Jaunākais izdevums

Lāči ir viena no retajām maizes ceptuvēm, kas mūsdienās cep maizi no dabīgām izejvielām, izmantojot roku darbu un senas cepšanas tradīcijas. Lai pircējiem būtu vieglāk to atšķirt, ir radīts marķējums – margrietiņa, kas simbolizē, ka produkts ir dabīgs un nesatur uzlabotājus, Db.lv informēja SIA Lāči mārketinga vadītājs Atis Blinds.

„Ar šo marķējumu mēs gribam vērst uzmanību un arī pierādīt, ka var cept maizi bez mākslīgiem stimulatoriem un sasniegt to, ka tā ir patīkami mīksta ar izcilām smaržas un garšas īpašībām. Ja to mēs bijām panākuši pirms tam ar rudzu maizēm, tad tagad esam arī pārņēmuši seno laiku īpašos paņēmienus un to darām ar kviešu maizēm,” atzīst SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis.

Maizes ceptuve Lāči tikko ir sākusi ražot dabīgu kviešu baltmaizi un divu veidu sēklu maizes – tumšo un gaišo. Izstrādājot šīs trīs maizes, visu pamatā ir sarežģīti un ilglaicīgi raudzēšanas paņēmieni, kas dod šiem produktiem papildus pievienoto vērtību – B, E un PP grupas vitamīnus un šķiedrvielas, kas labāk izmantojamas cilvēka organismā un piedalās gremošanas trakta sakārtošanā.

„Mēs strādājām gandrīz 2 gadus, lai radītu dabīgi saraudzētu kviešu baltmaizi un divu veidu maizes ar sēklām – tumšo un gaišo ar vislabākajām tās īpašībām, neizmantojot dažādus mākslīgus papildlīdzekļus un rūpnieciskus paņēmienus. Tagad šis vērtīgais darba posms ir noslēdzies, uzņēmums tirgū ir ieviesis būtiskus jaunumus un mēs ar to ļoti lepojamies!” stāsta Normunds Skauģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EM: Tuvākajos mēnešos apstrādes rūpniecības ražotāju cenu dinamika būs mērena

Žanete Hāka, 21.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajos mēnešos apstrādes rūpniecības ražotāju cenu dinamika būs mērena, prognozē Ekonomikas ministrija.

Tā kā lielākā daļa saražotās produkcijas tiek realizēta eksporta tirgos, tad ražotāju cenu līmeni lielā mērā ietekmē eksportētās produkcijas ražotāju cenu svārstības, ko pamatā noteiks cenu tendences pasaulē, pasaules izejvielu cenu dinamika, kā arī tirdzniecības ierobežojumi starp ES un Krieviju.

2015.gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 0,2%, cenām palielinoties gan vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,1%, gan eksportētajai produkcijai – par 0,3%. Mēneša laikā ietekmīgākais cenu pieaugums bija papīra ražošanā un koksnes izstrādājumu ražošanā, bet samazinājums – pārtikas produktu un nemetālisko minerālu izstrādājumu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražotāju cenas augušas vietējā tirgū realizētajai produkcijai

Žanete Hāka, 23.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī, salīdzinot ar martu, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 0,1%, vietējā tirgū realizētajai produkcijai cenām pieaugot par 0,4% un samazinoties eksportētajai produkcijai par 0,1 %, norāda Ekonomikas ministrija.

Kopumā šī gada četros mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,8%, vietējā tirgū realizētai produkcijai pieauga par 0,2%, bet eksportētājai produkcijai samazinājās par 1,4%. Pēc krituma februārī - martā, cenām vietējā tirgū realizētai produkcijai aprīlī bija vērojams kāpums. Eksporta produkcijas ražotāju cenas samazinājās visos četros mēnešos, ko noteica zemās cenas izejvielām un vājais pieprasījums ārējā tirgū.

Šā gada četros mēnešos nozaru griezumā ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums bija papīra, apģērbu un tekstilizstrādājumu ražošanā – attiecīgi par 5,3%, 2,4% un 1,2%. Ražotāju cenu pieaugumu papīra ražošanas nozarē noteica cenu kāpums eksportētajai produkcijai, bet apģērbu un tekstilizstrādājumu ražošanā cenas pieauga gan vietējā tirgū realizētajai produkcijai, gan eksportētajai produkcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada vēl nebija skaidrs, vai Hugu runājošiem lāčiem ir nākotne - tagad par to vairs nav jāšaubās.

