Citas ziņas

Latvieši atņem igauņiem Porsche domēnu

,04.09.2007

Jaunākais izdevums

Igaunijas tiesa ir nolēmusi, ka Premium Motors ir jāatdod Porsche igaunijas domēns Latvijas kompānijai, ziņo Igaunijas biznesa laikraksts Äripäev.

Tiesa nolēma, ka domēns porsche.ee pienākas SIA Baltijas Sporta Auto, kas ir oficiālais Porsche izplatītājs Baltijas valstīs.

Db.lv, sazvanoties ar Baltijas sporta auto pārdošanas vadītāju Baltijas valstīs Andri Ieviņu, noskaidroja, ka cīņa par Igaunijas Porsche domēnu notiek jau aptuveni no šī gada sākuma, un ieilgusi jo vairākkārt iesniegta apelācija. Tomēr viņš vēl nebija saņēmis ziņas par uzvaru tiesā.

Igaunijas biznesa laikraksts ziņo, ka tiesas lēmums paredz domēnu atdod latviešiem bez kompensācijas izmaksas. Viens no Premium Motors īpašniekiem Jürgen Vester laikrakstam norādījis, ka tas ir pirmais gadījums Eiropā, kad kādai kompānijai ar spēku tiek atņemts domēns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Auto

Tāda Porsche Macan vairs nebūs

Aldis Zelmenis,29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā SUV modeļa Macan paaudze būs 100 % elektriska, nolēmusi Porsche AG uzraudzības padome. Tas nozīmē, ka šobrīd uzlabotie Macan modeļi noslēgs salīdzinoši īso, bet žilbinošo iekšdedzes motoru ēru

Porsche Macan ir Cufenhauzenas kompānijas veiksmes stāsts. Piecos gados kopš Macan modeļa dzimšanas pasaulē tas ir pārdots vairāk nekā 400 tūkst. eksemplāros. Iespaidīgs skaitlis, īpaši zinot salīdzinoši augsto modeļa iegādes cenu, kas bieži vien neatpaliek no lielākā brāļa Cayenne cenojuma. Uzmundrinoši, ka līdz brīdim, kad pārdošanā nonāks pilnībā elektrisks Macan, vēl ir jāpaciešas vismaz gads. Tas ļaus izbaudīt tos jaukumus, ko sniedz nesen uzlabotie Porsche Macan un Macan S.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Autokolekcionāri, Porsche zīmola fani un autoentuziasti, šis ir unikāls brīdis iegādāties vienreizēju auto, kāds vairs nebūs Porsche modeļu aptverē!

Auto

Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto

Aldis Zelmenis,07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 formāli ir mazinājis jaunības trakulību jeb palielinājis pašsaglabāšanās instinktus. Tas ir veids, kā audzēt pircēju auditoriju, kas spēs tikt galā ar šo izcilo personību

Pilnīgi noteikti auto nav kļuvis mazāk talantīgs braucējs. Drīzāk otrādi. Jaunais Porsche 911 ir kļuvis vēl gudrāks un daudzpusīgāks, lai pat nepieredzējušam braucējam pie auto stūres atļautu sajusties kā īstam sacīkšu braucējam. Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto, turklāt arī tās, kuras iepriekšējais Porsche 911 nespēja izlabot. Citiem vārdiem sakot, rūpes par pilota drošību jaunajam Porsche 911 ir tikpat nozīmīga sastāvdaļa kā automašīnas kopējā veiktspēja.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Var tikai apskaust tos, kuri spēj un spēs atļauties Porsche 911. Ja finanses atļauj, es teiktu, ka jāņem gan klasiskās piedziņas Porsche 911 Carrera S, gan pilnpiedziņas 911 Carrera 4 S. Pēc situācijas un vēlmēm vienu no versijām var ņemt Cabrio izpildījumā ar mīksto audekla jumtu. Unikāls auto, kas joprojām draudzējas ar iekšdedzes boksertipa sešcilindru benzīnmotoru, sniedzot emocijas, kas ir pa spēkam tikai Porsche. Šis fakts ir divtik vērts, ka pats Porsche neslēpj, – modeļa izstrādes procesā nav bijis tālu no tā, lai Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 būtu kļuvis par hibrīdu. Daudziem par prieku šoreiz vēl uzvarēja klasiskās vērtības. Līdz ar to ortodoksālas orientācijas Porsche fani var gavilēt, turklāt tās padara šo modeli vēl īpašāku, jo, kā atzina jaunā modeļa testa braucienu laikā Grieķijā sastaptais Porsche 911 «Master of engine» jeb Powertrain divīzijas direktors Matias Hofsteters (Matthias Hofstetter), nākamais jeb Porsche 911 ar kārtas numuru 994 jau būs «saprecināts» ar elektrību. Starp citu, M. Hofsteters pačukstēja, ka jau šobrīd aktīvi ar to nodarbojoties.

