo dizainu – ne vien ķermenim, bet arī acīm baudāmas ziepes. Turklāt ziepēm vajadzīgajā apjomā tiek pievienotas dažādas eļļas un krāsvielas, un rezultāts visvairāk ir atkarīgs no ziepju gatavošanas meistara prasmes, iepazīstinot ar ražošanas procesu, stāsta Stenders rāzošanas nodaļas vadītāja Līga Ozoliņa.

Lai ražotu vairāk nekā 30 ziepju veidus, atkarībā no sezonalitātes un pasūtījumu daudzuma Stenders ražotnē strādā no 40 līdz 60 cilvēkiem. Ziepju klāstā atrodamas ziepes ar sūklīti to viducī, kazas piena ziepes, ziepes rozes zieda formā u.c.

Ziepju pārdošana Latvijā no kopējā valstī pārdotā Stenders produkcijas apjoma, kura klāstā ir arī, piemēram, burbuļbumbas, ķermeņa zefīri, dušas želejas un ķermeņa eļļas, veido aptuveni 25%. Tikmēr NVS valstīs ziepes tiek pārdotas aptuveni 17% apjomā no visas produkcijas, bet Āzijā līdz 32% apjomā no kopējā pārdošanas apmēra, atsaucoties uz pērnā gada pārdošanas datiem, Db.lv stāstīja Stenders pārstāve Baiba Čipa-Ziemele.

Gada laikā kopumā tiek pārdoti nepilni 170 tūkstoši kilogramu ziepju.

Runājot par «ejošākajām ziepēm», pircēju mīlētākās ir greipfrūtu-cidoniju, rožu, kazas piena, kā arī dzērveņu ziepes, stāsta L. Ozoliņa, bet absolūtās līderes visos reģionos ir dzērveņu ziepes. Dažādos reģionos populāras ir dažādas ziepes, piemēram, Ķīnas tirgū ļoti iecienītas ir ziepes ar rožu aromātiem. Latvijas pircēji, līdzīgi kā patērētāji citos tirgos, jau vairāku gadu garumā lielākos pārdošanas apjomus nodrošina tieši greipfrūta un dzērveņu ziepēm.

Ir arī tādas ziepes, kuras pēc kāda laika izņem no apgrozības. «Ir tipiski, ka uzņēmums ievāc atsauksmes no veikaliem, no pārdevējām, uzzinot, ko jautā un domā klienti. Piemēram, pēc klientu pieprasījuma, tika ražotas banānu ziepes, tomēr galu galā tām nebija labi pārdošanas rezultāti, tādēļ pēc laika tās pazuda no veikalu plauktiem. Ir arī citi piemēri, kad, radot jaunu ziepju veidu, no esošā sortimenta tiek izņemtas mazāk pārdotās ziepes,» stāsta L. Ozoliņa, kas Stenders ziepes ražo jau no Stenders uzņēmuma izveidošanas brīža.

Ražošanā sākotnēji valdījusi sezonalitāte, ko visvairāk ietekmējuši Ziemassvētki, taču pašlaik sāk veidoties situācija, kad lieli pasūtījumi sāk veidot savus pieprasījuma «pīķus», kas paralēli Ziemassvētu laikam, sāk spēlēt savu lomu ražošanas noslodzē.

Patlaban lielākie noieta tirgi Stenders ziepēm ir tie, «kur visvairāk veikalu un lielākais tirgus», norāda B. Čipa-Ziemele. Līdz ar to pārdošanas apjoma ziņā eksporta līderos ir Ķīnas un Krievijas tirgus. Eksports nodrošina lielāko daļu Stenders ziepju pārdošanas apjomu, jo no 228 Stenders veikaliem tikai 20 atrodas Latvijā.

Stenders, kas pašlaik ražo daudzus ķermeņa kopšanas produktus, savu darbību sāka ar eksperimentu tirdzniecības centrā, kur tika pārdotas no ārvalstīm ievestas ziepes. «Sākumā cilvēki gāja garām un nesaprata, kas tas ir, jo ziepes iepriekš bija redzētas tikai sagrieztas gabaliņos, bet Stenders to pārdeva, griežot no liela gabala ziepes nost turpat veikalā. Tad sekoja ļoti aktīvs pārdošanas un skaidrošanas darbs. Pārdevēji stāstīja, kas tas ir, un cilvēkiem ziepes tik ļoti iepatikās, ka Ziemassvētkos tika izpirkti tukši plaukti,» atceras L. Ozoliņa. Tad Stenders īpašnieki saprata, ka «šim biznesam ir perspektīva, un lēma, ka vajag ražot pašiem». Tolaik «internets bija pilns ar informāciju par ziepju ražošanu».

