Citas ziņas

Latvijas otrās lielākās mediju aģentūras "Media House Latvia" neto apgrozījums pieaudzis par 7%

Andris Zeļenkovs [email protected],08.03.2005

Jaunākais izdevums

Otrās lielākās mediju aģentūras Latvijā — "Media House Latvia" (SIA "Media House") neto apgrozījums 2004.gadā bijis 4,066 miljoni latu. 2003.gadā kompānijas neto apgrozījums bija 3,8 miljoni Ls. Pērn "Media House Latvia" neto apgrozījums pieaudzis par apmēram 7%. Kā "Dienas bizness" 2005.g.2.martā rakstīja, kompānijas kopējais apkalpotais apgrozījums Latvijā (ko veido neto apgrozījums un klientu tiešie mediju darījumi kopā) ir izaudzis no 4,6 miljoniem latu (2003.gadā) līdz 4,83 miljoniem latu 2004.gadā. Kopējā apgrozījuma pieaugums veido aptuveni 5%. "Media House Latvia" kā galvenos sadarbības partnerus ir norādījusi reklāmas agentūras "Adell Saatchi & Saatchi" (SIA "Reklāmas agentūra "Adell"") un "Bates / Red Cell", kā ari sabiedrisko attiecību kompāniju "Hill and Knowlton Latvia".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ tiks paziņoti Golden Hammer 2007. Reklāmas festivālos piedalās ne tikai reklāmas aģentūras, bet arī mediju aģentūras, kuras uzņēmēji bieži neatšķir no reklāmas aģentūrām. Par to, kas tās tādas un kam tās vajadzīgas, stāsta mediju aģentūras OMD Latvia direktors Einārs Vītols.

Visi cilvēki zina, kas ir reklāmas aģentūras, bet bieži tās jauc ar mediju aģentūrām. Kāda ir atšķirība?

Mediju aģentūru pamatnodarbošanās ir klientu reklāmas plānošana un pirkšana masu mēdijos. Labāko mediju aģentūru kampaņu plānojums nodrošina mērķa auditorijas aizsniegšanu visefektīgākajā veidā un mēdiju pirkšanas pakalpojumi savukārt palīdz to izdarīt ar vismazākajām izmaksām.

Radošo aģentūru galvenais darba rezultāts ir izcils reklāmas vizuālais tēls, kurš papildināts ar perfekti atbilstošu saukli - reklāmas ziņojumu. Gan radošās, gan mediju aģentūras var sniegt klientiem neskaitāmus papildpakalpojumus. Ja radošās aģentūras īpašu uzmanību pievērš zīmola attīstībai, tad mēdiju aģentūras piedāvā visatbilstošākās mediju stratēģijas.

Citas ziņas

Golden Hammer 2007 apbalvojumus iegūst Latvijas un Lietuvas aģentūras

Lelde Petrāne kopā ar Valdi Vikmani,24.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku gadu pārtraukuma Golden Hammer festivāla laikā augstākos apbalvojumus saņēmušas aģentūras no Baltijas.

21.septembrī Sapņu Fabrikā notika starptautiskā reklāmas festivāla Golden Hammer 2007 noslēguma ceremonija, kuras laikā apbalvoja labākos festivālam iesniegtos darbus.

Pēc vairāku gadu pārtraukuma Golden Hammer festivāla laikā augstākos apbalvojumus saņēmušas aģentūras no Baltijas - Creativity Case* radošo kategoriju balvu ieguva Latvijas reklāmas aģentūra Zoom!, savukārt balvu Media Folder** par labāko mediju pielietojumu saņēma Lietuvas aģentūra Lowe Age, Db.lv informēja festivāla Golden Hammer projekta vadītāja Viktorija Puriņa.

Grand Prix ieguvēji šogad Interaktīvo mediju kategorijā bija McCann Erickson Prague (Čehija), ar darbu Lidice Total Burn-Out un Sociālo reklāmu kategorijā Latvijas aģentūra Zoom! ar darbu Shock songs.

Citas ziņas

Mācīs darbiniekiem runāt labu

,25.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot datus par Latvijas lielāko sabiedrisko attiecību aģentūru 2006. gada neto ieņēmumiem, redzams, ka no lielāko desmitnieka pazudusi tikai viena kompānija - monde PR. Savukārt runājot par šo gadu, nozares pārstāvji prognozē iekšējo komunikāciju nozīmes pieaugšanu.

PR aģentūras Mediju tilts saglabājusi lielākās PR aģentūras titulu pēc neto ieņēmumiem un apgrozījuma. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Laura Minskere norāda, ka uzņēmuma izaugsmi pagājušajā gadā ietekmēja trīs galvenie faktori: pirmkārt, pieprasījuma pieaugums pēc PR pakalpojumiem nekustamo īpašumu attīstītāju vidū, otrkārt, aģentūras spēja būt pirmajiem jaunu un efektīvu interneta komunikācijas veidu nodrošināšanā un, treškārt, līdzšinējās pieredzes būtiskā loma jaunu klientu piesaistē.