Auto

VW un Porsche gatavi apvienošanai

,27.07.2009

Pjehu ģimenes locekļi var gavilēt par gaidāmo Volkswagen un Porsche apvienošanos, jo īpaši Ferdinads Pjehs (Ferdinand Piech) ar kundzi Ursulu.

REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche un Pjehu ģimeņu pārstāvji, kā arī Lejassaksijas federālā zeme un abu uzņēmumu darbinieki ir izteikuši apmierinātību ar šobrīd ieliktajiem nākotnes uzņēmuma pamatiem, vēsta Volkswagen AG oficiālā informācija.

Uzņēmumu Volkswagen AG un Porsche Automobil Holding SE uzraudzības padomju sēdes, kas ceturtdien norisinājās Štutgartē, pavēra ceļu apvienotas automobiļu būvētāju grupas izveidei, kura apvienos Volkswagen un Porsche uzņēmumus. Kopējās koncepcijas galīgās detaļas tiks izstrādātas tuvākajās nedēļās.

Uzņēmuma Volkswagen AG uzraudzības padomes priekšsēdētājs Dr. Ferdinands K. Pjehs (Ferdinand K. Piëch) redz apvienoto grupu ceļā uz panākumiem: „Kopā Volkswagen un Porsche uzņēmumiem ir viss nepieciešamais, lai ieņemtu vadošo vietu starptautiskajā autobūves industrijā.” Uzstājoties Štutgartē, Dr. Volfgangs Porše (Wolfgang Porsche) uzsvēra, ka šodienas lēmumi iezīmē pagrieziena punktu ceļā uz nākotni, piebilstot: „Apvienotajā grupā Porsche saglabās Porsche zīmola leģendu un identitāti. Tas paver jaunas iespējas izaugsmei.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Vācijas iedzīvotājs trīs gadus pēc Eiropas Savienības interneta domēna .eu ieviešanas 11. janvārī ir reģistrējis trīsmiljono domēna .eu nosaukumu.

«Trīs miljoni domēnu .eu liecina, ka Eiropas interneta lietotāji uzticas tam,» sacīja ES informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Viviāna Redinga. «Šis sasniegums dažus mēnešus pirms domēna izveides trešās gadskārtas norāda, cik nepārprotami tas iemantojis sabiedrības labvēlību: aizvien vairāk interneta lietotāju izmanto iespēju tiešsaistē apliecināt savu eiropeisko piederību. Īpaši priecājos, ka palielinās to mazo un vidējo uzņēmumu skaits, kuri pieņēmuši .eu kā neatņemamu daļu no sava uzņēmuma identitātes, un ar nepacietību gaidu, kad vēl vairāk uzņēmumu sāks izmantot šī domēna nodrošinātās priekšrocības».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Porsche klubs uzsācis jauno sezonu. Tā noritēšot 911 modeļa piecdesmit gadu jubilejas zīmē, biznesa portālam db.lv stāstīja Latvijas Porsche kluba valdes loceklis Marats Blate.

