Jaunākais izdevums

Istrēgstot akseleratora pedālim, kāds Toyota Prius īpašnieks uz Kalifornijas automaģistrāles zaudējis kontroli pār savu auto kurš traucies pa ātrgaitas maģistrāli ar 90 jūdzēm stundā.

61 gadu vecais Džeimss Saiks (James Sikes), pārvietojoties ar 2008.gada Toyota Prius pa autoceļu Sandjego, apdzinis citu transportlīdzekli un tūlīt pat sapratis, ka viņš vairs nevar samazināt ātrumu.

Neraugoties uz to, ka viņš spēcīgi spiedis bremžu pedāli, automašīna turpinājusi paātrināt ātrumu.

Traucoties pa ceļu, Dž. Saiks zvanījis 911 un uz notikuma vietu nosūtīts patruļas darbinieks.

Izmantojot skaļruni, patruļas darbinieks stāstījis vīrietim, kā viņam jārīkojas, lai mašīna atkal samazinātu ātrumu.

Kad Prius samazinājis ātrumu, vadītājs varējis izslēgt dzinēju un izdevies mašīnu apstādināt.

Policijas darbinieki medijiem norādījuši, ka viņiem nav neviena iemesla neticēt vīrieša stāstītajam par problēmām ar akseleratora pedāli.

Toyota pārstāve informējusi, ka incidentā iesaistītā mašīna ir nogādāta servisā, lai veiktu izmeklēšanu.

ASV Toyota automašīnu negaidītas paātrināšanās dēļ kopš 2007.gada bojā gājuši vismaz pieci cilvēki, raksta medijs.

Db.lv jau ziņoja, ka pirmais atsaukums, kas saistīts ar defektīviem akseleratora pedāļiem, tika izdarīts pērn novembrī, Toyota atsaucot 3.8 miljonus automašīnu ASV. Jau toreiz kompānija atzina, ka jaunie akseleratora pedāļi būs gatavi tikai šī gada aprīlī.Šī gada 22. janvārī sekoja nākamais atsaukums. Šoreiz tika atsaukti 2.3 miljoni automašīnu, apliecinot, ka problēmas ar bīstamu paātrināšanos Toyota transportlīdzekļos ir nopietnākas nekā autoražotājs iepriekš atklājis, bet 28. janvārī kompānija ASV atsauc vēl 1.09 miljonus automašīnu.

Savukārt paziņojot par 2 miljardu ASV dolāru lieliem zaudējumiem, kurus sagādājis lielais skaits atsaukto automašīnu, Japānas automašīnu ražotāja Toyota vadītājs Lielbritānijā Jons Viljams (Jon Williams) atvainojās kompānijas klientiem par sagādātajām neērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Prius Plug in jeb spraudņa tipa jaunākais hibrīdmodelis panācis lielāku sniedzamību, ātrāku uzlādi un patīkamākas gaitas īpašības

Jāsāk ar to, ka Toyota ir veiksmīgi «saindējusi» arī Vecā kontinenta pircējus, un viss, kas attiecas uz hibrīdtehnoloģijām, ar katru dienu uzstājīgāk kļūst populārāks, samazinot dīzeļautomašīnu potenciālu. Hibrīdmodeļu popularizāciju nenoliedzami veicina arī Eiropas drastiskās atgāzu normas, tāpēc pilnīgi droši var apgalvot, ka arī Prius Plug in hybrid atradīs savu pircēju gan privātajā, gan komercsektorā. Toyota Prius plug in fani būs arī Latvijā, taču to skaits būs nesalīdzināmi mazāks nekā, piemēram, Nīderlandē vai citviet Eiropā, kur dažāda veida hibrīdi ir modes prece. Lielākais šķērslis, lai hibrīdmodeļu auditorija pie mums būtu lielāka ne tikai Toyota, bet arī citu ražotāju produktiem, ir šo auto cena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Toyota Motor Corp. paziņojis par vēl vienu transportlīdzekļu atsaukumu - tas attieksies uz vairāk nekā 400 tūkstošiem transportlīdzekļu, no kuriem lielākā daļa ir Prius hibrīdi. Atsaukums saistīts ar potenciālajām drošības problēmām, ko var izraisīt automašīnu bremžu sistēma, vēsta MarketWatch.