Aizgājušās vasaras sākumā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu Hugu piedalījās dizaina izstādē Tokijā. «Kāds japānis, kurš bija uzdāvinājis sievai mūsu lāci, bija skatījies sarakstu ar pretendentiem un brīnījās, kāpēc Hugu nav sarakstā. Mani uzrunāja un tā mēs tikām uz izstādi,» saka Lauris Rasa, runājošo lāču Hugu idejas autors. Japānā mazumtirgotāji ar ražotāju nekad nesadarbojas «pa tiešo». Tāpēc bija nepieciešams visai ilgs laiks, lai izvērtētu izplatītājus, kas Hugu pārstāvēs Japānā, turklāt tur ir ierasts, ka ir tikai viens aģents, tāpēc bija grūti izvērtēt, kurš būs «īstais» sadarbības partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apstrādes rūpniecībā ražotāju cenas joprojām ietekmē cenu kritums enerģijai un izejvielām

Dienas Bizness, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,4%, cenām samazinoties vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,7%, bet eksportētajai produkcijai – par 0,3 %.

Kopumā šī gada četros mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 0,1%, vietējā tirgū realizētai produkcijai samazinājās par 0,2%, bet eksportētājai produkcijai pieauga par 0,3%. Kopš gada sākuma cenas vietējā tirgū realizētai produkcijai pakāpeniski palielinājās, taču aprīlī piedzīvoja straujāko kritumu kopš iepriekšējā gada septembra. Eksporta produkcijas ražotāju cenu straujāku kritumu aprīlī ierobežoja noturīgais pieprasījums ārējā tirgū.

Šī gada četros mēnešos nozaru griezumā ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums bija datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošanā – par 11,8% un elektrisko iekārtu ražošanā – par 2%. Ražotāju cenu pieaugumu šajās nozarēs noteica eksportētās produkcijas cenu pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

EM: Šogad apstrādes rūpniecības ražotāju cenas būs augstākas

Žanete Hāka, 21.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka šogad apstrādes rūpniecības ražotāju cenas būs augstākas nekā 2016.gadā, prognozē Ekonomikas ministrija.

Tā kā lielākā daļa saražotās produkcijas tiek realizēta eksporta tirgos, tad ražotāju cenu līmeni lielā mērā ietekmē eksportētās produkcijas ražotāju cenu svārstības, ko pamatā nosaka cenu tendences pasaulē, pasaules izejvielu cenu dinamika. Jāatzīmē, ka 2016.gadā un 2017.gada sākumā pasaules enerģijas, rūpniecības izejvielu un lauksaimniecības izejvielu cenas uzrādīja pieaugumu, kas ietekmē ražotāju cenu dinamiku Latvijā.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2017.gada februārī, salīdzinot ar janvāri, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 0,4%. Vietējā tirgū realizētajai produkcijai tās palielinājās par 0,6%, bet eksportētajai produkcijai – par 0,4 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ekomāja Zviedrijā – vai latvieši var ražot?

Jānis Goldbergs, 12.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koka mājas, detaļas tām, elementi, krāsas, pat trauku mazgāšanas mašīnas ir iespējams marķēt ar Nordic Swan Ecolabel marķējumu, lai gūtu plašāku atsaucību Ziemeļvalstu tirgos.

Lai gūtu plašāku priekšstatu, kas ir šī marķēšanas sistēma un ko tā praktiski nozīmē, Dienas Bizness uzdeva jautājumus Zviedrijas Nordic Swan Ecolabel sertifikācijas vadītājam Stefanam Bjorlingam.

Fragments no intervijas

Kas ir Nordic Swan Ecolabel, un ko jūs tur darāt?

Esmu Ziemeļvalstu Ecolabel sertifikācijas vadītājs Zviedrijas valsts kompānijā un vadu tieši sertifikāciju māju būvniecībā biznesa sadaļā. Mana departamenta nosaukums ir Māju ekomarķējums un renovācija. Šī ir viena no plašākajām biznesa nozarēm Zviedrijā un visās Ziemeļvalstīs. Kompānija pieder valstij, tomēr tās sertifikāti nav kā obligāta prasība, kuru garantē likums. Pēc būtības tas ir valsts izveidots ekozīmols, ko atbalsta visās Ziemeļvalstīs un kuru realizē valsts kompānija, bet prasības nav obligātas. Proti, tirgus regulē nepieciešamību pēc tām. Ekolabel sertifikāts pēc būtības piešķir īpašu vērtību produktam un ir apliecinājums tam, ka māja vai tās daļas ir videi draudzīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceptuve Lāči pērn cenas nav palielinājusi un plāno to nedarīt arī šogad

, 21.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepalielinot cenas visa gada garumā, maizes ceptuves Lāči apgrozījums 2008. gadā, salīdzinot ar 2007. gadu, palielinājies par 5.6%, sasniedzot 3.4 miljonus latu, informē uzņēmums.