Porsche 911 savu pirmizrādi piedzīvoja Frankfurtes auto izstādē 1963. gada septembrī.

Kluba sezonas atklāšanas pasākumā piedalījušies vairāk nekā 10 Porsche markas automobiļi, un tā ietvaros norisinājusies arī foto orientēšanās ar desmit kontrolpunktiem un uzdevumiem.

Leģenda Porsche kluba biedrus un draugus aizveda uz Jūrmalu, kur divu stundu laikā bija jāapmeklē vairāki kontrolpunkti un dažos no tiem jāveic arī uzdevumi. Piemēram, Dzintaru mežaparkā dalībniekiem bija jāuzskrien 36 metrus augstajā skatu tornī, lai nolasītu uz elektrosadales skapja uzrādīto kodu.

Vēlāk sekoja kopīgs pārbrauciens uz Spilves lidlauku, kur uz lidmašīnu un lidlauka fona tapa bildes ar visiem Latvijas Porsche kluba sezonas atklāšanas dalībniekiem. Tālāk Porsche kolonna devās uz Mārupi, pie auto ādas salonu speciālista Zigmunda Meldera, kurš izrādīja savu darbnīcu, nolasīju īsu lekciju par ādu, tās atšķirībām un kopšanu.

Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis,15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2026.gadu, "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji sāks saņemt un līdz ar to ražošanā izmantot zema CO2 emisiju līmeņa tēraudu, informē uzņēmums.

"Porsche AG" un Zviedrijas enerģētikas jaunuzņēmums "H2 Green Steel" nule parakstījuši vienošanos par zema CO2 emisiju līmeņa tērauda piegādi. Sadarbības mērķis ir vēl vairāk uzlabot "Porsche" automobiļu oglekļa emisiju bilanci.

2025.gada beigās "H2 Green Steel" Zviedrijas pilsētā Būdenā (Boden) plāno sākt tērauda ražošanu, izmantojot atjaunīgo enerģiju, un jau no 2026.gada sākuma "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji saņems "H2 Green Steel" zemā emisiju līmeņa tēraudu. Šim materiālam būs viena no zemākajām oglekļa dioksīda pēdām tirgū.

"H2 Green Steel" inovatīvajā ražošanā izmanto ūdeņradi un elektrību no atjaunīgajiem enerģijas avotiem, tāpēc tērauda ražošana tiek nodrošināta gandrīz bez CO2 izmešiem. "H2 Green Steel" pārstāvji norāda, ka CO2 emisijas ir līdz pat 95% mazākas salīdzinājumā ar parastu tērauda ražošanu, kurā izmanto koksa ogles.

Auto

Porsche pārstāve: Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad

Laura Mazbērziņa,28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir gatavi tērēt naudu luksusa automašīnu iegādei, biznesa portālam db.lv sacīja Porsche Latvija direktore Anete Bilzēna.

«Mēs priecājamies par to, ka mūsu pārdošanas apjomi Latvijā aug straujāk nekā nozarē kopumā. Esam novērojuši, ka Latvijā šobrīd ir ekonomiskā stabilitāte. Cilvēki ir gatavi tērēt naudu automašīnām. Latvijas iedzīvotājs ir maksātspējīgs. Un Latvijai ir ilgstpējīgas attīstības potenciāls, jo Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad,» savās pārdomās dalījās A. Bilzēna.