«Mēs darīsim visu, kas ir mūsu spēkos, lai atgūtu mūsu klientu uzticību,» preses konferencē Tokijā sacījis Toyota prezidents Akio Toyoda.

Atsaukums ietver vairāk nekā 200 tūkstošus Prius, kas pārdoti Japānā un 8 500 - Lielbritānijā.

Pasaulē lielākais autoražotājs pēc pārdošanas apjomiem arī paziņojis, ka brīvprātīgi ASV atsauc Camry modeļa automašīnas. Tām esot iespējama bremžu šķidruma noplūde, kā rezultātā ir nepieciešams lielāks bremzēšanas ceļš.

Tiks atsaukts arī Hybrid Sai, kas pārdots tikai Japānā.

Atsaukums kopumā attiecoties uz vairāk nekā 400 tūkstošiem transportlīdzekļu visā pasaulē, norādījis autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jaunajam Prius modelim ir pilnveidots ārējais dizains, uzlabota interjera kvalitāte, kā arī pievienoti multimediju risinājumi un novatoriska navigācijas sistēma,» Prius jaunumus uzskaitīja Toyota Baltic tirdzniecības un mārketinga direktors Raigo Kaseorgs.

Trešās paaudzes modeli raksturojot jauna, dinamiskāka priekšdaļa un arī pārējiem jaunās paaudzes Toyota automobiļiem raksturīgais palielinātais dekoratīvais režģis priekšdaļā.

Virsbūves konstrukcijas lielāku stingrību nekā iepriekš nodrošina lielāks metināto vietu skaits un balsti. Lai samazinātu vēja un braukšanas skaņu nonākšanu salonā, tas ir papildināts ar skaņas izolācijas materiāliem.

«Taču, ja runā par atjaunoto saturu, tad trešās paaudzes Prius piedāvā arī Toyota Touch & Go Plus un Toyota Touch Pro ar vairākām papildfunkcijām,» stāstīja Kaseorgs. Toyota Touch Pro nodrošina balss vadību, runas atveidošanu teksta veidā, 3D pilsētas skatus un grafikas par mērķiem, automātisku kartes palielināšanu ceļu krustojumos, kā arī vadītājam palīdzošas navigācijas informācijas parādīšanu uz priekšējā vējstikla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Toyota Motor Corp. Prius hibrīds pirmo reizi kopš savas debijas 1997.gadā pērn kļuvis par visvairāk pārdoto automašīnu Japānā, kas saistāms ar valdības stimulu ietekmi uz pieprasījumu pēc videi draudzīgajām automašīnām, ziņo Bloomberg.

Prius pārdošana 2009.gadā gandrīz trīskāršojusies līdz 208 876 automašīnām, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, liecina Japānas Autodīleru Asociācijas dati. Prius apsteidzis Suzuki Motor Corp. modeli WagonR, kas bijis vispārdotākais modelis piecus gadus pēc kārtas, un Honda Motor Co. modeli Fit.

Taču Tokijas auto konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano sacījis, ka pēc stimulēšanas beigām septembrī Prius varētu nesaglabāt savu pirmo pozīciju pārdotāko automašīnu topā.

«Prius bijis viens no modeļiem, kas visvairāk ieguvis [no stimulēšanas],» norādījis Y. Kawano, akcentējot, ka pārdošanas apjomi, sākot no oktobra, noteikti samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc japāņu autogiganta Toyota sniegtās informācijas kopš Toyota Prius hibrīdmodeļa ienākšanas Eiropā ir pārdoti 200 tūkst. vienību, vēsta Automobilwoche.

Japāņu sērijveida hibrīdmodeli pasaule pazīst kopš 1997. gada. Kopš Prius dzimšanas dienas tas līdz pat šai dienai īpašu publikas atsaucību ir izpelnījies Ziemeļamerikā. Starp citu, Prius pozīcijas nav satricinājušas pat pēdējo gadu skandalozie modeļa atsaukumi, kuri radās konstatējot vairākus tehniskos defektus. Kas attiecas uz Eiropu, tad Prius popularitāti ir spējis iekarot tieši pēdējo gadu laikā, kas sakrīt ar jaunākās paaudzes Toyota Prius ienākšanu Eiropā.