Prognozētot nozares attīstības tendences Minskere norādīja, ka Latvijā turpināsies mainīties mediju vide, būtiski palielinot interneta mediju lomu sabiedriskā viedokļa veidošanā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Golden Hammer uzvarētāju radošajā kategorijā kļuva aģentūra BBDO Moscow (Krievija), mediju kategorijā – Saatchi & Saatchi (Slovākija), digitālo mediju kategorijā – aģentūra Gaumina (Lietuva), bet jaunizveidotajā kategorijā «Aģentūru tīkls» sīvā cīņā balvu izcīnīja Saatchi & Saatchi, ar dažiem punktiem apsteidzot OMD tīklu.

Kopumā 7 kategorijās radošā žūrija piešķīra 21 diplomu, no tiem 5 sudraba āmurus,

1 zelta āmuru aģentūrai Hasan & Partners (Somija) par reklāmu «Tā, kā tam vajadzēja būt» (The Way It Was Meant To Be). Galvenā balva tika piešķirta BBDO Moscow (Krievija).

Mediju kategorijā diplomus ieguva 35 darbi, no tiem 10 sudraba āmurus un 9 zelta āmurus. Grand Prix saņēma Saatchi & Saatchi (Slovākija) darbs «Vēstījumi» (Messages). Šī aģentūra arī ieguva galveno mediju kategorijas balvu.

Digitālo mediju žūrija pasniedza 14 diplomus, no tiem 4 darbi ieguva sudraba āmuru un 4 zelta āmurus. Galvenā digitālo mediju balva tika piešķirta aģentūrai Gaumina (Lietuva).

Ekonomika

SIF nav privāta bode: fonda lēmumu apstrīd tiesā

Db.lv,16.07.2024

"SIF atbalsts ir mediju izdzīvošanas jautājums, un tā nedrīkst izlemt mediju likteņus. Es cienu katru kolēģu projektu, kurš guvis SIF atbalstu, tostarp 132 tūkstošus eiro ieguvušo TV raidījumu ciklu Zilonis studijā, taču šāds nosaukums labāk piestāvētu Zaigas Pūces vadīšanas laikam SIF. Uzskatām radušos situāciju par neatbilstošu šim laikam, kad nepieciešams stiprināt kvalitāti mediju vidē, piedāvāt analītiku domājošam lasītājam, tostarp tai lasītāju grupai, kas saturu patērē papīra formā," vēstulē akcentē G. Madžiņš.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju konkursa rezultāti izraisa, kā minimums, neizpratni.

Izdevniecības Dienas Mediji, Dienas Bizness un Dienas Žurnāli administratīvajā tiesā ir pārsūdzējušas Sabiedrības integrācijas fonda (SIF) lēmumus, ar kuriem tika noraidīti visi seši izdevniecību iesniegtie projektu pieteikumi SIF izsludinātajā Mediju atbalsta fonda (MAF) konkursā Atbalsts nacionāla mēroga preses izdevumiem.

Izdevniecību un laikraksta Diena galvenais redaktors, SIA Izdevniecība Dienas bizness un SIA Izdevniecība Dienas žurnāli valdes loceklis Gatis Madžiņš norāda, ka izdevniecības attiecīgos SIF lēmumus uzskata par nepamatotiem, tādēļ nolemts tos apstrīdēt, lai tiesas ceļā panāktu taisnīgu un likumīgu situācijas noregulējumu, atceļot prettiesiskos lēmumus un novēršot SIF prettiesisko lēmumu sekas.

Citas ziņas

Rīko diskusiju par mediju aģentūru tirgu

Andris Zeļenkovs [email protected],28.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) 10.martā rīko apaļā galda diskusijas par mediju aģentūru tirgu Latvijā 2004.gadā. Diskusijas laikā LRA ietilpstošo mediju aģentūru pārstāvji komentēs un skaidros mediju aģentūru 2004.gada finansiālos rezultātus un darba apjomus, kā arī to izmaiņas. Iepriekšējā (2003.) gadā Latvijas lielākā mediju agentūra bija OMD Latvia (kopējais apgrozījums - 5,1 milj. Ls), 2.vietu ieņēma - Media House Latvia (SIA Media House) ar 4,6 milj. Ls lielu kopējo apkalpoto apgrozījumu, bet 3.vietu - Initiative/VIA (līdz 2004.g. aprīlim - VIA Media; oficiāli - SIA Reklāmas aģentūra VIA Media) ar 3,7 milj. Ls kopējo apkalpoto apgrozījumu.

Citas ziņas

Carat apsver iespēju vērsties Iepirkumu uzraudzības birojā

,26.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carat apsver iespēju apstrīdēt Latvijas 90. gadadienas svinību ietvaros rīkotā atklātā konkursa rezultātus par mediju izvietošanu. Aizsardzības ministrija par saimnieciski izdevīgāko atzīst divas reizes dārgāku piedāvājumu. Mediju aģentūra arī izsaka bažas par noteiktā uzvarētāja atbilstību konkursa kvalifikācijas prasībām

Mediju aģentūra Carat apsver iespēju iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) ar lūgumu izvērtēt LR Aizsardzības ministrijas rīkotā atklātā konkursa, par LR proklamēšanas 90. gadadienas svinību audio un video rullīšu izvietošanu medijos, rezultātus.