Gandrīz 20 gadus Porsche galvenais dizaineris bija latvietis

Vācijas autoražotājs pilnībā atteicies no mašīnu ar dīzeļdzinējiem ražošanas. Porsche koncentrēsies uz automašīnām ar benzīna dzinējiem un hibrīddzinējiem, bet no nākamā gada uzsāks elektroautomobiļu ražošanu. «Porsche ir par tīrāku un zaļāku vidi, kā arī ilgtspējīgu attīstību,» teica A. Bilzēna.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešās paaudzes Porsche Cayenne debitē ar izteiktāku 911. kulta modeļa eksterjera dizaina stilu, vēl filigrānāku un izkoptāku tehnisko, kā arī komforta ekstru pildījumu

Sekojot Porsche zīmola tradīcijām, jaunais Porsche Cayenne pirmajā acu uzmetienā nav daudz mainījies. Taču tā nav taisnība. Evolūcija ir jaušama katrā virsbūves čaulas milimetrā, un tas ir darīts, lai jaunajam modelim nodrošinātu vēl precīzāku un majestātiskāku plūdlīniju, vienlaikus «iešujot» tajā 911. modeļa sportiskos gēnus. Skeptiķiem un neticīgajiem uzkrītošākā firmas zīme būs saplūdinātie aizmugurējie lukturi, kas perfekti piestāvēs Cayenne tēlam. Kā jau allaž tas ir bijis, Cayenne pārsteigs ar milzīgo jaunumu apjomu, kas ir zem šī meistardarba virsbūves. Jāsāk ar to, ka Cayenne rīcībā būs jauna platforma, kas jau ir izmantota Audi Q7 un Bentley Bentayga. Automašīnas virsbūve ir pastiepta par 63 milimetriem, saglabājot 2895 mm garenbāzi, toties, salīdzinājumā ar priekšteci, samazinot jumta augstumu par 9 mm. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniegs 770 litrus, kas ir par 100 litriem vairāk nekā iepriekš. Visbeidzot, pat «apjožoties» ar jaunām elektroniskajām palīgsistēmām, Cayenne ir spējis nomest 65 liekos kilogramus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta automašīnu ražotāja Porsche akcionāri varētu būt tuvu darījumam, kas ar parādiem apkrauto kompāniju galu galā tomēr apvienotu ar Volkswagen (VW). Savukārt parādu slogu Porsche cer dzēst pārdodot tam piederošās VW akcijas, ziņo AFP.

Potenciālais darījums paredz pārdot 49% Porsche kapitāla daļu VW, savukārt no Porsche piederošās 51% lielās VW akciju paketes daļu pārdot Kataras valstij, lai segtu kompānijas parādus.

Patlaban gan nekādi oficiāli lēmumi nav pieņemti, taču ir noteikti datumi abu kompāniju vadību sanāksmēm, kas paredzētas 23. jūlijā.

Porsche vadītāja vietnieks Uve Hueks (Uwe Hueck) gan norādījis, ka VW būs jāpalielina piedāvājums par Porsche kapitāla dāļām līdz vismaz 7 miljoniem eiro.

Tiek lēsts, ka vēlāk VW un Porsche starpā varētu notikt darījums, kas galu galā abas kompānijas pilnībā apvienotu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja vēl neesat izdomājuši, ko varētu uzdāvināt savam bērnam ziemassvētkos, bet gribat, lai dāvana ir ar glanci, nevis kaut kāds ķīniešu ražojums, tad kompānija Porsche nāk Jums palīgā, piedāvājot iegādāties Porsche ziemas ragaviņas, ziņo Luxist.

Porsche ir izveidojis divas ragaviņas: vienas ir modernā tipa ar stūri un bremzi, bet otras ir vecmodīgā tipa ragaviņas, kas maksā 297,50 EUR.

Porsche Kinderbob braucamrīks ir aprīkots ar tauri, lai Jūsu atvase, kamēr traucas lejā pa kalnu, varētu uztaurēt lēnajiem slēpotājiem, lai tie pavirzās malā.

Šai dāvanai ir vēl viens plus, jo, tad, kad draugi Jums jautās, ko uzdāvinājāt bērnam Ziemassvētkos, Jūs bez nekādiem sirdsapziņas pārmetumiem varēsiet viņiem atbildēt: "Es viņam uzdāvināju Porsche."

Porsche ragaviņu cena ir 297,50 EUR. Ja vēlaties to iegādāties, tad klikšķiniet šeit.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai neatpaliktu no jaunpienācēja Porsche Macan košuma un atlētisma, arī lielais brālis Porsche Cayenne ir izgājis modernizācijas kursus .