Sākumā ražošana notika ļoti mazos apmēros nelielā ražotnē Berģos, un ziepes ražoja bez reaktora – tās tapa katliņos, ūdens peldē, līdzīgi kā konditorejā. Tolaik arī tika eksperimentēts ar ziepju izskatu, ar to, kādas piedevas pievienot utt., stāsta L. Ozoliņa. Pašlaik ražošanas telpu platība ir 1500 m2. «Redzēt, kā uzņēmums izaudzis no darba vienā telpā, kurā gan tiek vārītas ziepes, gan rakstītas pavadzīmes, līdz uzņēmumam, kas izvietots telpās vairākos stāvos, ir ļoti vērtīga pieredze,» viņa stāsta.

Db.lv bija pirmie mediju pārstāvji Stenders vēsturē, kas iepazīstināti ar ražošanas procesu klātienē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Stenders jaunais vadītājs Gang Yang: Ražošana ir un paliks Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs Stenders sadarbībā ar ilggadējiem uzņēmuma franšīzes partneriem Ķīnā noslēdzis darījumu ar Ķīnas investīciju fondu par 100% uzņēmuma daļu pārdošanu. Par uzņēmuma jaunajiem vadītājiem kļūst līdzšinējie partneri un franšīzes īpašnieki Ķīnā Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao, informē uzņēmuma globālā mārketinga un attīstības vadītāja Baiba Čipa – Ziemele.

Jau vairāk nekā gadu Stenders ir strādājis pie investīciju piesaistes, kas palīdzētu atrisināt finanšu saspīlējumu un ļautu uzņēmumam pilnvērtīgi strādāt, attīstīties un turpināt iepriekšējos gados uzsākto izaugsmi. Pēc gandrīz gadu ilgušām pārrunām sadarbībā ar Stenders ilggadējiem Master franšīzes partneriem Ķīnā darījums ir noslēgts ar CICC Ehealthcare Investment Fund, kas ir daļa no viena no lielākajiem Ķīnas investīciju fondiem.

Šī darījuma rezultātā uzņēmuma dibinātāji Jānis Bērziņš, Zane Stavra un līdzīpašnieki Ieva Eglīte, Ameen Ali Y Yamany un investīciju fonds BaltCap Latvia Venture Capital Fund savas uzņēmuma daļas ir pārdevuši augstākminētajam fondam, kas kopš 2017. gada 29. septembra ir uzņēmuma Stenders vienīgais īpašnieks. Pats fonds uzņēmuma vadībā neiesaistīsies, to darīs līdzšinējie Stenders partneri Ķīnā, tagadējie uzņēmuma valdes locekļi Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stenders saņem viena miljona investīcijas no BaltCap

Žanete Hāka, 12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap ir vienojies ar tā portfeļa uzņēmumu - Latvijas kosmētikas ražotāju un franšīzes devēju Stenders, par papildus viena miljona eiro ieguldījuma veikšanu, informē BaltCap pārstāvji.

Stenders ir kosmētikas ražotājs ar 200 franšīzes veikaliem 22 pasaules valstīs. Stenderam ir viena no plašākajām kosmētikas ķēdēm Ķīnā, kas sastāv no 110 franšīzes veikaliem, kas atrodas lielākajās Ķīnas pilsētās. 2014 gadā Stendera globālās mazumtirdzniecības apgrozījums sasniedza 27 miljonus eiro. Stenders veiksmes stāsts ir balstīts uz augstas kvalitātes produktiem un īpašu iepakojumu, pievilcīgu veikalu konceptu un veiksmīgu franšīzes konceptu.

Kopš 2015 gada sākuma par Stenders vadītāju ir kļuvis pasaules līmeņa kosmētikas nozares vadītājs Julien Laporte, kurš iepriekš bijis valdes loceklis pasaules slavenajā franču zīmolā L’Occitane, kura apgrozījums ir virs 1 miljarda eiro, vadītājs Angļu kosmētikas uzņēmumā Crabtree & Evelyn, kā arī L’oreal Turcijas un Baltijas pārstāvniecības vadītājs. Vadības komandas stiprināšana ar starptautiskiem kosmētikas nozares profesionāļiem un papildus investīciju piesaiste, apliecina Stenders ambiciozos attīstības plānus. 2015 gadā Stenders plāno atvērt veikalus dzīvīgajās Singapūras un Londonas pilsētās, kā arī ievērojami paplašināt produktu klāstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs Stenders ir vienojies ar Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku BaltCap par papildus viena miljona ieguldījumu, kā rezultātā mainījies uzņēmuma īpašnieku sadalījums, informē Stendera pārstāvji.

Līdz ar jauno darījumu, ir notikušas izmaiņas SIA Stenders kapitāldaļu sadalījumā. KS BaltCap Latvia Venture Capital Fund ir palielinājis dalību SIA „Stenders no 20% uz 28,34%. Pārējie dalībnieki attiecīgi ir Ieva Eglīte ar 68,69%, Jānis Bērziņš un Zane Stavra katrs ar 0,7%, Ameen Ali Y Yamany ar 1,48%.