2008. gadā uzņēmuma maizes pārdošanas apjomi ir noturēti 2007. gada līmenī. Tas skaidrojams ar to, ka Lāču maizei ir stabils patstāvīgo klientu loks. 2008. gadā tika arī attīstīts baltmaizes segments, tirgū ieviešot trīs jaunas kviešu maizes un ātro uzkožu segments, kas, savukārt, ir veicinājis maizes sortimenta paplašināšanos. Tāpat Lāči ir arī sākuši cept jaunu rupjmaizi un saldskābmaizi.

Visbūtiskāk ir pieauguši pārdošanas apjomi Lāču konditorejas izstrādājumiem, proti, par 19%.

"Pagājušais gads nebija no tiem vieglākajiem un 2009. gads arī būs saspringts. Tāpēc pie pašreizējās ekonomiskās situācijas ir jāstrādā gudrāk un galvenais – efektīvāk," atzīst SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Līgatnes dabas takās mītošie lāči Mikus un Puika tikuši pie jauna pastaigu laukuma

LETA, 28.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat pie jauna pastaigu laukuma jeb voljera ir tikuši Līgatnes dabas takās mītošie lāči Mikus un Puika, turklāt šogad ir iecerēts labiekārtot lācenes Ilzītes voljeru, šodien, atklājot apmēram 2500 kvadrātmetru plašo Mikus un Puikas pastaigu laukumu, norādīja Dabas aizsardzības pārvaldes Vidzemes reģionālās administrācijas direktors Rolands Auziņš.

Kā žurnālistiem pastāstīja zvērkope Velga Vītola, lāči par viņu rīcībā esošo teritoriju ir sajūsmā. «Vispār grūti saprast, kam sajūsma bija lielāka - man vai viņiem. Kad lāči pirms dažām dienām mīnuss 20 grādu salā pirmoreiz tika izlaisti no sprostotavas, kurā viņi mitinājās līdz šim, viņi bija apmulsuši un ārā devās piesardzīgi. Pirmais laukā gāja Puika,» sacīja zvērkope, piebilstot, ka pēc brīža abi lāči esot priekā trakojuši un rāpušies kokos - gluži kā bērnībā.

Viņa jokojot izteicās, ka lāčiem jau ir izveidojies priekšstats par to, kādus voljera uzlabošanas darbus viņi veiks, piemēram, paplašinās dīķi. Turklāt Mikus uzstājīgi mēģinot nolauzt tievu bērziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve Lāči vidējo maizes cenu šogad samazinājusi par 30 %.

Cenu samazināt ir izdevies pateicoties tam, ka darba tirgū ir liela konkurence, līdz ar to roku darbs ir kļuvis lētāks un darba devējam nav jāierēķina nākotnes darba algu pieaugums un neparedzētie riski. Tāpat ir samazinājušās resursu un atsevišķu izejvielu, proti, tieši malkas un miltu cenas. Iepriekš bija arī jārēķinās ar straujo inflācijas pieaugumu.

«Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju valstī, lata vērtība iekšējā tirgū ir tikai pieaugusi. Par to latu, ko kādreiz tērējām, tagad varam nopirkt vairāk, arī Lāču maizi, jo tagad varam piedāvāt labāku cenu,» stāsta ceptuves Lāči saimnieks un maizniekmeistars Normunds Skauģis.

Maizes cenas samazinājums dod iespēju Lāčiem realizēt gandrīz visu maizi, izņemot lielākos maizes kukuļus un augļu maizes, mazāk par vienu Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EM: Šogad apstrādes rūpniecības ražotāju cenas būs augstākas nekā 2016.gadā

Žanete Hāka, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad apstrādes rūpniecības ražotāju cenas būs augstākas nekā 2016.gadā, prognozē Ekonomikas ministrijas eksperti.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2017.gada jūnijā-septembrī, salīdzinot ar aprīli-jūniju, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 1,1%. Vietējā tirgū realizētajai produkcijai tās palielinājās par 1,5%, bet eksportētajai produkcijai – par 0,8 %. Kopumā šī gada deviņos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 3,3%, kas ir straujākais kāpums šajā periodā kopš 2011.gada.