Būtībā Cayenne ir skārusi padziļināta modernizācijas programma, kas ietver ne tikai redzamās daļas vizuālo dotumu un komforta retušēšanu, bet arī motoru jaudas palielināšanu un citus tehniskos uzlabojumus. To ir tik daudz, lai atkal varētu aplaudēt Štutgartes meistaru virtuozitātei – kā mazas lietas padarīt pamanāmas un lietotājam ļoti nozīmīgas.

Kāpēc tas būtu jāpērk

2002. gadā Porsche lēmums radīt premium klases SUV modeli ilgtermiņā ir izrādījies pareizs un galvenais – ļoti ienesīgs lēmums. Lai cik noliedzoša un skaļa bija atsevišķu autoekspertu un klientu reakcija, ar laiku Cayenne tika pieņemts barā, un sākotnējā vīpsnāšana, sporta auto dizainu sakrustot ar visurgājēja čaulu, tika atzīta par labu esam. Kā nu ne! Kopumā kopš 2002. gada pasaulē ir notirgoti vairāk nekā 579 tūkst. modeļu. Cayenne mūsdienās ir Porsche zelta vistiņa, kas vācu ražotāja kasē dēj zelta oliņas daudz vairāk nekā leģendārie sporta auto. Cayenne ir izteikts veiksminieka auto, turklāt azartiskās brauktprasmes dēļ priekšplānā izcels gados jaunus veiksminiekus, kas novērtēs motora simfonijas, aristokrātiskā komforta un sportisko gaitas īpašību gardo kokteili. Nav šaubu, ka arī turpmāk Cayenne Diesel ar V6 smagās degvielas motoru būs populārākais un arī racionālākais pirkums. Vienlaikus tas būs lētākais modelis, proti, sākot no 67 414 eiro. Pretējā flangā ar cenu, sākot no 131 007 eiro, būs elitārais Cayenne turbo. Šī drīzāk ir publiska koķetēšana ar naudas daudzumu, jo nevienu no Cayenne motora modifikācijām par nīkulīgu vai biklu nenosauksi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā, tostarp Latvijā ir uzsākta sporta auto meistara Porsche pirmā dīzeļautomobiļa Porsche Cayenne tirdzniecība.

Porsche SUV Cayenne modeļa motortelpā atradīsies trīs litru V6 turbodīzeļdzinējs ar 240 zirgspēkiem un 550 ņūtonmetriem. Pats par sevi saprotams, ka šis spēka agregāts ir paņemts no Porsche piederošā Volkswagen dzinēju apcirkņiem. Grezns un mūsdienīgs aprīkojums komplektā ar dīzeļdzinēju Porsche paver jaunus apvāršņus, iekarojot jaunu klientu auditoriju, kura sen ir gaidījusi, kad Porsche motoru gammā parādīsies dīzeļdzinējs. Eksperti norāda, ka Porsche Cayenne dīzeļversijas iznāciens pirmām kārtām cirtīs pa tautieša Audi Q7 pozīcijām. Protams, Porsche turpmāk ar lielāku degsmi varēs krustot šķēpus ar BMW X5, Mercedes M class vai VW Touareg u.c.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Premium auto segments Baltijā piedzīvojis izaugsmi

Db.lv,28.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gadā apjoma auto tirgus segmentu ilgstoši ietekmēja pusvadītāju trūkums, tikmēr premium tirgus turpināja augt, īpaši palielinoties elektrisko automobiļu pieprasījumam, informē “Porsche centrs Rīga” vadītājs Ivars Norvelis.

Statistikas un auto tirgus izpētes uzņēmuma “DataCenter” informācija liecina, ka 2021. gadā reģistrēto vieglo automobiļu skaits pieaudzis par 10,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Pērn Baltijā reģistrēts 64 531 jauns automobilis, bet vēl gadu iepriekš - 58 501.

