Kā top? Stonehill ādas jostas 

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā Talsu Radošās Sētas darbnīcā "StoneHill" tiek izgatavotas dabiskas ādas jostas.

Ilze Žaime, 31.1.2020
1/30

Jostas tapšanas process skatāms tālāk galerijā!

Foto: Ritvars Skuja/DIENAS BIZNESS

"StoneHill" dibinātāji ir Diāna un Miķelis Šteinbergi, kurzemnieki, kas ar ādu strādā jau sešus gadus un šādas prasmes apguvuši pašmācības ceļā. Šobrīd D.Šteinberga vairāk laika velta atvases audzināšanai un saimniekošanu darbnīcā ir pārņēmis vīrs.

Viņš darbnīcā strādā katru dienu. Vairums pircēju to apmeklē tieši gada siltajā laikā, no maija līdz septembrim, taču pasūtījumu veikšana iespējama arī meistaru mājaslapā internetā un darba netrūkst. Tūristu vidū visbiežāk esot vācieši, dāņi un zviedri, uzskaita meistars.

Amatnieks izgatavo ādas jostas, dažāda izmēra maciņus, rotas, kā arī izpilda individuālus pasūtījumus. Viņa darbnīcā ir iespējams redzēt gan darba procesu, gan piedalīties tajā.

"StoneHill" izstrādājumus raksturo roku darbs un izmantotais materiāls - āda. "Es varu garantēt, ka tiek izmantota īsta āda un izstrādājumi kalpos vairākus gadus. Protams, cena ir nedaudz augstāka, bet, ja skatās uz to, ka izstrādājums kalpos ilgāk, viennozīmīgi cena ir adekvāta," pārliecināts amatnieks.

Pirmā pieredze uzņēmējdarbībā Šteinbergiem uzkrāta studiju laikā, kad abi kopā sāka izgatavot parafīna sveces un pārdot tās tirdziņos. Ar to pāris nodarbojās vairākus gadus, taču laikā, kad sveču tirgošanas apjomi sāka nedaudz pierimt, M.Šteinbergam nejauši ienākusi prātā vēlme pēc ādas rokassprādzes, kas veicināja ideju par jauno nodarbošanos.

"Viss sākās ar to, ka nekur nevarēju atrast to, kas patiktu, tāpēc bija jātaisa pašam. Sāku meklēt, kur iegādāties ādu, bet tas nebija viegli. Gāju uz lietoto apģērbu veikaliem un pirku ādas jostas. Uztaisīju rokassprādzi sev, un interese radās arī draugiem un radiem," atceras M.Šteinbergs.

Rokassprādžu izgatavošana bijusi tik veiksmīga, ka drīz veikaliņos visas lietotās ādas jostas tikušas izpirktas un pārim paveicās īpašumā iegūt kādu senu, D.Šteinbergas radinieku glabātu ādas rulli." No tās ādas pirmo reizi izgatavojām aproces lielākā apjomā un devāmies uz pirmajiem tirdziņiem. Sapratām, ka ar to varam arī pelnīt," paskaidro M.Šteinbergs.

Sākuši bez jebkādām papildus investīcijām, izmantojot pavisam vienkāršus vai paštaisītus instrumentus, pāris ieguva tūlītēju atsaucību no pircēju puses. Pārdodot pirmās rokassprādzes izdevies iekrāt pietiekami, lai iegādātos ādu no ražotājiem Lietuvā.

"Pirmās aproces, ko izgatavojām bija rotātas ar latvju zīmēm, vēl pirms tas bija populāri," piemetina D.Šteinberga. Abi esot "ielekuši" biznesā īstajā laikā. Divi gadi pagājuši, izgatavojot tikai rokassprādzes un ik nedēļu, vienalga - vasara vai ziema - tirgojot tās tirdziņos.

Pirms sešiem gadiem viņi pirmo reizi gājuši garām savai tagadējajai darbnīcai, kad Talsu Radošā Sēta bijusi nule izveidota, un sapņojuši kādreiz tādās telpās saimniekot.