«Jau iepriekš esam pauduši apņēmību strauji attīstīties ārvalstu tirgos un strādāt pie investīciju piesaistes. Veiksmīgā sadarbība ar BaltCap pierāda, ka Stenders ir stabils uzņēmums ar augstu potenciālu globālā mērogā. Ja līdz šim uzņēmums ir bijis kā neliela izmēra kuģis, kuru vadījām pašu spēkiem, tad līdz ar jaunu investīciju piesaisti mēs strauji izejam dziļākos starptautiskajos ūdeņos. Tas arī rada nepieciešamību piesaistīt vadītāju ar globālu pieredzi, ko esam veiksmīgi izdarījuši,» piebilst Jānis Bērziņš, Stenders padomes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs SIA "Stenders" pagājušajā gadā strādāja ar 9,735 miljonu eiro apgrozījumu un 1,501 miljona eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija.

Ņemot vērā, ka uzņēmums 2019.gadā mainīja finanšu gadu, to pieskaņojot kalendārajam gadam, rādītājus nevar salīdzināt ar iepriekšējo finanšu gadu.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka, neraugoties uz Covid-19 ietekmi, peļņas rādītāji skaidrojami ar labiem "Stenders" produkcijas realizācijas rezultātiem Ķīnas tirgū, jaunu tirgu apgūšanu un būtisku e-komercijas apmēru pieaugumu.

Pēc kompānijas vadības vēstītā, pērn būtiski audzis eksporta apmērs, galvenokārt pateicoties jaunajiem produktiem, jaunajai zīmola vizuālajai identitātei un veikalu interjera dizainam. Uzņēmuma lielākais eksporta tirgus joprojām ir Āzija, bet "Stenders" kļuva pieejams arī Surinamā un caur vairumtirdzniecību - arī veikalu tīklā "Douglas" Spānijā. Tāpat parakstīts līgums par franšīzi Jordānijā, kur 2021.gada februārī atvērts jauns veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Stenders" e-komercijas pārdošanas rādītāji šā gada martā, salīdzinot ar pērno martu, ir pieauguši vairāk nekā divas reizes; aprīlī šī tendence turpinās, bet nenosedz dramatisko mazumtirdzniecības apjoma kritumu.

"Šobrīd strādājam arī pie "Amazon" kanāla attīstības, lai vēl vairāk paplašinātu klientu iespējas iegādāties "Stenders" produkciju tiešsaistē un padarītu to vēl plašāk pieejamu visā pasaulē," norāda Jans Gans (Yang Gang), "Stenders" vadītājs.

Sākoties ārkārtas stāvoklim, kompānijā kopumā situācija nemainījās tik krasi, kā tas esot noticis ar daudziem citiem Latvijas uzņēmumiem. Ķīna ir viens no svarīgākajiem "Stenders" tirgiem, kas šobrīd veido lielāko daļu no kopējā apgrozījuma. Kad Ķīnā sākās koronvīrusa uzliesmojums un ar to saistītie ierobežojumi, pārējie tirgi vēl darbojās. Savukārt šobrīd, kad citās valstīs ir spēkā ierobežojumi, Ķīnā situācija lēnām atkal sāk uzlaboties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc īpašnieka maiņas kosmētikas ražošanas uzņēmumā Stenders tika veikta reorganizācija, un patlaban uzņēmums strādā ar peļņu, portālam DB pastāstīja Stenders vadītājs un valdes loceklis Jans Gans (Yang Gang).

Uzņēmums nupat atklājis jaunāko koncepta veikalu tirdzniecības centrā Akropole. Stenders jaunā koncepta attīstībā šobrīd investēti ap 150 tūkstoši eiro. Nākotnē paredzams, ka lielākais uzsvars tiks likts tieši uz vannošanās rituālu popularizēšanas, jo šajā segmentā Stenders ir visspēcīgākais, viņš skaidro.

«Pēc tam, kad iegādājāmies uzņēmumu, mēs to centāmies reorganizēt, lai padarītu veselīgākus finanšu rādītājus un tas ir izdevies. Patlaban Stenders strādā ar peļņu un finansiālie rādītāji ir uzlabojušies. Mēs esam strādājuši arī ar zīmola atjaunošanu - esam veikuši rebrendingu un esošo konceptveikalu rekonstrukciju, lai piedāvātu cilvēkiem svaigu Stenders,» stāsta J. Gans, gan neatklājot ieguldīto investīciju apjomu. Drīzumā plānots tirgum piedāvāt vairāk jaunu produktu, taču arī turpmāk Stenders plāno strādāt tikai ar esošo zīmolu, jauni zīmoli netiks veidoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz produkcijas strauji augošo noietu pasaulē un arvien jaunu eksporta tirgu apgūšanu, Latvijas kosmētikas ražotājs Stenders uzstādījis divas jaunas pildīšanas un pakošanas līnijas, kas nodrošinās līdz pat 40% lielāku ražošanas jaudu un ektīvāku procesu, informē uzņēmumā.

Jauno līniju iegādē uzņēmums investējis ap 300 000 eiro.

2020. gads Stenders ir bijis veiksmīgs un iezīmējis pozitīvas attīstības tendences, tostarp eksporta apjoma palielinājumu, galvenokārt pateicoties jaunajiem produktiem un jaunajai zīmola identitātei. Turpinot attīstību, Stenders aprīlī ir uzstādījis jaunas produktu pildīšanas un pakošanas līnijas.