Premium segments ir audzis divas reizes straujāk nekā tirgus kopumā - pērn reģistrētas 8113 automašīnas, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020. gadā, kad visā Baltijā tika reģistrēti 6726 premium segmenta auto.

Visstraujāk jauno automobiļu tirgus pērn audzis Igaunijā - tur 2021. gadā jaunas automašīnas reģistrētas par 18,4% vairāk nekā 2020.gadā, pēc tam seko Lietuva un Latvija attiecīgi ar 6,6% un 6,2% pieaugumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ir līdz šim jaudīgākais 911 Turbo S.

Coupé versija attīsta 446 kW (607 ZS) lielu jaudu, un modeļa eksemplāru skaits ir ierobežots līdz 500 vienībām visā pasaulē. Papildus 27 ZS jaudas palielinājumam 911 Turbo S Exclusive Series atšķiras no standarta 911 Turbo S ar dizainu, augstākas kvalitātes materiāliem un greznajām detaļām. Sporta automašīnas smalkā apdare ir roku darbs, kas veikts jaunajā Porsche Exclusive Manufaktur darbnīcā uzņēmuma galvenajā mītnē Cufenhauzenā. Uzņēmuma darbnīca, kas iepriekš bija pazīstama kā Porsche Exclusive, specializējas automašīnu pielāgošanā klientu vēlmēm, kā arī atbild par ierobežota izlaiduma sērijām. Pirmo reizi Porsche klientiem ir iespēja konfigurēt ar sporta automašīnas dizainu saskaņotu Porsche Design hronogrāfu.

Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red,03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Citas ziņas

Pārdošanā nodots .xxx domēns

Gunta Kursiša,06.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš asas diskusijas izraisījušais domēns .xxx, kas paredzēts pornogrāfiska satura interneta vietnēm, otrdienas pēcpusdienā ir nonācis pārdošanā, vēsta BBC.

Aptuveni 100 tūkstoši interneta vietņu jau ir iegādājušās domēnu. .xxx bija iespējams iegādāties iepriekš ierobežotā pārdošanā, bet pirmās interneta vietnes ar šo domēnu sāka darboties jau šā gada septembrī.

Divi lielākie pornogrāfijas industrijas uzņēmumi Manwin Licensing un Digital Playground jau apvainojuši ICM Reģistru, kas pārrauga interneta adreses, konkurenci «bremzējošā» un monopolistiskā darbībā. ICM Reģistrs norādījis, ka .xxx domēns ir izdevīgs sabiedrībai, jo tas nosūta skaidru signālu - interneta vietne satur pornogrāfiju, gan tiem, kuri to meklē, gan tiem, kuri no tās vēlas izvairīties.

Eksperti

Domēnutiesības.lv

Edvīns Draba, Mārtiņa Bunkus advokātu biroja jurists,12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados domēnu vārdu nozīme komercdarbībā ir ievērojami pieaugusi, līdz ar to tiesības uz domēnu vārdu izmantošanu ne tikai praktiskā, bet juridiskā izpratnē dažādiem ražotājiem, tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem kļūst arvien aktuālākas, ko pierāda nesen izskanējusī informācija par strīdu saistībā ar tiesībām uz domēnu «draugiem.lv».

Ja sākotnēji domēnu vārdi tika radīti, lai vienkāršotu sarežģīto mājas lapu, e-pasta adrešu, FTP serveru un citu tīmekļa objektu identificēšanu «ierindas» lietotājam ērtā un saprotamā veidā, tad šodien tie arvien biežāk tiek izmantoti kā pilnvērtīgi biznesa komponenti. Tie apzīmē ne tikai vietni, kur rodama informācija par uzņēmumu, bet bieži arī tiek izmantoti uzņēmumu nosaukumos vai preču zīmēs, veidojot daļu uzņēmuma nemantisko aktīvu.