Kopumā šī gada deviņos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā vietējā tirgū realizētai produkcijai pieauga par 4,1%, bet eksportētajai produkcijai pieauga par 3 %. Nozaru griezumā šī gada deviņos mēnešos ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums bijapārtikas produktu ražošanā – par 6,2%, kokapstrādē – par 4,4%, elektrisko iekārtu ražošanā – par 5,8%, nemetālisko minerālu izstrādājumu ražošanā – par 2,8% un gatavo metālizstrādājumu ražošanā – par 2,2%. Ražotāju cenu pieaugumu pārtikas produktu ražošanā būtiski ietekmēja cenu kāpums vietējā tirgū realizētajai produkcijai. Jāatzīmē, ka nemetālisko minerālu izstrādājumu ražošanā lielāka ietekme bija cenu kāpumam eksportētajai produkcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EM: Apstrādes rūpniecības ražotāju cenas šogad būs zemākas nekā pērn

Žanete Hāka, 21.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka šogad kopumā apstrādes rūpniecības ražotāju cenas būs zemākas nekā 2014. gadā, paredz Ekonomikas ministrija.

To ietekmēs kopējais pieprasījums gan vietējā tirgū, gan eksporta tirgos. Tā kā lielākā daļa saražotās produkcijas tiek realizēta eksporta tirgos, tad ražotāju cenu līmeni lielā mērā ietekmē eksportētās produkcijas ražotāju cenu svārstības, ko pamatā noteiks cenu tendences pasaulē, pasaules izejvielu cenu dinamika, kā arī tirdzniecības ierobežojumi starp ES un Krieviju, uzskata EM.

Šā gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā Latvijā samazinājās par 0,6%, cenām samazinoties gan vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,4%, gan eksportētajai produkcijai – par 0,7%.

Kopumā šī gada astoņos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,6%, vietējā tirgū realizētai produkcijai samazinājās par 1%, bet eksportētājai produkcijai – par 0,2%. Šogad augustā vērojams straujākais cenu kritums kopš krīzes (2009. gada beigas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EM: Ražotāju cenas joprojām ietekmē zemās enerģijas un izejvielu cenas

Žanete Hāka, 19.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada maijā, salīdzinot ar aprīli, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,1%, cenām samazinoties vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,1 %, bet cenām eksportētajai produkcijai saglabājoties iepriekšējā mēneša līmenī, norāda Ekonomikas ministrija.

Kopumā šī gada piecos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 0,1%, vietējā tirgū realizētai produkcijai samazinājās par 0,3 %, bet eksportētājai produkcijai pieauga par 0,3%. Pēc straujā krituma aprīlī, maijā cenām vietējā tirgū realizētai produkcijai bija vērojams neliels kritums. Eksporta produkcijas ražotāju cenu dinamiku janvārī - maijā noteica noturīgais pieprasījums ārējā tirgū.

Šī gada piecos mēnešos nozaru griezumā ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums bija datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošanā – par 10,8 % un elektrisko iekārtu ražošanā – par 3,7 %. Ražotāju cenu pieaugumu šajās nozarēs noteica eksportētās produkcijas cenu pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties Ziemassvētkiem, maizes ceptuve Lāči ir palielinājusi svētku produkcijas klāstu par 55% un kā īpašo svētku piedāvājumu kompānija izgatavojusi jaunu un nebijušu konditorejas izstrādājumu Piparkūku namiņš, kas savā būtībā ir ne tikai svētku gardums, bet arī rotaļlieta, ko pats var izveidot, saliekot kopā vairākas piparkūku plāksnītes, informē uzņēmuma mārketinga vadītājs Atis Blinds.

„Lai iepriecinātu savus pircējus svētkos, mēs centāmies radīt kaut ko jaunu, oriģinālu un ar augstu pievienoto vērtību,” uzsver ceptuves saimnieks Normunds Skauģis. „Kā jau svētkos mēs īpašu uzmanību pievērsām tieši saldumiem un konditorejas izstrādājumiem, radot gan pilnīgi jaunus produktus, gan izveidojot jaunas garšas jau esošajiem gardumiem. Īpaši gandarīti esam par jauno produktu Piparkūku namiņš, kuru tāpat kā konstrukcijas klucīšus ir iespējams pašiem salikt kopā, lai uzbūvētu mājiņu. Manuprāt, tā var būt lieliska dāvana ikvienam Ziemassvētkos!”