Uzņēmuma spēja ātri pielāgoties sarežģītajai Covid-19 situācijai un atbilstoši reaģēt uz pārmaiņām ļāvusi iepriekšējo gadu pabeigt ar peļņu un šo gadu uzsākt ar jauniem izaugsmes plāniem, galvenokārt fokusējoties uz biznesa attīstību jaunos tirgos, ražošanas procesu efektivizēšanu un jaunu, unikālu produktu izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas līdzekļu ražotājs SIA Stenders pēdējā finanšu gadā strādājis ar 3,58 miljonu eiro zaudējumiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Finanšu gadu, kas ilga no 2016. gada 1. aprīļa līdz 2017. gada 31. martam, uzņēmums pabeidza ar 5,55 miljonu eiro apgrozījumu. Lielāko daļu no zaudējumiem – 2,36 miljonus eiro - veido iekļautie zaudētie debitoru parādi, db.lv informē uzņēmuma izpilddirektore Baiba Čipa- Ziemele.

Stendera apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā bija 8,02 miljoni eiro, bet zaudējumi - 633 414 eiro.

Jau ziņots, ka šogad oktobra sākumā SIA Stenders tika pārdots Kaimanu salās reģistrētais uzņēmums CICC Ehealthcare Investment Fund. Stenders sadarbībā ar ilggadējiem uzņēmuma franšīzes partneriem Ķīnā noslēdza darījumu ar Ķīnas investīciju fondu par 100% uzņēmuma daļu pārdošanu. Par uzņēmuma jaunajiem vadītājiem kļuvuši līdzšinējie partneri un franšīzes īpašnieki Ķīnā Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao. Jaunais Stenders vadītājs un valdes loceklis Gang Yang sola, ka ražošana paliks Latvijā un tiks radītas papildu darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jaunais vadītājs apņēmies Stenderu stūrēt globālo kosmētikas zīmolu jūrā

Anda Asere, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja Stenders jaunā vadītāja Žiljēna Laporta galvenais mērķis ir padarīt kompāniju par globālu tirgus spēlētāju

Pirmie soļi jau ir sperti – sortimentā parādās jauni produkti, šogad paredzēts atvērt savus veikalus Singapūrā un Lielbritānijā.

Pašlaik Latvijas kosmētikas ražotājam Stenders ir 200 franšīzes veikalu 22 pasaules valstīs. Viena no plašākajām veikalu ķēdēm ir Ķīnā, kur ir 110 franšīzes veikali. Pērn Stendera globālās mazumtirdzniecības apgrozījums sasniedza 27 miljonus eiro. Šī gada sākumā Stenders vienojās ar riska kapitāla fondu pārvaldnieku BaltCap par papildu viena miljona eiro ieguldījuma veikšanu. Par uzņēmuma vadītāju kļūstot Ž. Laportam, iepriekšējais vadītājs Jānis Bērziņš kļuvis par Stenders padomes priekšsēdētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs STENDERS finanšu gadu plāno noslēgt ar 30% apgrozījuma pieaugumu un jaunu uzņēmuma vadītāju.

Uzņēmums līdzšinējā vadītāja Žiljēna Laporta (Julien Laporte) vadībā esot spējis pacelt apgrozījumu līdz ~8,2 milj.* eiro, nodrošinot lielāko uzņēmuma izaugsmi pēdējo 5 gadu laikā. Aizvadītā gada laikā noslēgti jauni sadarbības līgumi, atvērts pirmais uzņēmuma veikals Singapūrā un ievērojami attīstīts produktu sortiments. Līgumsaistības ar Ž. Laportu beidzas šā gada 31. martā, kad vadītāja amatu pārņems ilggadējā STENDERS Russia vadītāja Aleksandra Novinska. Ž. Laports turpinās konsultēt uzņēmumu dažādos globālās attīstības jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stenders apgrozījums palicis iepriekšējā gada līmenī

Gunta Kursiša, 25.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas un ziepju ražotāja Stenders apgrozījums pērn, salīdzinot ar iepriekšējo gadu nav piedzīvojis būtiskas izmaiņas. 2013. gadā uzņēmums apgrozījis aptuveni 6,5 miljonus eiro, kas ir apmēram tikpat, cik pirms gada, Db.lv uzzināja uzņēmumā.

2012. gadā SIA Stenders apgrozījums veidoja 4,55 jeb 6,47 miljonus eiro, liecina Lursoft dati. Savukārt ražotāja peļņa bija 205 tūkstoši latu jeb 291 tūkstotis eiro. Kā Db.lv stāstīja SIA Stenders pārstāve Baiba Čipa – Ziemele, peļņas un citi finanšu rādītāji par 2013. gadu pašlaik vēl nav aprēķināti.