Fakts, ko vairākums no mums nezina, - domēna vārds tomēr nav īpašuma tiesību objekts, un, to reģistrējot, mēs iegūstam tikai tiesības šo vārdu lietot. Tai pašā laikā nodot domēna vārdu par maksu lietošanā citai personai ir iespējams.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetā drīzumā varētu parādīties tādas web adreses kā .perfume, .sports vai .paris. Par izmaiņām interneta domēnu noteikumos vienojušies interneta regulatori, vēsta The New York Times.

Interneta regulatora jeb Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (Icann) vienošanās paredz, ka jebkurš uzņēmums, organizācija vai valsts varēs pieteikties interneta adreses pagarinājumam - jeb augstākā līmeņa domēnam. Plānots, ka šāda norma veicinās pilsētu, zīmolu un īpašvārdu domēnu ieviešanu. Arī lietotājiem tas varētu radīt jaunas iespējas sērfošanai internetā. Taču prognozēts, ka šāda norma varētu arī sākt konfliktus par konkrētiem domēniem, piemēram .coke.

Icann atbalstīja arī ierosinājumu atļaut reģistrēt domēnus rakstītus ar citiem, ne tikai romiešu burtiem, piemēram, ķīniešu, arābu vai kirilicā. Konkrētas valstis varēs arī saņemt divu burtu domēnus savā dzimtajā valodā, kas būs ekvivalenti jau internacionālajiem divu burtu domēniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja raugās no augstākā līmeņa domēnu puses, dažas valstis ir laimīgākas nekā citas, raksta BBC.

Kā piemēru medijs min Klusā okeāna Tuvalu salas, kurām ir raidorganizācijām pievilcīgs .tv domēns, kā arī Tongu, kuras .to domēns ir sekmējis tādu interneta vietņu kā go.to (doties uz) un how.to (kā) izveidi. Taču, iespējams, visvairāk šajā vārdu spēlē ir paveicies Melnkalnei. Pēc tam, kad tā 2006.gadā atdalījās no Serbijas, Melnkalne ieguva domēnu .me - ideālu domēnu sociālo mediju paaudzei.

«Jau no paša sākuma bija skaidrs, ka .me būs sava daļa tirgū,» stāstījis .me reģistra Melnkalnē izpilddirektors Predrags Lesiks (Predrag Lesic). BBC piebilst: «Šī daļa tagad ir milzīga.»

Kopš «palaišanas dzīvē» 2008.gadā reģistrēti vairāk nekā 320 tūkstoši domēna vārdu, padarot to par jebkad visātrāk pārdoto debitējušo augstākā līmeņa domēnu. Tas ir īss, personisks un populārs, sekmējot tādu domēna vārdu kā youand.me (tu un es) un whatabout.me (dziesmas nosaukums) izveidi. To bijis viegli izmantot uz darbību aicinošu domēna vārdu veidošanai, piemēram, notify.me (paziņo man).

Citas ziņas

Lieta pret Jūrmalas mēru sākta par iespējamiem partiju finansēšanas pārkāpumiem; Truksnis aizturētā statusā

LETA,04.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lieta pret Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētāju Gati Truksni (ZZS) sākta par iespējamiem partiju finansēšanas pārkāpumiem, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Trukšņa advokāts Jānis Rozenbergs, viņa klients šobrīd ir aizturētā statusā un veselības problēmu dēļ atrodas Jūrmalas slimnīcā, kur viņu apsargā KNAB darbinieki. Advokāts domā, ka Truksnis slimnīcā atradīsies vismaz līdz rītam, tomēr nekomentēja, kādas viņam ir veselības problēmas, uzsverot, ka tā ir sensitīva informācija.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka lieta pret Truksni sākta par iespējamiem partiju finansēšanas pārkāpumiem. Jūrmalas mēra advokāts to nekomentēja, vien apliecināja, ka viņa klientam netiek inkriminēta kukuļošana.

Rozenberga rīcībā nav informācijas, vai uzņēmēja Jūlija Krūmiņa aizturēšana kaut kā ir saistīta ar Truksni.