Kā galvenos produktus, ko Lāči ir ieviesuši uz šiem svētkiem, ir jāmin piparkūkas, kas ir izstrādātas pēc īpašas svētku receptes un tiks piedāvātas par draudzīgāku cenu. Speciāli ir izstrādāts arī Ziemassvētku kēkss un kēkss ar šokolādes gabaliņiem un ruma garšu. Enerģijas maizes ar valriekstiem un augļiem ir radītas speciālā Ziemassvētku iepakojumā, kas ir izmantojamas un pasniedzamas kā mazas un jaukas dāvanas, toties piparkūka kastītē Laimīgā poga ir veidota gan kā gardums, gan kā rotājums eglītē, gan arī kā dāvana, ietverot īpašu novēlējumu. Visi šie produkti un Piparkūku namiņš ir jau pieejami visos lielākajos veikalu tīklos Latvijā un Lāču tirdzniecības vietās. Lai radītu cilvēkiem labāku svētku noskaņojumu, maizes ceptuvē Lāči un to tirdzniecības vietās ir atvērta Piparkūku darbnīca, kurā ikvienam kopā ar ģimeni ir iespēja kārtīgi izbaudīt īstu piparkūku cepšanu, nodarboties ar to apgleznošanu, piedalīties piparkūkas namiņu konstruēšanā, kā arī iesaistīties citās svētku atrakcijās. Tāpat arī Lāču izklaides pasākumu nodaļa piedāvā iespēju maizes ceptuvē iepazīties ar maizes cepšanas senajām tradīcijām un izcept pašiem savu maizes kukulīti svētku galdam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EM: Ražotāju cenas ietekmē enerģijas un izejvielu zemās cenas

Žanete Hāka, 21.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā Latvijā samazinājās par 0,5%, cenām samazinoties vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,4% un eksportētajai produkcijai – par 0,5%, norāda Ekonomikas ministrija.

Kopumā šā gada divos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,6%, vietējā tirgū realizētajai produkcijai tās samazinājās par 0,2%, bet eksportētājai produkcijai – par 0,9%. Pēc kāpuma janvārī, februārī vietējā tirgū realizētās produkcijas cenām bija vērojams kritums. Eksporta produkcijas ražotāju cenu dinamiku janvārī-februārī noteica vājais pieprasījums ārējā tirgū.

Šā gada divos mēnešos nozaru griezumā ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums bija vērojams tekstilizstrādājumu un apģērbu ražošanā – attiecīgi par 1,6% un 1%. Ražotāju cenu pieaugumu tekstilizstrādājumu ražošanas nozarē noteica straujāks cenu kāpums eksportētajai produkcijai, bet apģērbu ražošanā cenu pieaugumu noteica straujāks cenu kāpums vietējā tirgū realizētajai produkcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lāči otro gadu pēc kārtas kāpina apgrozījumu

Gunta Kursiša, 27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lāči neto apgrozījums pērn salīdzinājumā ar 2011. gadu palielinājies par 15,2%, kas iezīmējis tendenci apgrozījuma pieaugumam virs 10% jau otro gadu pēc kārtas, informē Lursoft.

Uzņēmuma apgrozījums 2012. gadā veidoja 4,6 milj. Ls, savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 209 tūkstoši latu.

2011. gadā SIA Lāči apgrozījums bija četri miljoni Ls, bet 2010. gadā apgrozījums sasniedza 3,2 miljonus latu. Uzņēmums 2011. gadā strādāja ar 44 736 latu peļņu salīdzinājumā ar 229 tūkst. latu zaudējumiem, kas tika piedzīvoti 2010. gadā.

Pērn SIA Lāči konditorejas izstrādājumu realizācijas pieaugums bija 17,9% apmērā, savukārt maizes produkcijas realizācija kritusi par 13,1%.

SIA Lāči reģistrēta 1995. gadā kā zemnieku saimniecība. Uzņēmuma īpašnieks ir Normunds Skauģis.

DB ziņoja, ka šā gada pavasarī Lāču ceptuve realizējusi sadarbību ar mākslinieci Margaritu Stārasti un izstrādājusi bērniem domātu produktu līniju, kopumā ieguldot 30 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lāči atrod jaunu nišu maizes segmetā

, 29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve Lāči atradusi jaunu pieeju, kā šo produktu pasniegt, palīdzot cilvēkiem rūpēties par veselīgu uzturu, Db.lv informē uzņēmuma mārketinga vadītājs Atis Blinds.