Jāpiebilst, ka kopumā pasaulē līdz šim ir pārdoti aptuveni 2 miljoni Toyota Prius modeļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Toyota visā pasaulē atsauc 1,9 miljonu Prius

Dienas Bizness, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota Motor trešdien, 12. februārī, paziņojusi par 1,9 miljonu automašīnu Prius atsaukšanu, jo konstatētas problēmas šo automašīnu programmatūrā.

Problēmas skar trešās paaudzes Prius automašīnas. Kā norāda Toyota, aptuveni puse atsaukumu attiecas uz Japānu, bet 713 tūkstoši Prius tiek atsaukti ASV, vēsta Reuters.

Toyota pārstāvji arī informē, ka līdz šim nekādi negadījumi saistība ar šo konkrēto kļūdu auto programmatūrā nav reģstrēti.

«Kļūda programmatūrā var izraisīt paaugstinātu temperatūru tranzistoros, kas savukārt var deformēties un tādējādi tikt bojāti,» skaidro Toyota pārstāvji, norādot, ka rezultātā uz auto paneļa var iedegties dažādi brīdinājuma signāli, kā arī auto var pārslēgties uz drošas braukšanas režīmu, kas joprojām ļauj ar auto pārvietoties, taču ar ierobežotu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

JaunaisPorsche 918 Spyder būs ekonomiskāks nekā Toyota Prius

Gunta Kursiša, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 918 Spyder patiks arī «zaļajiem» tā litija jonu akumulatora ar šķidruma dzesēšanas sistēmu dēļ, raksta metro.co.uk.

Pie Porsche 918 Spyder īpašībām tiek minēts jaudīgais uzrāviens, tajā pašā laikā esot daudz ekonomiskākai nekā, piemēram, Toyota Prius. Automašīnas CO2 emisija ir tik niecīga, ka tā tiks atbrīvota no «sastrēgumu nodevas» Londonā. Tās degvielas patēriņš būs trīs litri simts kilometros.

Automašīna būs pieejaama no 2013. gada septembra un tā maksās 845 tūkst. ASV dolāru.

Jau vēstīts, ka jaunās Toyota Prius degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vidēji 3,9 l/100 km, bet CO2 izmeši - 89 g/km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Toyota Prius saņēmis maksimālo 5 zvaigžņu transportlīdzekļa drošības

novērtējumu jaunāko 2009. gada Euro NCAP testu rezultātos. Sasniedzot kopējo

rezultātu 83 %, Prius ir trešais Toyota modelis, kam šogad piešķirts 5 zvaigžņu reitings.

Pēc jaunajiem Avensis un IQ šis ir trešais Toyota modelis, kas saņēmis augsto novērtējumu 2009. gadā.

Prius drošības ziņā turpina sava priekšteča tradīcijas, kas 2004. gadā arī saņēma maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu pasažieru drošības aizsardzībā. Šis sasniegums raksturo Toyota tehnoloģiskās iespējas tādas automobiļa šasijas izstrādē, kas nodrošina stabilus vides aizsardzības, dinamisma un drošības rādītājus. Jaunajam Prius ir uzlabotas aktīvās, pasīvās un gājēju drošības funkcijas. Tagad katram Prius modelim ir triecienus absorbējošs virsbūves korpuss, septiņi drošības spilveni un aktīvie galvas balsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota plāno hibrīda versiju katram kompānijas ražotajam auto modelim

Ritvars Bīders, 25.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Toyota Motor jaunās desmitgades sākumā plāno panākt hibrīdautomašīnu pārdošanas apjomu palielināšanos līdz vienam miljonam vienību gadā, savukārt pēc 2020. gada kompānija saviem pircējiem cer piedāvāt katra Toyota ražotā auto modeļa hibrīda versiju, ziņo Reuters.