SIA Stenders pārstāvji norāda, ka pērn tika atvērti 43 jauni veikali, un tādējādi pašlaik 22 pasaules valstīs ir kopumā 230 Stenders veikali. Uzņēmuma pārstāvji stāsta, ka lielākā izaugsme esot Ķīnā, kuras lielākajās pilsētās kopumā darbojas 110 Stenders veikali.

Visos reģionos Stenders mazumtirdzniecības apgrozījums audzis par gandrīz 17%. 2013. gadā visos Stenders veikalos pasaulē mazumtirdzniecības apgrozījums veidoja aptuveni 27 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ziepju un vannas kosmētikas tirgotājs un ražotājs Stenders šogad vasarā plāno atvērt pirmo veikalu Irākā, kā arī pirmos veikalus Londonā un Singapūrā, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma Mārketinga un komunikācijas vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.

«Noteikti turpināsim izaugsmi Baltijā, Eiropā un Āzijā. Gada sākumā esam parakstījuši sadarbības līgumu par Stenders produktu tirdzniecību Irākā, kur pirmo veikalu plānojam šī gada vasarā. Plānā ir arī veikali Londonā un Singapūrā,» pastāstīja Čipa-Ziemele.

Viņa arī norādīja, ka, pateicoties Stenders pārstāvniecībai Āzijas reģionā, uzņēmums veicis nopietnas iestrādes darbā ar potenciālajiem partneriem Korejā un Dienvidaustrumāzijā, līdz ar to šogad plānots paplašināt Āzijas tirgu ar franšīzes pārstāvniecībām un mazumtirdzniecības veikaliem.

Čipa-Ziemele arī norādīja, ka Stenders šogad plāno turpināt izaugsmi Eiropā, attīstot mazumtirdzniecības veikalu tīklu un paplašinot franšīzes veikalu tīklu Austrijā un Spānijā, kur pērn atvēra pirmo veikalu. Tāpat uzņēmumam ir svarīgi turpināt nostiprināt savas pozīcijas Latvijā un Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad kosmētikas ražotājs Stenders plāno vismaz 25% pieaugumu pret iepriekšējo gadu un sasniegt vismaz 8 miljonu eiro apgrozījumu

«Šogad esam mainījuši fiskālo gadu uz 1. aprīlis – 31. marts, tomēr jau tagad redzam, ka pieaugums ir ievērojams tieši pateicoties veiksmīgai esošo partneru darbībai, jauniem tirgiem un produktu portfeļa straujajai izaugsmei,» saka Baiba Čipa-Ziemele, SIA Stenders starptautiskā mārketinga vadītāja.

Šis gads uzņēmuma iekšējā attīstībā un kopējā izaugsmē ir bijis nozīmīgs. Kopš šī gada janvāra Stenders valdes priekšsēdētājs un uzņēmuma vadītājs ir Žiljēns Laports, kurš ir strādājis vadošos amatos L’Oreal grupas uzņēmumos, kā arī tādos starptautiskos kosmētikas uzņēmumos kā L’Occitane, Crabtree & Evelyn u.c. «Līdz ar vadības maiņu, uzņēmums turpina fokusēties uz globālu attīstību, paplašinot produktu portfeli un turpinot savas darbības paplašināšanu ārvalstu tirgos. Gada sākumā uzņēmums ir panācis vienošanos ar vadošo Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku BaltCap par papildus viena miljona eiro ieguldījuma veikšanu. Līdz ar to šajā gadā ieguldījām ražošanas attīstībā, esam attīstījuši rekordlielu skaitu produktu, tai skaitā pilnīgi jaunas kategorijas – aromātu līnijas un kosmētikas produktu līniju vīriešiem,» stāsta B. Čipa-Ziemele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Krievijas nestabilā ekonomiskā situācija pērn būtiski ietekmējusi Stendera finanšu rādītājus

LETA, 16.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas ekonomikas straujā sabremzēšanās un situācija ar nestabilo valūtu ir būtiski ietekmējusi Latvijas kosmētikas ražotājas SIA Stenders kopējos finanšu rādītājus un attīstību kopumā, stāsta Stendera mārketinga un komunikāciju vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.

Viņa norāda, ka plānotā pieauguma vietā Krievijā pagājušais gads tika pabeigts ar gandrīz 40% samazinājumu.

Uzņēmuma provizoriskie rezultāti liecina, ka 2014.gadu Stenders pabeidzis ar aptuveni 6,4 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir līdzīgi kā 2013.gadā. Taču kopumā, atskatoties uz aizvadīto gadu, uzņēmums ir apmierināts ar rezultātu. Par pagājušā gada peļņas rādītāju Čipa-Ziemele komentārus nesniedz.

Taču pagājušā gada laikā turpinājās Stendera attīstība Ķīnā, un 2014.gadā šajā tirgū ir 20% pieaugums pret iepriekšējo gadu. Tāpat pieauguši Latvijas mazumtirdzniecības rādītāji, gadu noslēdzot ar 14% pieaugumu. «Tādējādi, ņemot vērā situāciju Krievijā, rezultāti ir likumsakarīgi, un esam gandarīti, ka izdevies saglabāt sasniegto līmeni,» atzīmē Čipa-Ziemele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Baltcap pēc 1,5 miljonu investīcijām ieguvis 20% Stenders daļu

Gunta Kursiša, 31.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc riska kapitāla investīciju uzņēmuma Baltcap piesaistes SIA Stenders izveidojis uzņēmuma padomi un mainījis dalībnieku kapitāldaļu sadalījumu, liecina Lursoft dati.