„Esam radījuši speciālu iepakojumu, kā maizi pasniegt pavisam jaunā veidā, proti, divšķēļu iepakojumā, lai to var lietot kā dabīgu un veselīgu pārtikas produktu ātrai enerģijas uzņemšanai ikdienas lielajā steigā. Tas ir daudzas reizes veselīgāk nekā apēst kādu citu ātro uzkodu, kas ir salīdzinoši trekni produkti, kas var saturēt lielu daudzumu E piedevas. Arī šokolādes izstrādājumi tiek izaicināti konkurēt ar mūsu jaunajiem produktiem,” atzīst SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis.

Šādā speciālā iepakojumā sākumā tiks piedāvātas trīs veidu maizes: gaišā augļu maize, tumšā augļu maize un valriekstu maize. Visiem šiem produktiem ir augsta uzturvērtība, kas rada sāta sajūtu, tie satur 23-26% žāvētu augļu un riekstu, B un PP grupas vitamīnus un šķiedrvielas, kas veicina gremošanas trakta darbību, uzlabo zobu un smaganu veselību un novērš aptaukošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pobeda Confectionery liegts izmantot preču zīmi Lāču ģimene

Monta Glumane, 22.08.2018

Uzskatu, ka Latvijas ražotājiem ir jābūt gataviem aizstāvēt savu vārdu, darbu un veiktos ieguldījumus un mēs to arī darīsim, teic Lāču ceptuves saimnieks Normunds Skauģis

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome izskatījusi maizes ceptuves Lāči iebildumu par SIA Pobeda Confectionery iesniegto preču zīmes Lāču ģimene reģistrēšanu 2017.gadā Latvijas Patentu valdē. Uzklausot abu pušu argumentāciju, padome lēma par labu SIA Lāči, noraidot otra uzņēmuma mēģinājumu darboties Latvijā līdzīgā segmentā ar iepriekšminēto preču zīmi, informē SIA Lāči.

Padome nolēma, ka Pobeda Confectionery preču zīme Lāču ģimene Latvijā atzīstama par spēkā neesošu.

SIA Lāči uzsver, ka uzņēmuma darbošanās ar Lāču vārdu Latvijā ir pierādāma jau 25 gadu garumā un preču zīme izmantota gan ražotāja, gan produkcijas nosaukumos. «Tirdzniecības dati lielākajos veikalu tīklos, atpazīstamība un publiski pieejamie reputācijas rādītāji ir neapšaubāms sabiedrības vērtējums un vienlaikus uzņēmuma kapitāls, kas veido arī zīmola vērtību, prestižu un unikalitāti. Diemžēl tas neizslēdz arī iespēju citiem ražotājiem izmantot jau nostiprinātu tēlu, kas rada pozitīvas asociācijas, kaut vai lai izveidotu sasaisti ar savu produkciju tikai uz vārdiskas līdzības pamata vien,» norāda SIA Lāči.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgākie zīmoli Latvijā šogad ir Nokia, Lāči un LNT, liecina DDB Consulting apkopotā informācija.

DDB Consulting, balstoties uz Brand Capital pētījuma datiem, izvērtēja kuri zīmoli ietekmē apkārtējo viedokļus, un kuriem zīmoliem ir izaugsmes potenciāls.

Šogad iPhone ir apspriestākais zīmols. Tomēr apspriešanai ne vienmēr ir pozitīvs raksturs. Parex banka šogad izpelnījusies trešā apspriestākā zīmola titulu, bet patērētāji zīmolu šogad vērtējuši daudz kritiskāk.

Ietekmīgākie zīmoli Latvijā

Nr.ZīmolsIetekmīgums
1Nokia14.55%
2Lāči12.00%
3LNT11.90%
4Nike11.72%
5Google11.67%
6SonyEricsson11.52%
7BMW11.49%
8Diena11.49%
9LTV 111.39%
10Ilustrētā zinātne11.27%

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Patriotiskākie uzņēmēji – Vilnītis, Skauģis un Ķirsons

, 28.11.2008

a/s Liepājas papīrs prezidents Jānis Vilnītis, SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis un SIA Lido īpašnieks Gunārs Ķirsons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji par patriotiskākajiem uzņēmējiem atzinuši a/s Liepājas papīrs prezidentu Jāni Vilnīti, SIA Lāči īpašnieku Normundu Skauģi un SIA Lido īpašnieku Gunāru Ķirsonu.a/s Liepajas papirs prezidentu Jani Vilniti, SIA Laci ipašnieks Normunds Skaugis un SIA Lido ipašnieks Gunars Kirsons.