Kopš hibrīdautomašīnu tirdzniecības uzsākšanas 1997. gadā Toyota visā pasaulē izdevies pārdot 2,68 miljonus automašīnu, kas darbojas gan uz degvielu, gan elektroenerģiju.

Vislabāk kompānijai veicas ar automašīnas Prius pārdošanu, turklāt pēdējā laikā pieprasījums pēc šī auto ievērojami palielinājies Japānā, jo pērn valsts ieviesa subsīdiju sistēmu, kas paredz lielāku atbalstu tieši hibrīdautomašīnu īpašniekiem.

Toyota plāns līdz 2015. gadam paredz palielināt kompānijas ražoto automašīnu degvielas ekonomiju par 25%, salīdzinot ar 2005. gada rādītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pat pie automašīnu aizdegšanās.

Drošības pārbaudēm tiks atsaukti aptuveni 1,03 miljoni automobiļu, kas ražoti laika periodā no 2015.gada jūnija līdz 2018.gada maijam.

Atsaukums aptver «Prius», «Prius PHV» un C-HR modeļus.

No šiem 1,03 miljoniem automašīnu 554 000 atrodas Japānā, 217 000 Ziemeļamerikā un 219 000 Eiropā.

«Toyota» norāda, ka elektroinstalācija braukšanas laikā radītās vibrācijas dēļ var nodilt, kas var novest pie īssavienojuma.

«Sliktākajā gadījumā tas var izraisīt automašīnas aizdegšanos,» skaidro autoražotājs.

«Toyota» kopš 1997.gada kopumā pasaulē pārdevusi vairāk nekā desmit miljonus hibrīdautomobiļu, tostarp «Prius» modeļu.

Lielākais «Prius» automašīnu atsaukums piedzīvots 2014.gada februārī, tad tika atsaukti 1,9 miljoni automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais autoražotājs Toyota Motor Corp visā pasaulē atsauc 6,39 miljonus transportlīdzekļu, raksta MarketWatch.

Kompānija atsauc tādas automašīnas kā RAV4, Corolla, Yaris un Highlanders, kā arī apvienotos uzņēmumos ražotos Pontiac Vibe un Subaru Trezia.

Šoreiz atsaukto automašīnu skaits ir lielākais kopš Toyota atsauca 7,4 miljonus transportlīdzekļus 2012.gadā.

Uzņēmums nav skaidrojis, kādēļ automašīnas tiek atsauktas, taču Toyota ziņojusi, ka to problēmas nav radījušas ievainojumus vai negadījumus.

Db.lv jau rakstīja, ka februārī Toyota Motor paziņoja par 1,9 miljonu automašīnu Prius atsaukšanu, jo konstatētas problēmas šo automašīnu programmatūrā.

Šis bija jau trešais atsaukums šās sērijas Prius automašīnām. Iepriekš problēmas bija saistītas ar bremžu sistēmām. Prius ir viena no Toyota visvairāk pārdotajām automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krosoverkupeja Toyota C-HR diezgan paredzami kļūs par nākamā gada japāņu autogiganta modīgāko un pirktāko modeli Baltijā

Kāpēc? Vispirms jau tāpēc, ka šis uz Toyota Prius platformas būvētais krosovers ir apveltīts ar tādu eksterjera un interjera dizainu, kas ir viens no visu laiku emocionālākajiem dizainiem, kāds Toyota sērijveida modeļiem jebkad ir bijis. Var jau pārmest, ka Toyota apzināti vai neapzināti ir paviesojusies sava tautieša Honda dizaina elementu skapī un dažas detaļas, piemēram, aizmugurējos lukturus, ir «nospērusi» no Honda Civic. Arī pats modeļa nosaukums C-HR drīzāk ir hondisks, nevis tojotisks. Globalizācijas laikmetā to visu var piedot, kaut vai tikai tāpēc, ka Toyota modeļu paletē beidzot ir aizkrāsots baltais plankums, kur savulaik neveiksmīgi mēģināja startēt Toyota Urban Cruiser modelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota brāķa dēļ atsauc vēl 2,7 milj. automašīnu

Gunta Kursiša, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neilgi pēc septiņu milj. automašīnu atsaukšanas Japānas lielākais automašīnu ražotājs Toyota paziņojis, ka stūres un ūdens sūkņu sistēmas problēmu dēļ visā pasaulē tiks atsaukti vēl 2,7 miljoni automašīnu, vēsta BBC.