Turpmāk KS Baltcap Latvia Ventue Capital Fund piederēs 20% uzņēmuma kapitāldaļu, Ievai Eglītei, kurai līdz šim piederēja vairāk nekā 95% uzņēmuma kapitāldaļu, tagad piederēs 76,77% kapitāldaļu. Jānim Bērziņam pieder 0,78% uzņēmuma kapitāldaļu, tikpat daudz kapitāldaļu ir arī Zanes Dreimanes īpašumā. Abiem dalībniekiem līdz šim uzņēmumā piederēja 0,98% daļu. Saūda Arābijas Karalistes pilsonim Amīnam Ali Jamanī Stenders peider 1,66% daļu.

Uzņēmums ir arī palielinājis pamatkapitālu no 245,6 tūkst. Ls līdz 307 tūkst. Ls.

Tāpat pēc investīciju piesaistes no Baltcap uzņēmumā Stenders ir izveidota padome. Tajā darbojas Astra Neimane (padomes priekšsēdētāja), Ieva Eglīta un Zane Dreimane – padomes locekles. Savukārt uzņēmuma valdei no 29. oktobra ir pievienojies uzņēmuma finanšu direktors Rolands Pupkevičs, kurš pildīs valdes locekļa amata pienākumus, tāpat valdē – tās priekšsēdētāja amatā – turpinās darboties Jāins Bērziņš, liecina Lursoft dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nakts trases, skrējiens pēc miljona, laivu braucieni un sniegavīru velšana – tās ir tikai dažas no aktivitātēm, kurās piedalās SIA Stenders darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotāja SIA Stenders atklās savu pirmo veikalu Singapūrā, bet novembrī plānots atvērt veikalus Portugālē un Vjetnamā, stāsta Stendera mārketinga un komunikāciju vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.

Veikala atklāšana Singapūrā plānota rīt, 8.oktobrī. Stendera veikals atradīsies tirdzniecības centrā Plaza Singapura, kas atrodas uz lielākās reģiona iepirkšanās ielas Orchid Road.

Novembrī sadarbībā ar franšīzes partneriem tiks atvērts pirmais zīmola Stenders veikals Portugālē, ka arī pirmā tirdzniecības vieta Vjetnamā, stāsta Čipa-Ziemele, piebilstot, ka patlaban vēl turpinās piemērotas vietas meklēšana Stendera veikalam arī Londonā.

Vēl bez jaunu veikalu un tirdzniecības vietu atvēršanas uzņēmums šogad, pateicoties piesaistītajām investīcijām, ir varējis strauji attīstīt daudz jaunu produktu, kuru pozitīvo ietekmi uz attīstību uzņēmums jūt tagad. «Tas ļaus mums turpināt šo attīstību tādā pašā tempā kā līdz šim. Līdz gada beigām būsim ieviesuši vairāk nekā 70 jaunas produktu vienības, kas ir aptuveni četras reizes vairāk nekā 2014.gadā. Par konkrētu ieguldīto investīciju apjomu vel pāragri runāt, to redzēsim, kad noslēgsies gads,» norāda Čipa-Ziemele.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Stenders" radījis jaunu un Eiropā vēl nebijušu produktu – plastilīna ziepes.

Plastilīna ziepes attīsta fantāziju un vizuālā noformējuma dēļ ir nebijis risinājums, kas neierastā veidā motivē bērnus mazgāt rokas, informē ražotājs. Pēc rotaļāšanās ar plastilīna ziepēm rokas, saskaroties ar ūdeni, saputosies un noskalojot kļūs tīras.

Plastilīna ziepes var izmantot gan kā roku un ķermeņa ziepes, gan kā šampūnu vai vannas bumbas. Vienlaikus produkts attīsta radošo domāšanu un pirkstu veiklību, jo ir piemērots gan plucināšanai, gan mīcīšanai un dažādu figūru veidošanai.

"Ideja radās neformālā sarunā starp kolēģiem, taču uzreiz pievērsa produktu izstrādātāju vērību, un jau pavisam drīz eksperti laboratorijā ķērās pie darba, lai pēc vairākus mēnešus ilgas izpētes un testēšanas prezentētu jauno produktu," stāsta uzņēmuma ķīmiķe Jūlija Kuzņecova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stendera vadība nodota bijušajam koncerna L'Oreal mārketinga vadītājam Laportam

LETA, 25.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas kosmētikas ražotājas SIA Stenders valdes priekšsēdētāju kļuvis bijušais parfimērijas un kosmētikas koncerna L'Oreal mārketinga vadītājs Žiljēns Laports, apstiprina Stendera mārketinga un komunikāciju vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.