Aģentūra uzskata, ka ir nepamatoti izslēgta no dalības konkursā, vienlaikus norādot, ka ministrija, neskatoties uz to, ka konkursa galvenais vērtēšanas kritērijs bijis saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, iecerējusi slēgt līgumu par summu, kas trīs aģentūru konkurencē bijusi vislielākā, sasniedzot 82 536 LVL. Divu pretendentu piedāvātie risinājumi bijuši divas reizes lētāki.

Citas ziņas

Par Latvijas Žurnālistu Mediju padomes priekšsēdētāju ievēlēts Māris Ķirsons

Lelde Petrāne,12.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Žurnālistu savienības valde nodibinājusi Latvijas Žurnālistu Mediju padomi.

Latvijas Žurnālistu Mediju padomē ir ievēlēti:

Vladislavs Andrejevs (TV Channel Current Time | Radio Liberty | Voice of America)

Viktors Avotiņš («Neatkarīgā Rīta Avīze»)

Arno Jundze (Latvijas Rakstnieku savienības priekšsēdētājs)

Māris Ķirsons (laikraksts «Dienas Bizness»)

Juris Paiders (Latvijas Žurnālistu savienības valdes priekšsēdētājs)

Par Latvijas Žurnālistu Mediju padomes priekšsēdētāju ievēlēts Māris Ķirsons.

Mediju padomes nolikumā ir teikts, ka Latvijas Žurnālistu Mediju padome ir neatkarīga nozares pašregulējoša struktūra, kuras locekļi savos lēmumos vadās no savas profesionālās pieredzes, Latvijas likumiem un saviem uzskatiem.

Latvijas Žurnālistu savienības Mediju padomes kompetencē ietilpst jautājumi par mediju un žurnālistu profesionālās ētikas ievērošanu visiem Latvijas medijiem, kuru vadība un žurnālisti ir apņēmušies ievērot 1992. gada 28. aprīlī pieņemto Latvijas Žurnālistu ētikas kodeksu vai arī 2001. gada 14. maijā pieņemto Latvijas Preses, radio un televīzijas žurnālistu profesionālās ētikas kodeksu. Padome var pieņemt izskatīšanai arī jebkurus jautājumus, kas ir būtiski Latvijas mediju nozarei, žurnālistikas profesionālās ētikas standartiem, jautājumus, kas skar vārda brīvības ievērošanu un mediju darbību Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"EHR mediju grupa" pievienojusies Latvijas Reklāmas asociācijai (LRA), izvirzot mērķi kopā ar citiem nozares kolēģiem panākt virkni izmaiņu Latvijas normatīvajos aktos, "sakārtojot gan reklāmas tirgu, gan nodrošinot neatkarīgas Latvijas mediju telpas pastāvēšanu ilgtermiņā".

LRA ir sabiedriska organizācija, kurā ir apvienojušies reklāmdevēji, mediji, kā arī mediju un reklāmas aģentūras. Asociācijas mērķis ir veicināt reklāmas nozares attīstību un aizstāvēt savu biedru intereses, uzlabojot reklāmas kvalitāti, veidojot pozitīvu reklāmas tēlu sabiedrībā un cīnoties pret nesamērīgu likumu normu izstrādi. Latvijas Reklāmas asociācija ir Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, kā arī Eiropas Komunikācijas Aģentūru asociācijas (EACA) biedrs.

“Medijiem šobrīd ir daudz aktuālu un normatīvos aktos balstītu jautājumu, kas var izšķirt nozares konkurētspēju un turpmāko nākotni. Ņemot vērā faktu, ka veiksmīgu pārmaiņu un transformāciju uzņēmuma iekšienē rezultātā, EHR mediju grupa ir pietuvojusies flagmaņa statusam radio tirgus segmentā un veiksmīgi attīsta arī digitālo vidi un piedāvājumu, izjūtot atbildību arī par nozares nākotni kopumā. Uzskatu par pagodinošu atkal būt kopā ar nozares speciālistiem un virzīt Latvijas mediju nākotni, šoreiz vairāk rūpējoties par radio nozares FM un digitālo nākotni. Mediji ir saplūduši – TV ir digitāls, portāli pilda TV funkciju, arī radio strauji mainās – šodien karalis ir viedtālrunis un vertikālais video,” iestāšanās sarunu noslēgumu LRA komentē Guntars Traubergs, EHR mediju grupas valdes loceklis, kurš jau iepriekš ir bijis ilglaicīgs LRA valdes loceklis, pārstāvot TV nozari ar tolaik vadošo televīziju LNT.

