Ražošana

Kā top? Zīmola Milli ābolu sula

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 18.10.2019

Lauksaimnieki piegādā ābolus. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Kristera Reiņa foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top zīmola Milli ābolu sula konservu cehā Ābolīt’s Durbes novadā.

Ābolu sula jau gadiem ir viens no pieprasītākajiem SIA Ābolīt’s produktiem. Uzņēmums to ražo ne tikai ar savu zīmolu Milli, bet arī ar sadarbības partnera Gemoss vārdu. «Šogad ābolu sula ir ļoti garšīga, jo vasarā bija daudz saules un āboli ir saldi,» vērtē uzņēmuma līdzīpašniece un valdes locekle Millija Anziķe.

Uzņēmuma vēsture meklējama vēl padomju gados. Durbes puse izsenis zināma kā vieta, kur ir plaši ābeļu dārzi, ābele ir pat pilsētas ģerbonī. 70. gados pēc Spilvas direktora rosinājuma padomju saimniecības Liepāja vadība nolēma atvērt augļu un dārzeņu pārstrādes cehu.

Tagad vecās ābeles savu laiku nokalpojušas, un to vietā daudzviet jau plešas graudaugu un rapša lauki. Bet top arī jauni dārzi, tos veido, piemēram, Spriču un Žīguru ģimene.

Tomēr šogad ar izejvielu sagādi sokas slikti. Vismaz Kurzemes pusē nav labs ābolu gads. Tādēļ uzņēmums noteicis augstāko iepirkuma cenu vēsturē – septiņus centus par kilogramu – un ražu gatavs pieņemt, kamēr vien laika apstākļi ļaus.

Produkcijas lielākais noiets atrasts SIA Gemoss tīklā, kā arī Latvijas izglītības iestādēs. Saistībā ar šā gada slikto ražu mierina tas, ka, sagaidot jauno sezonu, noliktavā vēl bija sulas krājumi no iepriekšējās sezonas. Tātad produkcijas, visticamāk, nepietrūks.

Uzņēmumā top vēl citi produkcijas veidi - marinēti gurķi, plūmju, persiku nektārs, rīvētas dzērvenes, dzērveņu sukādes, ābolu povidla. Tā apgrozījums pērn bija 95,3 tūkstoši eiro, peļņa – 1,7 tūkstoši eiro, rāda Lursoft dati.

Galerijā skatāms, kā top zīmola Milli ābolu sula.

Komentāri

Pievienot komentāru