Automašīnu atsaukšana paredzēta deviņiem Toyota modeļiem, ieskaitot Toyota Corolla un otrās paaudzes Toyota Prius.

Paziņojums par vēl 2,7 milj. automašīnu atsaukšanu nāk klajā vien pāris nedēļas pēc tam, kad kompānija atsauca vairāk nekā septiņus miljonus automašīnu visā pasaulē, kas ir pēdējo gadu lielākais Toyota automašīnu atsaukums. Kā Db.lv stāstīja Toyota Baltic mārketinga speciāliste Reili Kaibalda (Reili Kaibald), iepriekšējā automašīnu atsaukšana attiecās arī uz 2501 Toyota automašīnu Latvijā, ieskaitot 788 Corolla modeļus, 1276 RAV4 modeļus un 337 Yaris modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota paklājiņa dēļ atsauc 3.8 miljonus auto

, 30.09.2009

Daudzos Toyota un Lexus modeļos nenostiprinātais paklājs var nobloķēt akseleratora vai bremžu pedāli, kam sekas var būt pat ceļu satiksmes negadījums pat ar letālām sekām. (Foto:Toyota)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autogigants Toyota ASV tirgū ir atsaucis 3.8 miljonus auto, lai novērstu kāju paklājiņa stiprināšanas problēmas.

Japāņu autogiganta vēsturē šis ir iespaidīgākais atsaukto automašīnu skaits. Iemesls ir autovadītāja kāju paklājiņa stiprināšanas problēmas, kas brauciena laikā, var novest pie tā, ka nenostiprinātais paklājs var nobloķēt akseleratora vai bremžu pedāli, kam sekas var būt pat ceļu satiksmes negadījums pat ar letālām sekām. Konkrētā problēma attiecas uz vairākiem Ziemeļamerikas tirgū pārdotajiem Toyota modeļiem, proti, Camry, Avalon, Prius, Tacoma un Tundra, kā arī Lexus modeļiem ES350, IS 250 un IS350.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Toyota strādā pie apvidus Prius

, 13.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Toyota plāno radīt pasaulē popularitāti ieguvušās «zaļās» automašīnas Prius jaunu modeli, kas pēc ziņām laikrakstā Yomiuri būšot apvidus automašīna, raksta BBC.

Apvidus Prius, kas tirgū parādīšoties jau nākamā gada beigās, tikšot darbināts ar jauna tipa bateriju, vēsta Japānas vietējais laikraksts. Toyota pagaidām atteikusies sniegt komentārus.

Patlaban par spēcīgākas «zaļās» automašīnas radīšanu cīnās visa pasaules automašīnu industrija. Yomiuri norāda, ka Toyota plāno Prius apvidus automašīnās izmantot litija-jonu akumulatoru, kas ir spēcīgāks par niķeļa-metālhidrīda bateriju, kas patlaban tiek izmantota hibrīdautomašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotājs Toyota plāno 2011. gada sākumā klajā laist klajā septiņvietīgo minivenu, kura pamatā būšot Toyota Prius hibrīda tehniskie risinājumu, vēsta Auto Motor und Sport.

Pēc vācu izdevuma rīcībā esošās informācijas jaunais septiņvietīgais minivens saņems nosaukumu Prius Alpha. Tehniski, tas neatšķirsies no tirdzniecībā pieejamā Prius sērijveida modeļa. Par jaunā universāla izskatu skaidrības gan vēl nav. Zināms ir tas, ka tas ir veidots balstoties uz 2007. gadā Ženēvas autoizstādē parādīto futūrisko konceptu Toyota Hybrid X, taču ir apšaubāmi, ka nonākot līdz konveijera lentei auto saglabās šādu izskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurencei «zaļo» automašīnu segmentā pieņemoties spēkā, autoražotājs Toyota līdz 2012.gada beigām plāno laist klajā sešus jaunus hibrīdmodeļus,atsaucoties uz kompānijas pārstāvja sniegto informāciju, ziņo BBC.