Citas ziņas

Diskutēs par Vidzemes augstskolas mediju pētījumiem

Andris Zeļenkovs [email protected],19.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes augstskola (ViA) ir noslēgusi pētījumu projektu “Pašcenzūra Latvijas medijos”, kura mērķis bija izpētīt redakcionālo lēmumu pieņemšanas un plānošanas procesu lielākajos nacionāla mēroga un vietējos laikrakstos latviešu un krievu valodā attiecībā uz būtisku ekonomisko un politisko procesu virzīšanu Latvijas sabiedrībā, it īpaši – attiecībās starp redakciju un medija izdevēju (īpašnieku). Projekta ietvaros ViA ir izdevusi viesdocenta un mediju pētnieka Dr. phil. Aināra Dimanta grāmatu „Pašcenzūra pret paškontroli Latvijas presē: Mediju pētījuma atklājumi”. Tā ir nopērkama grāmatu namā „Valters un Rapa”, kā arī pieejama bibliotēkās. Grāmatā sniegts analītisks pētījuma rezultātu kopsavilkums, publicējot raksturīgākās atbildes uz interviju jautājumiem ar 82 redaktoriem un izdevējiem, svarīgākos izteikumus izceļot ar trekninātiem burtiem, kā arī izskaidroti mediju redakcionālās autonomijas, paškontroles un pašcenzūras jēdzieni, izmantojot modernās komunikācijas zinātnes atziņas. Kombinējot pētniecības metodes, šī mediju pētījuma ietvaros papildus vēl veikta lielāko latviešu dienas laikrakstu „Diena”, „Latvijas Avīze” un „Neatkarīgā Rīta Avīze” kontentanalīze. Sekmīgi ir noslēdzies arī ViA pētījumu projekts sadarbībā ar Bergenes universitāti Norvēģijā, Tartu universitāti Igaunijā un Kauņas Vītauta Dižā universitāti Lietuvā. Tā ietvaros klajā nācis Riharda Beruga sastādīts un rediģēts rakstu krājums angļu valodā „The Baltic Media World”, kurā visaptveroši un kritiski salīdzināta jaunākā mediju attīstība Baltijas valstīs un Skandināvijas kaimiņvalstī Norvēģijā. Īpaša uzmanība pievērsta tādām tēmām kā mediju atbildība un ētika, slēptā reklāma, mediju kontroles un valsts iejaukšanās mehānismi, mediju īpašniecība, redakcionālā pašcenzūra un žurnālistikas profesionālisms, kultūras stereotipi, interneta debates, kā arī mediju modernizācija un žurnālistikas kultūra. Arī šis rakstu krājums jau piegādāts bibliotēkām, kā arī, tāpat kā A. Dimanta pētījums, ir lasāms interneta portāla Politika.lv mediju kritikas sadaļā. Lai plašāk iepazīstinātu ar abām grāmatām un diskutētu pētījumu secinājumus tieši ar mediju profesionāļu – žurnālistu – publiku, ViA sadarbībā ar Latvijas Žurnālistu savienību ceturtdien, 2. jūnijā pl. 12.00 Žurnālistu (Reiterna) nama Liras zālē (Rīgā, Mārstaļu ielā 2, 2. stāvā) rīko minēto mediju pētījumu publikāciju atvēršanu un apspriešanu. A. Dimants un R. Berugs informēs par svarīgākajiem pētījumu rezultātiem un secinājumiem, veidojot profesionālo diskursu Latvijas mediju vides turpmākai attīstībai izšķiroši svarīgos jautājumos, it īpaši attiecībā uz Latvijas mediju politiku. Pētījumus finansiāli atbalstījuši Sorosa fonds - Latvija un Norvēģijas Ārlietu ministrija.

DB projekti

Mārketinga stratēģijas meistarklase fokusēsies uz pandēmijas radītajiem izaicinājumiem

DB,03.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos arvien vairāk uzņēmumu pievērš lielāku uzmanību digitālajam mārketingam un tā izmantošanai uzņēmējdarbībā, bet tikai neliela daļa sāk ar strukturizētas digitālā mārketinga stratēģijas izstrādi.

Uz Dienas Biznesa organizēto tiešsaistes meistarklasi “Mārketinga stratēģija un pārdošana” ir aicināti uzņēmumu vadītāji, digitālo mediju, mārketinga un PR speciālisti ar dažāda līmeņa pieredzi darbā ar mārketinga stratēģiju digitālajā telpā, mediju plānošanu un pārdošanu.

Mārketings jebkuram uzņēmumam ir nepieciešams, lai tas varētu pārdot savu produktu vai pakalpojumu. Kādam ir jābūt saturam, lai tas sasniegtu interesentus? Kur ir tirgus un klients, kas palīdzēs šos mērķus sasniegt? Nepieciešami vairāki rūpīgi izplānoti soļi, kā šo plānu īstenot.

Dienas Bizness organizēto tiešsaistes meistarklasi “Mārketinga stratēģija un pārdošana” 10. martā vadīs un ar pieredzi dalīsies trīs labi zināmi speciālisti no ievērojamiem reklāmas un komunikāciju nozares uzņēmumiem: SIA Bite Latvija, Clear Channel Latvia un aģentūras MIXD. Pieaicinātie nozares profesionāļi dalīsies pieredzē par aktuālām tēmām un izaicinājumiem komunikācijas un reklāmas nozarē Covid-19 izraisītās pandēmijas apstākļos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Eksperti

Kāpēc neto norēķinu sistēma var izraisīt galvassāpes saules enerģijas ražotājiem

Kaspars Strautmanis, asociācijas “Saules enerģija Latvijai” valdes loceklis,04.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada sākuma saules enerģijas ražotājus gaida izmaiņas kārtībā, kādā apsaimniekojamas virs pašpatēriņa saražotās kilovatstundas (kWh).