Tikmēr nu jau bijušais valdes priekšsēdētājs Jānis Bērziņš kļuvis par uzņēmuma padomes priekšsēdētāju. Izmaiņas uzņēmumā reģistrētas šā gada 20.februārī. Bērziņš uzņēmuma dažādos amatos ir darbojies kopš 2001.gada.

Darbu valdē turpina valdes loceklis Rolands Pupkevičs, savukārt padomē darbu turpina padomes priekšsēdētāja vietniece Ieva Eglīte un padomes locekle Astra Neimane.

Kā stāsta Čipa-Ziemele, sadarbība ar Laportu sākta pērn. Viņš uzņēmumam sniedza konsultācijas produktu attīstības, biznesa un zīmola attīstības jautājumos.

Kopā analizējot uzņēmuma līdzšinējo darbību, Stendera komanda apzinājusies, ka 14 gadu darbības laikā ir izveidoti labi pamati zīmola, produktu izstrādes, ražošanas un uzņēmuma attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stenders reģistrē ķīlas 2,3 miljonu latu apjomā

Gunta Kursiša, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotāja SIA Stenders reģistrējusi trīs jaunas komercķīlas, kuru kopējā summa veido 2,32 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

SIA Stenders ķīlas reģistrējis, jo, palielinoties veikalu skaitam un pieaugot ražošanas intensitātei, radusies vajadzība arī pēc papildus apgrozāmajiem līdzekļiem, Db.lv stāstīja SIA Stenders pārstāve Baiba Čipa-Ziemele.

«Šobrīd esam vienojušies ar a/s Citadele banka par finansējuma piesaisti apgrozāmo līdzekļu nodrošināšanai ikdienas darbībai un arī sezonālajām vajadzībām 1,6 milj. eiro apjomā,» viņa stāstīja, skaidrojot, ka komercķīlas summu banka parasti reģistrē aptuveni divas reizes lielāku par izsniegto kredīta summu.

2001. gadā reģistrētā SIA Stenders kapitāldaļu īpašniece ir Ieva Eglīte (95,97%), Saūda Arābijas pilsonis Amīns Ali Jamanī (Ameen Ali Yamany) (2,07%), Jānis Bērziņš (0,98%) un Zane Dreimane (0,98%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs SIA Stenders tiek pārdots Ķīnas investīciju fondam.

To sarunā ar biznesa portālu Db.lv apstiprināja Stendera līdzšinējais īpašnieks Jānis Bērziņš. Viņš sacīja, ka darījums vēl ir procesā un noslēgsies nedēļas laikā. Uzņēmuma pircējs ir liels Ķīnas investīciju fonds. Detalizētāku informāciju Bērziņš sola atklāt pēc nedēļas.

Kā liecina Lursoft informācija, tieši šonedēļ Uzņēmumu reģistrā ierakstītas apjomīgas izmaiņas kosmētikas ražotājā SIA Stenders- mainījušies uzņēmuma īpašnieki un vadība. Par Stenders 100% daļu īpašnieku otrdien, 3.oktobrī, kļuvis Kaimanu salās reģistrētais uzņēmums CICC Ehealthcare Investment Fund. Iepriekš uzņēmuma daļu īpašnieki bija privātpersonas Jānis Bērziņš, Zane Stavra, Ieva Eglīte un komandītsabiedrība BaltCap Latvia venture Capital Fund. Pirmdien Uzņēmumu reģistrā ierakstītas izmaiņas uzņēmuma amatpersonu sastāvā - no amatiem atbrīvoti padomes locekļi Ieva Eglīte, Mārtiņš Jaunarājs un Zane Ziedone un valdes loceklis Jānis Bērziņš. Savukārt valdē no jauna iecelti trīs Ķīnas pilsoņi - Xia Wu, kura kļuvusi par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju, kā arī Gang Yang un Yang Zhao.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO, VIDEO: Kā top? Bērnu iecienītās ziepes ar mantiņu

Monta Glumane, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties SIA «Art Soapworks» ražotnē, kurā tiek ražotas ziepes ar mantiņu.

Uzņēmums SIA «Art Soapworks» dibināts 2009. gadā. «Uzņēmuma dibinātāji ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Liepājas biznesa inkubatora palīdzību uzrakstīja projektu, ieguva līdzfinansējumu un savu uzsāka biznesu,» par uzņēmuma pirmsākumiem stāsta SIA «Art Soapworks» ziepju ražotnes Liepājā ražošanas vadītāja Dina Žvagiņa.

Sākotnēji ziepes tika ražotas kuba formā, trīs dažādos izmēros, bet tās neguva pircēju atsaucību, tāpēc tika nolemts ražot ziepes, kas ir taisnstūra formā. Šobrīd ziepes tiek ražotas arī daudzās citās formās, krāsās un ar dažādām smaržām. Ziepju smarža visbiežāk tiek izvēlēta tāda, lai radītu asociācijas.