Db jau ziņoja, ka no šī gada 14. oktobra līdz 18. novembrim interneta vietnē www.latvijaspatrioti.lv norisinājās balsojums par patriotiskāko uzņēmēju. Uzņēmēju titula Latvijas patriots saņemšanai kopumā tika izvirzīti 120 cilvēki.

Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) 15. gadadienas svinīgajā pieņemšanā Latvijas patriotiskākajiem uzņēmējiem balvas šodien pasniedza Ministru prezidents Ivars Godmanis. Latvijas patriotiskāko uzņēmēju noteikšanu organizēja LDDK sadarbībā ar Izdevniecību Dienas bizness, augstskolu Turība un LR proklamēšanas deviņdesmitgades rīcības komiteju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EM: Apstrādes rūpniecībā ražotāju cenas stabilizējas

Žanete Hāka, 21.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2016.gada septembrī, salīdzinot ar augustu, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā pieauga par 0,4%, cenām pieaugot gan vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,3%, gan eksportētajai produkcijai par 0,4 %, informē Ekonomikas ministrija.

Šī gada septembrī ražotāju cenām apstrādes rūpniecībā bija straujākais pieaugums mēneša laikā kopš 2015.gada marta.

Kopumā šī gada deviņos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,6%, vietējā tirgū realizētai produkcijai samazinoties par 0,1%, bet eksportētājai produkcijai – par 0,8%. Jāatzīmē, ka pēdējos mēnešos ražotāju cenām apstrādes rūpniecībā ir vērojami nelieli gan kāpumi, gan kritumi, bet kopš februāra kopējais cenu līmenis nav mainījies, kas norāda uz cenu stabilizēšanos.

Šī gada deviņos mēnešos ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums nozaru griezumā bija apģērbu ražošanā – par 4% un koksnes izstrādājumu ražošanā – par 0,3%.Ražotāju cenu pieaugumu šajās nozarēs noteica eksportētās produkcijas cenu pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apstrādes rūpniecībā ražotāju cenas stabilizējas

Zane Atlāce - Bistere, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2016.gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,1%, cenām samazinoties vietējā tirgū realizētajai produkcijai par 0,5%, bet eksportētajai produkcijai pieaugot par 0,2 %, informē Ekonomikas ministrijā.

Kopumā šī gada astoņos mēnešos ražotāju cenas apstrādes rūpniecībā samazinājās par 0,9%, vietējā tirgū realizētai produkcijai samazinājās par 0,4%, bet eksportētājai produkcijai – par 1,2%. Jāatzīmē, ka pēdējos mēnešos ražotāju cenām apstrādes rūpniecībā ir vērojami nelieli gan kāpumi, gan kritumi, bet kopš marta kopējais cenu līmenis nav mainījies, kas norāda uz cenu stabilizēšanos.

Šī gada astoņos mēnešos ietekmīgākais ražotāju cenu pieaugums nozaru griezumā bija tekstilizstrādājumu ražošanā – par 2,3% un apģērbu ražošanā – par 2,1%. Ražotāju cenu pieaugumu šajās nozarēs noteica eksportētās produkcijas cenu pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada dzīvnieks 2009 - brūnais lācis

, 12.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dabas muzejs tradicionāli jaunu gadu uzsāk ar gada dzīvnieka paziņošanu. Šogad par gada dzīvnieku ir nominēts brūnais lācis (Ursus arctos), kas par sevi pēdējo gadu laikā ir licis ļoti aktīvi runāt gan sabiedrībai, gan medijiem, gan arī speciālistiem. LDM izvirzot brūno lāci par gada dzīvnieku cer veicināt sabiedrībā diskusijas, kā arī izpratni par jautājumiem, kas saitīti ar lāča un cilvēka līdzāspastāvēšanu.

Pasākumā gada dzīvnieka stendu atklās muzeja direktore Skaidrīte Ruskule, Latvijas Valsts Mežzinātnes institūta Silava pētnieks Jānis Ozoliņš stāstīs par lāču populācijas stāvokli Latvijā un riskiem, kas saitīti ar sugas atjaunošanos. Ziemeļaustrumu virsmežniecības medību un uguns apsardzības daļas vadītājs Laimonis Kļaviņš sniegs atbildes uz jautājumiem par lāčiem Ziemeļaustrumu virsmežniecībā, kura atrodas teritorijā, kas ir lāču apdzīvota.