Vēl tikai līdz šī gada beigām ir iespējams pievienoties “vecajai” neto uzskaites sistēmai, atvieglojot sev dzīvi uz nākamajiem pieciem gadiem. Materiāli šobrīd ir salīdzinoši lēti, var maksimāli izmantot valsts atbalstu un vēl ielēkt pēdējā ērtajā aizejošās sistēmas vagonā. Kā mēdz teikt – taisi ragavas vasarā.

Kas mūs sagaida?

Ministru kabinets (MK) apstiprinājis Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izstrādātos grozījumus Elektroenerģijas tirgus likumā, kas nosaka neto uzskaites sistēmas darbības izmantošanas beigu termiņu. Mājsaimniecības, kuras ražo zaļo enerģiju ar nelielām saules paneļu vai vēja ģeneratoru sistēmām un šobrīd izmanto vai līdz gada beigām pievienosies neto uzskaites sistēmai, varēs to lietot līdz 2029. gada 28. februārim. Bet no 2024. gada 1. janvāra visi jaunie lietotāji automātiski kļūs par neto norēķinu sistēmas lietotājiem.

Citas ziņas

2008. gadu vairāki reklāmas nozares pārstāvji atzīst par veiksmīgāko savā vēsturē

Dace Skreija, Db,05.11.2009

«Šobrīd tirgū novērojama īstermiņa risinājumu dominēšana pār tēla kampaņām, visi mēģina izdzīvot, un vieglākais ceļš ir uz peļņas rēķina piedāvāt vairāk un lētāk, nekā to dara konkurents,» tā mediju aģentūras Mindshare direktore Kristīne Kalniņa – Ūsele. (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tomēr šis gads un prognozes par turpmākajiem var izšķirt aģentūru «būt vai nebūt». TOP 10 lielākās mediju aģentūras pērn apgrozījušas 64.42 milj. Ls, 9 no tām spējušas to palielināt amplitūdā no 5 % līdz 38 %. Tikai vienai - SIA Creative Media Services samazinājies apgrozījums par 5.17 %.

Tāpat kā pērn reklāmas aģentūru TOP līderpozīcijas ir saglabājusi SIA Alpha Baltic, strādājot ar 16.01 milj. Ls lielu kapitalizēto apgrozījumu. SIA Alpha Baltic valdes priekšsēdētājs Lauris Špillers skaidro, ka kapitalizētais apgrozījums jāskata kontekstā ar darbinieku skaitu un apgrozījumu. Uzņēmums pērn nodarbināja 52 speciālistus, līdz ar to apgrozījumā lielāku daļu veido pašu speciālistu veikums, mazāk izmaksas trešajām pusēm.

Otro vietu sarakstā ieņem SIA DDB Worldwide Latvia. SIA DDB Worldwide Latvia izpilddirektors Andris Rubīns atzīst, ka 2008. gads bijis visu laiku veiksmīgākais gads uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, tas ieies aģentūras vēsturē ar pirmo izcīnīto balvu prestižākajā pasaules reklāmas festivālā Cannes Lions.

Citas ziņas

Sods par cenu sarunāšanu

,06.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome uzlikusi naudas sodu SIA GSK auto, SIA BB Transports, SIA Vērsis Ro, AS Mārupes Komunāliepakalpojumi, SIA Vibro AV, Mārupes meliorācijas Biedrība un SIA AL Autotrans.

Lieta ierosināta, pēc izmeklēšanas rezultātā iegūtās informācijas par Mārupes pagasta cenu aptaujām, kas tika rīkotas Mārupes pašvaldības iepirkumiem ceļu būvniecības un uzturēšanas jomā no 2005. gada līdz 2007. gadam.

Konkurences padome konstatējusi, ka savstarpēji nesaistītu tirgus dalībnieku cenu piedāvājumos minētajās cenu aptaujās ir noteiktas sakritības.

Konkurences padome uzskata, ka šīs sakritības radušās kontaktu, kas vērsti uz informācijas apmaiņu, starp tirgus dalībniekiem rezultātā. Apstāklis, ka savstarpēji nesaistītu tirgus dalībnieku piedāvājumos kļūdas ir identiskas ar citu tirgus dalībnieku kļūdām un pazīmēm, nepastāvot tirgus dalībnieku savstarpējiem kontaktiem, ir pretrunā ar jebkuru loģikas un varbūtības principu, kā arī ar jebkuru pieredzi komercdarbībā.

Citas ziņas

Nav skaidrs, ar ko nodarbojas mediju aģentūras

,07.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūra Media House un vortāls 7guru veikuši kompāniju mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu aptauju, lai noskaidrotu, komunikācijas jomā strādājošo izpratni par mediju aģentūru darba specifiku.