Viens ziepju veids dienā tiek saražots 80 līdz 100 eksemplāros, taču apjoms atkarīgs no ziepju formas sarežģītības pakāpes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vīnes vecpilsētā atklāj pirmo Stenders veikalu

Lelde Petrāne, 11.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīnē, pašā vecpilsētas sirdī 10. septembrī atklāts pirmais Stenders veikals, informē Latvijas Republikas vēstniecība Austrijas Republikā.

Latvijas vēstnieks Austrijā Edgars Skuja savā apsveikuma uzrunā atzīmējis Stenders kosmētikas veiksmes stāstu, kā arī atzinīgi novērtējis Stenders zīmola nozīmi Latvijas atpazīstamības veicināšanā ārvalstīs, tai skaitā arī Austrijā.

Uz īpašnieku Sintijas Čibirevas un Štefana Altenburga ielūgumu piedalīties veikala atklāšanā, esot atsaucies liels skaits austriešu mediju, biznesa un sabiedrības pārstāvju.

Stenders pašreiz ir 228 veikali 22 pasaules valstīs. Austrijā darbojas divi veikali - Zalcburgā un Vīnē. Nākotnē tiek plānota vēl vairāku veikalu atvēršana Vīnē.

Veikala atrašanās vieta - Tuchlauben 22, Vīnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar akciju emisiju AS Madara Cosmetics vēlas piesaistīt aptuveni trīs miljonus eiro, lai turpinātu attīstīties tikpat strauji kā līdz šim

Šodien sākas parakstīšanās uz AS Madara Cosmetics akcijām. Uzņēmums ir saņēmis oficiālu atļauju piedāvāt investoriem iespēju kļūt par uzņēmuma līdzīpašniekiem. Madara Cosmetics ir tiesīga izteikt akciju publisko piedāvājumu līdz 482,22 tūkstošiem akciju ar cenu 6,25 eiro par vienu akciju. Tās var tikt papildinātas ar 48,22 tūkstošiem akciju līdz kopumā 530,44 tūkstošiem akciju. Parakstīšanās uz uzņēmuma akcijām ilgs līdz 3. novembrim. Ja interese par akcijām būs pozitīva, tad aptuveni no 10. novembra sāksies otrreizējā tirdzniecība.

«Birža mūsu gadījumā ir piemērotākais risinājums gan saistībā ar to, kā piesaistām līdzekļus turpmākai izaugsmei, gan tāpēc, ka iegūstam papildu reputāciju, kas var noderēt, runājot ar nozīmīgākiem un spēcīgākiem ārvalstu klientiem,» norāda Uldis Iltners, AS Madara Cosmetics valdes loceklis un līdzīpašnieks. Uzņēmums plāno piesaistīt aptuveni trīs miljonus eiro. Tos paredzēts ieguldīt nākamo trīs gadu izaugsmē. Precīzākus investīciju plānus kompānija atklās pēc veiksmīgi notikuša akciju pirmreizējā piedāvājuma. Nozare strauji attīstās un aug, tāpēc nepieciešami saprātīgi ieguldījumi, lai varētu turpināt līdzšinējo attīstību. Kosmētikas nozare attīstās dinamiski, un arī Madara Cosmetics katru gadu sortimentā ievieš jaunus produktus. Uzņēmumam veiksmīgi rit vairāki projekti sadarbībā ar zinātniekiem, un paredzams, ka līdz gada beigām būs vairāki jauni produkti. «Mēs redzam sevi kā vienu no inovatīvākajiem uzņēmumiem savā segmentā. Sadarbība ar zinātniekiem ļauj izstrādāt risinājumus, kuru tirgū vēl nav, pierādīt efektivitāti, atrast jaunas pieejas,» saka U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot globālajām tendencēm un arī klientu vēlmēm būt atbildīgiem pret pasauli, kurā dzīvojam, kosmētikas ražotājs "Stenders" uzsācis jauna produkta - cieto šampūnu - ražošanu.

Cietos šampūnus un kondicionierus speciālisti izstrādājuši vairāk nekā gadu. Tie vizuāli līdzinās ziepēm un puto, nonākot saskarsmē ar ūdeni. Investīcijas jauno produktu izstrādē uzņēmums neatklāj.

Jaunajā produktu kategorijā ietilpst pieci cietie šampūni dažādiem matu tipiem: atjaunojošs, normalizējošs, mitrinošs, stimulējošs, un spēcinošs, kā arī divi cietie kondicionieri - matu atjaunošanai un dziļai barošanai. Produkti radīti, balstoties uz "Stenders" ziepju un vannas bumbu izgatavošanas pieredzi un tehnoloģiskajām iespējām, kuras tiek attīstītas uzņēmuma kreatīvajā centrā.

Sarežģītā tehnoloģija ļauj produktiem pievienot augstvērtīgas, dabiskas sastāvdaļas, piemēram, mālu, medu, olīveļļu, avokado eļļu, kakao sviestu, melno trifeļu, safrāna, zīdkoka un upeņu ekstraktus, kā arī daudzas citas dabiskas sastāvdaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru