Jaunākais izdevums

Latvija ir ļoti laba vide, kur ražot mājas. Tas, ko vadošie kokapstrādes uzņēmumi dara, ir apsveicami. Jo vairāk mēs pievienojam vērtību kokam, jo labāk. Arī es vēlos iet tajā virzienā, lai pēc iespējas vairāk izmantotu kokmateriālu, ražotu mājas un eksportētu tās visā pasaulē, saka koka māju ražošanas uzņēmuma MyCabin dibinātājs un vadītājs Ģirts Draugs.

Uzņēmums MyCabin dibināts 2020.gadā, bet savu darbību uzsāka 2021.gadā. Pirmais posms attīstībā bija trīs dažādu demo māju būvēšana. “Lielākā veiksme bija tā, ka mums bija produkts, kuru varējām parādīt, klients varēja to apskatīt un iegādāties. Pirmajā gadā mēs pārdevām 17 mājas, un sākās ceļš, kā saražot kvalitatīvu produktu. Zīmīgi, ka neesmu no nozares, jo pirms trim gadiem pats vēlējos nopirkt brīvdienu māju un sapratu, ka šis tirgus ir sliktā stāvoklī. Nav ražotāja, kas var pateikt konkrētu cenu par produktu, kur var paskatīties demo māju, lielākoties viss ir bez PVN, slēptās izmaksas. Es sapratu, ka tā ir brīva niša,” stāsta MyCabin dibinātājs un vadītājs Ģirts Draugs.

Viņaprāt, tas, ka viņš un citi komandas cilvēki nav no nozares, dod lielāku potenciālu. “Pirmajā gadā, uzsākot ražošanu, sapratu, ka ir jāveido standartizēti produkti. Galvenais uzdevums ir klientiem piedāvāt visvienkāršāk nopērkamo māju. Skatoties nākotnē – klients zina, ka ir demo māja, var aizbraukt paskatīties un, līdzīgi kā auto salonā, mājās online var atzīmēt, kas ir nepieciešams, un uzzināt, kad to var saņemt,” stāsta Ģ. Draugs. Jau sākotnēji uzņēmējs zināja, ka vēlas darboties ne tikai brīvdienu māju, bet arī dzīvojamo māju segmentā. “Otrajā uzņēmuma darbības gadā izveidojām produktu un uzbūvējām. Tajā es pats nepilnus trīs gadus nodzīvoju testējot un pārliecinoties, ka ir trāpīts desmitniekā – sajūta, energoefektivitāte, plānojums,” stāsta Ģ.Draugs. Otrajā uzņēmuma darbības gadā par MyCabin uzrakstīja arhitektūras un dizaina žurnāls Dwell. Tas veicināja milzīgu pieprasījumu no visas Eiropas un ASV. Izdevās noslēgt franšīzes līgumu ar uzņēmumu Amerikā, un 2022.gadā MyCabin atvēra ražotni Čikāgā, Ilinoisas štatā. “Tas zīmolam iedeva globālu spēku, un mums nāk pieprasījumi no visas Eiropas. Sapratām, ka mūsu dizains un produkts patīk un esam uz pareizā ceļa. 2023. bija pirmais gads, kad ASV tika pārdotas un uzstādītas 22 mājas,” atklāj Ģ.Draugs.

IZMANTO VIETĒJO

MyCabin māju būvniecība notiek divās ražotnēs: Jelgavā, Latvijā, kas apkalpo visu Eiropas tirgu, un ražotnē Čikāgā, ASV, kas ražo MyCabin brīvdienu mājas Ziemeļamerikas tirgum. Pirmajā darbības gadā uzņēmuma ražotne atradās pie Salaspils, tad telpas tika nomainītas un uzņēmums atradās pie Jaunmārupes, bet tur MyCabin nevarēja paplašināties, jo telpas bija mazākas par šobrīd esošajām. Šobrīd Jelgavā uzņēmumam ir apjomam atbilstošas telpas un zemes gabalā var uzbūvēt vēl vismaz divas reizes lielāku ražotni. Ražotnes platība ļauj ražot līdz 10 mājām mēnesī, lai maksimāli ātri spētu nodrošināt pasūtījuma izpildi. Ēkas ražošanas ilgums vidēji ir 2-3 mēneši. Tas var būt vēl īsāks, pērkot ražotnē pieejamus gatavos māju modeļus. “Klients pasūta māju un tajā ir iekļauts viss – produkts ar PVN, pamatiem, uzstādīšanu un piegādi. Kad noslēdzam priekšlīgumu, tad aizbraucam uz zemes gabalu, pārbaudām, MyCabin arhitekti sagatavo mājas novietojomu uz zemes gabala un visu nepieciešamo dokumentāciju, tiek noslēgts līgums un sākta mājas ražošana. Piemēram, agrāk ārpakalpojumā lūdzām, lai mums sagatavo mājas pamatus, tagad to darām paši,” stāsta Ģ.Draugs. Pēc produkta koda tiek sagatavoti nepieciešamie kokmateriāli, kurus uzņēmums iegādājas no Latvijas uzņēmumiem gan mājas karkasiem, gan ārējai apdarei. Mājas karkasiem tiek izmantots priedes materiāls, apdarei – egle. Alumīnija logi tiek ražoti Latvijā, plastmasas logi – Polijā. Uzņēmums plāno, ka arī alumīnija logus varētu ražot paši, tā vēl atvieglojot ražošanas procesu. Mājas ražošanas procesā tiek sagatavota mājas grīda, sienas, jumts un tad kā modulis tas tiek salikts kopā, nolīmeņots un pēc BREEAM principiem tā tiek pilnībā pabeigta, uzlikta uz transporta un piegādāta klientam uz izvēlētā zemes gabala. Moduļu mājas tiek piedāvātas pilnībā sagatavotas uzstādīšanai uz zemes gabala un gatavas dzīvošanai – ar sadzīves tehniku, mēbelēm.

Visu rakstu lasiet jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgtspējīgo mājokļu ražotājs no Latvijas MyCabin sper nozīmīgu soli uzņēmuma attīstībā, uzsākot darbību vienā no lielākajiem un perspektīvākajiem Eiropas mājokļu tirgiem – Vācijā.

Uzņēmums prognozē, ka līdz 2026. gadam Vācija varētu kļūt par vienu no tā galvenajiem eksporta tirgiem, ļaujot palielināt gatavo māju ražošanas jaudu par 25 %.

Paplašināšanos Vācijā MyCabin svinīgi atklāja ar demo mājas “Milla 40” prezentāciju Bādvilbelē, pilsētā netālu no Frankfurtes, sniedzot interesentiem iespēju turpmāk jebkurā laikā klātienē iepazīties ar MyCabin mājokļu kvalitāti un filozofiju, kas balstīta uz ilgtspēju, dizainu un efektivitāti.

“Lēmums par paplašināšanos tieši Vācijas tirgū nav nejaušs. Tāpat kā daudzviet Eiropā, arī Vācijā novērojams mājokļu deficīts – tiek lēsts, ka Vācijā trūkst no 600 000 līdz 800 000 mājokļu. Pieprasījums aug, bet tradicionālā būvniecība ir pārāk lēna un izmaksu ziņā neefektīva. Mēs piedāvājam augstas kvalitātes, ilgtspējīgu un ātri realizējamu alternatīvu, kas īpaši piemērota jaunajai mājokļu īpašnieku paaudzei,” uzsver Ģirts Draugs, MyCabin dibinātājs un vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu ražotājs no Latvijas MyCabin apgrozījums šī gada pirmajos trīs mēnešos sasniedza 1,16 milj. eiro, kas ir 128 % pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.

“2025. gadu esam sākuši ar pārliecinošu attīstības tempu. Laikā, kad daudzviet Eiropā novērojams mājokļu deficīts, klienti jo īpaši novērtē alternatīvus risinājumus tradicionālai būvniecībai. Vienlaikus esam aktīvi strādājuši pie uzņēmuma attīstības stratēģijas pilnveides, kas tuvākajā nākotnē paredz jauna produkta izstrādi un ieviešanu visos aktīvajos tirgos,” norāda Ģirts Draugs, MyCabin dibinātājs un vadītājs.

Straujo izaugsmi galvenokārt veicinājis rūpīgs darbs pie profesionālas vadības komandas izveides, kā arī fokusēšanās uz Latvijas un Baltijas tirgu stiprināšanu. Pieprasījums būtiski pieaudzis visos esošajos tirgos, apliecinot klientu pastiprināto interesi un uzticību MyCabin produktiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgtspējīgo moduļu māju nodrošinātājs MyCabin pēc ražotnes paplašināšanas ir uzsācis eksporta paplašināšanu Baltijā, Nīderlandē, Islandē, Vācijā un Kanādā.

Kopumā Eiropā šogad jau pārdodas 20 moduļu mājas. Uzņēmums norāda, ka tas ir veiksmīgs sākums eksporta veidošanai un nozīmīgs pavērsiens uzņēmuma darbībā un apliecina klientu apmierinātību ar produktu vairākās vietās pasaulē.

Pagājušajā gadā MyCabin paplašināja savu ražotni, pārvietojoties uz plašākām telpām Jelgavā, kas ļāva gandrīz trīskāršot ražošanas jaudu. Šī paplašināšanās deva iespēju koncentrēt spēkus eksporta aktivitātēm un globālajām partnerībām.