Apkopojot aptaujas rezultātus, secināts, ka neskatoties uz to, ka 60% Latvijas sabiedrisko attiecību un mārketinga speciālistu ik pa laikam sadarbojas ar dažādām mediju aģentūrām, Latvijas komunikāciju speciālistiem joprojām nav izpratnes par galvenajiem mediju aģentūru darbības principiem.

Aptaujā noskaidrots, ka lielai daļai aptaujāto īsti nav skaidrs, ar ko mediju aģentūras nodarbojas. Piemēram, 68% speciālistu uzskata, ka mediju aģentūra tikai plāno reklāmas izvietošanu medijos; 40% respondentu atzīst, ka mediju aģentūra ir starpnieks starp mediju un reklāmas devēju; tikpat liels respondentu skaits uzskata, ka mediju aģentūras ir tikai tāpēc, lai tajās varētu iegādāties lētākus reklāmas laukumus.

Citas ziņas

Pētījums: Latvijā uzņēmēji nākotnē raugās cerīgāk nekā vidēji ES

Dienas Bizness,12.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Baltijas valstīs kopumā uzņēmumi nākotnē raugās cerīgāk nekā vidēji citās Eiropas Savienības (ES) valstīs, liecina revīzijas un uzņēmējdarbības konsultāciju uzņēmumu grupas Grant Thornton ikgadējā International Business Report pētījuma rezultāti.

Pētījumā apskatīts tas, kā uzņēmumi vērtē gan savas, gan arī valsts ekonomikas izaugsmes iespējas – neto 8% no Latvijas uzņēmumu vadītājiem ir optimistiski noskaņoti un paredz ekonomiskās situācijas uzlabošanos.

Par latviešiem vēl pozitīvāk noskaņoti ir igauņu uzņēmēji, no kuriem neto 18% paredz ekonomikas uzlabošanos. Lai gan Lietuvā šādi optimistiski noskaņoti ir tikai neto 2 % uzņēmēju, tas ir ievērojami vairāk nekā vidēji Eiropas Savienībā, norāda pētījuma autori.

Ekonomisko izredžu indeksā ES uzņēmēju noskaņojums vērtēts ar -17%, kas liecina, ka neto 17% Eiropas uzņēmumu līderu pesimistiski raugās uz ES ekonomikas nākotnes izredzēm. Pasaules vidējais rādītājs ir +4 %. Par spīti kopējam Eiropas pesimismam, neto 7% no ES dalībvalstu kompānijām plāno palielināt darbinieku skaitu nākamo 12 mēnešu laikā.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Labākās vides reklāmas pērn - Trikātas Sniega bumbas; Samsung Galaxy Note II un K-rauta

Dienas Bizness,13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides reklāmas konkursā Reklamazaurs par labāko veikumu šajā jomā pērn atzītas Trikātas Sniega bumbu, Samsung Galaxy Note II un K-rauta reklāmas.

Aizvadītā gada vides reklāmas tika vērtētas trīs kategorijās - Lokāli veidots dizains, Adaptēts dizains un Inovatīvs risinājums, informēja pasākuma organizatori.

Kategorijā Lokāli veidots dizains par labāko vides reklāmas darbu atzīta mediju aģentūras Mediapool un kreatīvās aģentūras Young and Hungry Trikātas siera Sniega bumbu reklāma. Savukārt diplomu šajā kategorijā saņēma Universal McCann reklāma basketbola klubam VEF Rīga, kā arī mediju aģentūras Creative Media Baltic un kreatīvās aģentūras Marshal Design reklāma zīmolam Rosme.

Kategorijā Adaptēts dizains uzvaras laurus plūca mediju aģentūras Starcom un kreatīvās aģentūras Publicis Riga reklāma uzņēmuma Samsung Electronics Baltics zīmolam Galaxy Note II. Savukārt diplomu šajā kategorijā saņēma mediju aģentūras Magnet Media un kreatīvās aģentūras LEAD reklāma zīmolam Peugeot 208.

Eksperti

Vai gribam OIK-2?

Gunārs Valdmanis, Latvijas Elektroenerģētiķu un Energobūvnieku asociācijas (LEEA) izpilddirektors,08.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

022. gads kļuvis par pagrieziena punktu atjaunīgo energoresursu attīstībā Latvijā – elektroenerģiju pašas Latvijā nu ražo jau vairāk nekā 11 500 mājsaimniecības, no kurām gandrīz 9500 saules paneļus ieviesa šogad. Ir milzīga interese par ģenerācijas jaudām saules un vēja parkiem, ko plāno slēgt gan pie AS "Augstsprieguma tīkls", gan AS "Sadales tīkls" infrastruktūras, un jau tuvākajos gados atjaunīgās enerģijas īpatsvars kopējā bilancē, pateicoties šiem projektiem, augs.

Šo pozitīvo stāstu nomākušas bažas no ražotāju puses saistībā ar pārvades un sadales tarifu celšanu, skaļi paužot, ka "jaunie tarifi būs beigas zaļo projektu attīstībai". Pirmkārt, gribētu mazliet detalizētāk apskatīt šo pieņēmumu, atmetot emocijas un pavērtējot faktus. Turklāt ir būtiski nejaukt elektrostacijas ar mikroģeneratoriem, primāri tādēļ, ka gan to pamatmērķis, gan arī ietekme uz kopējo energosistēmu lielā mērā atšķiras. Otrkārt, redzu, ka šai stāstā iezīmējies visnotaļ bīstams vēstījums – proti, ka atjaunīgās elektroenerģijas ražotāji būtu jānodala no citiem energosistēmas lietotājiem, paredzot kādu īpašu pieeju, jo viņi līdzdarbojas zaļās enerģijas ražošanā. Vai tas nozīmē, ka gribam OIK-2?