Ja plāni īstenosies, Toyota kopējais hibrīdmodeļu skaits sasniegs 20.

Wall Street Journal ziņo, ka no sešiem jaunajiem hibrīdmodeļiem divi plānoti ar luksus zīmolu Lexus, bet četri - ar Toyota zīmolu.

Papildus jaunajiem hibrīdmodeļiem, kas darbojas ar benzīnu un elektrību, Toyota šā gada beigās arī nākšot klajā ar RAV4 SUV versiju, kas darbojas tikai ar elektrību.

Modelis, kas izstrādāts sadarbībā ar ASV partneri Tesla, tiks prezentēts Losandželosas auto šovā novembra beigās.

Kā vēstīts, Toyota dažādu defektu dēļ bijusi spiesta atsaukt miljoniem automašīnu visā pasaulē, tostarp populārā hibrīdmodeļa Prius automašīnas, jo it kā pieredzēti gadījumi, kad tās nekontrolēti paātrinājušās. Tas krietni pabojājis autoražotāja reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotājs Toyota Detroitas autoizstādē ir parādījis Toyota FT-CH konceptu, kuram nākotnē ir jākļūst par Toyota Prius sērijveida modeļa mazāko brāli.

3.90 metrus garais trīsdurvju auto ir par pusotru metru īsāks nekā slavenais Prius modelis. Tehnoloģiski Toyota FT-CH izmantos pārbaudītās hibrīdtehnoloģijas. Pagaidām ražotājs neatklāj konkrētus sērijveida modeļa ražošanas plānus, taču sola, ka kompaktā izmēra modelis, kurš solās būt arī finansiāli pieejams plašākai pircēju auditorijai ražošanā varētu nonākt ātrāk nekā cerēts.

picturegallery.d54a1ab1-c9c1-4a96-bcf6-22e86cd45009

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Toyota Motors ar Japānas Transporta ministriju apspriež radušos problēmu ar bremžu sistēmu kompānijas ražotajās «zaļajās» automašīnās Prius. Viens no sarunu iznākumiem varētu būt aptuveni 270 tūkst. šo auto modeļu atsaukums Japānā un ASV.

Jau ziņots, ka Toyota akseleratora pedāļu dēļ atsaukusi vairāk nekā astoņus miljonus automašīnu, kas kompānijai izmaksājis aptuveni 2 miljardus ASV dolāru.

Toyota arī paziņoja, ka tā Lielbritānijā identificējusi aptuveni 180 tūkst. automašīnu, kuras aprīkotas ar defektīvo akseleratora pedāļa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Toyota paziņojis, ka tas maksās, lai salabotu 650 tūkstošus Prius modeļa automašīnu visā pasaulē, jo konstatētas problēmas ar dzesēšanas sūkni, ziņo BBC.

Problēma, kas neradot drošības risku, varot novest pie transportlīdzekļa pārkaršanas.

Prius automašīnas, kurām konstatētas problēmas, pārdotas laika posmā no 2004. līdz 2007. gadam. No tām vairāk nekā puse pārdotas Ziemeļamerikā, 180 tūkstoši - Japānā un 70 tūkstoši - Eiropā.

Autoražotāja rīcībā neesot informācijas, ka dzesēšanas sūķņu problēmu dēļ būtu noticis kāds negadījums vai kāds būtu guvis traumas.

Toyota ir lielākais autoražotājs pasaulē, bet tā reputāciju jau negatīvi ietekmējuši apjomīgie automašīnu atsaukumi, par kuriem tika paziņots iepriekš. Šajā gadījumā Toyota akcentējusi, ka šis nav atsaukums, bet remonta kampaņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Padomju emigrants: Toyota ir zagle

Lelde Petrāne, 19.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Corp. populārā modeļa Prius, kas ir vislābāk pārdotais hibrīdauto ASV, panākumi varētu noplakt, ja Alekša Severinska centieni vainagosies panākumiem, vēsta Bloomberg.