Šobrīd izveidotas pārdošanas pārstāvniecības Baltijas valstīs – pērn Igaunijā pārdotas jau vairāk kā 10 dažāda veida moduļu būves. Kā arī uzsākta pārdošanas pārstāvniecības veidošana arī Lietuvā. Tāpat uzņēmums sācis veiksmīgu darbību Kanādas un Islandes tirgos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavo mājokļu ražotājs MyCabin turpina izaugsmes stratēģiju atbildēt augošajam pieprasījumam pēc mājokļiem Eiropā un attīsta reģionālu pārstāvniecību tīklu un piegādes Polijā, kur īpašumu cenu kāpums un mājokļu deficīts šobrīd ir viens no izteiktākajiem reģionā.

Uzņēmums prognozē, ka pieprasījums pēc vienģimeņu, nelielām un energoefektīvām mājām turpinās augt. Tāpat arī novēro, ka arvien vairāk pircēju vēlas pārcelties uz pilsētu nomalēm vai ciematiem, kur ātri uzstādāmas, ilgmūžīgas un videi draudzīgas mājas ir īpaši piemērotas.

“Polijā vēsturiski trūkst vairāki miljoni mājokļu. Būvniecības materiālu un darbaspēka izmaksas ir augstas, būvniecības process ir ilgs, un to papildina smagnēja birokrātija. Mēs saskatījām iespēju ienākt šajā tirgū ar fiksētu piedāvājumu – gatavu māju, kas nozīmē saprotamu produktu par noteiktu cenu konkrētā termiņā. Tā kā visu ražošanas procesu esam spējuši standartizēt un efektivizēt, MyCabin mājas atbilst šī brīža tirgus vajadzībām un spēj apmierināt pieprasījumu dzīvošanai gan ikdienā, gan brīvdienās. Es ticu, ka šādas rūpnieciski ražotas (‘factory-built’) mājas kļūs par globālu mājokļu standartu,” saka Ģirts Draugs, MyCabin dibinātājs un vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Euribor likmju pakāpeniskais samazinājums aktivitāti mājokļu tirgū rosina gausi – jaunu projektu uzsākšana notiek kūtri, būvniecības apjomi samazinās, pieaugumu uzrāda vienīgi veikto darījumu cenas. Nozares eksperti pieļauj, ka cenas varētu paaugstināt arī plānotie grozījumi likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokli, kas daudziem draud palielināt no kapitāla pieauguma nodokļa maksājamās nodevas apmēru.

Vēl jaunākajā jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums lasi:

Būvniecība

Projektu bads saasina konkurenci. SIA Pillar Contractor valdes loceklis Rūdolfs Legzdiņš

Intervija

Jauno mājokļu konkurenti ir padomju laika nami. SIA Bonava Latvija valdes priekšsēdētājs Mareks Kļaviņš

Mājokļu tirgus

Cenas, tendences, prognozes, pieprasījums, piedāvājums, lielāko attīstītāju TOP 10

Finanses

Vai līdz ar kapitāla nodokli nepieaugs arī vēlme “shēmot”?

Arhitektūra

Sasniegusi briedumu. Arhitektu biroja Open Architecture Design (OAD) dibinātāja, vadošā arhitekte un dizainere Zane Tetere-Šulce

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #24

DB,17.06.2025

Dalies ar šo rakstu

Alus bizness nav viegls, jo tirgus ir piesātināts, taču - jo lielāka konkurence, jo augstāka kvalitāte, uzskata Kuldīgas alus darītavas Duna Brewery īpašnieks Roberts Jansons. Viņa radītais uzņēmums piecu pastāvēšanas gadu laikā radījis jau aptuveni 70 receptes un attīstībai piesaistījis pat brūveri no Itālijas. Uzņēmuma plānos ir attīstīt eksportu, kāpināt ražošanas jaudas un noturēt kvalitāti piesātināta tirgus apstākļos.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 17.jūnija numurā lasi:

Statistika

LU pētnieki parāda izaicinājumus datos

Tēma

Latvija pēc ienākumiem no starptautiskā tūrisma ir pasaules līderos

Aktuāli

Pensionēšanās no 70 gadiem?

Elektrifikācija

Investē ātrās uzlādes staciju tīkla izveidē Baltijā

Kreditēšana

Ekonomikas lejupslīde nav iemesls pesimismam kreditēšanā. Rietumu Bankas valdes loceklis un Kredītu pārvaldes vadītājs Artūrs Jukšs

Enerģētika

Elektrifikācijas loma nākotnē tikai pieaugs

Aprites ekonomika

Atkritumi pārtaps degvielā

Portrets

Gunita Ķiesnere, NP Properties valdes locekle

Brīvdienu ceļvedis