Citas ziņas

Latvijas miljonāru publicitātes Top 100

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen,18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politika, darbs valsts vai pašvaldības iestādē nodrošina iespaidīgāku publicitāti nekā pamatīgi skandāli, tiesu darbi vai pat privātās dzīves publiska izrādīšana, - to rāda jaunais, jau trešais Latvijas 100 miljonāru publicitātes tops: ārpus tā palikuši ļoti daudzi uzņēmēji, kuri ieņem vietas pat Latvijas visbagātāko cilvēku saraksta pirmajos desmitniekos.

Vienlaikus gada laikā ir notikušas pietiekami būtiskas izmaiņas galvenajos miljonāru publicitāti veidojošos faktoros. Pērn no simt miljonāriem, kuriem gada laikā veltīts vislielākais publikāciju skaits Latvijas medijos, tikai nepilnai trešajai daļai galvenais personisko publicitāti veidojošais faktors bija tieši viņu uzņēmējdarbība; nu galvenais vai viens no galvenajiem publicitātes faktoriem uzņēmējdarbība jau ir divām trešdaļām pirmā simtnieka dalībnieku.

Tiesa, lai nokļūtu saraksta augšgalā, svarīgākais joprojām izrādās "administratīvais resurss": sešiem no desmit miljonāriem, kuri pērn visbiežāk pieminēti mediju publikācijās, vienīgais vai viens no galvenajiem publicitāti veidojošajiem faktoriem bijusi tieši darbība politikā, valsts vai pašvaldību amatos. Salīdzinājumam - krimināli notikumi, skandāli vai privātās dzīves peripetijas, kas kopumā publicitāti veidojušas gandrīz ceturtajai daļai saraksta dalībnieku, no pirmā desmitnieka nozīmīgas bijušas tikai diviem miljonāriem.

Internets

Lielākā gatavība maksāt par digitālo mediju saturu novērojama Ķīnā, Brazīlijā un Singapūrā

Lelde Petrāne,11.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti digitālo mediju straujajai attīstībai, cilvēki lielākajā daļā pasaules valstu joprojām ir gatavi vairāk tērēt naudu par tradicionālajiem, nevis digitālajiem medijiem.

Šobrīd visplašākais digitālo mediju patēriņš un gatavība maksāt par digitālo saturu ir novērojama tādās valstīs kā Ķīna, Brazīlija un Singapūra, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG mediju patēriņa ieradumu salīdzinošais pētījums Digital Debate2013.

Lai ieinteresētu iedzīvotājus naudu tērēt arī digitālajiem medijiem, izšķiroša būšot spēja sadarboties tehnoloģiju un mediju nozaru uzņēmumiem, piedāvājot mobilo ierīču lietotājiem novatoriskus un peļņu nesošus risinājumus.

Armine Movsisjana, KPMG Baltics SIA mediju eksperte un partnere Latvijā, norāda: «Arī Latvijas tradicionālie mediji, sekojot līdzi tehnoloģiju tendencēm un lietotāju pieprasījumam, sāk piedāvāt savu saturu digitālajos formātos. Tā, piemēram, lielākās Latvijas izdevniecības piedāvā savus populārākos izdevumus iegādāties un lasīt elektroniski, mobilajās iekārtās iespējams skatīties populārākos Latvijas televīzijas kanālus un praktiski visas Latvijas lielākās radiostacijas piedāvā iespēju tās klausīties arī mobilajās ierīcēs. Iedzīvotāju ieradumu maiņas un jauno tehnoloģiju iespaidā tuvākajā laikā būtiskas izmaiņas sagaida arī Latvijas sabiedriskos medijus. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) vadībā 2013. gadā ir izstrādāta jauna Latvijas vienotā sabiedriskā medija koncepcija, kas atbilstoši Somijas un citu Eiropas valstu pieredzei piedāvā izveidot vienotu sabiedrisko mediju, kurš apvienotu gan televīziju un radio, gan arī interneta medijus.»

Eksperti

Kā paviršība sociālajos tīklos var maksāt karjeras izaugsmi?

Artūrs Bļinovs, Human Source valdes priekšsēdētājs, Ervīns Čukurs, Human Source valdes loceklis,08.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu ieraksti sociālo mediju platformās, atbalstītās un pārsūtītās ziņas, bilžu atlase, cilvēki, kuriem sekojam, – tas viss veido mūsu “digitālo reputāciju”, kas kļūst aizvien nozīmīgāka karjeras veidošanā.