Pirms pāris gadiem pieņēmuši lēmumu atgriezties dzimtajā Talsu pusē, pāris devās uz Talsu Tautas nama pārvaldi, kur dalījās ar savu ideju un saņēma siltu pretimnākšanu, kā arī draudzīgus nosacījumus telpu īrei. Tagad darbnīca "StoneHill" ir jau pusotru gadu un tas pavēris iespēju jau rūpīgāk izvērtēt, uz kuriem tirgiem braukt.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem biznesā nelielam ādas izstrādājumu izgatavotājam esot ādas iegāde. "Mazie ražotāji var iegādāties tikai pārpalikumus, kas paliek pāri pēc lielu pasūtījumu izpildes, un ražotājs nevar garantēt vienu un to pašu produktu regulāri. Tāpat gribētos piedāvāt plašāku krāsu klāstu, bet ražotāji, ar kuriem pašlaik sadarbojamies, to nepiedāvā. Līdz ar to jāmeklē jaunas iespējas," teic M.Šteinbergs.

Tirgojot savus produktus, meistaram bieži nākoties demonstrēt pašam savu jostu, maku, lai cilvēki redzētu, kā produkts izskatīsies pēc pāris gadiem. "StoneHill" iecienītākais ādas veids ir "Crazy Horse", āda, kas ar laiku tā teikt "noveco".

Pārdošana esot "StoneHill" otrs lielākais izaicinājums. "Uztaisīt var jebko, bet tas ir arī jāpārdod. Kad cena svārstās ap pieciem eiro, tad viss kārtībā. Ja - ap desmit, tad pircēji nedaudz padomās. Ja vairāk - tad jau sākas kaulēšanās, jo izvēle ir ļoti liela, visa kā ir gana daudz un pirktspēja maza. Tirdziņos redzam parastā latvieša maciņu," atzīst D.Šteinberga.

Savulaik "StoneHill" produktus varēja iegādāties arī citos veikalos Latvijā, taču M.Šteinbergs atzīst, ka finansiāli tas ir bijis ne pārāk izdevīgi. "Ja man vairumtirdzniecības nolūkos būtu jāsamazina cena par dažiem eiro, tas nozīmētu, ka mani ienākumi krietni samazinātos - nebūtu iespēja attīstīties, nopirkt ādu," stāsta meistars. Izņēmumi ir viens veikals Rīgā un viens Kuldīgā, kur iespējams iegādāties mazākus "StoneHill" izstrādājumus, piemēram, maciņus un rotas.

Jostu izgatavošana M.Šteinbergam ir viena no mīļākajām nodarbēm, un meistars ir pārliecināts par to, ka āda ir ilgtspējīgs, ja ne mūžīgs materiāls. "Lielas rūpnīcas mums nebūs, tāpat arī daudz darbinieku nebūs. Man patīk, ka es pats varu visu izdarīt un garantēt, ka tas ir kvalitatīvi paveikts darbs un labi kalpos. Aizbildināties ar to, ka tas ir roku darbs, lai pieļautu paviršības, nedrīkst," pārliecināts "StoneHill" meistars.

Tevi varētu interesēt

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch"...

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā SIA "Radhe...

No "Karl Fazer" sortimenta Latvijā visiecienītākā ir šokolāde ar veseliem lazdu riekstiem –...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties SIA "OBDO...

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā "Baltic Candles"...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Ar zīmolu "bistro Balts" saistītie uzņēmumi aizvadīto gadu plāno pabeigt ar 500...

Sporta tehnoloģiju uzņēmums "xTimer" izstrādā laika mērīšanas sistēmu sportistiem, lai palīdzētu...

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch"...

"Grāmatiņās esmu sarakstījusi tādas lietas, kuras man savā dzīvē būtu gribējies zināt ātrāk,"...

Ģenerālprokuratūras Personu un valsts tiesību aizsardzības departamenta prokurors pirmdien iesniedzis...

Kafejnīcas "RB Cafe" komandu pirmajā gadā pārsteidz pasūtījumu apjoms....

"Uzņēmējdarbības uzsākšanai, lielākoties, tika izlietoti visi bērna kopšanas atvaļinājuma...

Līdz 31.janvārim iespējams pieteikties ikgadējam biznesa simulāciju konkursam vidusskolēniem...

"Kurš ierīko veikalu ārpus civilizācijas robežām - gandrīz nekurienē? Citā laika joslā!...

Kafejnīcas - konditorejas “Hanna Anna” īpašniece Dace Minikoviča nolēmusi slēgt kafejnīcu,...