Citas ziņas

Krimināllikumā ieviesīs sodu gradāciju dzērājšoferiem atkarībā no nodarītā kaitējuma

Dienas Bizness,21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Juridiskā komisijas trešdien, 21.oktobrī, trešajā galīgajā lasījumā izskatīja grozījumus Krimināllikumā, paredzot izmaiņas tiesiskajā regulējumā, kas nosaka atbildību par transportlīdzekļa vadīšanu apreibinošo vielu ietekmē.

Turpmāk atbildība par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē būs paredzēta vienā Krimināllikuma pantā, nosakot soda apmēru atkarībā no personas veselībai un dzīvībai radītā kaitējuma.

Par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā bez tiesībām paredzēta brīvības atņemšana līdz vienam gadam vai piespiedu darbs, vai naudas sods, nosakot arī iespēju piemērot mantas konfiskāciju. Tiesības paredzēts atņemt līdz pieciem gadiem.

Par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļa ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu reibumā, ja rezultātā cietušajam nodarīts viegls miesas bojājums, brīvības atņemšana piemērojama uz laiku līdz četriem gadiem, paredzot arī iepriekšminētos alternatīvos soda veidus un tiesību atņemšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu kompānijas Porsche dīleris Igaunijā – Auto 100 – nākamnedēļ Tallinā vērs vaļā jaunu izstāžu telpu, norādot, ka pieprasījums pēc Porsche automobiļiem Igaunijā esot tik liels, ka bijis jāprasa autoražotājam piegādāt vairāk braucamo Igaunijas tirgum, vēsta Delfi.ee.

Kopš 2012. gada vasaras, kad Auto 100 parakstīja sadarbības līgumu ar Porsche AG par automašīnu izplatīšanu, autoražotājs Igaunijas tirgum piegādājis 160 jaunus spēkratus.

«Tagad notiek pārrunas ar autoražotāju par Igaunijai piegādājamo automašīnu skaita palielināšanu,» pauda Auto 100 valdes loceklis Jusi Pārnpū (Jussi Parnpuu).

Tāpat viens no Porsche veiksmes faktoriem Igaunijā ir Porsche servisa un remonta centra izveide Tallinā. «Pirms gada Porsche īpašnieki ceļoja no Stokholmas un Rīgas pēc pakalpojumiem,» pauda Auto 100 valdes loceklis.

Auto

Dramatiskākā pārņemšana auto ražošanā pabeigta

Gunta Kursiša,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu ražotājs Volkswagen (VW) piekritis par 5,6 miljardiem ASV dolāru pārņemt atlikušo 50,1% Porsche daļu, vēsta BBC.

49,9% Porsche daļu VW iegādājās jau iepriekš – 2009. gadā. Tad arī abi uzņēmumi lēma par pilnīgu apvienošanos, ko cerēja pabeigt līdz pērnā gada beigām, tomēr to apgrūtināja daži juridiski šķēršļi. Abas kompānijas bija ieinteresētas, lai apvienošanās process norit pēc iespējas ātrāk.

Paredzams, ka šis darījums samazinās uzņēmumu izmaksas un palielinās VW ieņēmumus. Jānorāda, ka VW apņēmies kļūt par pasaules lielāko automašīnu ražotāju.

«VW šis ir lielisks darījums – kā finansiāli, tā arī veidā, kā tas tiek veikts,» norādīja Credit Suisse analītiķis Deivids Arnolds (David Arnold). Daži analītiķi iepriekš norādīja, ka VW iegādājoties Porsche daļas līdz 2014. gadam, kompānijai būtu jāmaksā vairāk nekā vienu miljardu eiro nodokļos, padarot darījumu mazāk izdevīgu. Taču, tā kā darījums definēts kā kompānijas pārstrukturēšana, ņemot vērā, ka VW jau pieder Porsche daļas, VW no šīs maksas iespējams izvairīties.