Digitālais “es” pastāsta par kandidātu to, ko darba intervijā tas atturēsies pieminēt, tāpēc sociālo mediju profila analīze potenciālā darba devēja acīs kļūst par vienlīdz nozīmīgu kā saruna ar cilvēku. Un tam ir divi iemesli, – pirmkārt, darba devējs grib pārliecināties, ka savā kolektīvā uzņems cilvēku, kura vērtību sistēma ir līdzīga uzņēmumā vai institūcijā esošajai. Otrkārt, ja darbā tiks pieņemts cilvēks, kurš sociālo mediju platformās uzvedas izaicinoši, darba devējs uzņemas risku savai reputācijai. Tāpēc pārliecība, ka sociālie mediji ir mūsu “privātā telpa” atbilst patiesībai vien daļēji, – jāapzinās, ka jaunajā kolektīvā mēs ienāksim kopā ar savu privāto telpu un mūsu izpausmes tajā var tikt asociētas ar uzņēmumu vai institūciju, kurā strādājam.

Citas ziņas

PR kompāniju Topa virsotnē - Mediju tilts

Andris Zeļenkovs [email protected],27.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakaņā ar "Db" apkopoto informāciju, ko sniegusi Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) un LSAKA neietilpstošās kompānijas, pēc neto apgrozījuma lielākā Latvijas sabiedrisko attiecību kompānija ir "Mediju tilts". Kā "db.lv" jau rakstīja "Mediju tilts" neto apgrozījums 2004.gadā bijis 812 tūkstoši latu. Arī Topos, kas veidoti pēc kopējā apgrozījuma un ieņēmumiem (revenue), "Mediju tilts" ieņem 1.pozīciju. "Mediju tilts" neietilpst LSAKA, un LSAKA neuzņemas atbildību par "Mediju tilts" finanšu rādītāju korektumu. Atsevišķi sabiedrisko attiecību un reklāmas nozares speciālisti apstrīd "Mediju tilts" datu korektumu, norādot, ka "Mediju tilts" sniegto pakalpojumu vidū ir arī reklāma un producēšana. Sarunā ar "Db" kompānijas "Mediju tilts" pārstāvis Filips Rajevskis apgalvoja, ka SIA "Mediju tilts" neto apgrozījumā neesot līdzekļu, kas paredzēti klientu reklāmas laika un/vai vietas pirkšanai medijos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar šodien parakstīto akciju pirkuma līgumu Igaunijas vadošais mediju koncerns Ekspress Grupp iegādāsies mediju uzņēmumu Delfi par 54,05 miljoniem eiro.

Darījums tiek finansēts ar Ekspress Grupp nesenā akciju publiskā piedāvājuma gaitā piesaistītajiem līdzekļiem un bankas aizdevumu. Darījuma spēkā stāšanās priekšnoteikums ir attiecīgs konkurences pārvaldes lēmums.

Delfi pieder septiņi interneta portāli Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Ukrainā - www.delfi.ee, rus.delfi.ee, www.delfi.lv, rus.delfi.lv, www.delfi.lt, www.centras.lt un www.delfi.ua.

Ekspress Grupp valdes priekšsēdētājs Prīts Leito pastāstīja, ka Express Grupp nākotnē grasās Latvijā izdot arī drukāto presi un, ka Delfi iegādes viens no mērķiem bijis iegūt stabilu pamatu Latvijas mediju tirgū.

Citas ziņas

Starptautisko uzņēmumu darbinieki ir labāk atalgoti nekā vietējo uzņēmumu darbinieki

Vēsma Lēvalde, Db,19.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiski uzņēmumi ir dāsnāki papildus labumu nodrošināšanā saviem darbiniekiem, turklāt starptautisko uzņēmumu darbinieki vidēji saņem ievērojami augstāku darba samaksu, liecina SIA KOMIN sadarbībā ar darba meklēšanas vortālu www.e-darbs.lv un aptauju sistēmu www.webropol.lv veiktā aptauja.

Vairāk nekā pusei uzņēmumu vadītāju atalgojums ir līdz 699 LVL neto mēnesī. Šā rādītāja samazinājums ir uz vietējo uzņēmumu vadītāju rēķina, jo 50% aptaujāto starptautisku uzņēmumu vadītāju atalgojums bija līdz 1099 LVL neto, otrai pusei – 50% virs 1099 LVL neto. Vairāk kā pusei valsts iestāžu un vietējo uzņēmumu darbinieku atalgojums ir līdz 399 LVL neto mēnesī, savukārt vairāk nekā pusei aptaujāto starptautisko uzņēmumu darbiniekiem atalgojums ir līdz 499 LVL.

Gandrīz 1/3 uzņēmumu vadītāju atalgojums ir virs 1000 LVL neto mēnesī. Savukārt gandrīz ¼ daļai ierindas darbinieku atalgojums ir zem 200 LVL neto mēnesī. Vadītāju ar 11 padotiem un vairāk atalgojums ir līdz 599 LVL , vadītāju ar 4 – 11 padotajiem atalgojums ir līdz 499 LVL, vadītāju ar 1 – 3 padotajiem līdz 499 LVL. Gandrīz pusei speciālistu atalgojums ir līdz 399 LVL neto , savukārt lielākai daļai ierindas darbinieku - līdz 299 LVL neto mēnesī.