Pasākuma laikā dalībnieki ne tikai tiksies ar Laimes lāci, bet arī varēs noskatīties studijas Animācijas Brigāde leļļu filmu Lācis nāk!, kas stāsta par slavenā Latvijas – Roņu salas lāča ceļojumu 2006. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lāči noskaidros Maizes akadēmijas laureātus

, 24.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26. februārī maizes ceptuvē Lāči tiks apbalvoti konkursa Maizes akadēmija laureāti.

Konkurss Latvijas skolām noslēdzās 30. janvārī un tā mērķis bija ieinteresēt bērnus izzināt īstas rudzu maizes vērtību un piedalīties tās tapšanas procesā, tādejādi vēlreiz atgādināt jaunajai paaudzei, cik nozīmīga un būtiska ir īsta rudzu maize.

Kā informē SIA Lāči mārketinga vadītājs Atis Blinds, konkursā savus pieteikumus iesūtīja 61 klase no 19 skolām un dalībnieki tika vērtēti četrās klašu grupās.

Konkursa programmā ietilpa maizniekmeistaru stāstījums par maizes vēsturi, ekskursija pa ceptuvi, teorētiskā kārta, praktiskās nodarbības, kā arī mājas uzdevuma atrādīšana. Praktisko nodarbību laikā trīs klases izvirzīti pārstāvji veidoja kopīgu klases maizes klaipu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Skauģis: darām visu, lai noturētu pircēju

, 23.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve SIA Lāči šo gadu paredz pabeigt ar nedaudz mazāku apgrozījumu, kā pagājušajā gadā.

Apgrozījums saruks, ņemot vērā iedzīvotāju pirktspējas kritumu un vidējās cenas samazinājumu, skaidro Lāču saimnieks Normunds Skauģis. Jāatgādina, ka pērn Lāči apgrozīja 3.4 miljonus Ls, kas bija par 5.6 % vairāk nekā gadu iepriekš.

N. Skauģis paredz, ka nākamgad būs vēl grūtāk, jo «pirktspēja turpinās samazināties». Pirmais ceturksnis jau tradicionāli pārtikas nozarē ir klusāks periods un tas varētu atstāt iespaidu uz visu gadu kopumā. Lai spriestu par atsevišķiem nozares spēlētājiem un to izredzēm, būtu jāvērtē saražotie apjomi, spriež uzņēmējs. Tomēr vērojama tendence, ka cilvēki izvēlas arvien lētākus produktus un līdz ar to iegūst industriālie produkcijas ražotāji. Lāči jau optimizējuši izmaksas un pārskatījuši produkcijas cenas un tagad tiek gaidīta pircēju reakcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieces Daces Grandavas filca lāči top jau kopš 2009. gada, tomēr sabiedrībai tie atrādīti tikai pēdējos pāris gados, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Misha attīstības vēsture īsuma ir šāda: sākumā bija lāči, tad auskari un cimdi, vēl pirms tam – cimdi. «Kaut kad ļoti sen manīju sievietes melnos cimdus ar košiem dekoriem, nepiefiksēju tehniku, bet atmiņā palika nospiedums, pilnīgi pa pieri iesita, kā es gribu uztaisīt cimdus ar krāsainiem ziediem,» atceras Dace. Mokošais jautājums – kā tādus radīt: adīt vai izšūt, kur meklēt piemērotāko tehniku? Lāču cilts dzima 2009. gada rudenī ar ciltstēvu priekšgalā, kad kolēģe iepazīstināja ar sausās (adatas) filcēšanas pamatiem. «Kad sāku darboties ar filcu, radīju savu pirmo lācīti – visu savu lāču ciltstēvu, kurš ļoti attāli līdzinās šodienas Misha lāčiem,» atminas Dace. Tobrīd neviens tādus lāčus–piespraudes netaisīja, vai arī Dace nebija tos sastapusi. Pati viņa ir mēģinājusi veidot arī ziedus, arvien telpiskākus. «Sākumā bažījos, ka, nonākot saskarē ar ūdeni, darinājumi varētu zaudēt formu, bet, vienreiz formu ieguvis, tas to vairs nemaina,» skaidro Dace.

Komentāri

Pievienot komentāru