Padomju emigrants apgalvo, ka Toyota bez viņa piekrišanas izmantojusi viņa ideju par augstsprieguma sistēmu hibrīdauto darbināšanai, ko viņš patentējis 1994.gadā. 65 gadus vecais Severinskis esot pavadījis vairākus gadus, ar tiesas palīdzību cenšoties panākt, ka autoražotājs maksā viņam atlīdzību, taču domstarpības joprojām nav atrisinātas. Kā norāda Bloomberg, viņa jaunākie centieni varētu novest pie situācijas, kad ASV bloķē Prius importu.

«Kad es izgudroju hibrīda dzinēju, es teicu - tas ir mans dižākais izgudrojums,» stāstījis vīrietis, kurš uz ASV kopā ar sievu, dēlu un 800 ASV dolāriem kabatā pārcēlās 1978.gadā. «Viņi ir zagļi,» viņš akcentējis, runājot par Toyota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» piektdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vairāk nekā 2,4 miljonus hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pie avārijas.

Par šo atsaukumu paziņots vien mēnesi pēc tam, kad uzņēmums pasaulē jau atsauca vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu.

Jaunākais atsaukums aptver vairākus «Prius» un «Auris» hibrīdu modeļus, kas ražoti no 2008.gada oktobra līdz 2014.gada novembrim. Vairāk nekā miljons šo automobiļu atrodas Japānā.

Vēl 830 000 automašīnu tiks atsauktas Ziemeļamerikā, 290 000 Eiropā, 3000 Ķīnā un pārējie automobiļi citās pasaules valstīs.

«Toyota» norāda, ka šīs automašīnas jau tikušas iesaistītas iepriekšējos atsaukumos 2014. un 2015.gadā, taču tajā laikā veiktie remonti nav spējuši paredzēt jaunos apstākļus.

Jaunā problēma rodas, kad automašīnas nespēj pārslēgties uz drošas braukšanas režīmu, kā paredzēts. Ja šāda situācija tiek piedzīvota, tad automašīnas dzinējs var zaudēt jaudu un automobilis var apstāties..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Toyota nācis klajā ar Corolla un Matrix automašīnu atsaukumu, kas skar 1,13 miljonus kompānijas ražoto automašīnu Ziemeļamerikā, ziņo Washington Post.

Šoreiz Toyota bija spiesta atsaukt Corolla un Matrix automašīnas dzinēju problēmu dēļ, proti, šo automašīnu modeļu, kas ražotas laika posmā no 2005. līdz 2008. gadam, dzinēji var pārtraukt darboties.

Šī paša iemesla dēļ arī ASV automašīnu ražotājam General Motors (GM) nācies atsaukt 200 tūkstošus Pontiac Vibe automašīnu, kas tika ražotas GM un Toyota kopīgajā rūpnīcā.

Šis šogad jau ir pēc kārtas 15. Japānas autoražotāja atsaukums. Kopumā Toyota šogad dažādu drošības problēmu dēļ atsaukusi jau vairāk nekā 9 miljonus automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo mēnešu laikā atsauktais lielais automašīnu skaits varētu ievērojami iedragāt kompānijas Toyota Motor zīmolu. Ņemot to vērā, starptautiskā reitingu aģentūra Moody’s Investors Service apsver iespēju samazināt Japānas automašīnu ražotāja kredītreitingu, ziņo AFP.

«Šādas darbības izraisījušas bažas, ka aizvien pieaugošo Toyota produktu problēmu un ar to saistīto atsaukumu dēļ ietekme uz kompānijas zīmolu, cenām un tirgus daļu varētu būt ilgtermiņa,» teikts Moody’s paziņojumā.

Moody’s ir jau otrā starptautiskā reitingu aģentūra, kas reaģējusi uz Toyota vairāku miljonu automašīnu atsaukumiem, apsverot iespēju samazināt kompānijas kredītreitingu. Aģentūra Standard & Poor’s jau pagājušajā nedēļā Toyota reitingam noteica negatīvu nākotnes perspektīvu.

Zemāks kredītreitings nozīmē, ka Toyota būtu grūtāk tirgū aizņemties finanšu līdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru