Kravu apjoms no Baltkrievijas palielināsies 

Pakāpenisku kravu pārvadājumu pieaugumu starp valstīm paredz Latvijas – Baltkrievijas Starpvaldību komisijas ekonomiskās, zinātniskās un tehniskās sadarbības jautājumos 13. sēdes protokols, kuru ceturtdien 6. septembrī parakstīja Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis un Baltkrievijas transporta un komunikāciju ministrs Anatolijs Sivaks.

Jānis Goldbergs, 2018. gada 06. septembris plkst. 19:50

Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Morozovs (no kreisās), Latvijas-Baltkrievijas Starpvaldību komisijas līdzpriekšsēdētāji, satiksmes ministrs Uldis Augulis un VAS "Latvijas dzelzceļš" prezidents Edvīns Bērziņš

Foto: LETA

«Īpaši sekmīgi sadarbības rezultāti ir dzelzceļa jomā. Aktīvi strādājam tieši Eirāzijas pārvadājumu attīstības sekmēšanā un nostiprināšanā. Šovasar parakstīju vienošanos par jaunu transporta koridoru – no industriālā parka Baltkrievijā uz Latvijas ostām un pretējā virzienā,» preses brīfingā par parakstīto vienošanos komentēja Latvijas satiksmes ministrs U. Augulis.

Savukārt Baltkrievijas satiksmes ministrs Anatolijs Sivaks šajā jomā uzsvēra Baltkrievijā būvējamā industriālā parka Lielais akmens sagaidāmo ietekmi, kā arī tranzīta kravu potenciālu pieaugumu nākošajos gados.

Noslēgtā vienošanās paredz turpināt kopīgu darbu pie pārvadājamo kravu apjoma palielināšanas no Baltkrievijas uz Latviju un otrādi, piesaistot papildu tranzīta kravas. Līdz šā gada augusta beigām savienojumā ar Baltkrieviju pa VAS Latvijas dzelzceļš infrastruktūru pārvadāti septiņi miljoni tonnu Baltkrievijas izcelsmes kravas, kas, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 63%.
Notiks arī pasažieru pārvadājumu popularizēšana maršrutā Rīga – Minska.

Abi ministri uzsvēra panāktās vienošanās par sadarbību informatīvo pasākumu un mārketinga aktivitāšu īstenošanā, gatavojoties Eiropas hokeja čempionātam 2021. gadā, svarīgumu, norādot, ka arī transporta jomā fanus sagaida vienkāršoti risinājumi. Hokeja čempionāta laikā plānots intensificēt visu satiksmi, tostarp palielināt avioreisu skaitu. Aviomaršrutā Rīga – Minska reisu lidojumu skaitu plānots palielināt arī ārpus īpašiem notikumiem.

Neskatoties uz dažādiem vienošanās aspektiem tiešs un tūlītējs labums saredzams tieši dzelzceļa jomā. Jau pērn Minskā sākusi darboties VAS Latvijas Dzelzceļš pārstāvniecība, kas pavēris jaunu posmu sadarbībai. «Lielais akmens Baltkrievijā top. Tās ir lielas investīcijas. Gaidām, kad sāksies ražošana. Tad faktiski sāksies gatavās produkcijas nogādāšana klientiem visos virzienos, tostarp izmantojot arī Latvijas ostas. Latvija kā mēs zinām var piedāvāt trīs ostas. Lai mēs būtu gatavi šim startam – esam kopā ar Baltkrievijas kolēģiem izveidojuši pilnīgi jaunu produktu. Tas ir kravas ekspresvilciens Rīga – Minska. Precīzāk būtu Baltkrievijas pusē teikt staciju, kas atrodas netālu no Lielā akmens. Tas nozīmē, ka precīzi, laikos no Rīgas uz Minsku iet kravu vilcieni. Sākuma testos kravas nogādes laiks bija 30 stundas, tad šobrīd esam panākuši 18 stundas. Klientam būtiskākais ir tas, ka ir precīzi skaidrs par cenu – cik tas maksā un par laiku, kad krava nonāks galapunktā. Patlaban, kopš ekspresis darbojas maršrutu ir veikuši 101 vilcienu sastāvs. Mēs turpinām pie projekta operatīvi strādāt, lai uzlabotu atsevišķus parametrus, kas maršrutu padarītu vēl pievilcīgāku klientam,» intervijā DB pastāstīja VAS Latvijas Dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

E. Bērziņš atklāja, ka sadarbībā ar Baltkrieviju radīta vienota cenu sistēma un kravu pārvadāšana kļuvusi daudz lētāka, kas paver iespējas sadarbībai ar Ukrainu, gan runājot par graudu kravām no valsts ziemeļiem, gan Zīda ceļu caur Bosfora kanālu. Sadarbībai ar Ukrainu ceļš ir vaļā, tomēr ir vēl daudz darāmā, gan runājot par kravu pārvadājumiem, gan vagonu atgriešanu un citiem jautājumiem. Savukārt Zīda ceļš cauri Krievijai un Baltkrievijai, kas turpinās Brestas virzienā, ne vienmēr spēj visas kravas uzņemt dažādu apstākļu dēļ, tāpēc Latvijas ostām un dzelzceļam ir jābūt gatavam uzņemt papildu apjomu, jo sevišķi konteinerkravu segmentā.

Pēc vienošanās noslēgšanas Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Morozovs īpaši novērtēja kopīgi izstrādātā kravas ekspresvilciena Minska - Rīga darbību, kura ietvaros jau pārvadāts 181 tūkstotis tonnu kravu. Viņš uzsvēra, ka novērtē gan vilciena tarifu politiku, gan sasniegto pārvadājuma laiku – sākotnēji plānoto 28 stundu vietā, tas tas samazināts līdz 18 stundām.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2018. gada 06. septembris plkst. 9:37

Krievijas kosmosa aģentūra «Roskosmos» izmeklē, kā radies nelielais caurums kosmosa kuģī «Sojuz»,...

2018. gada 05. septembris plkst. 15:41

Satiksmes ministrijā 20.septembrī notiks Satiksmes drošības padomes sēde, kurā tiks lemts par...

2018. gada 04. septembris plkst. 17:09

Pamatojoties uz Eiropas Komisijas lēmumu lietā Nr.: «AT.39813 Baltic rail» VAS «Latvijas dzelzceļš»...

2018. gada 04. septembris plkst. 13:35

2018. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2017. gada pirmo pusgadu, ar sauszemes un cauruļvadu...

2018. gada 04. septembris plkst. 7:42

Ostas darbības diversifikācija, piesaistot jaunas kravas un meklējot jaunus sadarbības partnerus,...

2018. gada 30. augusts plkst. 12:07

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air izsludina jaunu maršrutu no Rīgas uz Kijevu...

2018. gada 30. augusts plkst. 10:41

Īrijas zemo cenu aviokompānijas «Ryanair» kontrolētā Austrijas lidsabiedrība «Laudamotion»...

2018. gada 29. augusts plkst. 17:08

Augstākā tiesa (AT) ir apmierinājusi AS «Liepājas autobusu parks» un AS «Nordeka»...

2018. gada 29. augusts plkst. 9:37

Lietuvas valdība prognozē, ka līdz 2028.gadam Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu attīstībā...

2018. gada 28. augusts plkst. 12:00

Starptautiskā lidosta Rīga 2018.gada 2.ceturksnī bijusi otrā Eiropas straujāk augošā lidosta,...